BEG airport status
Kečkemet 2013: Ukrajinac

Kečkemet 2013: Ukrajinac

KEČKEMET – Taktička izložba vojnih vazduhoplova bila je primetno siromašnija nego na prethodnom  Kečkemetu održanom 2010. godine. To je donekle nadoknađeno prikazom vazduhoplova koji se ne viđaju često na evropskim aeromitinzima. „Ukrajinac“ je svakako bio najzapaženiji.

IMG_0557

Avioni i helikopteri sovijetske proizvodnje polako nestaju iz sastava vazduhoplovnih snaga u ovom delu sveta. Statiku Kečkemeta ovaj put su krasili poljski Su-22M-4, bugarski Su-25UB kao i nesumnjivo najveća zvezda – ukrajinski Su-27UB.

Ukrajina je nakon osamostaljenja 1991. od vazduhoplovnih snaga Sovjetskog Saveza nasledila 67 aviona Su-27 u varijantama jednoseda Su-27P i Su-27S, kao i u dvosedoj verziji Su-27UB. Bili su raspoređeni u 62. lovačkom avijacijskom puku u Belbeku i 831. lovačkom avijacijskom puku u Mirgorodu.

IMG_0112

IMG_0168

Između 2001. i 2004. ukrajinski Su-27 bili su i u sastavu 9. borbene avijacijske brigade u bazi Ozerne.  Ukrajinsko vojno vazduhoplovstvo bilo je akter najvećeg udesa na aeromitinzima u istoriji, kada se 27. jula 2002. na aerodromu Sknyliv dvosed Su-27UB, usled greške pilota, srušio na publiku usmrtivši 77 ljudi a povredivši 543.

2003. godine dva aviona (od toga jedan Su-27UB) prodata su Eritreji dok su 2009. dva prethodno demilitarizovana dvoseda prodata američkoj privatnoj firmi ’’Pride Aircraft Inc’’ iz Rokforta, Ilinois. Danas na papiru Ukrajina ima 58 aviona ali je operativno samo oko 20 od čega je 6 dvoseda. Svi Su-27 bazirani su u vazduhoplovnoj bazi Mirgorod, u sastavu 831. lovačke avijacijske brigade Vazduhoplovne Komande Jug. Avioni i motori se remontuju u Lvivskom državnom avijacijsko-remontnom zavodu ’’LDARZ’’ kao i u Državnom avijacijsko-remontom zavodu u Zaporožju. Zavod u Lvivu osposobljen je i za modernizacije pa su tako kazakhstanski dvosedi Su-27UB dovedeni na standard Su-27UBM2. Avioni Su-27 imaju perspektivu u sastavu ukrajnskog vazduhoplovstva, u poslednje vreme primetan je ubrzani remont kao i delimična modernizacija flote.

IMG_0167

IMG_0560

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Jo

Ukrajina nije u stanju da samostalno proizvede lovački avion , ruske ne žele da kupe iz političkih razloga a zapadne ne mogu da priušte . Zbog toga ukrajinsko vazduhoplovstvo polako slabi od dobijanja nezavisnosti jer se bazira na avionima ostalim iz doba SSSR kojima vreme neumitno teče . Pozitivna stvar je što oni imaju kapacitete za delimičan remont pa čak i osavremenjivanje , tako da mogu još 10-15 godina da odlažu neke teške odluke u vezi vazduhoplovstva (gašenje pojedinih delova , smanjivanje i.t.d….)

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor