BEG airport status
Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B Prvi isporučeni od 18 naručenih Lakota UH-72B / Foto: Airbus Helicopters

Armiji SAD isporučen prvi helikopter UH-72B

Kompanija Airbus Helicopters saopštila je u utorak 7. septembra da je iz američkog pogona Airbus Helicopters, Inc. u Kolumbusu, država Misisipi, Nacionalnoj gardi SAD isporučen prvi od 18 naručenih helikoptera UH-72B koji presdtavlja najnoviju verziju Lakote, helikoptera koji je baziran na vrlo uspešnom civilnom Erbasovom modelu H145 (prethodna oznaka EC145).

Narudžbinom i isporukom UH-72B, nastavljena je realizacija programa američke armije Light Utility Helicopter, a helikopter Lakota se već 15 godina nalazi u naoružanju armijskih helikopterskih jedinica u kojima je potpuno zamenio helikoptere OH-58 Kiowa i UH-1 Iroquois i omogućio da se rastereti flota UH-60 Black Hawk. Ukupno je od 2006. godine isporučeno 463 primerka sa oznakom UH-72A, a poslednji helikopter stigao je u jedinice septembra prošle godine.

Ono što predstavnici američke armije ističu je da je izabran dokazani komercijalni helikopter (program COTS – Commecial off-the-shelf), dakle SAD nisu potrošile novac na njegov razvoj, a kako program podrazumeva da se tokom njegove realizacije proizvod dalje unapređuje i poboljšava kroz njegovu evoluciju, nisu potrebne dalje državne investicije u istraživanje i razvijanje novih sposobnosti.

Novi UH-72B sadrži tehnologije koje povećavaju bezbednost i letne karakteristike, tu je novi noseći rotor sa pet lopatica, umesto klasičnog repnog totora primenjen je fenestron, tu su jači motori Safran Arriel 2E, Erbasov paket avionike Helionix sa naprednim dual-duplex četvoroosnim autopilotom koji omogućuje zaštitu u okviru anvelope leta kao i kod njenog prekoračenja, potom automatsko poletanje i pomoć prilikom lebdenja.

Kako navodi proizvođač, za helikopter Lakota je dostupno čak 10 različitih konfiguracija koje omogućuju izvršenje širokog spektra vojnih zadataka, letelica pruža dokazane performanse, izuzetnu operativnu pouzdanost i neprevaziđenu svestranost. Kompanija Airbus Helicopters, Inc. u svom pogonu u Misisipiju zapošljava blizu 250 zaposlenih od kojih su oko 40 procenata američki vojni veterani.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Bo

Ih, da su se talibani strpeli još malo, mogli su i ovo da im maznu.

Odgovori
Ni

Za sta? Za izlozbu ili staro gvozdje ko sto je zavrsilo i ono sto jeostalo.

Bo

@Niko, pogledaj malo snimke na netu. Leti i voza talibane barem jedan Blackhawk i barem jedan Mi-17.

Al

@Borko

Od ogromnog broja letelica, leteće nekolicina nekoliko godina pa će i to da ostane na polju da truli kao i gomila ostalog.

Ni

“ Borko i sta sad ? Imaju najace RV u regionu :). Letjet ce koji dan i onda i to ide u otpad.

Fe

@ Niko

Nemoj tako Niko, da si samo video kako Talibanska avijacija izvodi helikopterske desante i razgoni pesadiju konkurentskih organizacija, imaju oni vise helikoptera nego cela ex-YU skupa.

Le

Da im prodamo NRZ S-8?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj