BEG airport status
Blic: Vukašinović slagao da avioni nisu kasnili

Blic: Vukašinović slagao da avioni nisu kasnili

BEOGRAD – Dnevne novine „Blic“ u današnjem online izdanju optužile vršioca dužnosti Jat Airwaysa da je slagao u izjavama za medije. Nastavak nesnalaženja Vukašinovića sa sedmom silom i nestručnost Jatovog PR-a ponovo aktuelni.

 

"Blic" ponovo o Vukašinoviću
„Blic“ ponovo o Vukašinoviću

Kada je v.d. Jata dao jednu od svojih najneshvatljivijih izjava za „Naše Novine“ i pri tom upotrebio sintagmu „cupkanje od sreće“, zaposleni u Jatu doživeli su još jedan transfer neprijatnosti. Kako je i Tango Six tada pisao, letovi jesu kasnili, i još bitnije – letovi su otkazivani.

Sve i da je bila tačna (a nije), Vukašinovićeva izjava tada i „Našim Novinama“ (originalnu izjavu prenelo je još medija) bila je neozbiljna zbog pripisivanja pomenutih „poduhvata“ promenjenom rukovodstvu koje, po nekim anonimnim izjavama, nije ni preuzelo dužnost. Oni u svakom slučaju nisu bili dovoljno dugo na poslu da bi bilo šta mogli suštinski i kvalitativno da promene i ono što je još bitnije – to je bilo iznošenje sopstvenog „prljavog kadrovskog veša“ što se jednostavno ne radi u ovoj industriji.
 

Ponovo u „Blicu“

 
Iako je posle gafa koji je imao sa „Blicom“ rekao da više neće davati izjave za medije, Vukašinović je to ipak nastavio i tu se videla njegova nespremnost za odnose s javnošću, nestručnost u toj oblasti i ono još ozbiljnije – po ko zna koji put ilustrovano je da Jatov PR ne zna da se bavi svojom strukom kako u osnovnoj dinamici svakodnevnih dešavanja, tako i u kriznim komunikacijama.

„Blic“ je to sve danas, nekoliko dana kasnije, i iskorisio:

„Mada se v.d. direktora “Jat ervejza” Velibor Vukašinović početkom juna hvalio kako je od 31. maja do 2. juna „Jat“ imao “nula kašnjenja”, “Blic” je došao do podataka koji govore suprotno – da su u tom periodu samo iz Beograda „Jatovi“ avioni kasnili više od 25 sati.

Primera radi, avion na liniji za Pariz 1. juna, let broj 242, kasnio je u polasku 215 minuta. Istog dana let za Štutgart, broj 346, kasnio je 105 minuta, a najveće kašnjenje zabeležio je dan ranije avion za Milano (let broj 416) koji je zbog zamene aviona kasnio skoro četiri sata.“

Pomenuta nestručnost Jatove PR službe dolazi do izražaja na kraju izveštaja i tako pravi savršenu oluju apsolutne nekompetencije:

„U „Jatu“, međutim, kažu da se izjava direktora Vukašinovića odnosila samo “na jutarnji polazak aviona”.

– Samo u pomenuta tri dana „Jat“ je imao više od 75 poletanja iz Beograda, ali nije imao velika kašnjenja koja bi značajno uticala na kvalitet usluge putnicima – odgovorili su nam iz „Jata“. Nisu nam, međutim, odgovorili na pitanje gde se nalazi granica između malog i velikog kašnjenja, i da li se višesatna kašnjenja mogu kvalifikovati kao mala.“

„Nije bilo velikog kašnjenja“ i „kvalitet usluge putnicima“, dve su virtuelizacije stvarnosti koje ilustruju još jedno, osnovno, neznanje u poslu odnosa s javnošću od kojeg Jat i dalje pati: priznanje krivice ili izjava: „izvinjavamo se“ ne nalaze se u prvom delu teksta. Potencira se opravdanje, svako moguće tehničko izvlačenje i drugi, za putujuću javnost, iritirajući postupci.

Iako je izjavio da mu je imidž kompanije jedan od prioriteta (pogrešno postavljajući prioritete prema istoriji umesto stručnom PR-u i marketingu), Vukašinović je dozvolio sebi nešto što se u industriji u kojoj radi ne dozvoljava – loš ili nestručan odnos s medijima. Takođe, pravdanje Jatovog PR-a u ovom slučaju ponovo podseća na suštinsku odvojenost zaposlednih nacionalne avio-kompanije od osnovnih postulata uslužne i turističke delatnosti – da je mušterija uvek u pravu.

Drugim rečima, neki privatni preduzetnik, gastarbajter koji se uželeo porodice ili pevač koji je imao tezgu u nekoj od nemačkih diskoteka taj dan, sigurno nisu cupkali od sreće.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ja

Nista novo za ocekivati od 'novog' rukovodstva Jat-a. Nebulozne izjave iz samog vrha kompanije koje su sokirale zaposlene u Jat-u i hvaljenje kako Jat ne kasni vec citava 3 dana su samo potvrda da dovedeni ljudi nemaju nikakvih afiniteta ni prema modelu poslovanja koji bi (konacno) trebalo usvojiti u ovoj kompaniji ni sluha prema tekucim problemima unutar same kompanije. Vaskrsavaju ljudi koji su bili u zapecku poslednjih 4-5 godina, na visoke pozicije se postavljaju ljudi koji su pred penziju i koji i dalje misle da je biznis model od pre 20 godina odrziv i jedini ispravan. Radovanovicevi puleni ponovo isplivavaju po Komercijali, a ljudi koji nemaju nikakve ideje se vaspostavljaju na kljucne pozicije. Nedostatak flote i postavka reda letenja je uobicajno katastrofalna, a da se ljudi, vec koliko godina unazad, ne smenjuju zbog toga. Otkazivanje letova je vec postala svakodnevnica, o kasnjenjima ne treba ni trositi reci…. Imidz kompanije je na tradicionalno niskom nivou, dok PR prakticno ne postoji. Izjave koje smo slusali poslednjih meseci, a ticu se usluge kompanije su sokantne (od kasnjenja AMS i radnika Jat-a koji govori putnicima da namerno nije otkazan let kako Jat ne bi morao platiti transfer drugom kompanijom, do cuvene izjave GD-a da Jat ne kasni tri dana.). Bilbordi se Jat-u i da hoce, ne smeju iznajmiti jer i dalje stoje nereseni dugovi prema firmi koja se bavi iznajmljivanjem istih. Jat se ovom postavkom snaga vratio godine i godine unazad….

Odgovori
ze

gdine P Vojnovicu,smarate sa tim "nesposobnim PR" vec u nekoliko clanaka na temu Jat airways-a.
Ucinite napor i uputite korisnike usluga na odredbe Zakona o zastiti potrosaca posto Vase napore ne cene dovoljno u kompaniji..

Odgovori
Pe

Povremeno citam Tango Six isljucivo kao prijatelj Jat-a, Mislim da bi bilo korisno da se napise kratko ko je autor teksta koji stavljate na prikaz; da bi citaoci znali
Na primer g. Vojinovic je specijalista za koju oblast?
Sto se tice clanka, negativne kritike na racun v.d. Vukasinovica koji se ne snalazi sa medijima mislim da nisu na mestu; Izgleda da se ovde ceka da novi direktor napravi neku gresku i da se udara na sva zvona; U jatu mi nikad nije bilo jasno ko je tu sve protiv koga;
Na zalost sve negativnosti, losi odnosi, rivalstvo unutar jat-a stetice svima; Tango Six treba da bude kritican ali na dobronameran nacin.

Odgovori
Vl

Ja sam mislio da postoji samo kritichan pristup prema Javnim Sluzbama. Sad vidim da postoji kritichan, ali dobronameran pristup. Moze li neko da mi pojasni shta to znachi? Unapred hvala.

Odgovori
zv

(Wikipedija) Kritika se može razlikovati na način na koji se izvršava:
pozitivna kritika: reči hvale, priznanja
negativna kritika
konstruktivna kritika: kritika koja ima za cilj poboljšanje stanja
destruktivna kritika: kritika koja je usmerena na uništavanje
samokritičnost: diferenciran pregled svojeg ponašanja
Npr., ti si na proveri kao kapetan sa zilion sati i brljas li brljas. Ja kao instruktor uocavam sta ti fali, i u duhu pozitivnog CRMa ti dajem dobronamernu kritiku ne bi li u tebi postakao dobru stranu i ne bi li te naterao na razmisljanje da u sledecoj vezbi budes bolji. To bi kao kapetan trebao da znas,

Vl

Ako iskusan kapetan brlja i brlja na ispitu, onda on pada ispit. Nakon pada na ispitu, dobija dodatnu obuku i na osnovu toga izlazi ponovo na ispit. Nema kritike kada se brlja. Tada se primenjuju sankcije. Konstantno pokazujesh da nemash pojma o chemu pishesh.

zv

Daleko si ti od avijaticara, mnogo daleko…

Vl

Sva sreca da tebe niko nishta ne pita, a stalno se javljash. Ja mozda nisam avijatichar, ali ti nemash osnovnog vaspitanja. Lepo si rekao da necesh vishe, ali da li drzish svoju rech? Samo zagadjujesh ovde na Tangu ljudima koji bi imali shta pametno da kazu.

Iv

JAT je kompanija koja treba svom vlasniku da stvara profit baveci se poslom prevoza putnika. JAT se ponasa kao sve osim privrednog drustva (terminologija iz srpskog zakonodavstva). Posle svih gluposti JAT ne zasluzuje nijednu dobronamernu kritiku, jer ih je dobijao 20 godina bez rezultata. Banalan primer: ako jedna aviokompanija sebi dozvoljava da prevozi putnike avionima u kojima WC-i smrde i nema papira da se obrisu ruke, svako treba da se zamisli kako se odrzavaju druge vitalne komponente na tom istom avionu. Ako ne mogu da ociste WC i kabinu, zar ja kao putnik treba da sam ubedjen da su sve MEL komponente ok? I dalje smem da letim JAT-om ali zahvaljujuci Boingu koji je napravio odlicne avione koji imaju vise slojeva zastite ako nesto otkaze, a ne zahvaljujuci nasim "snalazljivim i promucurnim" majstorima. Kao i ostatak zemlje, JAT je blago receno katastrofa. Divim se pilotima i stjuardesama koji tamo i dalje rade.
Ako Etihad udje u JAT, voleo bih da gledam uzivo kako lete otkazi i kako se metlom ciste godine javasluka kakvog nigde nema. Platio bih da ovo gledam.

Odgovori
Ga

Bravo Ivane…

Vl

Ako Etihad dodje, bice otkaza toliko da cemo se chudom chuditi. Plan za to vec postoji. Pitanje je da li ce se primeniti, jer se ne zna da li ce Etihad uopshte da se upushta u JAT-ve probleme. Ja bih voleo da se odluchi da preuzme JAT. Pa da vidimo stanje u JAT nakon toga.

Pe

VOjinovic je napisao clanak sa proizvoljnim ocenama koje su pojacane crno pa se lako vide u tekstu; Meni ovo lici na zlonameran tekst i licnu netrpeljivost, takvi clanci nemaju vrednost jer nisu istrazili probleme, nema novih i kvalitetnih informacija samo negativnosti; Ko vodi odnose sa javnoscu za jat i za Vukasinovica? Sta ta grupa ima da kaze na pisanje Blica i kako ce se jat nositi sa kasnjenjima koja mogu biti pogubna za jat? Ne znamo. Onda i pitanje za v.d. Vukasinovica, kako ce se smanjiti kasnjenja? sta jat moze da preduzme? Ovako clanak sluzi Vojinovicu da istresa negativnosti; Kada imate problem, vi zelite da ga resite znaci nudite i resenja, bez toga, ovakva kritika je bezvredna jer je licna;
Neki jatovci misle, cak su ubedjeni da ce jat opstati jer su drugi u regionu propali a bojim se da je kasno; jat kasni najmanje deset godina za ozbiljnu reorganizaciju, ozbiljna ulaganja a kako ce? treba da obnovi flotu, da podigne nivo usluga, jatu treba vrlo jako rukovodstvo ali i promena kulture, kakva je kultura vidi se iz pisanja Vojinovica i nekih komentara; Zivimo u svetu u kojem je konkurencija sve ostrija i gde se svaka greska veoma skupo placa.
nema mesta za isprazne negativnosti;

Odgovori
Vl

Ako je Vojinovic i Tangosix najveca prepreka JAT-u da postane rentabilan i uspeshan, Ja cu prvi traziti od Petra da ugasi Tango i da On vishe nikada ne napishe jednu jedinu rech o JAT-u. Znam da ce uslishiti moju molbu.

Chek, chek!!!

Problem JAT-a postoji vec vishe desetina godina. Promenile su nekoliko garnitura na vlasti i u Drzavi i u JAT-u. Bez da se situacija imalo popravila. Naprotiv.
Bice onda da Tangosix i Petar nemaju bash nikakve veze sa stanjem u JAT-u, vec da samo iznose to stanje, bez da ga ulepshavaju ili nalaze opravdanje, tamo gde ih nema i gde ih ne sme biti.

Dosta nam je vishe svetih krava i nedodirljivih kretena na vlasti, koji misle da bez njih Sunce ne bi izashlo na Istoku.
Dosta nam je kriminalaca koji kradu i shakom i kapom.
Dosta nam je nazovi patriota, koji kada nisu blizu jasala da se nakradu, naprasno postanu dushebriznici i sazaljivi, samo da bi se dochepali vlasti i pozicija.
Dosta nam je mediokriteta, mufljuza, prevaranta, lopova, nazovi rodoljuba i jeftinih poltikanata koji su spremni da budu jarbol za bilo chiju zastavu.

Bilo je dosta zaista. Sjashite jednom, za ime Boga!

Pe

Vi karikirate; Ne radim u jatu, nemam nikakav materjalni, ili bilo koji drugi interes; samo kazem, ako kritikujete ucinite to argumentovano i na konstruktivan nacin; Razumem Vase frustracije sa vladom, to je posebna tema, i nema veze sa mojim komentarom; Iz svega recenog jasno je na zalost da su profesionalni odnosi u jat-u losi, da nema potrebnog slaganja, da jat ne moze da se odupre alavim politicarima i partijama, ima mnogo toga sto nije dobro; Bojim se da je proslo vreme i sansa da jat opstane samostalan;
Pisanje Vojinovica bi imalo vise efekta kada bi pisao jednostavnije bez ponavljanja ili nespretnih recenica kao na pr:
"Pomenuta nestručnost Jatove PR službe dolazi do izražaja na kraju izveštaja i tako pravi savršenu oluju apsolutne nekompetencije" ) cemu savrsena oluja absolutne nekompetencije (?)

Vl

Ne radim nii ja u JAT-u. Vlada Srbije je vlasnik JAT-a. Riba smrdi od glave.

Ve

Suska se da je Etihad nezadovoljan razvojem situacije i da ih je gen.direktor nekoliko puta slagao.Odluka o preuzimanju verovatno ce se prolongirati,sto je pogubno za Jat. Kako se sezona razvija situacija je svakim danom nepodnosljivija. Umesto da se restruktuiranje kompanije odvija u pozitivnom duhu jer se prvi put pojavilo nesto pozitivno za Jat,tehniku,suport,ketering,zaposleni su zbunjeni i preplaseni.Generalni i zvrsni direktor iako clanovi radne grupe koa je odredila strategiju,svojim postavljenjem krecu da sabotiraju citav proces oko etihada,neshvatljivim odlukama i neshvatljivim izjavama.Pominje se iznajmljivanje 3 B737-300 i 2ATR,starih preko 25g koji sigurno nece podici rejting kompaniji umesto najavljenih airbus aviona.Ti avioni se iznajmljuju direktnim pogodbama ljudi od poverenja gen direktora sto otvara sumnju da tu nisu bas cista posla i da li je Jat uopste u stanju da servisira to iznajmljivanje sa tekucim poslovanjem.Veliko opterecenje na trenutnu situaciju koje moze da sunovrati citavu firmu.U komrcijali gen direktor postavlja svoje vrsnjake over 60 na najviznija mesta koji vuku repove iz raznih afera.Slicno je medju letacima,gde ljudi koji su bili na izmisljenom neplacenom odsustvu,a radili u drugim firmama,otimaju najvaznija mesta,zvanja i najvece plate u kompinaji.Ovo je lako proverljivo,pitajte bilo kog zaposlenog.Izmislja se neko skolovanje za kapetane na ATR u sred sezone,da bi se u ovom mulju mogla zaposliti deca direktora letacke,predsednika sindikata pilota,zene,rodbina….Mozda je to za ovakvu firmu i normalan sled dogadjaja.Uzgred za kapetane se skoluju i ljudi od 59 godina, prvi put u zivotu,sto je uobicajena svetska praksa u podmladjivanju kompanije i afirmisanju mladih ljudi.Gospodine direktore mislim da je vasa magija prestala istog trenutka kad ste i imenovani i mislim da sto pre odete zajedno sa vasim vrhunskim timom strucnjaka,i pustite neke ljude da upravlaju kompanijom a da ne love u mutnom na mesec dva,nego da gledaju u buducnost i shvate avijaciju kakva je danas,ima nade i za nas i za svaciju decu i rodbinu.

Odgovori
mi

Gospodine Veljko vidim da ste dobro informisani o stanju u kompaniji, ali ne razumem kako mozete da kritikujete novo rukovodstvo posle mesec dana. Nece biti nista gore od prethodnih, a da ima ikakve nade za Jat postavili bi ga odmah posle izbora a ne bi cekali skoro godinu dana i pustili ove iz DS-a da ga cerupaju do besvesti. Sto se tice zaposlenih i treba da budu zbunjeni i preplaseni posto ih ima 500 po poluispravnom (ne moze se reci ispravnom) avionu i mislim da ste za ginisa. A sto se tice stanja flote, skolovanja, dekica i bakica za to vam sigurno nije krivo novo rukovodstvo, pa trazite odgovore od onih koji su spiskali 200-300 miliona USD u prethodnih par godina. Uzgred gde vam je onaj Mrkin Premovic sa fals diplomom, radi li i dalje za skromnu platu od 500 000 RSD. Blagajnik ukarao 100 000e, prodavacica karata 100 000e,u jednom predstavnistvu ukradu 200 000e, u drugom predstavnistu 70 000e. STA CE VAMA ETIHAD, bolje im je da zalivaju pustinju nego vama dolar da daju.

Vl

Ne kritikuje Veljko novo rukovodstvo. Ne postoji niko nov u sadashnjem rukovodstvu JAT-a, sem VD Generalnog Direktora. Svi ostali su stara bagra i smece. Vec vidjeni vishe puta. Neuspeshno.

Ja

Apsolutno tacno. Svi 'novi' su stari kadar koji je godinama vrsio teror svojim zastarelim razmisljanjima i biznis modelima (ako su ga uopste i imali). Sve se radilo stihijski i neplanski, bez ikakve procene rezultata.
Pogledajte samo Komercijalu – upravo je na mesto sefa jedne organizacione celine postavljen covek koji se pre mesec-dva prijavio na program i penziju!!! Etihad se blagoreceno sokirao starosnom strukturom Jat-a, ali sadasnje rukovodstvo ne mari za njih. Naprotiv, vecina postavljenih direktora je protiv dogovora sa Etihadom….Iskreno se nadam da je dogovor Vlada Srbije/Etihad vec unapred dogovoren, i da ce sadasnja novo-stara garnitura konacno otici iz kompanije koju su bezglavo vodili prosle decenije…Ko prezivi sledeca dva, tri meseca – pricace. U medjuvremenu, ne treba se sokirati odlukama "novih" jer je to vec vidjeno i ocekivano. Sto se tice Komercijale – jos nisu gotove smene…tek cemo da vidimo promene i pokusaj starih i vec isluzenih, a mogu napisati i vremenom pregazenih radnika, ukopavanja na pozicije pred dolazak Etihada.

Vl

E moj bivshi kolega iz JAT-a, ne bih Ja sada bio u vashoj kozi za sve svilene bonbone sveta. Sve te nove, bivshe, jako dobro poznajem. I znam koliko su nesposobni, kvarni, zli. I ovde na Tangu se oglashavaju ti zasluzni, iz Letachke, Komercijale i ostalog, samo slabo ko da se potpishe svojim imenom. Stide li ga se? Ili im je nechista savest? Bagra je to. Velika!!!

Vl

Ne shushka se da je Etihad nezadovoljan. To je chinjenica. Pitanje je samo trenutka kada ce se karte staviti na sto. Analize koje Etihad radi u JAT-u imaju za cilj da pokazu da li je investicija u JAT opravdana i pod kojim uslovima. Saznacemo uskoro kakva je shansa da Etihad uopshte da bilo kakvu ponudu.

Odgovori
St

Svakom kome je priroda podarila osnovnu moc rasudjivanja je od pocetka price sa Etihadom jasno da je jedina sansa da se oni upuste u to ako je sve vec dogovoreno na najvisem nivou i ako nista ne zavisi od ljudi koji rukovode Jatom. Cinjenica je da su oni zainteresovani, kao i da znaju s kim imaju posla. Sa druge strane, nasi vlastodrsci su zbog katastrofalne finansijske situacije prinudjeni da krpe rupe u budzetu i ratosiljaju se sto vise troskova, ne bi li odlagali neminovni bankrot i tako se duze odrzali na vlasti (i sve sto uz to ide…). Teoretski, Jat bi mogao da posluje profitabilno, ali da bi se to postiglo potrebno je ulaganje, znanje, kao i sposobnost i odlucnost da se razbuca metastazirani sistem vrednosti i funkcionisanja firme. To ukljucuje i gomilu destruktivaca i parazita koji su nosioci ili korisnici istog. Domaci politicari (vlasnik Jata je drzava) nemaju nista od potrebnog. Nemaju ni vremena, jer je status quo neodrziv, sto budi nadu da ce se uhvatiti za arapsku slamku spasa, prepustiti njima da organizuju posao, ratosiljati se bede i zaraditi koji marketinski poen. Mislim da tu lezi jedina realna sansa za dolazak Etihada. Iz tog ugla nije ni bitno ko trenutno upravlja firmom. Uostalom, i jedni i drugi su, kao i svi prethodni par decenija unazad, totalna katastrofa. Ja tu zaista ne pravim sustinsku razliku.
Naravno ovi nasi (i politicari i Jatovi doajeni) su apsolutno u stanju da upropaste celu kombinaciju. To je cak i realnije i ne bi smelo da nas iznenadi. To ne bi bilo prvi, ali bi, po svemu sudeci, za Jat bilo poslednji put. U moru svega sto nam se desava, nestanak nacionalne avio kompanije malo kome bi pokvario dan, naprotiv.

Odgovori
Pe

Etihad ce doci ako bude imao visestruki interes, a drzava treba da preuzme gubitke jat-a da bi tako jat postao nesto zanimljiviji za Etihad; Sve je bolje od bankrotstva jat-a koje je neminovno radi rastucih dugova i gubitaka; Mislim da drzava ima svoj deo odgovornosti ali deo odgovornosti je i kod jata; Samo nije mi jasno kako zaposleni u jat-u ne shvataju da im je svima zajednicki interes da jat opstane i da moraju da se bore za svoja radna mesta i da moraju da blisko saradjuju jer je u pitanju isti interes; U moru desavanja gubitak mesta za preko hiljadu zaposlenih i te kako ce se osetiti, osetice zaposleni, ekonomija Srbije, osetice i putnici kada budu morali da placaju sve skuplje karte ili ce putovati sa nisko budzetnim prevarama tipa Wizair Ne razumem tu ravnodusnost kod nas, mirno gledamo propadanje organizacije u koju su ulozeni rad i trud generacija; Ako se jat ugasi mnogima ce se smrknuti;

Odgovori
mi

Etihad svakako ima visestruki interes, visemilionsko trziste, slotove i sigurno ce preuzeti rukovodjenje Jatom, pogotovo sto se Jat ne prodaje vec poklanja rasterecen svih dugova.
Iz Beograda( a ni iz blizeg okruzenja) ne leti nijedan sirokotrupni avion. Veliki broj iseljenika u Severnoj Americi, Kanadi i Australiji je svakako primamljiv za njih.
Republika Srbija ce rasteretiti budzet za 30-50 miliona USD koliko je dotirala Jat svih prethodnih godina, pored toga imace kompaniju koja ce izmirivati sve poreze i doprinose a eventualno ce dobijati i dividende u slucaju pozitivnog poslovanja, kao i posrednu dobit preko AB-a(ciji je vlasnik jos uvek) kome Jat ne placa usluge godinama u nazad.
Veliki dobitnici ce biti i vecina zaposlenih koji cestito, savesno i posteno obavljaju svoj posao.
Ali najveci gubitnici ce biti siva eminencija Jat-a, politicki uhlebljena i dobro placena bez posebnih radnih obaveza kao i stara garda koja se ponasa kao da je u vlasnickoj strukturi.
Najgori primer je letacka operativa gde se vracaju na vitalne funkcije posle nekoliko godina neplacenog(ne znam po kom osnovu mogu duze od godinu dana) ljudi pred penzijom (nesporno iskusni kapetani i instruktori koji vrlo dobro znaju koliko su sati naleta imali u tim kompanijama gde su radili i prostom racunicom dolaze do toga da u Jatu imaju malo nizu platu ali 3-4 puta manje rade) i organizuju sebi skolovanje u Berlinu za tip aviona koji ne postoji u floti i ne zna se da li ce biti dolaskom strateskog partnera, otvaraju skolovanje u sred sezone za ATR da bi ubacili svoju decu i rodjake za skolovanje na Boing. Nijedna kompanija ne radi takva pomeranja u sred sezone a pogotove ne pred prodaju ili povezivanje sa strateskim partnerom vec cekaju da novo rukovodstvo donosi takve vazne odluke. Zapocinjanjem skolovanja se ti ljudi prebacuju na platni spisak a ne rade i eventualnim prekidom skolovanja ostaju na visokim platama do okoncanja istog sto moze da potraje i nekoliko godina.
Odluku o eventualnom skolovanju i izboru kandidata u ovom slucaju jednostavno mora doneti Etihad.
Takve mahinacije su prosto neverovatne i mogu dovesti do ugrozavanja pregovora sa strateskim partnerom.
Prosto se kosi sa zdravim razumom skolovanje kapetana od nepunih 60 godina za novi tip aviona drugog proizvodjaca, jer pored letackog iskustva treba i dosta znanja i spremnosti za ucenje. Razlika izmedju Boinga sa pocetka 80-tih godina i Airbusa danas je nevrovatna.
Da li je novo-staro rukovodstvo spremno da preuzme rizik eventualnog neuspeha ljudi koji nemaju sta da izgube, a dobijaju preskupo skolovanje do penzije i punu platu o trosku vec obogaljene kompanije.

Vl

Nekada je u JAT-u postojala gornja granica shkolovanja za novi tip aviona. Bila je 55 godina. Shta se od tada promenilo? Nishta.

Vl

Gospodine Petrovicu, svaka Vam je kao u Njegosha. Sve shto ste napisali ljudi od struke se vec vishe od deset godina pitaju, ali ne mogu da dodju do izrazaja. Mali je ovde prostor, samo da se nabroje sve dosadasnje ideje, inicijative, saveti koji su pokushavani svih tih godina. Nije potrebno da objashavam koliko se iko odgovoran odazvao na te pokushaje.

Odgovori
Pe

Postovani Vlado,
nista Vam nisam rekla sto Vi i ostali ne znate odavno; Ako znate sta su odgovorni zabrljali ili lose posluju vec dugi niz godina, o tome treba otvoreno razgovarati;
Kako je stanje u zemlji ocajno, takvo se stanje preslikava i na Jat; Srbija je kolonija drugih zemalja, izgubila je samostalnost i dostojanstvo; , a ono malo odlucivanja ostaje vecitim ministrima; Kako je u drzavi, tako je u Jat-u; Nesposobnost da pomogne i podrzi reorganizaiju Jata (to je vrlo komplikovan posao ali je moglo da se odradi da je bilo volje) , a predlagano je vise godina unazad, drzava ce platiti pokrivanjem dodatnih gubitaka koje je jat napravio do sada; Mrkonjic? ne snosi posledice a trebalo je, on je jedan od dinosa…sa zalosne srpske politike; Postavljanje Vukasinovica kako se vidi iz clanka i komentara ne resava ni jedan od problema,
a postoje i unutrasnji animoziteti unutar Jat-a Steta je velika; Jat je imao i ima kontakt sa celim svetom, izlozeni su velikim izazovima, znaci dosta znanja i mogucnosti da se uci, a nisu za sve ove godine smogli snage da se bolje organizuju (?) iskreno NE razumem.

Kada ne znamo da budemo odgovorni, onda smo raja i radimo za strane gazde, a tu na dugi rok nema ni napretka ni velikog boljitka, jer je rad najamni; Greske o kojima ovde ljudi pisu, platice zaposleni u Jat-u i gradjani Srbije po ko zna koji put.

Da li Tango Six tj novinar Vojinovic mogu da napisu nesto o Air Berlinu i saradnji koju jat ima sa njima;
Etihad ima i deo vlasnistva u Air Berlinu; Da li je Jat morao da prepusti Air Berlinu neke od destinacija
po Evropi i putnike naravno? Sada male agencije po SAD nude Air Berlin karte za putovanja za Srbiju?
Da li Tango ima mogucnosti da nesto vise napise o tome?
(http://www.see-business.eu/air-berlin-and-serbias-jat-airways-formalize-cooperation/)

Vl

Uppsss!!! Moja greshka!!!

Dubok naklon. Nisam primetio da je Dama u pitanju. U svakom sluchaju ostajem pri izjavi da je svaka kao u Njegosha.

Ne da Mi znamo shta su odgovorni u JAT-u i u Drzavi zabrljali, nego i vrapci na grani to znaju.

Razni ljudi, (ukljucujem tu i svoju malenkost) su na razlichite nachine pokushavali da skrenu paznju na veoma loshu (katastrofalnu) poslovnu politiku JAT-a unazad vishe od deset godina. Bez ikakvog uspeha. Niti su hteli da chuju, a josh manje da o tome razgovaraju.

Cuvena je izjava Ministra Mrkonjica (udato Bekuta), da LC kompanije mogu da lete za Srbiju samo pod uslovom da dovoze putnike JAT-u za dalji transfer. Naravno, lupio je kao poslednja budala i ostao Ministar.

Niti je bilo sluha za otvaranje trzishta Srbije na pozitivan nachin, niti su potezi donosheni na osnovu planova i analiza. Cist amaterizam i krimnal je bolje objasnjenje. Zbog takvog odnosa, Srbija je skoro uvek stavljana pred svrshen chin kod zahteva za uspostavljanje saobracaja za i iz Srbije. Nisam protiv toga, dapache, ali ne na nachin na koji je uradjeno.

A opet, samo da napomenem, negde od 2003/4 postojale su ideje i nastojanja da se vazdushni saobracaj Srbije korenito promeni, otvaranjem jedne srpske LC kompanije, pravilnim restruktiranjem JAT-a i AvioGeneksa, potpisivanjem Open Sky ugovora, code share sa mnogim svetskim kompanijama, shirenjem broja upotrebljivih aerodroma u Srbiji (Da, mislim i na Batajnicu), ulaganjem svezeg novca u sektor vazdushnog saobracaja i odrzavanja vazduhoplova Republike Srbije.

Od svega toga, ama bash nishta nije ostvareno. Apsolutno nishta. Duplo golo!!!

A odgovorno iznosim ovde, najveca krivica lezi na politicharima Srbije (svi redom) i rukovodstvu JAT-a.

Uostalom Petar Vojinovic i Tango six su vec u posedu mnogih cinjenica, dokaza i ostalog materijala, koji ce, ako Petar odluchi biti, jednog dana ovde prezentovani. A tada cete svi ostati ne bez daha, vec bez volje za bilo kakvom prichom o Srbiji i JAT-u.

O odnosu JAT/AIr Berlin nemam shta da kazem, jer je to skorshnjeg datuma i josh se ne vide posledice sporazuma sa Etihadoma, a samim time i sa AIr Berlinom. Jedino shto mogu da kazem, da ukoliko Etihad odustane od JAT-a, Etihad ne gubi, ama bas nishta. Preko Air Berlina ce nastaviti short/mid range operacije iz Srbije i za Srbiju. JAT ce otici u istoriju. The End.

Toliko od mene i josh jednom moje izvinjenje Dami i dubok naklon.

Odgovori
Pe

Hvala na objasnjenjima; Ali ako se predstavi ono sto se ima …ljudi ce izgubiti volju itd …da li to znaci da je Jat osudjen na kraj? Meni ovo veoma lose izgleda;

Sta JAT konkretno ima od saradnje sa Air Berlinom? Jeste rano ali pre nego sto je jat pristao na ugovor sa Air Berlinom, znali su koje koristi ocekuju od tog ugovora? Da li znate koji letovi su u pitanju?

Odgovori
Vl

Zaista ne znam puno oko uslova pod kojim je potpisan taj ugovor, ali znam da je za ponedeljak najavljena objava povodom dila JAT/Etihad. Strpimo se josh malo. Shta god objave, pa chak iako ne objave nishta bice dovoljan pokazatelj gde smo i shta smo.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj