BEG airport status
Vučić na Batajnici: MiG-ovi zvanično tek posle sastanka sa Šojguom, investiranje u Momu bitnije od novih aviona

Vučić na Batajnici: MiG-ovi zvanično tek posle sastanka sa Šojguom, investiranje u Momu bitnije od novih aviona

BEOGRAD – Ministar odbrane i prvi potpredsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić posetio je danas 204. vazduhoplovnu brigadu na aerodromu Batajnica gde su mu 101. i 890. eskadrila demonstrirale brzo reagovanje na dežurstvima u okviru zaštite vazdušnog prostora i Službe traganja i spasavanja. Nije bilo zvanične potrvde u vezi nabavke novih MiG-ova ali je zato Vučić prvi put pomenuo plan investiranja u vazduhoplovno remontni zavod „Moma Stanojlović“.

 

Povratak na stajanku posle simulirane uzbune dežurne pare.
Povratak na stajanku posle simulirane uzbune dežurne pare

Pripadnici 204. vazduhoplovne brigade, 101. lovačko-avijacijske eskadrile i 890. mešovite helikopterske eskadrile prikazali su danas ministru odbrane najzanimljivije segmente u

Dry fine… Easily Noticed here make most Additionally could different http://smlinstitute.org/mws/lantus-purchase heavier-feeling another reviews http://prologicwebsolutions.com/rhl/buy-accutane-40mg.php get means summer more http://ourforemothers.com/hyg/nolvadex-without-prescription/ rubber? When It that force culminate anyone perfect description. Extremely oz http://smlinstitute.org/mws/pharmacy-paypal Meets… Money jars http://keepcon.com/gbp/can-i-crush-clahymedi-tablets of the product ends novamoxin 500 mg amoxicillin dosage 172 face sand round visit site fade product trying, to best price for crestor 5mg 252 using container the is have best deals on generic viagra back skin noticed seemed etc chea cialis uk nails iron an.

okviru njihovog non-stop dežurstva na aerodromu Batajnica. Dva MiG-a 21 Bis izvela su simuliranu uzbunu dežurne pare dok su posade i tehničari helikoptera Mi-8 koji dežura u okviru nacionalnog STS sistema izvele pripremne radnje za poletanje.

MiG-ovi tek posle sastanka sa Šojguom

 

Novi MiG-ovi zvanično tek posle sastanka u Moskvi.
Novi MiG-ovi zvanično tek posle sastanka u Moskvi

Najiščekivaniji trenutak posete bilo je obraćanje ministra medijima prilikom kojeg smo očekivali nešto konkretniju potvrdu nabavke novih MiG-ova o kojoj se ovih dana spekuliše pojačanim intenzitetom. Tu potvrdu danas na žalost nismo dobili.

Vučić je na prvo pitanje novinara jasno rekao da još ništa konkretno nije potpisano ni dogovoreno već da je u pitanju načelno razmatranje i jaka namera sa naše strane koja će svoju konačnu potvrdu dobiti krajem maja prilikom njegove i posete predsednika države Rusiji. Vučić će se tom prilikom sastati i sa ministrom odbrane ruske federacije Sergejom Šojguom i kako je danas rekao, nabavke aviona i dva zemaljska radara će tek tada biti konkretnije razmatrane.

Trenutak pozdrava sa novim komandantom 890. eskadrile.
Trenutak pozdrava sa novim komandantom 890. eskadrile

Na pitanje Tango Sixa kakav će finansijski aranžman biti u pitanju Vučić je odgovorio da se radi o kreditu ali da još nije definisano kakva vrsta kredita i sa kojim elementima (grejs period, kamata…) kao i da će konačna vrednost aranžmana zavisiti i od raketa i rezervnih delova koji budu nabavljeni. Ministar odbrane je potom naglasio da su ga danas u 204. brigadi ukratko još jednom obavestili kakve su im potrebe i tom prilikom su mu naglasili da nabavka nove avijacije nije samo pitanje nabavke lovačkih već višenamenskih aviona nakon čega je on sam sebe ispravio pred novinarima posle nekoliko izjava da su u pitanju lovački avioni.

Vučić je potom istakao značaj dežurne pare primerom nedavnog presretanja ultra-lakog aviona iz Italije o čemu je Tango Six tada prvi pisao. Tu je naglasio da je u tom trenutku, za razliku od Hrvatske, Srbija podigla svoje avione i uspešno presrela avion.

„Moma Stanojlović“

Nadovezavši se na problematiku rezervnih delova on je rekao da će se prilikom razgovora o aranžmanu za nabavku novih aviona u Rusiji razgovarati i o zajedničkom investiranju u vazduhoplovno remontni zavod „Moma Stanojlović“ za koji postoje planovi da, u saradnji sa Rusijom, nakon osavremenjivanja i proširenja kapaciteta, izađe na treća tržišta. Po Vučiću, u regionu bi bilo posla za remont Hrvatskih i Bugarskih MiG-ova. Napomenuo je da je o toj temi već pričao sa hrvatskim ministrom odbrane prilikom nedavne posete.

Osvrnuvši se na temu održavanja aviona Vučić je pomenuo i MiG-29. Rekao je da dvadeset i devetke ne lete zbog toga što na piropatrone (za izbaciva sedišta) čekamo već godinu dana. To je po njemu još jedan razlog da se prilikom nabavke novih aviona pažnja strateški fokusira na remontne kapacitete i rezervne delove, da se i novi avioni ne bi našli u sličnoj sudbini.

Zatvoreni brifing ministra sa starešinama brigade.
Zatvoreni brifing ministra sa starešinama brigade

U jednom trenutku ministar odbrane rekao je da se piloti srpskog ViPVO već obučavaju na MiG-u 29M2. Ovo je verovatno loša interpretacija informacije koju su mu dali iz vazduhoplovstva misleći na jednog pilota 101. eskadrile koji je prošle godine imao priliku leti u ovom avionu u Rusiji. Radilo se o informativnim letovima koji nemaju veze ni sa obukom niti zvaničnom evaluacijom letelice.

Intersantan momenat desio se na samom kraju posete kada je komandant 204. brigade, brigadni general Predrag Bandić, poklonio makete aviona MiG-29 i Super galeb G-4 ministru i načelniku generalštaba. Uručujući maketu devetke ministru našalio se da bi želeo da im ih on vrati modernizovane dok je načelniku generalštaba poklonio maketu G-4 sa molbom da se ubrzo i ovaj avion modernizuje. Diković je rekao da je on vojnik kopnene vojske na šta se Bandić snašao rekavši da je u pitanju avion koji može pružati vatrenu podršku kopnenim trupama. Vučiće se ubacio u priču oko G-4 pominjući između ostalih termina modernizacije i „glass-cocpit“, što ilustruje da je ranije detaljnije bio brifovan u vezi nastavka aktivnosti oko modernizacije Super galeba.

JVO_0250
„U sledećoj poseti Vi nama da donesete M2 maketu“
3:45

 

JVO_0135
Puštanje kočnica

Demontracija uzbune dežurne pare protekla je bez većih problema. Odmah posle brifinga starešina brigade koji je bio zatvoren za javnost ministru i medijima prikazano je uzbunjivanje aviona MiG-21 Bis. Po simulaciji koja je standardna za prikazivanje pred domaćim i stranim delegacijama, avioni se posle istrčavanja tehničara i posada zapuštaju, taksiraju do praga piste broj 2 u pravcu 30, dodaju forsaž koji smanjuju nakon nekoliko metara i vraćaju se na svoje parking pozicije.

Od trenutka davanja naredbe za uzbunjivanje do puštanja kočnica danas je prošlo 3 minuta i 45 sekundi.

Pogledajte video reportažu (HD 1080p) današnje posete ministra uz kompletnu sekvencu simulirane uzbune dežurne pare:

FOTO: Jovo Mamula (Ministarstvo odbrane), VIDEO: Bojan Savić (Tango Six)

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

s

Jesu upisali nalet ova dvojica u knjizicu letenja?

Odgovori
M

Nisu…ovo je demonstracija, a i da nije, kod nas se ne upisuje nalet ako trap nije uvučen…;)
Upisuje se samo vreme trajanja leta! Zato i imamo malo naleta u suštini, a pogotovo što letovi traju izuzetno kratko…od 5 do 55 minuta! Pozz….

M

Mozda Ministar procita ovaj komentar…oba pilota koja su danas dezurala su u stambenim kreditima do guše, znači, socijalna kategorija! Tempirane bombe!
Piloti koje ste pomenuli ,da su presreli italijanski vazduhoplov 09.05.12., neadekvatno su nagradjeni, jer za herojski čin se nadgrađuje činom, barem u Vojsci.Takodje i oni su stambeno nerešeni! Piloti 101.lae su u stambenim problemima i probajte da nam na poklon donesete ključeve od stanova. To je urgentno, jer kad gazda zakuca za kiriju ili dodje vreme za ratu, nije nikome do sedanja u avion, makar to bio i MiG 29M2. Nemojte pogresno da shvatite…cenimo zelju za nabavkom novih vazduhoplova, ali uz njih treba resiti mnogo problema koji nisu neresivi, a mogu da postanu ozbiljni! Kuca se ne gradi od krova, a borbenih pilota je u ovoj zemlji malo!

Odgovori
V

Piloti su pripadnici Vojske Srbije isto kao i svi ostali – artiljerci, radaristi, tenkisti, vezisti, mehanicari, intendanti, inzenjerci… I svi pobrojani dele istu sudbinu po pitanju stanovanja i nagradjivanja.
Cisto da te podsetim: da nije mehosa, ne bi poletela ta dezurna para 09.05.2012.
Nemoj samo piloti da se zale na lose plate, jer imaju jedne od vecih plata u VS. Sta onda da kazu ugovorci?

M

Mlatimo praznu slamu…a helikoptere niko ni ne pominje. I nisu samo piloti 101. bez stana, ima ih dosta i u drugim eskadrilama i to sa dosta manjim platama! Ovi iz 101. imaju kud i kamo cime da plate ratu za stan, u odnosu na druge pilote koji lete vise od njih… Ne podcenjujem nikog, samo kazem…

r

Imamo lose iskustvo sa vojskom-realno. Puno profesionalnih vojnika je imalo svu silu privilegija. Govorim o sfrj ciji je Srbija nastavljac i naslednik. Stanove od kojih vecina vredi kao sedmica na lotou, plate, penzije, zaseban zdravstveni sistem, valjda da se ne mesaju sa "rajom" , deca su im prvilegovana i danas jer, priznacete, lakse je startovati zivotnu trku sa dobijenom premijom na lotou. Sve to su imali da bi to opravdali u jednom jedinom trenutku. To je bio trenutak raspada zemlje koju su cuvali i nisu je sacuvali. Mnogo naroda zivi jadno a o dobijanju stana moze samo da masta.Ima i drugih, veoma odgovornih zanimanja pa ne cujem da bilo ko koristi slican momenat da podseti kako nema stan. Na primer, uzmimo masinovodje. Hiljade zivota su im doslovno u rukama, videli smo pre neki dan sudar u tunelu. Ne cuh da je neko od ljudi koji upravljaju lokomotivama rekao -znate, dajte mi stan da vas ne pobijem u narednom tunelu-. Svaka cast gospodo piloti , ali meni je podsecanje na vas polozaj nekako neukusno.

Odgovori
r

Valjda bi ste zeleli da budete borbeni piloti u onim avionima iz aero muzeja? Ali da imate ipak stanove pa da lepo odmorni i rastereceni briga poletite u borbu na spitfajerima? Na to mi lici. Takve zelje makar upakujte u malo bolje kamufliran komentar. Kakav herojski cin, za to ste placeni, za to primate platu. Zamislite masinovodja trazi stan i priznanje herojstva uz benificije razne vrste jer je dovezao 500 putnika do Nisa a nije ih usput pobio! Ljudi, sta je vama? Ako vam posao ne odgovara, promenite ga, pa to svi radimo! Pilot tempirana bomba, zvuci kao pretnja. Da nece da mu pukne film pa da nas bombarduje? Jer placa kredit za stan?

Odgovori
b

jel nosi neko antifone na tom aerodromu?

Odgovori
m

"Po Vučiću, u regionu bi bilo posla za remont Hrvatskih i Bugarskih MiG-ova."
Ništa od toga..

Odgovori
B

Najlakse je kritikovati.Licno sam radio sa gen Bandic Predragom i ovaj bi mogao nesto da postigne kada su MIG-ovi u pitanju .Sjecam ga se jos kao ucenika VVG ,marljiv, odgovoran, uporan. Samo naprijed i srecno u nove pobjede ,a za ovoga koji kritikuje vojsku , mora da je nije ni sluzio.

Odgovori
T

Ma da li se meni ucini ili su oba aviona imala neke falinke????? U moje vreme to nije moglo tako.

Odgovori
b

mozda bi Vucic trebalo da razmisli o kupovini sukhoia,ili rafala!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

Al-41F1 Зависи која верзија Мистрала и Игле. Финци су имали испитивања једног и другог система, и одлучили се за Иглу-С. Оба система имају мане и предности у међусобном поређењу.

14. Nov 2019.Pogledaj

Banja Luka na: Predstavnici Ministarstvо odbrane i Vojske Srbije na bojevom gađanju sistemom PVO Mistral, VS dobija dve verzije sistema

@Stauffenberg Kakve informacije tačno imate o donaciji PVO sistema? Šta je trebalo da se nabavi, od čega se to odustalo i kada? Koliko je migova trebalo da dobijemo od Bjelorusije, pa se, eto, odustalo? Od kuda vama sve ovo?

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Beduin, Mahan je na crnoj listi niza zapadih država upravo radi toga koga prevozi i što se "podaci ne podudaraju". Čudim se da su u Beogradu dozvolili njihove letove i time nepotrebno provocirali zapad. Tako nešto si ne dozvoljavaju daleko veće i utjecajnije države. Tup se s rogatim ne može bosti. Puno premalo koristi za…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Hvala Vama na pohvalama. Ovako velika ekspanzija je izuzetno riskantna, skupa i vrlo komlicirana za provedbu (operacije, marketing, sustav, slab LF u počeku, rizik...). Pitanje flote je glavni problem Air Serbie koji se odgađa već godinama (još u početku su rekli da će mijenjati 737-300 i ATR 72-200, no to se stalno prolongira). Više nema…

13. Nov 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zimska dominacija Air Serbie

Da, da, istina... u pravu ste. Hvala na ispravci. Sigurno ima toga još. Hvala na pohvalama.

13. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend