BEG airport status
Tehnički kvar Aviogenexa: Veliki incident Jata u odnosima s javnošću!

Tehnički kvar Aviogenexa: Veliki incident Jata u odnosima s javnošću!

BEOGRAD – U danima pred konačno potpisivanje prvog konkretnog dokumenta o novom strateškom partnerstvu s Etihadom, Jat ne silazi sa stranica štampanih i online medija. Nestručnost i nebriga Jatove PR službe poslovično se nije menjala u poslednjih nekoliko meseci  sve do juče kada se dogodio veliki incident – jedna osoba u Jatovoj PR službi je stručno i temeljno uradila posao za koji je plaćena!

 

"Povratak za BEG", foto: Andi Graf
„Povratak za BEG“, foto: Andi Graf

Odnos novog Jatovog rukovodstva s medijima i javnošću u prethodnih nekoliko meseci karakteriše apsolutni amaterizam i nesnalaženje u domenu pravovremenog informisanja, nedostatak elementarne javno iskasazne brige prema putnicima i odsustvo reagovanja na tačne ili netačne navode stručnih i opštih glasila.

Novo rukovodstvo, pored činjenice da je bilo nesposobno i nekvalifikovano da sprovede suštinske pozitivne promene u kompaniji, bilo je u isto vreme tradicionalno sabotirano od strane države uz postojanje još jedne prepreke – očekivani dogovor s Etihadom bi svejedno poništio većinu njihovih poslovnih odluka i kreativnih napora. Jednostavno besmislena situacija u kojoj mnogi nisu odoleli funkcijama i “moći“. Sve u skladu sa najboljim tradicijama srpskog politički instaliranog menadžmenta.

Da navedeno bude prilično javno, pored nekvalifikovanog top-menadžmenta pobrinule su se službe i pojedinici koji su formalno odgovorni za jedan od najbitnijih aspekata poslovanja svakog poslovnog entiteta u okviru nemilosrdnog ciklusa informacija i vesti u 21. veku – odnosi s javnošću.
 

Manifest blamova

 
Prethodno rukovodstvo je podjednako bilo sabotirano preplaćenim pojedincima koji su u nečije politički-interesno ime figurirali kao PR-ovi i osobe za kontakt s medijima. Tako je bilo moguće da jedan od funkcionera javno iznose neshvatljivo pogrešnu informaciju i da bude dopušteno da se jedna od koleginica nemilosrdno provuče kroz medije bez pravovremenog, stručnog i emotivnog pojašnjenja.

Po svemu sudeći pojedinci i metodologija se nisu menjali i novo rukovodstvo je svojom krivicom uhvaćeno u bezobzirnu mašinu dnevnog medijskog ciklusa. Vršilac dužnosti generalnog direktora prilično se javno izblamirao u svom prvom većem intervjuu da bi potom nastavio da izjavljuje profesionalno i kolegijalno nelogične stvari.

Uprkos politikanstvu zasnovanom na nemaštovitim i opštim momentima, Jat nije imao iskrenu nameru, sve da su znali i kako, za promenom imidža.

Nepostojanje kvalifikovane ili ovlašćene osobe za dnevnu informativnu i preventivnu komunikaciju sa medijima Jatu donosi još besplatnog negativnog marketinga. Letovi kasne zbog tehničkih problema (koji se dešavaju svakome i svuda) ali Jat i dalje demonstrira uobičajenu amneziju da se primarno bavi uslužnom delatnošću.

Pojedini mediji iz svojih razloga pamte i ponovo uz ime nekog funkcionera Jata stoji sintagma „uhvaćen u laži“.

Međutim, Jat je organizovao jednu predstavu, družio se sa novinarima i sve je posle toga bilo OK.
 

Naravno da nije

 
Izvesni Vanja Savić pobrinuo se ove nedelje da „služba za odnose s javnošću Jat Airwaysa“ još jednom zablista.

Aviogenexov 737 je imao tehnički problem (isti onaj koji se dešava svakome i svuda) i Blic je pokušao da sazna šta se dogodilo. Kako svi imaju rokove, kako mediji u 21. veku funkcionišu u realnom vremenu, novinarka Blica prenosi prvu reakciju gospodina Savića:

„Nemamo više šta da dodamo na ono što smo vam do sada saopštili. Ne očekujte dodatne informacije – rekao je Vanja Savić iz Službe za odnose sa javnošću Jat ervejza.“

Da li su se glave ohladile ili je došlo do izvinjenja nije nam poznato ali ovaj komentar je naknadno uklonjen iz pomenutog članka na internet izdanju Blica. Kako god bilo, dogodila se reakcija koja je nedopustiva bilo kome ko je ovlašćen da istupa u medijima ispred neke organizacije.
 

Incident

 
Onda se juče dogodio pravi incident.

Prvi put posle nekoliko meseci a verovatno i godina, jedan klasični medij je dobio elokventan, i opširan odgovor od strane Jata u kojem su čak prisutni i tragovi ljubaznosti.

Za ovo je, kako se u tekstu Politike navodi, zaslužna Željka Trninić, savetnik generalnog direktora Jata za korporativne komunikacije.

Kako to često biva, uobičajena novinarska dinamika počinje sa nestandardnim događajem i širi se na istoriju istih ili sličnih negativnosti. Gospođa Trninić je to očigledno uzela u obzir i uputila je odgovor koji ništa od toga ne poriče ali u isto vreme preuzima inicijativu u korist Jata i objašnjava širu sliku. Širu sliku koju niko iz sektora odnosa s javnošću Jata nije na ovako zvaničan, sadržajan i na trenutke edukativan način predstavio u poslednje vreme. Gospođa Trninić je tako poništila diletantski nastup kolege (doduše u drugom mediju) i primenila jedan od osnovnih trikova PR struke: pod osnovnom premisom istinitosti pošalji previše informacija koje umesto novinara same pišu tekst.

Nije tajna da novinar koji dobije ovako detaljno saopštenje jednostavno rearanžira tekst, postavlja događaje u kontekst, i ukoliko ima utisak da ga ne lažu, jednostavno objavljuje većinu informacija (posebno tehničke prirode). Jednostavnije rečeno, PR mu je uradio većinu posla.

Istina, potpisnik teksta, Milan Galović, je novinar koji se bavi ovim sektorom (kao i vojnim pitanjima ali je tu na žalost proklet lošom sudbinom postojanja Miroslava Lazanskog u redakciji) i imao je više interesovanja, strpljenja i osećaja za osobenosti ove teme.

Bilo kako bilo, dubok naklon i poštovanje gospođi Trninić za stručno obavljen posao. Svaku osobu kojoj igrom slučaja u Jatu neko dozvoli da radi svoj posao ili koja to samoinicijativno uradi treba javno pohvaliti i istaći kao incident. Naravno u ovom slučaju izuzetno pozitivan.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ma

Cestitke gospodji-ci,ali mislim da ste malo oštri prema menadžmentu nase kompanije.CV potencijalnog novog direktora je nista za ono kakve CV imaju nasi strucnjaci.Generalni pravi vunderkind iz mnogih aeroklubova,posle zapaženih uloga u partizanskoj eskadrili,top gun-u,posle 20000 sati kao kapetan,prihvatio je izazov vodjenja kompanije kao nestranačka licnost.Komercijala,nosioci solunskih spomenica,vladari predstavništvima po inostranstvu.Izvrsni,jul,sps,sns,indijska stranka siromašnih,uvek za sebe nikada za druge.Sef pilota prosečnih sposobnosti,vrhunski borac za nošenje kompanijske kravate koja ne postoji,izuzezentno ponizan,oštar kada ima zaleđinu.Sef safety sluzbe uhvaćen u raznim malverzacijama i prevarama ,vrhunski safety strucnjak u slobodno vreme……..,.

Odgovori
Ch

Sve je gosn.Mare tacno sto ste napisali osim sati naleta i zvanja gosp direktora. 20000 sati u njegovom slucaju ima jednu nulu viska a i nepoznata je aviokompanija u kojoj je on bio bilo kakav kapetan te za kapetane u vazd. saobracaju ovo bi mogla biti uvreda. Doticni gospodin iako sjajno drustvo u kafani od kapetanstva ima pokusaj letenja na Piper Chayenne YU-BMM koji se zavrsio stetom na avionu i pokusaja skolovanja za kopilota na ATR 42/72 za koji iskreno ne znam zasto je propao…Ovo cisto u cilju pravovremenog i objektivnog informisanja strucne i manje strucne javnosti

ai

Razumem da dugo čekate iole smislen i stručan odgovor iz Jata, ali se nažalost nikako ne mogu složiti da je ovo profesionalan odgovor. I pored iskrenosti, informacija da četvrtina (!?) letova beleži kašnjenje od preko sat vremena i da su u delu najjače sezone morali da otkažu polovinu letova (!?) mnogo govori o situaciji u Jatu. U ozbiljnoj zemlji, na ove navode bi reagovala profesionalna tela u cilju provere kršenja odredbi Zakona o vazdušnoj plovidbi (član 94) i Zakona o obligacionim odnosima u vazd. saobr. (član 8). Ovakav diletantizam direktno je na štetu građana, jer se Jatovi dugovi u poslednjih n-godina otpisuju, tj. stavljaju na teret budžeta i povod za krivične prijave. Ali, ko će sad o tome kad treba bogato udomiti seosku mladu.

Odgovori
Ve

Najbolji PR ne moze da opravda trenutno stanje.Neka kaze neko iz kompanije zasto su avioni u sred sezone poluprazni.Sta se htelo sa dva ATR basnoslovno placena.Na kojim letovima su mislili da poprave sezonu sa ta dva aviona.Mozda Atina,Bec,Istanbul….Na tim letovima druge kompanije lete sa mnogo udobnijim i brzim avionima.Pa ta oba ATR imaju zajedno manje sedista od jednog airbus-A320.Zasto se odustalo od nabavke airbusa i pored jasne odluke vlade iako su dva direktora jat-a bili clanovi radne grupe koja je tu odluku donela.Iz kojih prihoda ce se placati ti avioni ako je istina da dva ATR kostaju 300000$ mesecno.Sta su donela nova zaposljavanja,da li je istina da se stjuardesa zaposli za stalno,na osnovu nekog kursa,dok druge i posle deset godina rada ,ne mogu da dobiju posao,zasto se unosi razdor medju zaposlene.Na koji nacin ce neko snositi odgovornost za ovo,ili ce se gospoda i dalje ponasati kao kao da im je ovo privatna prcija,kao nebrojeno puta do sada.

Odgovori
st

druze veljko
ne znam ko vas obavestava ali moja informacija je
da ce se 2 ATRa placati mnogo manje nego sto su vas informisali
za vasu informaciju 2 airbusa kostaju mesecno oko 500000$

st

gospodine Vojinovicu
da li vi to zelite da nam kazete da je staro rukovodstvo bilo bolje u domenu PR a i u ostalim segmentima upravljanja kompanijom?

Odgovori
Pe

Gospodine Stranac,

Pročitajte tekst još jednom pažljivo i videćete (jasno linkovano) da je Tango Six jedini medij koji je aktuelizovao nesnalaženje u domenu PR-a i netačne izjave i prethodnog rukovodstva.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Njofra na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

"Tek za deceniju" ti dođe prije nego kazes keks... Ako zelis za deset godina imati avione, moras danas imati odabranog partnera, dogovarati detalje i datum potpisa ugovora...

02. Feb 2023.Pogledaj

Markus1463 na: [RAT U UKRAJINI] Dok je sva pažnja usmerena na donacije tenkova Ukrajini, da li se u tajnosti sprema paket pomoći koji će sadržati i borbene avione?

@ Pilot Pirx BTW čisto za Vašu informaciju ako neko nema globalistički pogled na svet to ne znači automatski da ima "ruskocentričan" kako ga vi zovete pogled na svet. Izlgeda da rusofobija na jednom delu zapada daje rezultate da se etiketiraju ljudi koji drugačije od njih misle. A pogledajte snimke iz Makejevke koji se odnosi…

02. Feb 2023.Pogledaj

Mislav na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Otislo je 6 iskusnih pilota koji su letjeli na MiG 21. Nakon njih ubrzo ide 6 novih koji nikad nisu samostalno letjeli i njihova obuka traje duze. Obuka prve grupe je na nivou obuka obucavatelja i imat ce sta raditi kad se vrate jer se sigurno nece ostati na 12 pilota na 12 aviona.

02. Feb 2023.Pogledaj

Ivan na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

Pa postoji i simulator, a vjerojatno neće biti 15 mjeseci u komadu, bit će i koji mjesec pauze između tih 15 mjeseci obuke ...

02. Feb 2023.Pogledaj

Slavke na: Hrvatska poslala pilote na obuku za borbene avione Rafal

To samo tako izgleda, ali u praksi je drugacije - na primeru Indije: piloti su prvo zavrsili inicijalnu letacku obuku sa osnovnim borbenim manevrima u Francuskoj, potom je izvrsena primopredaja aviona kupcu (sa proverom od strane tih istih pilota u ime Indije), nakon toga nastavljena je napredna obuka na odabranom modelu i vrstama naoruzanja i…

02. Feb 2023.Pogledaj