BEG airport status
Nemačke oružane snage naručile helikoptere H145 za traganje i spasavanje Bundesver će nakon nabavke 15 H145M dobiti i 7 H145 za traganje i spasavanje / Foto: Airbus Helicopters

Nemačke oružane snage naručile helikoptere H145 za traganje i spasavanje

Savezna kancelarija za opremanje, informacionu tehnologiju i operativnu podršku nemačkih oružanih snaga (BAAINWBw) naručila je 7 helikoptera H145 koji će zameniti zastarelu flotu helikoptera za traganje i spasavanje Bell UH-1D. Letelice će biti isporučene 2020. godine i biće stacionirane na lokacijama u mestima Niederstetten, Holzdorf i Nörvenich. Erbas Helikopters će takođe biti odgovoran za logističku podršku, popravke i održavanje helikoptera.

– Ponosni smo što smo od nemačkih oružanih snaga (Bundesvera) dobili još jednu narudžbinu helikoptera familije H145. To će dalje standardizovati Bundesverovu flotu lakih helikoptera – rekao je Wolfgang Schoder, izvršni potpredsednik Erbas Helikoptersa za program vlade i program lakih helikoptera.

– Helikopteri, koje već koristi Bundesver su se posebno dokazali kroz veoma visok nivo operativnosti, i mi vidimo mnogo više mogućnosti prilagodljive i pouzdane familije helikoptera H145 da izvršava širok spektar zadataka u svim rodovima oružanih snaga – dodao je Schoder.

Nemački Hjui odlazi u penziju / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Prema sporazumu sa Saveznim ministarstvom saobraćaja, Bundesver je takođe odgovoran za zadatke traganja i spasavanja u slučaju avionskih nesreća na nemačkoj teritoriji. Zbog toga će držati flotu helikoptera za traganje i spasavanje u stalnoj pripravnosti a ovi helikopteri su takođe dostupni za upotrebu u nacionalnim operacijama upravljanja nesrećama. Model helikoptera Bell UH-1D koji trenutno koristi Bundesver prvi put je ušao u upotrebu početkom 70-tih godina prošlog veka.

Pored ostalih karakteristika, helikopteri H145 LUH SAR (Light Utility Helicopter Search and Rescue) opremljeni su kamerama visokih performansi, reflektorima, sistemima za lociranje signala koji se emituju u hitnim slučajevima, kompletom medicinske opreme, vitlom za spasavanje i kukama za teret koje se na primer mogu koristiti za nošenje tankova za gašenje požara.

Helikopter H145M koji predstavlja vojnu verziju H145, je dobro isproban laki dvomotorni helikopter koji je Bundesveru prvi put isporučen 2015. godine a od tada su ga naručili Srbija, Mađarska, Tajland i Luksemburg. Spremnost za izvršavanje zadataka helikoptera H145M koji se već nalaze u upotrebi je preko 95 procenata.

Na svojoj lokaciji Laupheim, Bundesver koristi 15 H145M kao lake helikoptere za podršku specijalnim snagama. Piloti helikoptera svih rodova oružanih snaga se obučavaju na H135, ‘’mlađoj sestri’’ helikoptera H145.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Т

Стари индијанац оде у историју…
штета што ће и ови наши у старо гвожђе

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj