BEG airport status
Obilazak novog hangara na vojnom delu aerodroma u Nišu Pored H145M u hangaru će biti smešteni i helikopteri Mi-35M / Foto: Ministartstvo odbrane

Obilazak novog hangara na vojnom delu aerodroma u Nišu

Novoizgrađeni hangar za smeštaj vazduhoplova sa akumulatorskom stanicom na aerodromu „Narednik-pilot Mihajlo Petrović“ u Nišu, juče su obišli Ministar odbrane Aleksandar Vulin i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Milan Mojsilović.

Kako prenosi Ministarstvo odbrane u novom hangaru biće smešteni helikopteri H145M i Mi-35M koji su nedavno isporučeni Ratnom vazduhoplovstvu Vojske Srbije.

 

Novi hangar u Nišu, na prvi pogled vrlo sličan onom na Batajnici / Foto: Ministarstvo odbrane

Komandant Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane general-major Duško Žarković istakao je da je 2019. godina veoma značajna za RV i PVO.

– Značajna je sa stanovišta Ratnog vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane, ali i sa stanovišta opremanja, jer smo u 2019. godini opremili Ratno vazduhoplovstvo višenamenskim helikopterima H145M, Mi-17 i borbenim helikopterima Mi-35, ali godina je značajna i za objekte infrastrukture. Danas smo obišli novu zgradu, novi hangar s akumulatorskom stanicom koji u potpunosti obezbeđuje uslove za smeštaj tehnike koju smo nabavili i za održavanje helikoptera. Važno je istaći da je paralelno s izgradnjom hangara išlo i njegovo opremanje. Zadovoljstvo je svih ljudi u 119. mešovitoj helikopterskoj eskadrili, ali i u 161. bataljonu za obezbeđenje aerodroma, jer su posle 20 godina napokon dobili savremeni objekat koji može da im obezbedi uslove za smeštaj, održavanje i rad na sredstvima, poručio je general Žarković.

Novi vojni hangar nakon 20 godina / Foto: Ministarstvo odbrane

Kako je istakao komandant 161. bataljona za obezbeđenje aerodroma major Nemanja Pantelić, do 1999. godine na niškom aerodromu postojalo je sedam hangara, a u martu 1999. godine svih sedam ih je uništeno.

– Posle 20 godina, dočekali smo da se napravi jedan ovakav objekat, koji će da služi za održavanje i smeštaj novonabavljene tehnike, kao i tehnike koja je korišćena u ranijem periodu – rekao je major Pantelić, dodajući da će ljudi koji rade na održavanju novonabavljene tehnike, kao i tehnike koja je korišćena u prethodnom periodu, sada biti motivisaniji, zato što su kako je istakao, u prethodnih 20 godina radili na otvorenom, po snegu, kiši i ledu, a ovo će im biti dodatni motiv u predstojećem radu.

“Sofisticirana tehnika zahteva čuvanje u zatvorenom prostoru“ / Foto: Ministarstvo odbrane

Govoreći o prednostima novog hangara, komandant 119. mešovite helikopterske ekadrile major Ivan Becić istakao je da osim održavanja on služi i za smeštaj nove tehnike koja je sofisticirana i zahteva da se čuva u zatvorenom prostoru.

Komandir čete za vazuhoplovno-tehničko i tehničko obezbeđenje kapetan Ivan Aleksić rekao je da je hangar namenjen za smeštaj i održavanje vazduhoplova u prvom i drugom nivou održavanja. Prema njegovim rečima hangar je rađen prema najvećim svetskim standardima, što omogućava održavanje helikoptera na mnogo lakši način.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

De

Sjajno!!!

Odgovori
BB

baš tako, sve se sjaji…

Me

Vidimo da se stvarno nabavlja i gradi, za razliku od perioda kada se imalo mnogo vise para i donacija ! U nekom narednom periodu dokupiti Mi,-35M ,H-145M i Mi-17V5!
😀☺😊
Tako je idemo dalje!!!

