BEG airport status
Rešenje za EASA pilotske dozvole na pomolu?

Rešenje za EASA pilotske dozvole na pomolu?

BEOGRAD – Direktorat civilnog vazduhoplovstva republike Srbije objavio je u sredu na svom sajtu vest koja navodno rešava dilemu koja je predhodnih nekoliko meseci mučila većinu domaćih komercijalnih pilota. Problematika evropskog priznavanja srpske nacionalne dozvole prema ovim navodima dobija vremenski okvir i tvrdi se da će rešenje biti pronađeno i po njegovom isteku.

Информација о пилотским дозволама издатим у ДЦВ

„На трећем састанку EASA-Pan-European Partner Countries – PANEP Workshop, одржаном у Загребу 30. и 31. маја 2012. године, постављено је између осталог и питање статуса пилотских дозвола издатих од стране европских држава које нису чланице Европске уније.

Европска комисија је након састанка дала одговоре на постављена питања и објавила их на SYNAPSE (EASA Web Forum), који садрже званично објашњење о статусу пилотских дозвола у периоду преласка са захтева ЈАR-FCL 1,2,3,4 на примену европске регулативе број 1178/2011 и 290/2012.

Информација садржи интерпретацију примене наведених европских прописа у односу на статус пилотских дозвола које издаје Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије.

Државе чланице ЕУ које су до ступања на снагу прописа 1178/2011, признавале ЈАR дозволе издате од држава које нису чланице ЕУ, могу и даље да прихватају такве дозволе до датума њиховог важења, а најкасније до 08. априла 2018. године, под условом да имаоци тих дозвола поседују важеће лекарско уверење, као и да EASA извештаји након стандардизационих инспекција у области FCL и MED, потврђују да ДЦВ одржава стандард у складу са наведеним европским прописом.

Најкасније до 08. априла 2018. године ступиће на снагу Мултилатерални споразум о успостављању заједничког европског ваздухопловног подручја – ЕСАА споразум) између Републике Србије и ЕУ.

Напомињемо и да ће Република Србија, од тренутка примене европског прописа 1178/2011, у областима FCL и MED, бити изједначена са статусом држава које јесу чланице ЕУ.“

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

73

Nazalost, saopstenje direktorata je uopšteno i ne daje link ili referencu na EASA Web Forum, kako bi smo se sami uverili da je napisano tacno. Ja sam probao da "guglam" i direktno preko EASA web sajta ali sve sto sam nasao je EASA Flight Standard Q&A koji se bavi prebacivanjem dozvole iz non-EU u EU (EASA), ali ne priznavanjem JAR-FCL dozvola.
Drugi problem je što je i formulacija prilicno blaga (moze… pod uslovom…) U sudaru sa birokratijom ovo "moze" najcesce prerasta u "tesko" ili "ne moze".

Odgovori
Sl

A kada ce Srbija da ratifikuje to jest primeni dati sporazum koji vidim da je potpisan 2007.? Kome sada da se pozale deca kojima se perdese pare po srpskim TRTO (centrima za obuku) a koja ce dobiti dozvolu kojom mogu da cackaju zube ili da se obrate za zaposlenje u JAT Airways? (sto se svodi na isto). Da li je iko ikada upozorio bilo koga u strucnoj javnosti da do ovoga problema moze realno doci? Gospodo, nikakvo resenje nije na pomolu ako umete da citate prethodni clanak i imalo se razumete u realnost. Sporazum nece biti ratigfikovan do zadnjeg momenta a nase dozvole ce postepeno da prestaju da priznaju jedna po jedna drzava sledeci primer Velike Britanije i ostalih master drzava EU.

Odgovori
Pe

U pravu ste 737 i Slavoljube,

Na žalost ne stižem da se bavim ovom tematikom ali hoću od sledeće nedelje. Detaljno i bezobrazno kao i inače ;)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj