BEG airport status
[EKSKLUZIVNO] Dežurna para ViPVO prizemljila italijanski sportski avion

[EKSKLUZIVNO] Dežurna para ViPVO prizemljila italijanski sportski avion

Jutros u 9 časova dežurna para lovaca MiG-21 sa aerodroma Batajnica presrela je iznad Vojvodine italijanski ultra-laki avion koji je po svemu sudeći izgubio radio vezu prilikom preleta vazdušnog prostora Srbije.

Brzom reakcijom nadležnih u kontroli letenja i vojsci, marš-ruta aviona je praćena da bi uz upotrebu lovaca MiG-21 on oko 9 časova jutros prinudno sleteo na sportski aerodrom „Veliki Radinci“ u Sremskoj Mitrovici.

Kako Tango Six saznaje u pitanju je TL-96, ultra-laki avion češke proizvodnje italijanske registracije I-6850 (na fotografiji). Navodi novinskih kuća po kojima je avionu nestalo goriva donekle su tačni. Po sredi je zabuna pilota o pravilima i procedurama za letenje srpskim slobodnim „G“ slojem letenja. Naime, njegova destinacija bilo je Smederevo do kojeg je leteo preko Hrvatske. Umesto da proveri da procedure po kojima je ulazna tačka za sve međunarodne letove, pa i za generalnu avijaciju, aerodrom Surčin, pilot je bez kontakta sa srpskom kontrolom ušao u naš vazdušni prostor direktno prema Smederevu. Transponder mu je svo vreme bio uključen ali on nije bio ni na jednoj domaćoj aktivnoj frekvenciji.

Sa strane Operativnog centra ViPVO situacija je bila jasna dok je avion bio u vazdušnom prostoru Hrvatske. Primarni radari naše vojske uočili su cilj iznad šireg reona Osijeka i u trenutku prelaska granice zbog činjenice da pilot nije uspostavio komunikaciju doneta je odluka o presretanju.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Mr

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

GK na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Hrvatski Rafali su tu u hrvatskim rukama i uskoro preuzimaju zaštitu zračnog prostora. Plaćeni u potpunosti!

25. Apr 2025.Pogledaj

Perko na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

Ovo služi da zameni mator avion i da se kupi mesto za stolom sa nekim evropskim glavonjama. Mala smo država i to tako ide. Plaćaš harač. Ako nećeš onda ulaziš na sporedni ulaz zgrade na sastanak sa pomoćnikom zamenika čistača prozora, što je taj o kome pričaš več iskusio. To je tako u odnosu sa…

25. Apr 2025.Pogledaj

OpFor777 na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

@Goran Milanović, bolje da nista niste pisali. Profesionalci ne bi trebalo tako da se odnose prema civilima koji su kao poresni obveznici i topovski meso, razlog toga što vi imate nešto na čemu da letite ili održavate. Dobar je MiG-29/35, ali je zaostao u svjetskom marketingu jer su samo tehnološki zaostali primjerci gledali (neravnopravne) borbe.…

25. Apr 2025.Pogledaj

Bole na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

@Miloš77 Da stvarno je interesanto sto do sada nisu imali neke ARM rakete na rafalima.Oslanjali su se na NATO saveznike. Mislim da promene dolaze posle verzije 5 rafala i upotrebe Neuron UCAV koji je planiran da nosi te rakete koje ce biti zavrsene za nekih 5 godina. @Dejan PD Ajde Kinezi i gripen nekako ali…

25. Apr 2025.Pogledaj