Be

Ja sam od početka bio optimističan kada je u pitanju razvoj Srbije, njeme ekonomije i društva.
Još 2013 sam primetio, da se nešto menja, da je način rada drugačiji i da je sve daleko ozbiljnije i profesionalnoje nego u perijodu pre toga.
Mene su ovde nazivali botom iako ne zivim u Srbiji i ne pripadam ni jednoj stranki. Ispljuvali su me na sve moguće načine, itd.
Zadnjih par meseci sam samo sporadično davao komentare, pošto sam video, da ne vredi.

Ako sad, posle svih ovih nabavki i ekonomskoh rezultata niste ukapirali da se nešto menja i da je vreme da se i vi počnete menjati, da postanete optimistični, da bar malo verujete u sistem, jer bez poverenja drzava ne moze da funkcioniše, onda nećete nikad.
Hangari za mene znače da se razmišlja dugoročno i pametno. Nisu sam prazni helikopteri nabavljeni, već se razmišlja i o njihovom odrzavanju, obuci pilota itd.
Ljudi, od 2016 do danas (3 godine) nabavljeno je 15 novih helikoptera za vojsku i 4 za policiju, napravljeni su hangari, avioni Mig-29 su osposobljeni i pre toga dio njih je doniran, oko 9 Orlova je u letnom stanju, itd.

R-

Beli pa ovo je sasvim noramalna stvar ako drzava planira da ima ratno vazduhoplovstvo. Slozices se da kod nas nista bez politike ne moze da prodje, jer i sama politika je umesana u sve, i politicari koriste sasvim normalne nabavke u vojsci za svoje promovisanje i hvalisanje. Tako da zbog toga postoje i komentari vezani za vodju i botove. Da sumiramo sve nabavljeno mozemo da kazemo da se nesto desava ali opet sve u minimalnim koracima i velikom politickom pompom, ali mi ne mozemo bolje od toga.

B

@Beli

Ma ko zna gde ce nam biti kraj, verovatno blizu Tokija negde, sve dok nam je takvih glasaca. Bravo na odlicnom zakljucku.

Ni

@Beli
Svaka cast na komentaru. Ja cesto nisam kod kuce i kad dodjem stalno primetim neke rekonstrukcije, grade se novi putevi, na stranu sto se otvaraju fabrike ali voze se sve bolji i bolji automobili. Ova drzava nema naftu pa da se bahati vec zivi od poreza a danas u 21. veku je sve teze utajiti porez i kako sve vise ide elektronski sve vise i vise novca ce se slivati u drzavni budzet. Svedska 2026. ukida papirni novac a kad se to ucini i u Srbiji konacno cemo imati sansu da dostignemo razvijena evropska drustva.

Be

@R-77

Izvini, ali da je sve to normalno za Srbiju, nabavljalo bi se i u periodu 2000 do 2013. Ali to nije bio slucaje. Je li tako?

Slozices se i da je nabavka borbenih aviona, helikopterea, itd. uvek i u najrazvijenijim drzavama politicko pitanje. Je`l tako?

U minimalnim koracima?
Za 3 godine nabavljeno je 18 helikoptera, donirano 6 Migova koji se upravo modernizuju… to za nas nisu bas minimalni koraci. To su veliki koraci za Srbiju. Da se pre nabavljalo svakih 5 godina 2-3 helikoptera ili aviona, rekao bih: ok, ovo su mali koraci. Ali ako izmedju 2000 i 2013 apsolutno nista slicno nije nabavljeno (sem nekoliko lasti i onaj jedan avion za vozduhoplovno slikanje) ona su ovo i te kako ogromni koraci!

A ovo sa politickom pompom meni ne smeta. Ljudi su zasluzili da se slikaju u kucaju po helikoperima, na kraju su oni prvi put posle vise dacenija obezbedili novac, da se ta tehnika nabavi. Slobodno neka kuckaju.
To moze samo onima da smeta koji su pristrasni.

AL

Ja ne znam sto se brukate vas dvojica? Svi podaci su javno dostupni. Automobili? Prosecna starost 17 godina. Prosecan rast u prethodnih 7 godina je bio okruglo 2%, a govorimo o periodu najvece globalne ekonomske ekpanzije u poslednjih 30 godina. Evo iskljucicemo onaj period navikavanja, poplava, uzmemo samo od 20015, rezultat je 2.85. Ma sjajno kazete? Od 2000 do 2008 je bio 5.73 ili ti duplo vise.
Jedini pozitivan ekonomski parametar je kontrolisanje inflacije, ali to ima vise veze sa investicionom politikom itd. To vam moze Crnogorac objasniti u detalje

Nema u proseku nikakve razlike. Ovo je vazduhoplovni portal i tu stvarno ima pozitivnih promena. Vise se investira u vojsku, manje u zdravstvo, skolstvo, infrastrukturu…no u proseku to je to u poslednjih 10+ godina. Mi se kao zemlja jos nismo oporavili od svetske ekonomske krize iz 2008, niti cemo uskoro.

Ja ne znam kako vi Beli ocekujete da neko ko zivi ovde ima poverenja u institucije, kad se ruiniraju iz dana u dan, ukljucujuci i to MO. Pa sad je izbila afera vezana za namensku industriju i to ne jedan, nego dve. Ne zivite ovde pa ne znate.
Svi mi bi najvise voleli da je stanje kao na „vestima“, ali nije.
Trgovinski deficit nam je abnormalno porastao i nastavlja da raste, a takodje i stepen korupcije, sloboda medija je najgora jos od komunizma itd.

Od ove godine, BiH prvi put u ISTORIJI imaju vece prosecne plate od Srbije. Od svih ex-Yu drzava, jedino je Makedonija ostala gora od nas. Eto to je rezultat rada.
Pogledajte gde je Madjarska bila 2000 godine u odnosu na nas ili Rumunija, a gde su sada i sve vam je jasno. Potrosili smo 20 godina, zakljucno sa ovih 7 da bi postali korupmiraniji i manje slobodni.

Imala je svaka vlada u poslednjih 30 godina dobre, lose i katastrofalne posledice, samo nikako da u kontinuitetu imamo dobre rezultate u jednom pogledu, bez katastrofalnih u drugom. Otprilike korak napred, dva nazad.

Mi

Donirano je 10 MiG-29, ne 6, uz uslov da se plati modernizacija i kupi malo novijeg naoružanja.
To nas je pomerilo od skoro nulte tačke gde smo imali 1-2 miga u jedva letnom stanju kojima su takodje isticali resursi pre 2020.
Dakle mnogo se promenilo, istina je. Treba samo biti realan i ne porediti se sa nekim zemljama kojima nismo dorasli jer smo bačeni u nazada 20 godina u najmanju ruku. Korupcija nije jedini krivac. Imaju je i drugi i to gadno. Mi smo imali tu srecu da nas je opaka kombinacija istorijskih dešVanja koja takodje proizvodi korupciju bacila unatrag.
Ali eto, konačno se i nova oprema kupila. Smešno je koliko niko od nas ovde ne bi verovao da nam je neko rekao pre 5 godina da cemo pre 2020 imati na raspolaganju toliko novih helikoptera (i to kojih!!) I 10 Mig-29 plus 4 čija je modernizacija plaćena! Važno je nastaviti sa novim, i sa novom infrastrukturom. Samo tako će i kadar moći da se stvori za naredne decenije.

Ma

@Beli
jeste, nabavljeno je nešto novo i nešto pustošenjem vojnih otpada pa dovođenjem u ispravno stanje. Male nabavke do 2012? Valja podsetiti da smo tada bili u dobrim odnosima sa susednim državama. Sad su se sa obe strane nakotile budale koji pujdaju jedni na druge, narod u strahu a elita pazari naoružanje jer su tobože ugroženi. Podsetiću na period pre 2000, kada su ovi isti bili na vlasti da je bilo 16 MIG29, mnošto MIG 21, helikoptera, aerodroma, hangara itd… I gde su nas ovi isti političari tada doveli? Nije sve u avionima ako ja samo mogu u domaće banje na letovanje…

ah

BDP Srbije je +/- isti od 2008. godine
dakle, Vladajući su samo odlučili da je bolje uložiti u vojsku umesto u zravstvo i školstvo
jednostavno prelivanje šupljeg u prazno
kao ljubitelja avijacije mene to veseli, kao razumnog čoveka to me plaši
paranoja svakakvih neprijatelja i naoružavanje iznad mogućnosti nigde nije završila dobro

Ac

aha

Aman ljudi,kakvo naoruzavanje.Pa zar nemaju sve zemlje sveta helikoptere,avione,kamione?Sad,to sto se nabavka tehnike prikazuje kao nastajanje super mocne armije zarad glasaca to je druga stvar.Podrzavam nabavku vojne tehnike pa i neka malo potrpimo,a i nije tacno da zbog toga trpi zdravstvo niti bilo sta.Pre bih rekao da su neciji dzepovi malo prazniji.Mene iskreno najvise bode onaj stadion od 250000000 evra,za te pare smo mogli skoro da kompletiramo helikopterske eskadrile.A i da me neko pita,ja bih porusio sve stadione jer bas nikakva vajda od njih(„malo“ nezadovoljstvo nasim fudbalom).

ns

Ovi hangari su bitni koliko i sama tehnika. Koliko je tesko raditi na otvorenom tesko je nekom objasniti ko to nije doziveo.
O tome da se ovako bolje cuva tehnika netreba ni pricati.
Da se ponadamo da ce se ubrzati izgradnja hangara i na ostalim aerodromima i da ih bude dovoljno da se sva tahnika cuva u zatvorenom a ne na otovrenim stajankama.

Odgovori
Zo

Ovakav nacin cuvanja je potreban samo za lepljene letelice za ove kovane to nije potrebno

Wo

Motivisanost je bas na nivou. Sada ljudi koji iz Ladjevaca preko cele nedelje su u Nišu odvojeni od svojih porodica.

Odgovori
Ni

Super izgleda objekat, jedino što je ne razumem kako to pune akumulatore (vazduhoplovne baterije) ako kažu ministru da nemaju odgovarajući punjač, i, i dalje drže Flir na istoj strani gde i rescue hoist.

Odgovori
al

Ovo su sjajne vesti. Nisu pompezne kao nabavljanje letilica i naoruzanja ali su jednako znacajne da bi ta tehnika funkcionisala i bila odrzavana kako treba. Osvrnuo bih se na reci majora Becica da „tehnika koja je sofisticirana i zahteva da se čuva u zatvorenom prostoru.“ SVAKA tehnika (pogotovo letna) ce duze da traje i pouzdanije da radi kada se cuva u zatvorenom prostoru. svakako sjajna vest, ljudi koji rade tamo su zasluzili ovakav objekat a nadam se da ce i ostatak vojnog dela aerodroma biti renoviran. Svaka cast!

Opet moram da se ponovim: ovakvim delima – novom tehnikom i objektima se privlace mladi ljudi u vazduhoplovstvo a ne budzenjem Orlova sa livada iza Muzeja.

Odgovori
Ed

Izgradnja i obnova i infrastrukture za svaku pohvalu. Ovo izgleda jako lijepo.
Po onome sto sa da primjetiti, mislim da nedostaju stropne dizalice (sinske), podni sustav za drenazu i sustav odvoda ispusnih plinova barem na jednom dijelu servisnog prostora. Bez te opreme ipak se nemoze tvrditi „hangar namenjen za smeštaj i održavanje vazduhoplova u prvom i drugom nivou održavanja. Prema njegovim rečima hangar je rađen prema najvećim svetskim standardima…“.
Nisam uspio identificirati PP sustav, za ocekivati je da postoji PP instalacija za gasenje „lakom pjenom“.
U svakom slucaju pohvale za novi objekt.

Odgovori
Ba

@Ed

Jeste, kranska staza se ne može vidjeti, niti se čini da je konstrukcija ovog objekta predviđena za kransku stazu. Ipak, general Žarković je ustvari rekao „da su uz izgradnju hangara potpuno opremljene sve laboratorije, što omogućava održavanje vazduhoplova u prvom i drugom nivou održavanja“. Čini mi se da mi te laboratorije nismo vidjeli na snimku? Možda je protokol održavanja drugačiji- letjelice se dovezu na drugu lokaciju u sklopu kompleksa? Projektovanje kranske staze u jednom dijelu objekta predviđenog za dizanje motora npr. je marginalno ulaganje kada su u pitanju ovakve investicije, pa mislim da je nešto ovako u pitanju. Paqe ili neko drugi od helikopteraša vjerovatno znaju logičan odgovor na ovo.

Veoma mi je drago da su ispoštovali plan, da ih nekakva kašnjenja nisu uvela u „pravu zimu“. Sve izgleda kao kad kupiš nova kola, pa ga prvi put gledaš u garaži.:) Takođe, pitam se šta predstavljaju crne cijevi sa čudnim bijelim „odušcima“ na podkonstrukciji čitavog objekta, iznad letjelica? Ne izgledaju mi kao obične ventilacione cijevi, ne vidim ni neku kalolifersku instalaciju. Da li je ovo samo ventilacija ili je u pitanju nešto drugo?

Ac

Banja Luka

Te crne cevi mogu biti ventilacija-klimatizacija, jer leti ispod ovih limova moze biti 100 stepeni. Pa ne ide da se ni tehnika ni ljudstvo przi unutra.

Vl

Ed,
Definitivno ova krovna konstrukcija nije predviđena za postavljanje staza za mosne kranove (rastojanje između glavnih nosećih zidova je veliko a stubovi unutar hale ne postoje). Verovatno su tu po projektnoj dokumentaciji predviđeni za upotrebu portalni kranovi (ako se uopšte i rade zahvati na održavanju u prikazanom hangaru).
Sistem za gašenje požara mora da postoji kao i specijalne elektro instalacije sa rasvetom koja je namenjena u tu svrhu (projektant je dužan da te podprojekte uključi u glavni projekat kao elaborate ili zasebne projekte).
Aca,
Krovni pokrivač je verovatno izveden sa limom – sendvič panelom koji je u traženoj klasi zaštite predviđenoj projektnom dokumentacijom.

Ed

@Vlad @Banja Luka
Da ponovim, apsolutno pozitivno je izgradnja ovakvog hangara!
Moj komentar je bio usmjeren na to da se ne slazem s tvrdnjom da je hangar za odrzavanje i opremljen najvecim svjetskim standardima:
“ … novi hangar s akumulatorskom stanicom koji u potpunosti obezbeđuje uslove za smeštaj tehnike koju smo nabavili i za održavanje helikoptera…“ i kao prije spomenuto „„hangar namenjen za smeštaj i održavanje vazduhoplova u prvom i drugom nivou održavanja. Prema njegovim rečima hangar je rađen prema najvećim svetskim standardima…“
onda bi taj hangar morao izgledati vise manje ovako:
https://www.bpce.com/project/kirtland-air-force-base-armament-shop-hmc-130-fuel-cell-maintenance-facility/

Vl

Ed,
Na linku je prikazan hangar koji se ne razlikuje bitnije od ovog našeg. Krovna noseća konstrukcija je drugačije rešena a generalno, rešetkasta konstrukcija (kao na našem hangaru) je konstrukcijski mnogo bolje rešenje nego konstrukcija sa nosećim gredama. Lično smatram da je projekat našeg hangara i bolji.
Što se tiče kranova, na linku su prikazane čelične grede sa malim Vedama. Tu nema ni „K“ od kranova i kranskih staza. Sama konstrukcija za Vede se montira za 30 minuta i definitivno je moguća i u našoj izvedbi hangara.

Ed

@Vlad
To i jeste poanta, da gospoda tvrde da je opremljen po najvecim svjetskim standardima za odrzavanje tehnike, ali ta oprema se ne vidi tj. nije ugradjena, tj. nije opremljen kao npr. hangar iz linka koji JE novi hangar za koji se moze reci da je opremljen po najvecim svjetskim standardima…

Vlad
U Batajnici je skoro ako ne i identicna konstrukcija hangara i on ima kransku dizalicu koja se moze montirati i demontirati.

sl

Objekat bi trebao da je “standardizovane“ konstrukcije i opreme, sto tokom eksploatacije obicno znaci povoljnije odrzavanje i planiranje sredstava za rad i unapredjenje svih objekata. Pored toga, “standardizacija“ omogucava razmenu izmedju baza, kao i lako prebaziranje letelica.
No, nedostaju jos po 1 hangar u Nisu i Kraljevu, dok bi i u Beogradu jos jedan dobrodosao.
U Nisu bi trebala rulnica uz pistu, kako za vojni, tako i za civilni saobracaj

Odgovori
Ko

Znači Senke se sele u Niš dok ne izgrade hangar na Lađevcima?

Odgovori
z

Znaci ima prostor-a za jos 4 ?

Odgovori
Ac

More meni se cini da moze malo vise od cetiri da stane ako se dobro napakuju.

М

Сјајно да их буде још.

Odgovori
Gu

Svakim danom nasa armija je za nesto jaca i bolja,ali bukvalno.Samo da se tako nastavi..

Odgovori
Se

Vojska Srbije će nakon predstojeće organizacijske reforme u 2020. godini unaprediti svoje operativne i borbene kapacitete i do 2 puta.

Odgovori
Ni

Kako dođe do te brojke.

Dr

Ako se dobro secam, onaj na Batajnici je kostao nesto preko dva miliona evra. Ako je cifra tacna, ovako nesto treba na svim aerodromima i za sve avione i helikoptere.

Odgovori
Le

Čekaj, čekaj… hangar košta koliko muzička fontana na Slaviji? Za razliku od te fontane, ućutkane, srećom, ovaj hangar je nešto sasvim potrebno i korisno. I normalno. Ništa za busanje u grudi junačke. Normalno je.

Odgovori
AL

e da je samo fontana….

Be

Pa vidiš, sad imate i fontanu i hangare. I na Batajnici su napraviti novi hangari. I dalje se radi na drugim projektima.

A šta ste imali do skora?

Vazno je samo da vam smeta fontana.

Me

Da ne podsecam ali vlast pre ove je dovela RV do sportskog kluba ,u tom nivou!Ako me secanje sluzi imali smo tri lovacka aviona u letnom stanju !

AL

@Medo
Ja stvarno ne mogu da smislim celu proslu garnituru na vlasti, ali moramo stvarima dati kontekst. Kad tacno da ojacaju RV? ’99 i posle 2000 je toliko infrastrukture obnovljeno koju je NATO poravnao, gomile mostova, pogona, rafinerija, trafo stanica, toplana itd. Radi se o stotinama miliona evra ako ne i o milijardama. Kada se stvar „stabilizovala“ sa te strane, dosla je svetska ekonomska kriza 2008. Dug nam je porastao za 200%, privredni rast postao kontrakcija ekonomije i generalno nas je jako tesko pogodila ta kriza. Drzava se zaduzivala da bi isplacivala plate i penzije. U takvom ekonomskom okruzenju, nije prosto bilo racionalno kupovati lovacke avione i helikoptere, niti bilo sta od toga. Mada nije ni bilo racionalno dizati plate i penzije da se sacuva koalicija na vlasti, ali boze moj. Voli nas narod populiste.

Jedino oko cega se mozemo sloziti jeste da je ta „reforma“ iz 2006 uradjena ofrlje. Profesionalizovana je vojska sto je i ok, a zadrzani uslovi iz vojnog roka. Isto je i u 2019. Smesno je prosto.

ID

Lepo, da je bilo i ranije. Da ih bude još.
Na 0:47 Vulin nije u stanju da izvuče gedoru. Crk’o sam od smeha.

Odgovori
St

Auuu ala je smešno! Nov alat teško se vadi a on neće da vuče na silu, baš je smešan i nesposoban! Uostalom da nije bilo njega ne bi bilo ni te gedore, ni tgo hangara ni tih helikoptera ili misliš da je sve to uradio Šunatovac!? A ako je tebi ovo vrhunac vojno tehnološke ekspertize onda pretpostavljam da si vojsku video samo na filmu ili u igricama.

Ne

@Storno

Pa naravno da je smesno, nije stigao ministar da ojaca bio zauzet izletima u kanadu kod tetke

М

Свака част, радујем се! Нека добро и у миру служи на задовољство свих припадника ваздухопловних снага Војске Србије! Свима нама који волимо и бринемо за добро функционисање и адекватну опремљеност нашег РВ и ПВО, пилотима и механичарима, уредницима овог сјајног портала, желим све најбоље у Новој 2020-тој години!

Odgovori
В

Онако, чисто математички, без примеса стартегије, тактике исл.:
Ниш-Приштина цирка 100 км ваздушне линије, Ниш-Призрен око 150 км, Ниш-Пећ исто 150 км, Ниш-Ђаковица око 165 км. Долет Х145-М 650 км. Може ли то тамо-вамо са стандардним резервоаром и примарном наменом? Треба ли ближи аеродром/хангар?

Odgovori
zo

Ponosan sam na ono sto sam uradio i ostavio..veliki pozdrav vazduhoplovcima..i srecno

Odgovori
Mi

Posto vidim da nekima sa ovog portala mnogo vise odgovara ona stara vlast do 2012 godine i za nju imaju hvale i opravdanja Iznecu par cinjenica kako su unistavali nas vojni potencijal Prodali su 14 helikoptera MI8 T koji su u proseku imali nalet oko 2700 sati Ti isti helikopteri lete u Kirkiziji svo ovo vreme i imaju oko 8000 sati naleta Prodali su 32 motora TV2 od helikoptera MI8 koji su naleteli oko1000 sati i trebali su da imaju prvi remont Prodali su 2 aviona AN26 koji su odleteli sa Batajnice I danas lete Prodali su 4 mobilne labaratorije za preciscavanje vode montirane na vozilima Mercedes 26-26 proizvedene 90 godine Takva jedna je bila tokom poplava u Obrenovcu Dovezli su je Francuzi Prodali su 10 Gazela koje i dan danas lete kao civilne po svetu a i kod nas Zar to nije dovoljni dokaz o unistavanju naseg Vojnog potencijala O klasicnom naoruzanju /Tenkovi Tppovi Samohodni topovi Prage /Lakog naoruzanja Municije necu ni da pricam Tako su Tadic i Sutanovac unistavali nasu vojku Ovo nije prazna prica za sve postoje dokumenta jer su prodavali putem tendera

Odgovori
у

Па јесте, нпр. 2010. године је на ВМА неурологији било 9 исправних ЕЕГ уређаја, данас има само један (а и тај ради за оне преко везе и цивиле који плате). Зато имамо на чему ће министар и председник да се сликају, а ови што треба да лете и одржавају ће да лагано изумру, а техника заврши на ледини (хангар може користити ГИМ, да не стоји празан).

bo

A jeli bio neko od vas nekada u Momi?Da li je na nekoj televiziji bio neki politicar ili oficir koji je otvorio nesta novo u Momi?Da li je neka televizija snimala nekada nesta u krugu Mome?Nije.Nikada.Tamo nista,ponavljam, nista nije izgradjeno od 1999.godine.Sve je poruseno,objekti stoje vec 20 godina u porusenom stanju.Eto toliko politicari razmisljaju o vojsci.

Odgovori
li

Istina je sve sto kaze ovaj covek.Ja sam pre par godina konkurisala za posao u toj firmi.Tada su nas testirali u nekoj zakrpljenoj zgradi bez grejanja.Bio je februar i kroz prozore je duvalo.Svuda okolo su bile srusene zgrade,a sa nekih jos uvek visi i ljulja se armatura.Namerno sam pisala neispravne odgovore,samo da sto pre izadjem odande.Nisu me vise zvali,a i da jesu ni mrtva se nebi tamo vratila.

Mi

Ako je Aerodrom „Narednik-pilot Mihajlo Petrović“ u Nišu, gde je onda Aerodrom Konstantin Veliki? Slava naredniku Petroviću ali po njemu trenutno može da se zove samo vojna kasarna koja je smeštena na civilnom aerodromu koji se trenutno zove Konstantin Veliki Niš i koristi se i za vojno letenje. Ili da Aerodrom Konstantin Veliki promeni ime… ali o tome bi morali da konsultuju operatera aerodroma (AD Srbije).
Izvor:
Zakon o vazdušnom saobraćaju,
AIP SMATSA.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj