BEG airport status
Burže 2013: Kako će izgledati novi SMATSA-in King Air 350

Burže 2013: Kako će izgledati novi SMATSA-in King Air 350

BURŽE – Kompanija Beechcraft na Burže je došla sa delom svog šarolikog proizvodnog programa za vojne i civilne primene koji već nekoliko decenija predstavlja konstantnu evoluciju pouzdanih višenamenskih platformi. Budući da je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore jedna od mušterija, interesovalo nas je kako bi mogao da izgleda njen najnoviji višenamenski King Air 350.

 

Super King Air 350ER, Foto: Boran Pivčić
Super King Air 350ER, Foto: Boran Pivčić

Beechcraftov static „koral“ bio je dupke pun novim-starim letelicama koje se ponovo bore za tržište u sve maštovitijim konfiguracijama i re-konfiguracijama. Izložene oprobane platforme „načičkane“ senzorima i ubojnim sredstvima predstavljaju trenutni vrhunac kompanije iz Wichite, čija je poslednja iteracija nastala u februaru ove godine kada je Hawker Beechcraft izašao iz jednogodišnjeg procesa bankrotstva kao manja kompanija. Bizjet linija je ukinuta a novi Beechcraft je doleteo u Pariz da bi nastavio svoju priču koja se meri sa preko 54.000 proizvedenih letelica od kojih je trenutno u upotrebi oko 36.000.

Pored T-6 i AT-6 demonstratora koji su predstavljali vojni program, na stajanci su bili King Air 350ER koji je nedavno nabavila francuska carina, kompanijski demonstrator za misije specijalne namene King Air 350ER i njegov stariji brat za prevoz putnika 350i.
 

SMATSA

 

T6_350ER_002
Air ambulance konfiguracija, Foto: Boran Pivčić

Prvi King Air namenjen kalibraži zemaljskih radio-navigacionih sistema isporučen je SMATSA-i pre tri godine i kako smo javili 1. marta, druga letelica bi uskoro trebalo da sleti na beogradski aerodrom. Za razliku od YU-BTC, drugi primerak će biti u višenamesnkoj konfiguraciji koja će uključivati i medicinski krevet za prevoz bolesnika čime će biti u stanju da obavlja i air ambulance misije.

Razlog za nabavku još jednog aviona je obim posla. U 2012. godini “Tango Čarli“ je naleteo preko 500 sati i posetio je 25 aerodroma širom regije: u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Hrvatskoj, Sloveniji, Albaniji i Mađarskoj. Novi poslovi se aktivno traže a air ambulance tržište u regiji nije ni izdaleka tako zasićeno i iskorišćeno, posebno za letelicu ove vrste i performansi.

O poslovanju sa SMATSA-om, njenom novom avionu i o King Airu kao platformi, na Buržeu smo razgovarali sa potpredsednikom Beechcrafta za prodaju u sektoru za specijalne misije. Reportažu smo snimili u Super King Airu 350ER N256NM, kompanijskom demonstratoru koji približno predstavlja konfiguraciju druge SMATSA-ine letelice.
 
 

 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ne

Jel to isti avion koji sada smatsa upravo prodaje? Ko je uopste doneo odluku o kupovini aviona koji ce pre prvog sata leta neko prodavati? Koliko ce smatsa u ovom poslu kalirati i cija je sve bila zamisao?

Odgovori
Te

To je duga i tuzna prica o kojoj ovaj blog ne pise iz meni nepoznatog razloga

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

17. Apr 2024.Pogledaj

Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

17. Apr 2024.Pogledaj

Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

@Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

17. Apr 2024.Pogledaj

Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

@Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

17. Apr 2024.Pogledaj

Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

17. Apr 2024.Pogledaj