BEG airport status
Prvi zvaničan korak ka nabavci novih transportnih aviona za RV i PVO: Srbija potpisala Pismo o nameri za kupovinu letelica u Španiji Ugovor bi mogao biti potpsian u prvoj polovini sledeće godine / Foto: Airbus

Prvi zvaničan korak ka nabavci novih transportnih aviona za RV i PVO: Srbija potpisala Pismo o nameri za kupovinu letelica u Španiji

Kako je juče prenelo Ministarstvo odbrane Srbije, potpredsednik Vlade i ministar odbrane dr Nebojša Stefanović boravi u zvaničnoj poseti Kraljevini Španiji, gde se u Madridu sastao sa španskom ministarkom odbrane Margaritom Robles.

Stefanović i Robles razgovarali su o saradnji u oblasti odbrane dveju zemalja i mogućnostima njenog daljeg unapređenja, a nakon sastanka je potpisano i pismo o nameri Ministarstva odbrane Republike Srbije za nabavku vojnih transportnih vazduhoplova i Ministarstva odbrane Kraljevine Španije o pružanju podrške i pomoći prilikom te nabavke.

Ministar Stefanović tokom posete obići će i Sajam naoružanja i vojne opreme „FEINDEF 21“ u Madridu, koji ove godine okuplja više od 300 izlagača, navodi se u saopštenju Ministarstva odbrane Srbije.

Podsetimo, nabavku transportnih aviona iz Španije srpski ministar odbrane najavio je na ovogodišnjem sajmu naoružanja i vojne opreme “Partner 2021“. Stefanović je tada izjavio da će se nabaviti dva aviona tipa C295, a upravo je na ovom događaju učinjen i prvi korak ka toj kupovini – potpisan je Memorandum o saradnji.

Tango Six je tada preneo i saznanje da će budući ugovor biti potpisan u obliku međuvladinog sporazuma (G to G – Government to Government), a da bi prema dosadašnjim iskustvima saradnje Srbije i kompanije Airbus, to moglo da dogodi u prvoj polovini sledeće godine. Srbiji predstoje pregovori i definicija kupoprodajnog ugovora za ove avione sa kompanijom Erbas.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

al

Ako se uzme u full modularnoj varijanti, bice jedna od pametnijih investicija u RV…

Odgovori
al

I to u najnovijoj verziji C295W.

Г

У тој верзији може служити и за гашење пожара.Ретарданти се лако уграђују у транспортни простор у случају потребе. 7000 л па пута 2 авиона могу бити итекако корисни лети.

St

Pa minimum dva će da se i uzme,samo se nadam da će biti u daljoj budućnosti još dva i jedan Iljušin 76…Treba nam jedan za klasu veći transportni avion.

Odgovori
Cr

Baš lepo izgleda ovaj češki.

Odgovori
Al

Odlična vest. Dva po dva pa da se malo obnovi i transportna avijacija. Za dve tri godine možemo se nadati novim i savremenim eskadrilama iz svih domena RV. Još samo da odaberemo novog lovca i to je to.

Odgovori
Ma

Bez 12 aviona ne treba ni razmišljati to je minimum minimuma potreba.. Možda razmisliti čemu bi služili i kako bi se isplatili. A možda neki veliki padobranski desant kao saveznici 44. Zašto imamo padobransku brigadu. Valjda da skaču neprijatelju na glavu a ne da puze kao gmizavci. Kažu da je to najmoćnija padobranska jedinica na svetu bolja i od američkih ruskih i izraelskih. Samo gde? Možda pitati vrhovnog komandanta on sigurno zna.

Th

@Aleksandar/mali Perica
Pa ta „cuvena“ 63. Padobranska „Brigada“ stane u 1-2 aviona.
Ja bi uzeo talijanski SPARTAN. Lici na malog brata HERKULESa.
Uz to min. 6 M-346 kad smo kod ZABARA.
Dovoljno su ta dva aviona. Za padobrance su helikopteri bolje
sredsto transporta. Malo bolja pesadija. Za krpanje rupa.
Problem je sto nema ruskog ekvivalenta americkog CH-53.
Mi-26 je malo pre velik za desant.

Do

Lepo!
Treba obnoviti transportnu avijaciju koja je stvarno u losem stanju.
Ovom kupovinom se ide napred i u tehnoloskom smislu i u operativnom.
Odlican izbor!

Odgovori
Dr

Pa kad nismo hteli od Rusa na poklon An-26, sad moramo da kupimo…jer gde je kupovina, tu je i provizija.
Kad dobijes nesto na poklon, nema provizije.

Odgovori
Sa

Kakav sad An-26 na poklon? Zar on nije van proizvodnje već 30 i kusur godina? Gde je perspektiva tom avionu?

St

Mislis da u 300 miliona za remont nema malo provizije?

Sr

@DraganCHE
Nema smisla obucavati citavu novu generaciju pilota i navigatora na platformi koja je je stara 40 godina+ godina, prosto mora novo da bi obnova te grane RV imala smisla.

Imate vise tekstova na T6 zbog cega se uzima avion vecih kapaciteta, pre svega doleta. AN-26 je junacki sluzio, ali vise nije praktican.

Sk

Mogli bi i jedan ili dva A400M. Dobro bi došao našoj vojsci i državi. Takođe bi ministarstvo odbrane trebalo da razmisli o nabavci i putničkog Airbusovog aviona. Za prevoz naših mirovnjaka. Da se za te potrebe ne plaćaju raznim avio kompanijama.

al

Sto se tice A400M, ne vidim poentu uopste.
Preskupa igracka i za kupovinu, i za let i za odrzavanje.

Za nase potrebe ove vrste daleko je jeftinije prosto iznajmiti neki avion po potrebi od nekog drugog korisnika kao sto je npr Rusija..

Sto se tice ideje da se nabavi jedan putnicki avion za vojsku, koji bi koristila Air Serbia kada je nepotreban istoj, ali bi glavni korisnik bila upravo ona.
Time bi se eliminisalo oslanjanje na strani faktor u slucaju prevoza mirovnjaka, i evakuacije nasih gradjana iz udaljenih delova sveta ukoliko se desi situacija kao npr u Avganistanu prosle godine..

Za tu potrebu bi verovatno bilo idealno imati neki wide body avion, recimo A350 prvenstveno zbog dometa.
Jeste skupo, no ne bi stojao na aerodromu sigurno vec bi ga koristila nacionalna avio kompanija za civilne letove..

B

@Sasha

Nije neka pespektiva ali bi mogao da leti jos 15-ak godina, a za ovaj novac da kupimo nesto sta nam je trenutno potrebnije. Moderni i skupi transportni avioni su tu na dnu liste.

Odgovori
An

Zašto tvrdite da su transportni avioni na dnu liste? Transportni avioni nisu ,,seksi“ kao lovci, dronovi, i borbeni helikopteri (što se vidi po broju komentara na ovu vest – a malom broju komentara verovatno doprinosi i to što članak nije o nabavci ruske opreme) ali su itekako jedna od najbitnijih stvari u svakoj vojsci. Pa tako i našoj.

Г

36 година би био најмлађи примерак који би евентуално добили. Једног пензионера замењујеш другим. Плус су ремонти код Руса доста чешћи него код западне технике. И каква ти је ту рачуница?
Шпанац плус може више да понесе, има већи домет и боље моторе. О авионици да не говоримо.
И исто политички ефекат је битан. Овом куповином мажемо очи „западу“ за оно што треба да набављамо са „истока“. Неутралност не може бити само на речима. То мора и делима да се покаже.

Sa

Iznecu nepopularan komentar, taj transportni avion ce sluziti necemu, prevesce nesto negde sto mu je i namena dok ce ostala gvozdjurija navucena u poslednje vreme da ode u otpad neupotrebljena. Kao i vecina vojne opreme. Mozda opali neki metak na Sabli i tako. C295 kosta oko 30 miliona eura, sto je oko 3 H145, ako su podaci po internetu tacni, dok za vecinu stvari koje su kupljene nemamo pojma koliko su kostale.

Podcenjivanje logistike je hronicni problem ovog drustva, ne samo vojske.

Br

Mislim da se dva C295 sa obukom pilota i tehnicara ne mogu kupiti za manje od 110-120 miliona. Preskup za obuku padobranaca, kao i za dva leta godisnje u Liban. Nista drugo ne moze da preveze nigde, racunajuci tu najvise oklopna vozila jer mu je nosivost 8 tona… Maloj zemlji poput nase, skupa transportna avijacija za prevoz ljudstva i jeste na dnu liste. Aerodrom BG-Nis, 220km. A da li cemo ostalu gvozdjuriju poput naoruzanih helikoptera baciti nekada u staro gvozdje, neupotrebljene, za sada niko ne zna. Kako vec vise od 100 godina bez prestanka imamo problema sa granicama na jugu, ne bih bio tako siguran. Ako je vec potrebno nesto kupiti sa zapada to mogu biti H145M, jos mistrala, francuski osmatracki radari, kupola sa mortar 120mm itd.
U slucaju An-32, koji je pravljen za Indiju, sa vecom nosivoscu i doletom, ne bi bio najmladji primerak 36 godina, vec bar desetak mladji. Sto znaci da bi mogao da leti jos 15-ak godina. Pa onda nabaviti dobre transportne avione, kada donekle zavrsimo sa opremanjem ostalih rodova vojske modernim sredstvima.

Br

Cena od 30 miliona je od pre skoro 10 godina. Indija je ugovorila kupovinu 56 C295 za 2.5 milijarde, sto je oko 45 miliona po avionu. Medjutim to je cena za ogromnu kolicinu, plus sto ce samo 16 biti isporucena iz Spanije, dok ce se preostalih 40 sklapati u Indiji, plus sto su pregovori poceli jos pre par godina. Tako da je realno pretpostaviti da je za minimalnu kolicinu, danas, cena sa obukom pilota i tehnicara i neophodnom opremom, izmedju 55 i 60 miliona po avionu.

Vi

Odlični avioni i bilo bi fenomenalno da ih imamo bar desetak u sastavu transportne avijacije.

Odgovori
Le

I radimo šta? Otvorimo filijalu DHL VS? Jednog dana da budu tri, puna kapa.

Sa

Haha, Air Vojska Srbije. Neko ce jednog dana ovde nesarkasticno izneti potrebu za nuklearnom podmornicom.

Iv

@Leopold, Srpska avijacija ucestvuje u UN misiji u Kongu ako se ne varam. Ucesce u multinacionalnim operacijama em sto donosi neki novac, takodje smanjuje godisnju clanarinu u Ujedinjenim nacijama. Eto jos jedan aspekt pored ostalih ocigledinh. Prijatno.

Ma

Da li neko zna kakve zadatke izvršava postojeći An osim obike posade.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

@Mislav Naravno, ali problem je u tome što je zdravstvena zaštita u Evropi, primarno usluga državnog sektora i to nije "firma" koja posluje po tržisnim principima. Takođe nije ni policija, a ni vojska hvala Bogu. Dakle sasvim je logično ako policija već mora da ima flotu za vertikalni transport, da o istom trošku pruža i…

24. Oct 2024.Pogledaj

DJuka na: Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

Da nadju naftu i na konju su? Haha, Srbinu samo da je da se nadje nesto zakopano ispod zemlje, da se vadi i skupo prodaje. Kako se nisi prevario pa im pozelio, nemam pojma, da otvore skole, vredno uce, razvijaju tehnologije, rade biznise zasnovane na inovacijama itd?

24. Oct 2024.Pogledaj

max na: Avioni Utva-75 u nepriznatoj afričkoj državi Somalilend, u projektu učestvuju i stručnjaci iz Srbije

jao video je vrhunski - od ovog Ray Charlesa koji "pilotira," pa sve do "promocije" pilota u građevinskim šljemovima i highvisibility prslucima.

24. Oct 2024.Pogledaj

DJuka na: Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

>> milijardu primera Ima, ima. Ajd navedi nam ovde 10? I taj tvoj jedan primer vrlo je specificna, mala da tako kazem firma, o cijem se poslovanju bukvalno ne zna nista. Mozda kosta 10x vise nego neka druga opcija, ne zna se. Da ti ja dam par kontra primera, NIS totalno propadao decenijama pod drzavnom…

24. Oct 2024.Pogledaj

Mislav na: Slovenija nabavlja helikoptere za hitnu medicinsku pomoć

Srbofil nema dalje od primjera firmi iz kapitalistickih (uredjenih) spram socijalistickih drustava. znamo kako su prosli jedni i drugi.

24. Oct 2024.Pogledaj