Kompanija Daso objavila je juče najnovije podatke vezane za globalnu upotrebu poslovnih aviona Falkon, kao deo izveštaja sa regionalnog M&O (Maintenance & Operations) seminara održanog početkom aprila u Parizu. Novi interesantni detalji o globalnoj zastupljenosti ove familije letelica francuskog proizvođača dolaze nakon do sada nezabeleženog javnog interesovanja za termin „Falkon“ u Srbiji.
Novi avion Avio-službe Vlade Srbije, nakon što je po dolasku postao i politička tema, prvi međunarodni let imao je 27. aprila do Banja Luke. Mediji su se potrudili da ni na jedan način ne proizvedu minimalno upotrebljivu fotografiju letelice.
Avion je uvršten u srpski registar plovidbenih vazduhoplova. YU-RSB je sada vidljiv (na novom redizajniranom sajtu DCV-a) u društvu još tri Falkona o kojima je Tango Six već ranije izveštavao.
Pored toga što je srpski registar sada oborio sopstveni rekord po broju registrovanih Falkona, Falkon 2000LXS kompanije „Prince Aviation“, kako smo izvestili početkom januara, obavio je rekordan let za tu kompaniju od 9.300 kilometara (sa međusletanjem) na letu od Ciriha do Rio de Ženeira.
Drugi međunarodni let Falkona 6X YU-RSB bio je iz Beograda do Majamija, bez međusletanja, razdaljine od 8.800 kilometara. Let je bio intenzivno praćen na društvenim mrežama i mejnstrim medijima uz političke opaske koje su ilustrovale svu muku organizacije i skupoću bizjet čarter biznisa.
Ispostavilo se da je let nazad bio prevremen i prilično kontroverzan. Prokletstvo srpskih državnih Falkona kada su prekinute državne posete u pitanju izgleda je dobilo drugi nastavak. Prvi deo bilo je jedno od blamantnijih dešavanja kada je reč o nekadašnjem pilotskom kadru Avio-službe.
Falkon u svetu, srpski 6X previše nov da bi bio pomenut

Pre buke o Falkonima koja je došla iz Srbije, 2. aprila u Parizu Daso je okupio operatere i kompanije koje se bave održavanjem i podrškom nekoliko tipova ove familije. Tradicionalni M&O seminar okupio je preko 600 gostiju iz poslovnih entiteta koji imaju dodira sa poslovnim i tehničkim operacijama Falkon familije.
Daso je juče objavio poslednje podatke o globalnoj upotrebi Falkona koji su bili prezentovani na seminaru.
Prema francuskom proizvođaču, svetska Falkon flota prešla je ukupnih 20 miliona sati naleta. Najstarija verzija, Falkon 20, još leti. Serijski broj 20, proizveden 1966. je i dan danas plovidben i u upotrebi.
Trenutno je globalno aktivno 2.150 Falkona, 50% njih opremljeno je sa EASy kokpit interfejsom.
Falkon 6X pomenut je na seminaru u kontekstu ulaska u upotrebu ove godine. Pomenuto je da je trenuto registrovan u Americi, Kanadi, Švajcarskoj, Turskoj, Poljskoj i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Budući da se seminar odigrao početkom aprila, Srbija nije pomenuta.
Daso naglašava da trenutno preko 20 servisnih centara globalno može da pruži različite nivoe podrške i održavanja za 6X. Kažu da je „Falcon Training Academy“ obučila preko 1.500 tehničara za rad na ovoj verziji. Prvi utisci operatera govore o primetno tihoj kabini i niskoj relativnoj potrošnji goriva, rečeno je na seminaru.
Tokom 2024. godine, Daso je registrovao 900 AOG situacija. Za njih 120 dopremio je kritične delove kompanijskim Falkonom u okviru programa „Falcon Airborne Support“. Prema francuskoj kompaniji, ukupna vrednost raspoloživog stoka proizvedenih rezervnih delova iznosi milijardu evra.