BEG airport status
Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Intervju sa podpredsednikom IFATCA-e o novostima i dešavanjima na reginalnoj sceni kontrole letenja

Svoj boravak u Zagrebu prošlog meseca iskoristio sam i za susret sa Željkom Oreškim, zamenikom šefa Centra oblasne kontrole letenja Zagreb koji je pored svog dnevnog posla jedan od najaktivnijih ljudi sa ovih prostora u međunarodnim udruženjima i organizacijama koje se bave ovom specifičnom strukom.

Gospodin Oreški, kada nije šef smene u oblasnoj kontroli Zagreb, pokušva da većinu svog slobodnog vremena posveti funkciji izvršnog podpredsednika za Evropu krovne federacije svetskih udruženja kontrolora letenjaIFATCA.

U intervjuu pričamo o Single European Sky 2 inicijativi, njenim rokovima primene, političkim i strukovnim rešenjima koja su neophodna da bi ovaj koncept funkcionialnog i nadnacionalnog ujedinjenja kontrole gornjeg vazdušnog prostora zaživeo.

Gospodin Oriješki mi objašnjava kako izgleda nastajanje najmlađe kontrole letenja u regionu – bosansko-hercegovačke i pojašnjava jedinstvenu poziciju srpske SMATSE koja je izabrala da trenutno bude van dominantnih tokova ujedinjenja.

Najavljujemo i regionalnu IFATCA konferenciju koja će se održati u Beogradu od 19. do 21. oktobra i pričamo o zanimljivoj činjenici da su sve prošlogodišnje konferencije ove organizacije i one planirane za sledeću godinu locirane u ex-SFRJ državama.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj