BEG airport status
Patetika, hrvatski padobranci u Dubaiju i sve muke udruženja linijskih pilota

Patetika, hrvatski padobranci u Dubaiju i sve muke udruženja linijskih pilota

BEOGRAD – U drugom delu redovnog mesečnog serijala tekstova o PR-u i marketingu u srpskom vazduhoplovstvu pod sponzorstvom kompanije LINK Group osvrnuću se na tri skorija primera loše PR prakse koja oslikavaju nesnalaženje domaćih „vazduhoplovnih radnika“ uz savete za privremena rešenja. Kako su novosađani preterali sa simulacijom Balaševića, zbog čega u medijima nema srpske reprezentacije koja je trenutno na takmičenju u Dubaiju i mogu li interesne esnafske grupe uticati na novinare?Suza niz obraz umesto 100 i nešto evra za sat letenja

Neosetljivost koju ću, na tradicionalno direktan način, iskazati prema problemima Aero-kluba „Novi Sad“ ne bi trebalo da vas zbuni. Kada su me onomad najglasniji (i stoga najsposobniji) članovi ove organizacije kontaktirali, kada je problem eskalirao, pritekao sam u pomoć i napisao sam nešto.„Sukob razvojnih koncepcija“, plata „direktora“ od 1.000 evra +, bahanalije tako karakteristične za tranziciono srpsko sportsko vazduhoplovstvo. Svejedno trebalo je dići buku i informisati širu javnost šta se dešava. Zainteresovane strane se u ovakvim slučajevima svakako trebaju samoorganizovati i pored neophodnog animiranja nadležnih trebaju animirati i javnost. Istina jeste negde na sredini ali istina se ovde i kreira. Da je model rešenja poznat, primenljiv i kompromisan ljudi se ne bi ni „svađali“.Premotajmo u napred skoro dve godine kasnije i iz Novog Sada nam stiže ovaj zanimljiv video. Najava celovečernje TV emisije:

(Dužu trejler verziju pogledajte ovde)

Većini će se stil i dramaturgija učiniti novim ali to ne može biti dalje od istine. Slow-motion kadrovi i violine već su viđeni u nekoliko „filmova o letenju“ produciranih u Americi. Teška emocija, želja čoveka da dotakne nebo, ne može svako biti pilot – to je za posebne, tobož motivacija kroz setu.

Ukoliko predstavnici domaćih samoupravnih organizacija u vazduhoplovnom sportu i generalnoj avijaciji budu nastavili da dozvoljavaju izradu ovakvih patetičnih gluposti, nepotrebno je naglasiti, postići će kontra-efekat.

Prosečan gledalac koji bude pogledao gore embedovani video, koji nema veze s avijacijom, zaključiće sledeće:

Sportski piloti su bivši pripadnici teritorijalne odbrane ili rezervisti koji u predsuicidalnom raspoloženju promovišu letenje tako što kažu da većina nas ne može da bude kao oni, sve i kada bismo hteli da ovako izgledamo.

Ovo je posledica dozvole autoru filma da vas predstavi na ovaj način. Nedostatak svesti o njegovim planovima (koje je ostvario) uz vaše nepostojanje elementarnog osećaja za prezentaciju i efekat koji želite preneti. To što vam neko kaže da zna šta radi i da dolazi sa televizije ne znači da nemate glas u tome kako ćete biti predstavljeni. Ko ste vi i kakvi ste u stvari je nebitno. Kakvi ste na You Tube-u je ono što će sada većina videti.

– „Ne može svako da bude pilot“.

Može. Empirijski je dokazano da svaka budala može postati pilot uprkos vašim romansiranim predpostavkama i mišljenjima. Nepotrebni i arogantni elitizam će vas sahraniti ukoliko nesposobnost da pronađete način da letite već nije.

Bukvalno svako može naučiti da leti. Bilo ultra-laku letelicu, bilo laki klipni jednomotorni avion ili skočiti iz aviona. Nasilna mistifikacija  kajli i veterana koji puštaju suzu nad time kako je to nekada bila mala ali odabrana ekipa ljudina koji su herojski prašili je auto-destruktivni menatlitet „ekipe“ koji ilustruje koliko ste trenutno odvojeni od stvarnosti.

Svako ko može platiti sto i nešto evra za sat letenja može i treba da leti. U vašem je interesu da svako može da leti. U vašem je interesu da od letenja ne pravite elitnu vitešku kastu.

– Prašina i paučina. „Srbija više ne leti“.

U Srbiji se leti. Ne leti se kod vas.

Za to ste krivi vi, krivi su drugi koji su vas uzurpirali. Vaš značaj je nepostojeći u kontekstu opštedruštvene potrebe. Niko vam ne treba pomoći. Trebate pomoći sami sebi. Organizovanije, pametnije i trebate se braniti od direktora s ‘iljadu evra platom kako ste onomad i počeli.

Savet i predlozi rešenjai:

Ne pravite od sebe patetičnu priču. Ne dozvoljavajte umetnicima da vas ilustruju kao organizaciju kojoj treba pomoć. Medijima inače niste interesantni, to sigurno nećete postati ovakvim besmislenim lamentiranjem.

Vazduhoplovstvu ne treba promocija. To što neki neki penzioneri rade na „promociji vazduhoplovstva“ je prevaziđeno u današnjoj medijskoj i informatičkoj realnosti. Avijacija je svuda, ima je i previše i mlad čovek više ne treba da čeka na milost lokalne ekipe da mu pokaže avion u hangaru. Ima internet.

Ono što ostaje je da vi, aktivni i neaktivni profesionalci, predstavite svoje organizacije – ukoliko postoji smisao njihovog postojanja. Potrebno je da odustanete od „promocije vazduhoplovstva“ i počnete da smišljate i prezentujete razloge zbog čega ljudi trebaju leteti, skakati ili sastavljati makete baš kod vas. Budite kreativni, budite stalno prisutni i forsirajte maksimu da svako može raditi to što vi radite. Odlučuju nijanse, ne veštački izazvano sažaljenje. 

Vazduhoplovni savez pustinje

Ukoliko u Google budete ukucali termin „srpski padobranci u Dubaiju“ dobićete nekoliko linkova sa vestima o hrvatskim padobrancima u Dubaiju.

Još jedan aplauz Vazduhoplovnom Savezu Srbije i njegovoj profesionalnoj PR službi (da, plaćene pozicije i stalno zaposlene osobe) na praćenju aktivnosti svojih članova.

Većini vas koja nije preko Facebook-a u kontaktu sa našim padobrancima biće izazov da pronađe na internetu o čemu konkretno sada pišem. Biće teže da na sajtu Saveza pristupe ovoj informaciji (koja je zastarela i koja je nebitna ukoliko do nje dolazite sa više klikova). O printu i televiziji da ne pričamo.

Opšti savet i preporuka ovde je da se uozbiljite. Trenutno grupa izabranih srpskih padobranaca skače iznad najatraktivnije lokacije na planeti i ne dnevno nego po satu proizvodi megabajte i megabajte multimedije. To što ćete sami sebi čestitati činjenicom da ćete to objaviti u časopisu koji izlazi jednom ili dva puta godišnje i što će oni naknadno dobiti nagrade apsolutno su nebitne. U paralelnom univerzumu društvenih medija koji vas ne zanima, prijatelji i porodice se ponose, šeruju i navijaju. Klasični mediji i televizije će ili to saznati slučajno ili neće imati pojma. Prisustvo se ne gradi akcijama, monumentalnim jubilejima i događajima. Održava se konstantnim prisustvom vaše, u širem medijskom kontekstu, nebitne aktivnosti.

Uozbiljite se ili angažujte nekoga ko zna da radi posao.

Kontrola novinara

Udruženje linijskih pilota Srbije jedno je od najsposobinijih i najefektivnijih esnafskih organizacija u domaćem vazduhoplovstvu kada se uzme u obzir briga za članove i njihovo zadovoljstvo. Tu je i Samostalni Sindikat Saobraćajnih Pilota Srbije, više politički (u kontekstu politike vezane za profesiju) ali podjednako glasni predstavnik srpskih saobraćajnih pilota. Obe organizacije u laičkoj javnosti egzistiraju na dominantno dva načina – kroz događaje vezane za Jat i putem reakcija na te događaje.

Obe organizacije su prilično dobro „povezane“ sa novinarima i njihova saopštenja se u većini slučajeva objavljuju u klasičnim medijima. Stoga mi je bilo zanimljivo da pročitam vest na sajtu ULPS-a od 29.11 „Natpisi u novinama“ (na žalost prezentacija je jako loše optimizovana za direktno linkovanje).

ULPS je inače poznat kao organizacija koja je više puta pokušala proaktivno da animira novinare ne bi li kasnije uticala na objektivno i stručno izveštavanje. Pomenuti tekst i još jedan od 27.11 naslovljen „Zanimljiv način da se plasira određena vrsta istine“ osvrti su na neku vrstu opšte nepravde.

Tema je uvek aktuelna – mogu li se novinari edukovati, može li se uticati da izveštavanje ne bude uslovljeno kontraverzama i lošim vestima u vezi, u ovom primeru, Jata?

Odgovor je ne. Što više kontraverza to više aktuelnosti koje traže komentar. Što više loših vesti to više medijske pažnje diktirane od strane klasičnih medija koji procenjuju da narod ima glad upravo za takvim sadržajima. Što više zbunjujućih natpisa o još jednom spašavanju Jata i, na primer, prokletstvu otplaćivanja dugova to više prilike da se kaže druga verzija istine.

Filosofske rasprave o komunikološkoj teoriji smislene su koliko i dugoročno pamćenje i prosečna inteligencija srpskog konzumenta medija. Proaktivni i sposobni bi trebali da skaču na svaku sličnu priliku, da ne kritikuju novinare o načinu kako pokrivaju već da ih zaintrigiraju drugačijom verzijom. Da li će se u tom procesu neko edukovati i da li će se spasiti svet nebitno je. Bitno je da se u većini aktuelnih medijskih priča profesionalci retko čuju. Dominiraju eksperti, komentatori i političari.

Prihvatiti njihovu igru i biti bolji u njoj.

———————————————————————————————————————————-

Serija tekstova na Tango Six Blogu u kojima ću se baviti vazduhoplovnim PR-om, marketingom i IT temama podržana je od strane kompanije LINKgroup. LINK-ove Biznis akademija i IT akademija nude kurseve profesionalsnog unapređenja iz oblasti biznisa, menadžmenta, odnosa s javnošću, kao i dizajna, programiranja i IT poslovanja.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Bravo Petre.

Odgovori
С

Петре, још једно ВЕЛИКО БРАВООО!!!!!

Све што си написао стоји…једино што ће (надам се, не још превише дуго) стајати махом иста "ПРЕспособна" дотична имена на, већ одавно, претовареном платном списку Нашег (пре свега, СПОРТСКОГ) Ваздухопловног савеза Србије! :(((

Ето, кад се то буде редуковало, можда ће момци и девојке из падобранске репрезентације Србије моћи да скоче "који" заједнички тренажни скок пре одласка на светско првенство! …… (брукааа и срам да нас буде за све (не)обезбеђено до сада :(((()

"Децо, идемо даље …."

Odgovori
de

Emisija u punom trajanju od 25min. http://www.youtube.com/watch?v=6d2zAaXFTAw

p.s.

U potpunosti se slažem sa Petrom.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj