BEG airport status
MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 – još jedan Rus za Jat?

MC-21 novi je ruski srednjeprugaš koji će po projekciji proizvođača, Irkut korporaciji, izaći na globalnu tržišnu utakmicu početkom 2016. godine. Ekskluzivno za Tango Six Blog sa avio-sajma u Dubaiju Valerij Lunkov direktor prodaje ruskog proizvođača priča o letelici kao i prezentaciji koju je Irkut održao srpskom Direktoratu Civilnog Vazduhoplovstva.

Suhoj i međudržavni pritisci

Za činjenicu da ovo neće biti jedini Rus koji je u ponudi kao opcija za zanavljanje Jatove flote pobrinuo se neimenovani izvor koji je prošli petak Blicu dojavio nameru konzorcijuma SuperJet International da iskoristi atmosferu potencijalnog rađanja nove nacionalne aviokompanije i ponudi svoj SSJ100. Regionalni avion čiju je prezentaciju domaća stručna javnost imala prilike da vidi.

U zvaničnom odgovoru na upit Tango Six Bloga koliko ova vest odgovara istini press služba rusko-italijanskog proizvođača navela je da nije u poziciji da komentariše kako anonimne izvore tako ni pregovore u bilo kojoj fazi realizacije sa potencijanim mušterijama.

Pominjanje ambasadora u Blicovoj vesti indikativno je, posebno ako se uzme u obzir jučerašnja o sastanku ministra za infrastrukturu i direktora Jata sa francuskim ambasadorom u Srbiji. Bilo je reči o potpisanom memorandumu o saradnji između Erbasa i Jat Tehnike kao i opcijama za jednu od najvećih omči oko Jatovog vrata – plaćenog avansa za kupovinu aviona evropskog proizvođača iz 1998. godine.

Ognjenović je po izveštaju novinske agencije Beta posle tog sastanka izjavio: „…da se rokovi isporuke aviona u avio-industriji danas kreću između tri i četiri godine i da bi prve avione novoformirana kompanija morala u takvim uslovima da iznajmi na lizing, a do 2015. godine mogli bi da dobijemo nove avione iz „Er basa“. To bi bile četiri letilice tipa 319 ili 320″

Da li ovo znači da se pregovori o reprogramiranju originalne porudžbine nastavljaju i kakvo ovlašćenje sadašnji direktor ima u pogledu planova za sastav flote neke buduće kompanije? Loše preneta izjava ili nenamerna verbalizacija planova državnog rukovodstva na koje utiču ambasadori? Da li će bilo koji budući vlasnik naslednika Jata morati da ispoštuje ugovor sa Erbasom?

MC-21

Moj intervju sa predstavnikom Irkut korporacije na sajmu u Dubaiju u kojem on ističe prednosti ovog aviona i pominje prezentaciju koju su održali Direktoratu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj