BEG airport status
LYBE 2203:00 Z 130°15KT CAVOK 09/05 Q1016 NOSIG=
[EKSKLUZIVNO] Dežurna para ViPVO prizemljila italijanski sportski avion

[EKSKLUZIVNO] Dežurna para ViPVO prizemljila italijanski sportski avion

Jutros u 9 časova dežurna para lovaca MiG-21 sa aerodroma Batajnica presrela je iznad Vojvodine italijanski ultra-laki avion koji je po svemu sudeći izgubio radio vezu prilikom preleta vazdušnog prostora Srbije.

Brzom reakcijom nadležnih u kontroli letenja i vojsci, marš-ruta aviona je praćena da bi uz upotrebu lovaca MiG-21 on oko 9 časova jutros prinudno sleteo na sportski aerodrom „Veliki Radinci“ u Sremskoj Mitrovici.

Kako Tango Six saznaje u pitanju je TL-96, ultra-laki avion češke proizvodnje italijanske registracije I-6850 (na fotografiji). Navodi novinskih kuća po kojima je avionu nestalo goriva donekle su tačni. Po sredi je zabuna pilota o pravilima i procedurama za letenje srpskim slobodnim „G“ slojem letenja. Naime, njegova destinacija bilo je Smederevo do kojeg je leteo preko Hrvatske. Umesto da proveri da procedure po kojima je ulazna tačka za sve međunarodne letove, pa i za generalnu avijaciju, aerodrom Surčin, pilot je bez kontakta sa srpskom kontrolom ušao u naš vazdušni prostor direktno prema Smederevu. Transponder mu je svo vreme bio uključen ali on nije bio ni na jednoj domaćoj aktivnoj frekvenciji.

Sa strane Operativnog centra ViPVO situacija je bila jasna dok je avion bio u vazdušnom prostoru Hrvatske. Primarni radari naše vojske uočili su cilj iznad šireg reona Osijeka i u trenutku prelaska granice zbog činjenice da pilot nije uspostavio komunikaciju doneta je odluka o presretanju.

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

dejan na: Ima li smisla modernizacija Orla?

uf, na momenat mi se ucinilo da si rekao MIG-31, a ne MIG-35 :-) rek'o sta bismo mi radili sa tim cudom i gde bismo mogli da letimo...

21. Nov 2019.Pogledaj

AL-41F1 na: Vulin obišao vojni aerodrom u Batajnici: plate pilota značajno “unapređene“, obnavlja se infrastruktura

@Banja Luka Radi se prostom postovanju zakona i osnovnom ljudskom dostojanstvu. Ako je to toliko, ali toliko tesko, onda nismo zasluzili bolje, stvarno nismo i ovo je onda mnogo. @dane Kosku nisam ja progutao, nego vi. To sto mi smeta jedan klovn i poltron, ne znaci da volim drugog, najmanje prethodnog ;) Da ne dodje…

21. Nov 2019.Pogledaj

Croato na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dvojbeni plan za Croatiu Airlines

@Перица Nokia je bila hard-core inzenjerska firma, koju su vodili sposobni a ne podobni, sa obrazovanom i motiviranom radnom snagom, sa hrpom novca na racunu, udjelom na trzistu od valjda 50%, i tako dalje. Cak je i telefon sa touch screenom izmislila prije iPhonea, da ne spominjemo to sto je bila nekoliko godina ispred svih…

21. Nov 2019.Pogledaj

Jovan Munitlak na: [EKSKLUZIVNO] „Teleoptik“ iz Zemuna i „Sloboda“ iz Čačka dobavljači za „dron-ubicu“ RW-24 kompanije „Adasi“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata

A u bližoj budućnosti : Insa satovi i Sloboda šporeti. ....ustvari i mimo ove zajebancij... šale to bi trebalo da bude neki normalan tok. Nekako sam prijatno šokiran Teleoptikom , svaka čast voleo bih i da vam se to pošteno vrednuje.

21. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend