BEG airport status
Prvi prototip Supergaleba G-4 izožen atmosferskim elementima umesto publici kjhkjh

Prvi prototip Supergaleba G-4 izožen atmosferskim elementima umesto publici

Krajem maja meseca u krugu Vojno-tehničkog instituta postavljen je tzv. Gate Guardian u vidu prvog prototipa školsko-borbenog aviona Super Galeb G-4. Ovaj avion sa evidencijskim brojem 23004 odavno nije leteo i dugo je stajao na otvorenom, na aerodromu Batajnica.

Vazduhoplovni entuzijasti, poučeni iskustvom sudbina nekih drugih, za našu vazduhoplovnu istoriju bitnih aviona, strepeli su šta će se na kraju dogoditi sa ovim primerkom.

Avion je sačuvan, uredno i pedantno renoviran i postavljen u VTI. Ofarban je u maskirnu šemu sa savremenim srpskim oznakama, takovskim krstom, zastavom i evidencijskim brojem. Prvobitno oduševljenje entuzijasta vrlo brzo je splaslo jer su se pojavili komentari da je avion trebalo ofarbati u boje u kojima je prvi put poleteo 17.07.1978. godine.

Trebalo ga je ofarbati i označiti originalnim bojama i oznakama Jugoslovenskog Ratnog Vazduhoplovstva. Na avionu je tada bila dominantna bela boja (neki kažu da je veoma svetlo siva) dok je sa donje strane bio svetlo plav. Kasnije je tokom eksploatacije avion ofarban u standardnu maskirnu šemu JRV za taj tip aviona.

Takođe, postoje i primedbe na to gde je postavljen tj. izložen. Većina smatra da mu je mesto u Muzeju jugoslovenskog Vazduhoplovstva. Tamo bi pod krovom Muzeja bio zaštićen od atmosferskih uticaja i bio očuvan mnogo godina, kao što je to recimo slučaj sa prototipom aviona Orao. Ovako će 004 biti izložen suncu, kiši, snegu i ostalim vremenskim uticajima pa će za nekoliko godina sasvim sigurno oronuti.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

sa

apsolutno mu je mesto u muzeju…

Odgovori
Vl

Naravno da mu je mesto u muzeju.
I naravno da treba da izgleda kako je izgledao u oriiginalu.

Odgovori
Sr

Totalno neodgovorno. Ima toliko drugih krseva za spomenik, a ne prototip. Nema kraja unistavanju.. Kao somborski Galeb 001..

Odgovori
qq

Mogao je da zavrsi i na otpadu.
Bolje i ovo nego da je totalno rashodovan.
Za muzej moze i neki koji je leteo u sastavu.

Odgovori
Г

Ово је ПРОТОТИП, дакле, УНИКАТ. Један једини..

Г

Управо овако : http://media.tangosix.rs/2013/04/230
И било би лепо видети га таквог у музеју.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@Yoda Tu piše sve https://tangosix.rs/2019/11/09/visenamenski-borbeni-avion-su-30-univerzalni-clan-familije-flankera/

03. May 2025.Pogledaj

Nenad na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

@Mislav Da se razumemo, mislim na isključivo glave onih koji bi trebali da dođu u posetu i njihove glave, a ne organizatora (ni jednog trenutka nisam na njih pomislio). Što se mene tiče - bio sam prošle godine, ali ove mi se nikako raspored ne uklapa.

03. May 2025.Pogledaj

Python na: „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

Samo da ne ostane na beskonačnim planovima, obećanjima i rečima. Beše i Stršljen njihov, pa na desetine sajmova i na kraju - ništa. Podigao se neki metar od zemlje...

02. May 2025.Pogledaj

Yoda na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

SU-30 je pravljen po zahtevima i specifikacijama nekadašnje Crvene Armije SSSR-a, a Indija se nije uključila ili učestvovala u njegovom razvoju, nego je prosto naručila nekoliko puta veću količinu od same Rusije, pa je za obe strane bilo najisplativije da se veliki deo njih proizvodi u Indiji - u saradnji sa Francuskom i Izraelom. SU-30…

02. May 2025.Pogledaj