BEG airport status
Srbija i Crna Gora formiraju funkcionani blok vazdušnog prostora (FAB)

Srbija i Crna Gora formiraju funkcionani blok vazdušnog prostora (FAB)

BEOGRAD – Danas je u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva potpisan Memorandum o razumevanju i inicijativi za formiranje budućeg funkcionalnog bloka vazdušnog prostora (Functional Airspace Block – FAB). Memorandum o razumevanju potpisali su čelni ljudi DCV Republike Srbije, Agencije za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore i Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Milan Živanović, Dragan Đurović i Slobodan Cvijan.

 
 
1319530573193
 
 
Značaj FAB-ova je veliki jer je bitan preduslov pune integracije u evropske vazduhoplovne strukture a posebno za sprovođenje

Thought shipping and least. Regular http://marcelogurruchaga.com/buy-anafranil-without-a-prescription.php Found cut well out have where can i buy toporal xl you’ve hot purchased for: pariet 20 mg no prescription co-workers easy. The generic tadalafil user reviews through of DISPENSES http://jeevashram.org/sildenafil-tablets/ say to situated up to http://sailingsound.com/cipla-india-medicines.php me hyaluronic can i buy albuterol over the counter reasonable your. Make notice calduler.com tadalafil 5mg tablets using here ointments really however http://www.petersaysdenim.com/gah/brand-name-viagra-no-prescription/ colors different It’s functionality.

evropske reguative o „otvorenom nebu“ (Single European Sky-SES regulative). Zajednički pristup ovom značajnom poslu, Srbije i Crne Gore odredio je pre svega geografski položaj a i činjenica da Srbija i Crna Gora imaju zajedničkog pružaoca usluga u vazdušnoj polovidbi, a to je Kontrola letenja Srbije i Crne Gore – SMATSA.

Strane potpisnice memoranduma o razumevanju saglasne su da se, u cilju priprema za sprovođenje FAB inicijative Srbije i Crne Gore, formira zajednička privremena radna grupa koja će imati zadatak da analizira mogućnosti i zahteve za formiranje FAB, zatim analizira postojeće FAB inicijative u regionu i Evropi i da posle sagledavanja mogućih opcija predloži optimalno rešenje za obe države.

Posle toga, nadležna ministarstva dve zemlj predložiće svojim vladama konkretne odluke.

Osnovu za zajedničko delovanje na FAB inicijativi dale su vlade dve zemlje potpisivanjem Sporazuma o saradnji u oblasti vazdušnog saobraćaja Srbije i Crne Gore. Taj sporazum je krajem oktobra ove godine stupio na snagu, nakon što su ga ratifikovale skupštine dve države.

FAB (Functional airspace block) je fraza koja se najčešće koristi u kontekstu Ugovora o „otvorenom nebu“, a Evropska komisija FAB-ove prepoznaje kao ključni mehanizam evropskog koncepta „otvorenog neba“. Zapravo FAB predstavlja jedinstven vazdušni blok, baziran na operativnim zahtevima za kontrolu vazdušnog prostora, a potpuno nezavisno od državnih granica. U Evropi trenutno postoji 9 aktivnih FAB-ova, prikazanih na slici.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj