BEG airport status
Otvoreni dan Batajnica 2015 Deo statičke izložbe vazduhoplova / Foto: Živojin Banković

Otvoreni dan Batajnica 2015

Vojni aerodrom Batajnica bio je danas mesto okupljanja ljubitelja vojne vazduhoplovne tehnike u tradicionalnoj akciji “Otvoreni dan“ koju je organizovala 204. vazduhoplovna brigada.

Nekoliko hiljada ljudi imalo je lepu priliku da se na statičkoj izložbi upozna sa avionima i helikopterima sa kojima raspolaže ova jedinica RV i PVO kao i da uživa u raznovrsnom letačkom programu posebno pripremljenom za ovaj događaj.

Ovogodišnje letačke aktivnosti bile su čini se upriličene shodno skromnim mogućnostima i teškoj situaciji u kojoj se nalazi ovaj vid Vojske Srbije.

HA2A2148-2
Zvaničan početak otvorenog dana / Foto: Dragan Trifunović

Statika

Pripadnici 204. vazduhoplovne brigade prikazali su na stajankama skoro sve tipove vazduhoplova sa kojima raspolažu, počevši od školskih aviona Utva-75 i Lasta, preko školsko-borbenog G-4 “Super Galeb“, lovaca MiG-21 i MiG-29, putničkog Jak-40, transportnog aviona An-26 i helikoptera Gazela i Mi-17.

Svi izloženi vazduhoplovi mogli su da se neometano obilaze i fotografišu a bile su otvorene i kabine u koje su posetioci mogli da uđu što je posebno bilo interesantno najmlađima. Ljubazni i nasmejani piloti i pripadnici tehničkog sastava strpljivo su i detaljno pokazivali i objašnjavali sve što je posetiocima bilo interesantno.

HA2A2069-2
Zanimljiva stajanka MiG-ova 21 bila je jedna vrsta iznenađenja / Foto: Dragan Trifunović

Posebno zanimljiv deo statike bila je postavka na kojoj se moglo videti pet lovaca-presretača MiG-21 raznih verzija i podverzija a na svaki od njih je bila podvešena različita posebna oprema i naoružanje. Reč je o jednosedima od kojih neki odavno više ne lete a neki su relativno skoro prizemljeni.

HA2A2077-2
Deo tehnike 250. rbr za PVD / Foto: Dragan Trifunović

Deo svoje tehnike pokazala je i 250. raketna brigada za protivvazduhoplovna dejstva čiji se jedan raketni divizion nalazi stacioniran na aerodromu Batajnica. Prikazan je lanser raketnog sistema S-125 “Neva“ sa četiri rakete i kamion za transport raketa.

Jedinica za neposrednu odbranu aerodroma od napada iz vazduha, 177. artiljerijsko-raketni divizion za PVD (inače u sastavu 204. vbr) pokazao je protivavionski top L70 Bofors i radar za otkrivanje niskoletećih ciljeva Žirafa. 126. brigada VOJIN pokazala je deo sredstava za osmatranje vazdušnog prostora i navođenje vazduhoplova.

IMG_2254
Kokpit aviona Lasta V-54 / Foto: Živojin Banković

Na aerodromu je osim vojne tehnike bilo i nekoliko štandova na kojoj su pripadnici 204. abr prodavali suvenire sa oznakama letačkih jedinica RV i PVO VS.

Pored njih, tu su bili i štandovi raznih organizacija i institucija kao što su Medija centar “Odbrana“, Opština Stara Pazova, SMATSA, Vazduhoplovna Akademija, Srednja saobraćajna škola iz Novog Sada, škola letenja za obuku pilota helikoptera Helimaster zajedno sa Centrom za održavanje i remont Balkan Helicopters koji je ujedno i helikopterski operater za pružanje različitih usluga.

Letački program

Skokom sa visine od 1200 metara iz helikoptera Mi-8 sedam padobranaca Specijalne brigade od kojih je jedan nosio državnu a drugi zastavu VS započeo je letački deo otvorenog dana.

HA2A2155-2
Super Galebovi i njihova lovačka zaštita MiG-21UM / Foto: Dragan Trifunović

U vazduh su se zatim vinula tri školsko-borbena aviona G-4 koji su nakon nekoliko preleta u formaciji strela izvršili simulaciju napada na aerodrom uz pirotehničku pratnju sa zemlje radi što vernijeg dočaravanja situacije.

Nešto pre ove akcije poleteo je i jedan avion MiG-21UM čija je posada za vreme fiktivnog napada Super Galebova imala zadatak njihove lovačke zaštite koja je realizovana tako što je avion kružio iznad njih. Uz to bilo je i nekoliko niskih preleta formacije G-4 i brisanjaca MiG-a 21 što je izazivalo veliku pažnju publike.

HA2A2305-2
Vežba borbenog traganja i spasavanja / Foto: Dragan Trifunović

Pripadnici Specijalne brigade učestvovali su i na pokaznoj vežbi spasavanja oborenog pilota u kome je učestvovao jedan helikopter Mi-8, koji je imao zadatak da iskrca specijalce koji su pokupili i evakuisali oborenog pilota.

Vatrenu podršku i zaštitu pružao je jedan helikopter Gazela koji je kružio iznad mesta sletanja helikoptera Mi-8. Prethodno je lokaciju oborenog pilota locirala posada aviona Utva-75 koja je poslala koordinate timu za borbeno traganje i spasavanje.

Treba reći da je većina ljudi smatrala da je školski avion Utva-75 trebala da ima solo nastup, a ovaj tip aviona vrlo retko leti na ovakvim manifestacijama.

HA2A2329-2
Presretanje transportera An-26 od strane lovca MiG-29 / Foto: Dragan Trifunović

Sledeće što smo videli na nebu je vežba presretanja u kojoj je pilot lovca MiG-29 presreo i prinudio na sletanje transportni avion An-26. Izuzetno zanimljivo je bio način na koji je pilot MiG-a 29 uspevao da prati An-26, morao je da leti pod određenim napadnim uglom i što je moguće manjom brzinom.

Prilikom preleta isped publike na avionu MiG-29 je bio izvučen i stajni trap. Nakon razdvajanja njihove formacije pilot MiG-a 29 je nastavio solo nastup. Čini se da je pilot lovca maksimalno štedeo avion leteći manjim brzinama od uobičajenih neizvodeći posebne akrobacije i slabo koristeći dodatno sagorevanje motora.

Nakon toga usledila je demonstracija gašenja požara na zemlji gde je posada helikoptera Mi-8 prvo odletela do Dunava gde je napunila vedro vodom a zatim pred publikom pokazala ispuštanje vode iz horizontalnog leta. Vatre na zemlji međutim nije ni bilo.

IMG_2293
Tegljač meta N-62T / Foto: Živojin Banković

Prvi put smo na jednom otvorenom danu imali priliku da vidimo u letu tegljač meta Super Galeb N-62T koji je ofarban u veoma zanimljivu šemu o kojoj je Tango Six već pisao. Avion je, što je najinteresantnije leteo upravo vukući metu koja se koristi za trenažna i bojeva gađanja sa zemlje i iz vazduha.

Nakon letačkog programa posada ovog aviona je, kao i posade još jednog G-4 i MiG-21UM, dorulala i parkirala avion ispred publike.

Tango Six video sa otvorenog dana.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Fr

По мом мишљењу доста је био сиромашан наступ МиГ-а 29,остављао је утисак (као што пише овде у тексту) да се максимално штедело гориво,само је на форсаж полетео и то је све,али све у свему леп догађај…

Odgovori
go

MiG 21 pored MiG-a 29, kao zaba pored fapa… Vidi se da samo na Batajnici, izuzev ostalih aerodroma i magacina i PVO baza, tehnike jos uvek ima kao kamenja, tako da nam dugo dugo niko iz ex-yu ne moze predstavljati pretnju. Moze se modernizovati ili remontovati. Samo nam treba pameti u glavi.
A novo RV i PVO, ako sve ovo vlasti ipak izbagatelisu, cemo podici uz strucni kadar zemlje od koje kupimo sredstva. Mukotrpno, ali cemo uspeti u dogledno vreme. Samo nam treba pameti u glavi.

Odgovori
Ni

„tako da nam dugo dugo niko iz ex-yu ne moze predstavljati pretnju“

Ko to prijeti ne znam ? Al koliko znam Hrvatska Slovenija je u NATO-u stoga ne vidim sta za mene ovaj vojni muzej koji je neki dan bio na Batajnici predstavlja u nekoj nazovimo je eventualnoj odbrani?

go

Pa, kad su u NATO-u, sto ih Madjari razoruzavaju po vozovima? Ti narodi trebaju NATO-u da bi rintali za isti, a ne da bi NATO zalegao za njih… I dalje ostajem pri stanovistu da su nasa dva mig29 sposobnija od osam hrvatskih mig21.

Ja

Najlepsa je treca slika sa Migovima 21.
Samo fali tekst: „Pogledaj narode sta smo nekada imali“

Odes na otvoreni dan, uzivas gledajuci avione… a ne razmisljas da se sve ovo gasi za koju godinu ako se nastavi pravac zadnjih 20 godina.

Odgovori
Ni

Lepo je bilo.Na snimku , pred kraj snimka se vidim ja kako ulazim u mig 29.Mogao je da bude bar jos jedan mig 29 u vazduhu ali nema veze sve je bilo super.

Odgovori
Ni

Ustvari vidim se oko sredine tacnije 0:59 sekunde :) .

Ni

bez ljutnje al kad pogledas avijaciju i tehniku ko da si zapao u neku kapsulu proslosti bivse ju tamo negdje 70-80 god proslog vijeka sto bi reklli zasli u muzej….

Odgovori
va

Ovih dana pratim let Johana Wiklunda, profesionalnog pilota SAS-a i ljubitelja starih aviona, koji leti od krajnjeg severa Norveške do juga Afrika na dvokrilcu iz 1935. godine (De Havilland 60 Moth). Let možete da pratite na http://capetocape.net/flightradar-livefeed/. Tim povodom sam se setio, da sam kao gimnazijalac čuo za let naših pilota iz Poljoprivredne avijacije koji su pedesetih godina prošlog veka leteli tom rutom za Sudan gde su obavljali zaprašivanje poljoprivrednih parcela. Jako bi mi pomogli ako bi neko mogao da me uputi na mesto gde bih o tom letu dobio više informacija!!! Hvala svima …

Odgovori
IL

Yaboravite vise na RV i PVO, subotnja manifestacija je pokazala da mi taj rod vojske vise nemamo: http://lalenbg.blogspot.rs/2015/09/otvoreni-dan-zalosti.html . Sve drugo je najobicnije zaludjivanje…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

28. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj