BEG airport status
Nove Cessne za Vršac

Nove Cessne za Vršac

BEOGRAD – SAA (Smatsa Aviation Academy) preuzela je prošle nedelje osam novoproizvedenih Cessni Skyhawk 172S iz fabrike američkog proizvođača aviona u Independensu, Kansas. Ovim je najveći srpski FTO proširio svoju flotu koja sada broji 20 letelica. Nove „cesnice“ se u Srbiji očekuju u prvoj polovini novembra i uz ovo poslednje proširenje kapaciteta SAA je spremna za novu organizovanu ab-initio obuku veće grupe studenata iz Alžira. Tango Six danas ekskluzivno objavljuje fotografije sa preuzimanja letelica u Cessninoj fabrici.

Uprkos navodima pojedinih medija da je „Srbija dobila nove avione“, vlasnik Vršačke akademije, državna firma, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore primer je kako vazduhoplovni sektor može biti profitabilna grana domaće privrede. Iako je  akademija formalno i dalje u vlasništvu države (kroz SMATSA-u), investicija od 2.8 miliona dolara u nove letelice kao ni brojna druga manja organizaciona i infrastrukturna poboljšanja nikako ne bi bila moguća da je Jat ostao vlasnik. Premisa samostalnosti u operacijama na realnim osnovama profitabilnosti, pre svega zahvaljujući organizovanim dolascima kadeta iz inostranstva, polako se pokazuje kao validan biznis plan. Koncept koji je preko potreban Jatu ali i drugim javnim preduzećima.

Kratki final

Kada piloti kompanije koja se bavi isporukom letelica iz Amerike, Weaver Aero International, budu birali između „nula-jedan“ i „jedan-devet“ pravca pred sletanje Cesninog karavana do kraja prve polovine novembra, biće to kraj procesa jedne od najvećih nabavki letelica u srpskom vazduhoplovstvu u njegovoj novijoj istoriji.

Procesa koji je započet javnim tenderom a koji je okončan logičnim izborom proizvođača čije avione Vršac koristi već nekoliko decenija.

SAA je donela odluku da kupi S model, poslednju verziju baznog Skyhawka koja je kao novi model prvi put sišao sa proizvodne linije 1998 godine. Tu je dobro poznati Lycoming motor od 160 konjskih snaga, McCauly dvokraka elisa koja pretvara snagu motora u brzinu do 126 čvorova na maksimalnu daljinu od 640 nautičkih milja. Ono čime se nove Cessne razlikuju od postojeće vršačke flote su dva LCD ekrana, primarnog i navigacionog, koji su sastavni deo popularnog Garminovog navigacionog boxa G1000.

Biznis

Kako je direktor SMATSA-e Nikola Stankov izjavio, SAA planira da većim prilivom kadeta iz inostranstva povrati uloženo. Prva organizovana grupa stiže iz Alžira.

U vazduhoplovnoj javnosti špekulisalo se da su starije Cessne (M, N i P modeli) i dalje u vlasništvu Jata. Kako je Tango Sixu rečeno u SMATSA-i, i te letelice su od nedavno njihovo vlasništvo. Time se SAA flota trenutno sastoji od 20 aviona – 10 starih 172-ki, 8 novih „S“ modela i dva dvomotorna aviona.

Još do sada neobjavljnih fotografija sa prihvata u Independensu ljubaznošću SMATSA-e:

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj