BEG airport status
Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš Vladica Đurđanović: Sledeći cilj je kargo saobraćaj

Direktor Aerodroma „Konstantin Veliki“: Kako smo doveli Rajaner u Niš

– Detalje pregovora, ime kompanije, nismo smeli da otkrivamo ni članovima porodice. Sve je bilo apsolutno poverljivo do poslednjeg dana. – rekli su nam zaposleni u Aerodromu „Konstantin Veliki“ pred jučerašnji događaj.

Činilo se da je kolektiv od 90 zaposlenih uradio sve kako treba pregovarajući sa najvećom evropskom avio-kompanijom. Kako je za naš portal juče ispričao direktor niškog aerodroma Vladica Đurđanović, rukovodstvo se preorijentisalo na tržišni princip upravljanja:

– Ne veruju nam da su „handling i landing“ 3 evra po putniku. Ali tako je. To je cenovnik. Želimo da dopunimo ostatak prihoda razvojem kargo sabraćaja a zaposlenih ima svega 90. –

Može li low-cost aerodrom, u low-cost regionu privući low-cost avio-kompanije? To je bilo pitanje, to je bio predmet analiza prethodnih godina. Od nezrelih i emotivnih da grad i region filosofski „zaslužuju“ aerodrom, do činjenica i brojki, termina kao što su „catchment area“ i slični.

Biznis plan izgleda postoji i on je jasan: država da pomogne sa kompletiranjem infrastrukture („Nikola Tesla“, SMATSA i DCV), spustiti cenu po putniku na 3 evra, držati mali broj zaposlenih gde svako radi po minimum dva posla u isto vreme, reklamirati aerodrom kao kargo destinaciju, iznajmiti sve sadržaje u pristanišnoj zgradi trećim licima.

U našem intervjuu direktor Đurđanović otkriva sve parametre njihovog poslovanja i ohrabrujemo gledaoce da upale digitron i sami urade matematiku na osnovu javno dostupnih frekvencija dve avio-kompanije. Drugi deo računice može biti razgovor sa niškim taksistom i njegova priča o tome koliko primećuje da se broj stranaca povećao? Ekonomske studije, posredni uticaji avio-kompanija na ekonomiju uvek su spadali u virtuelne kategorije, sve dok ne pričate sa živim ljudima.

Uspeh Aerodroma „Konstantin Veliki“ jednostavno je izmeriti. Čini se da će sve nakon jučerašnjeg dana biti gledano kroz manje skepse, sarkazma i urođenog pesimizma. Možda je tek od juče došlo vreme da počnemo zaista da pričamo o pravom avio-biznisu i kako on, za početak, može biti barem održiv:
 

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Ivkos na: Kompanija PR-DC i američki „Raven Autonomous Technologies“ na „SOF Week“ sajmu potpisali ugovor o uspostavaljnju zajedničke kompanije za proizvodnju IKA-Bombardera

Ja sam se u posledje vreme salio sa tim, da je bilje Zeljku M. dati npr. 20 miliona dolara nego meni. Ja sa tim ne bi bogznasta napravio , jer ideje nemam. A on od toga pravi 200 miliona. U cisto ekonomskom smislu, on za drzavu vise uradi nego ja. A mnogi su se smejali…

07. May 2025.Pogledaj

Žarko Savić na: Direktor SMATSA-e Ristivojević u poseti sedištu EUROCONTROL-a: Prošle nedelje 3.200 preleta opsluženo u jednom danu

Divno je videti da postoji direktna komunikacija sa Eurocontrolom, to može značiti dosta na duže staze. Takvi kontakti mogu doprineti boljem razumevanju, usklađivanju procedura i jačanju pozicije naše organizacije u evropskom vazdušnom saobraćaju. Bravo!

06. May 2025.Pogledaj

Ivan Uzice na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

Uskoro, samo sto nece biti F3 nego F4 i ne mig 29m nego SM😉.A i migovi nece uskoro u penziju

06. May 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Vazduhoplovna vežba „Pégase 25“: Iznad Hrvatske izvršena prva dopuna gorivom u vazduhu Rafala HRZ-a

@Yarraf Moze. Evo jos interesantnih slika prilog odgovoru. https://imgur.com/a/EHTlUhM

06. May 2025.Pogledaj