BEG airport status
Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom Osnivači kompanija Pipistrel i Green Motion. Partnerstvo za eliminaciju troškova u generalnoj avijaciji / Foto: Green Motion

Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom

Slovenački Pipistrel nastavlja da oduševljava i uništava dosadašnji, skupi, model generalne avijacije. Nakon dobijanja EASA tip sertifikata za prvi (tip sertifikovani) avion sa potpuno električnim pogonom Velis Electro, danas su najavili početak saradnje sa vodećom švajcarskom kompanijom Green Motion u oblasti takozvane „zelene energije“. Kako je saopšteno iz Pipistrela, dve kompanije žele da naprave sistem univerzalnih električnih punjača za avione, poput onih za automobile na električni pogon.

Cilj saradnje je ponovno postavljanje Pipistrela u vodeću poziciju. Naime, imajući u vidu da su za potrebe svoji prvih električnih i hiridnih letelica sami razvili punjač struje sada žele da zajedno sa kompanijom Green Motion razviju sistem koji će postati globalni standard za ovaj tip pogona.

– Sistem koji planiramo biće, naravno, u skladu sa svim odobrenjima EASA-e. Budući da će tržište letelica sa ovim tipom pogona nakon uspešne Velis Electro priče samo rasti, želimo da proširimo sistem punjača za avione koji je, kao prvi na svetu, već u upotrebi na dva aerodroma u Švajcarskoj. – poručuju iz kompanije Green Motion.

Sistem punjača za avione zove se „FLIGHT XT“ i cilj je da se kroz sistem „Evpass“, po kojem je Green Motion uveliko poznat vozačima električnih vozila, struja i za avione kupuje putem mobilne aplikacije.

Kako su obe kompanije izjavile, cilj je da se napravi univerzalni standard za punjače električnih aviona koji trenutno ne postoji. Najavljuju da će budući sistem biti jednostavan za instalaciju na aerodromima i napominju da će oni aerodromi koji ga instaliraju biti, u onim zemljama koje se kvalifikuju, viđeni za subvencije zbog primene zelene tehnologije.

„FLIGHT XT“ električni punjač za aerodrome / Ilustracija: Green Motion
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Kao što kaže i sam članak – Pipistrel ne prestaje da me oduševljava!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj