BEG airport status
Drva za zimu ili ogrev

Drva za zimu ili ogrev

Polako prolazi letnja sezona. Koje zaradio pare, zaradio je, a ko nije, taj će sa zebnjom čekati jesen i zimu. Ovo naročito važi za avio kompanije.

Slaba sezona je otežala i onako tešku situaciju vazdušnih prevozilaca u Evropi. Malo se para zaradilo tokom leta, a još manje je ostalo da se gurne u slamaricu za duge zimske noći. Na prste jedne ruke se mogu nabrojati prevozioci koji mogu mirno da dočekaju Oktobar i zimski red letenja. A i njima nije svejedno.

Narod se sve teže odlučuje da odreši kesu i krene na put, čak i u sezoni godišnjih odmora, a kamoli van sezone. Pad prometa u Evropi se meri dvocifrenim brojkama. Prevozioci pokušavaju da prate taj trend smanjenjem svoje ponude, ali postoje granice do kojih mogu da ide. Ne smeju mnogo da skrešu ponudu, inače im preti revolt sopstvenih radnika, koji takođe brinu o sopstvenom ogrevu za zimu. Sve u svemu nezavidna situacija.

Kako se sada može videti, a samim time i predvideti, mnoge kompanije će teško prebroditi zimu, ako uopšte i prežive. Pare nisu zaradili i obezbedili za zimski san, a kredita ili nema ili su skupi do bola. Velikani vazdušnog saobraćaja Evrope su na kolenima. Neke kompanije za koje je do pre par godina bilo nezamislivo da brinu o zimskom snu, sada se ježe i na pomisao šta i kako u Oktobru, Novembru. S’ jedne strane slabo ovogodišnje finansijsko poslovanje, s’ druge strane prethodni veliki dugovi i loša poslovna politika, a sa treće strane navala Low-fare kompanija i na onako smanjeno tržiste. Opšta katastrofa.

British Airways je naumio da se reši, za sada 178 pilota. To je oko 5,5% od ukupnog broja njihovih pilota. Virgin namerava da se reši 121 pilota, što je nešto malo više od 15% od ukupnog broja njihovih pilota. I tako dalje i tako bliže. Da nije samo UK u pitanju, evo vesti da SAS namerava da otpusti 1000-1500 radnika uključujući i pilote. I to je nova brojka, na brojku od 3000 radnika koju se već ranije najavili. Znači između 4000 i 4500 radnika će čekati zimu bez drva za ogrev.

Kada pogledamo po svetu vidimo da je situacija veoma teška, a kad pogledamo u svoje dvorište vidimo da je katastrofalna. Kod nas, em nema drva za ogrev, em nema ni ognjišta, niti odžaka. Mi golog tura hrlimo u trnje svetske ekonomske krize. Bez plana, bez ideje, bez novca i bez pameti.

Na kraju nam ništa drugo ne preostaje nego da probamo hibernaciju. Da kao mede prespavamo zimu. Ionako smo sve ostalo, vredno i pametno, već odavno prespavali.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj