BEG airport status
Burže 2013: Kako će izgledati novi SMATSA-in King Air 350

Burže 2013: Kako će izgledati novi SMATSA-in King Air 350

BURŽE – Kompanija Beechcraft na Burže je došla sa delom svog šarolikog proizvodnog programa za vojne i civilne primene koji već nekoliko decenija predstavlja konstantnu evoluciju pouzdanih višenamenskih platformi. Budući da je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore jedna od mušterija, interesovalo nas je kako bi mogao da izgleda njen najnoviji višenamenski King Air 350.

 

Super King Air 350ER, Foto: Boran Pivčić
Super King Air 350ER, Foto: Boran Pivčić

Beechcraftov static „koral“ bio je dupke pun novim-starim letelicama koje se ponovo bore za tržište u sve maštovitijim konfiguracijama i re-konfiguracijama. Izložene oprobane platforme „načičkane“ senzorima i ubojnim sredstvima predstavljaju trenutni vrhunac kompanije iz Wichite, čija je poslednja iteracija nastala u februaru ove godine kada je Hawker Beechcraft izašao iz jednogodišnjeg procesa bankrotstva kao manja kompanija. Bizjet linija je ukinuta a novi Beechcraft je doleteo u Pariz da bi nastavio svoju priču koja se meri sa preko 54.000 proizvedenih letelica od kojih je trenutno u upotrebi oko 36.000.

Pored T-6 i AT-6 demonstratora koji su predstavljali vojni program, na stajanci su bili King Air 350ER koji je nedavno nabavila francuska carina, kompanijski demonstrator za misije specijalne namene King Air 350ER i njegov stariji brat za prevoz putnika 350i.
 

SMATSA

 

T6_350ER_002
Air ambulance konfiguracija, Foto: Boran Pivčić

Prvi King Air namenjen kalibraži zemaljskih radio-navigacionih sistema isporučen je SMATSA-i pre tri godine i kako smo javili 1. marta, druga letelica bi uskoro trebalo da sleti na beogradski aerodrom. Za razliku od YU-BTC, drugi primerak će biti u višenamesnkoj konfiguraciji koja će uključivati i medicinski krevet za prevoz bolesnika čime će biti u stanju da obavlja i air ambulance misije.

Razlog za nabavku još jednog aviona je obim posla. U 2012. godini “Tango Čarli“ je naleteo preko 500 sati i posetio je 25 aerodroma širom regije: u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Hrvatskoj, Sloveniji, Albaniji i Mađarskoj. Novi poslovi se aktivno traže a air ambulance tržište u regiji nije ni izdaleka tako zasićeno i iskorišćeno, posebno za letelicu ove vrste i performansi.

O poslovanju sa SMATSA-om, njenom novom avionu i o King Airu kao platformi, na Buržeu smo razgovarali sa potpredsednikom Beechcrafta za prodaju u sektoru za specijalne misije. Reportažu smo snimili u Super King Airu 350ER N256NM, kompanijskom demonstratoru koji približno predstavlja konfiguraciju druge SMATSA-ine letelice.
 
 

 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

N

Jel to isti avion koji sada smatsa upravo prodaje? Ko je uopste doneo odluku o kupovini aviona koji ce pre prvog sata leta neko prodavati? Koliko ce smatsa u ovom poslu kalirati i cija je sve bila zamisao?

Odgovori
T

To je duga i tuzna prica o kojoj ovaj blog ne pise iz meni nepoznatog razloga

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Meda na: Crna Gora zvanično izdvojila 21 milion evra za Montenegro airlines

Odlicno im radi kompanija,dok god DPS bude na vlasti ima da izdvaja i da vadi iz minusa......

15. Nov 2019.Pogledaj

Fill na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

Sladjane, kucas kao robot sa fabrickom greskom. Udri ponekad taj enter...

15. Nov 2019.Pogledaj

Luka na: Montenegro airlines nabavlja Embraer E195 do travnja (aprila) 2020

vesko nisam pročitao ni jedan argument u korist nezavisnog Montenegro Airlinesa. Sa druge strane evo par argumenata protiv toga. Da se Montenegro tako spojio u Er Srbiju, jedna veća kompanija bi se lakše borila na tržištu nego dve manje. Da to nije istina, Delta ili Emirates bi se odmah pocepali u desetine manjih firmi. Veća…

15. Nov 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

Pa o tome i ja govorim. Ali mi nismo mogli ni da osiguramo VP preko 10km jer S-125 nije Buk-M1 niti moze da se premesta i krije kao S-125. Daleko od toga, pa cak i da je na gusenjicama i sa PESA radarom te rakete nemaju sposobnosti kao rakete BUKa. NATO avioni su pobegli gore…

15. Nov 2019.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Belorusija dobila prva dva višenamenska borbena aviona Su-30SM

@Sladjan Aj malo oladi sa komunalnim terminima i vrati se na vojne teme. Srbija je kupila od Rusije najjeftinije i najbolje rešenje koje se za tako male pare može naći. To što ti imaš fetiš na đubretare, nije problem Vojske Srbije, a ni nas. Nabavljena je platforma koja je nama već poznata i koja uz…

15. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend