Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

6. maj 2025

[NAJAVA] Šesti po redu Avijatičarski bal u restoranu Aeroklub 17. maja

30. apr 2025

„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije

30. apr 2025

[NAJAVA] Četvrti memorijal „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ na aerodromu Divci kod Valjeva

28. apr 2025

Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

27. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

25. apr 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ objavljuje početak novog kursa za PPL dozvolu

23. apr 2025

Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

21. apr 2025

Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

18. apr 2025

[POSLEDNJA VEST] U Beograd sleteo novi Falkon 6X, najverovatnije novi avion Avio-službe Vlade Srbije

16. apr 2025

[EKSKLUZIVNO] „MIND Aviation“ 14. juna organizuje aero-miting na kragujevačkom aerodromu

11. apr 2025

AERO Fridrishafen 2025: Od Pipistrela do Falkona, uz jako srpsko prisustvo

10. apr 2025

Aero-klub Valjevo organizuje obuku za pilote jedriličare

7. apr 2025

Dve kompanije iz Srbije izlažu na ovogodišnjem sajmu AERO u Fridrishafenu

3. apr 2025

[POSAO] Nova škola letenja iz Kragujevca „MIND Aviation“ zapošljava „Head of training“ profesionalca i instruktore letenja

1. apr 2025

[INTERVJU] Od travnate piste do regionalnog centra: Kako Bratislav Milanović i MIND Grupa grade vazduhoplovni ekosistem u srcu Šumadije

31. mar 2025

Škola letenja „Prince Aviation“ traži predavače za PPL i ATPL kurseve

15. mar 2025

„Prince Aviation“ donira Saobraćajnom fakultetu: Renovirana učionica, donirana vazduhoplovna učila

14. mar 2025

Erbas i Robinson predstavili potpuno nove helikoptere H140 i R88

11. mar 2025

Direktorat pokrenuo krivične i prekršajne postupke povodom incidenata na „Nikoli Tesli“ u januaru

21. feb 2025
Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice
Tradicionalni Daso M&O seminar okupio je preko 600 gostiju iz poslovnih entiteta koji imaju dodira sa poslovnim i tehničkim operacijama Falkon familije / Foto: Daso

Srpski Falkon 6X preko Banja Luke do Majamija; Iz Pariza novi podaci o globalnoj upotrebi Falkon porodice

Kompanija Daso objavila je juče najnovije podatke vezane za globalnu upotrebu poslovnih aviona Falkon, kao deo izveštaja sa regionalnog M&O (Maintenance & Operations) seminara održanog početkom aprila u Parizu. Novi interesantni detalji o globalnoj zastupljenosti ove familije letelica francuskog proizvođača dolaze nakon do sada nezabeleženog javnog interesovanja za termin „Falkon“ u Srbiji.

Novi avion Avio-službe Vlade Srbije, nakon što je po dolasku postao i politička tema, prvi međunarodni let imao je 27. aprila do Banja Luke. Mediji su se potrudili da ni na jedan način ne proizvedu minimalno upotrebljivu fotografiju letelice.

Avion je uvršten u srpski registar plovidbenih vazduhoplova. YU-RSB je sada vidljiv (na novom redizajniranom sajtu DCV-a) u društvu još tri Falkona o kojima je Tango Six već ranije izveštavao.

Pored toga što je srpski registar sada oborio sopstveni rekord po broju registrovanih Falkona, Falkon 2000LXS kompanije „Prince Aviation“, kako smo izvestili početkom januara, obavio je rekordan let za tu kompaniju od 9.300 kilometara (sa međusletanjem) na letu od Ciriha do Rio de Ženeira.

Drugi međunarodni let Falkona 6X YU-RSB bio je iz Beograda do Majamija, bez međusletanja, razdaljine od 8.800 kilometara. Let je bio intenzivno praćen na društvenim mrežama i mejnstrim medijima uz političke opaske koje su ilustrovale svu muku organizacije i skupoću bizjet čarter biznisa.

Ispostavilo se da je let nazad bio prevremen i prilično kontroverzan. Prokletstvo srpskih državnih Falkona kada su prekinute državne posete u pitanju izgleda je dobilo drugi nastavak. Prvi deo bilo je jedno od blamantnijih dešavanja kada je reč o nekadašnjem pilotskom kadru Avio-službe.

Falkon u svetu, srpski 6X previše nov da bi bio pomenut

Preko 20 servisnih centara globalno može pružiti podršku Falkonu 6X / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Pre buke o Falkonima koja je došla iz Srbije, 2. aprila u Parizu Daso je okupio operatere i kompanije koje se bave održavanjem i podrškom nekoliko tipova ove familije. Tradicionalni M&O seminar okupio je preko 600 gostiju iz poslovnih entiteta koji imaju dodira sa poslovnim i tehničkim operacijama Falkon familije.

Daso je juče objavio poslednje podatke o globalnoj upotrebi Falkona koji su bili prezentovani na seminaru.

Prema francuskom proizvođaču, svetska Falkon flota prešla je ukupnih 20 miliona sati naleta. Najstarija verzija, Falkon 20, još leti. Serijski broj 20, proizveden 1966. je i dan danas plovidben i u upotrebi.

Trenutno je globalno aktivno 2.150 Falkona, 50% njih opremljeno je sa EASy kokpit interfejsom.

Falkon 6X pomenut je na seminaru u kontekstu ulaska u upotrebu ove godine. Pomenuto je da je trenuto registrovan u Americi, Kanadi, Švajcarskoj, Turskoj, Poljskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Budući da se seminar odigrao početkom aprila, Srbija nije pomenuta.

Daso naglašava da trenutno preko 20 servisnih centara globalno može da pruži različite nivoe podrške i održavanja za 6X. Kažu da je „Falcon Training Academy“ obučila preko 1.500 tehničara za rad na ovoj verziji. Prvi utisci operatera govore o primetno tihoj kabini i niskoj relativnoj potrošnji goriva, rečeno je na seminaru.

Tokom 2024. godine, Daso je registrovao 900 AOG situacija. Za njih 120 dopremio je kritične delove kompanijskim Falkonom u okviru programa „Falcon Airborne Support“. Prema francuskoj kompaniji, ukupna vrednost raspoloživog stoka proizvedenih rezervnih delova iznosi milijardu evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs