BEG airport status
Mrkonjić u obilasku Surčina – dva partnera, para ima, avioni ne kasne i ostale laži

Mrkonjić u obilasku Surčina – dva partnera, para ima, avioni ne kasne i ostale laži

BEOGRAD – Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić oišao je juče na Aerodromu Beograd tri državna (civilna) vazduhoplovna preduzeća. U pratnji pomoćnika za vazdušni saobraćaj Milutina Popovića, direktora Jat Tehnike Srđana Miškovića i direktora Aerodroma Nikola Tesla Velimira Radosavljevića, Mrkonjić je obišao operativni centar Jata i hangar Tehnike.

 

Foto: Tanjug, više fotografija sa jučerašnjeg obilaska ovde
Foto: Tanjug, više fotografija sa jučerašnjeg obilaska ovde

Kada iz kabineta ministra Mrkonjića direktorima državnih preduzeća iz sektrora vazduhoplovstva stigne direktiva da se mora organizovati još jedna predstava za kamere, počinje serija događaja koja se uvek na kraju završi javnom sramotom i transferom neprijatnosti. Tako je bilo u martu kada je Milutin Popović morao na silu da se izreklamira kao neko ko zna gde se nalazi i šta radi, dok je jučerašnji obilazak bio prvo veće nasilno okupljanje sličnog formata posle nekoliko meseci.

Koristimo odrednicu „nasilno“ iz razloga što nije postojao ni jedan razuman povod ili događaj koji bi opravdao ovako “sveobuhvatno“ paradiranje. Paradiranje koje je očigledno sprovedeno isključivo zbog ličnih političkih interesa ministra Mrkonjića koji je najizglednija žrtva nastupajuće rekonstukcije Vlade Srbije.
 

Jedan Velja zamenjen drugim

 
Video izveštaj Tanjuga je najkompletniji prikaz jučerašnjeg dana. Na snimcima ove agencije primećuje se odsustvo vršioca dužnosti generalnog direktora Jata Velibora Vukašinovića.

RTS međutim to nije omelo da u svom izveštaju izjavu direktora Aerodroma Nikola Tesla pripiše Vukašinoviću koji dakle uopšte nije bio prisutan.

Nije nam poznato zbog čega Vukašinović nije bio prisutan (ili pozvan) na privatnu medijsku radnu akciju ministra Mrkonjića, ali je nastup Milutina Popovića pred kamerama jasno ilustrovao da on nije jedini koji se pita za poslovanje Jata.
 

Mića

 
Da se Milutin Popović meša u rad Jata poznato je još od ozvaničenja njegove uloge u okviru famozne Radne grupe za Jat. Međutim, malo je poznato da su njegove ambicije bile još konkretnije. Popović je, kao i aktuelni Jatov izvršni direktor za saobraćaj, pokušao sebe da nominuje za direktora Jata na jedini način kako se to u Srbiji radi – političkom linijom. Ali u tome nije bio uspešan.

To ga međutim ne sprečava da se meša u posao aktuelnog prvog čoveka Jata, i da, slučajno ili namerno, obmanjuje širu javnost.

Popović je, kako se to može videti na snimku Tanjuga, posle karakteristično nepristojnog prekidanja u sred rečenice od strane Mrkonjića, rekao da juče nije bilo kašnjenja i da je svih 38 letova Jata otišlo i došlo na vreme.

Rodbini i prijateljima koji su juče čekali četiri sata na informaciju zbog čega toliko kasni Aviogenexov let za Jat iz Štokholma ova izjava sigurno predstavlja veliku utehu. Aviogenexov povratni let je nešto kasnije u potpunosti otkazan zbog problema sa motorom ali to nije bio kraj stvarnom stanju Jatovog reda letenja koji je Popović juče pred kamerama lažno predstavio:

Sinoćnji let Jata za Sarajevno (JU108) otkazan je, a let za Larnaku (JU070) kasnio je tri i po sata u odlasku.

Deo izlaganja Milutina Popovića koji nije bio kompletna fantazija odnosio se na broj aviona u Jatovoj floti. Popović je rekao da Jat trenutno ima 12 aviona u floti, da 13. ulazi sledeće nedelje (YU-ALU koji se mogao videti u hangaru prilikom posete) a da će još dva aviona stići sledeće nedelje.

Jat trenutno u svojoj floti ima 8 aviona Boing 737 i 4 ATR-a (sa ALU koji bi trebalo da uđe u saobraćaj sledeće nedelje). Mediji su (uključujući i Tango Six) prošle nedelje javili da Jat odustaje od iznajmljivanja dva dodatna Boinga zbog Etihadovog pritiska. Da li će se ovo sada ipak dogoditi, ostaje da se vidi sledeće nedelje.
 

Mrka

 
Nova izjava ministra saobraćaja u vezi Etihada ponovo zabavlja, posebno zbog njegovog odbijanja da izgovori ime kompanije iz Emirata. Posle otvorene javne provokacije Vučiću i Dinkiću (čiji se kabineti jedini pitaju u vezi novog Jatovog partnera) da postoje zainteresovani iz Rusije, Mrkonjić je juče rekao da je strateški partner izabran. Dakle bilo ih je u razmatranju više od jednog? Niko od prisutnih medija se međutim nije setio da postavi pitanje: ko je sve ovo vreme takođe bio u igri?

Sledeća demonstracija vladanja materijom od strane ministra bila je u delu rečenice gde kaže da su “svi zakoni doneti“. Mrkonjić je tako verovatno nagovestio skoru promociju Glavnog istražitelja koji je još u martu bio u “koverti“ i bio obećan “do kraja meseca (marta)“.
„Pripremamo liniju za Minsk od septembra“ će takođe sigurno imati odličan odjek u Etihadu, posebno u delu oko određivanja ministarstva saobraćaja gde će se sve leteti. To je uostalom i jedna od glavnih stavki “Strategije za razvoj vazdušnog saobraćaja“ koja je u tumačenju jednog od istaknutih vazduhoplovnih radnika prilikom skupa u martu glasila doslovno – koji god partner bude sa nama u Jatu mi ćemo imati diskreciono pravo da određujemo “linije od nacionalnog interesa“. Šteta što novi diretkor Jata neće biti kvalifikovan kao Dragoljub Trgovčević koji je tom izjavom demonstrirao potrebno znanje za planiranje rutne strukture Jata.

Pored sledeće neistine da “ni jedan avion nije u problemu“ (Aviogenexov avion je konstantno u problemu zbog svoje starosti), Mrkonjić je potvrdio raniju Popovićevu izjavu koja se odnosila na postojanje više interesenata za Su-port.

Rečeno je i da će se račun Keteringa odblokirati. Još jedna radost za kabinsko osoblje Jata koje više neće morati da plaća piće svojim putnicima od sramote. Izvrsni profesionalci kakvi jesu, ne bi ni to dovodili u pitanje da im isplata zarađenih dnevnica ne kasni više od četiri meseca.

Ali kako je Mrkonjić takođe rekao: ‘‘što se novca tiče, on je tu“.

Sledeći primer postojanja tog novca trebalo bi da se vidi uskoro u formi dobrovoljnog programa za odlazak iz Jata kojim je trenutno zadovoljan izrazito mali broj njegovih zaposlenih koji su višak.
 

Srđan Mišković i Velimir Radosavljević

 
Jedina dva čoveka koja su juče govorila istinu i imala šta da kažu ponovo su stojički podneli razvlačenje pred kamerama.

Radosavljević je ponovio već poznate vesti o rekonstrukciji manevarskih površina aerodroma i dolasku novih avio-mostova, dok je Mišković najavio poslovno-tehničku saradnju sa Adria Tehnikom uz konačni izlazak na tržište u punom kapacitetu što se održavanja Erbas aviona tiče.

Time je direktor Jat Tehnike između redova odao priznanje Mrkonjiću, jer ako je ministar saobraćaja išta pozitivno uradio kada su u pitanju njegovi “letači“, onda je to pomoć države u vidu kreditnih garancija za proširenje portfolia ovog i dalje perspektivnog MRO biznisa na Erbasove letelice.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Go

Ovakvi dinosaurusi su neuništivi…/neka mi oproste na komparaciji/ . Preživeli su sve potrese , Titovu smrt,9.mart-5.oktobar,pa evo hoće i u EU…Blagi Bože…Jedina si nam nada.

Odgovori
VO

PA COVEKO OVIH DANA IDE SA FUNKCIJE PA DA SE MALO JOS SLIKA I NISTA VISE

Odgovori
VO

KAD JE JAT U PITANJU PREPODNEVNI LETOVI STVARNO NE KASNE UGLAVNOM IDU NA VREME A POPODNEVNI OBICNO KASNE

Odgovori
mt

Примедба на реченицу:
"(Aviogenexov avion je konstantno u problemu zbog svoje starosti)"
је оно што аутор несумњиво већ зна. Старост YU-ANP (B732) није сама по себи узрок проблема јер он није ништа старији од ЈАТ-ових B733.

Odgovori
ig

…cak je i nesto mladji ako se ne varam!?

Pe

Niko ne bi potencirao neugodnu činjenicu da je Jat prinuđen da saobraća flotom koja je toliko stara da nadležni nisu juče rekli to u kameru.

Starost YU-ANP je juče upravo bila isključivo problem, tj. nemogućnost da se servisira on-site.

Sr

Pomenuti avion je USPESNO popravljen "on site" uz pomoc tehnicke ekipe iz Beograda

Pe

Hvala bogu da jeste, to nije sporno.
E sad, što ignition box ne može da se popravi on site jer nema licenciranih meh. više za taj tip aviona…

Sr

ne bi bio (Ne)licencirani mehanicar problem posto postoji tzv "temporary one time authorisation", izdata od strane kompanije uz uvid u odgovarajuce papire pomenutog mehanicara ( licenca za srodan tip i dokaz o iskustvu i sl- zna se kako se to vec radi),vec nedostatak delova koji se mogu dostaviti brze nego sto je na kraju izvedeno. Ipak je sve dobro ispalo a i putnici se izgleda nisu zalili na hotel

Pe

Sve se može racionalizovati u ovom slučaju. Samo nikako da se dođe do komercijalnog smisla upotrebe ovog aviona u današnje vreme. Da ne širimo, to nije ni tema ovog posta.

Tema je da su gospoda izrekla nešto što nije odgovaralo istini.

ne

Ako niste ispratili – glavni istrazitelj je imenovan tokom juna 2013. godine od strane premijera…

Odgovori
Pe

Ispratili smo.

U tekstu jasno stoji osvrt na zakonski rok, ponovno obećanje i neispunjavanje tog javnog obećanja.

Ab

Bilo kako bilo – tacno ili netacno, mislim da bi bilo fer da se u narednih nekoliko nedelja ne pisu ovakvi clanci, jer ni cemu ne vode. Ako Etihad preuzme JAT iovako ce se sve promeniti i ova kritika je u tom pogledu potpuno suvisna. A obrnuto, ne viidm poentu da se pozicija JAT-a i drzave u citavom procesu preuzimanja zagorcava sa ovakvim clancima i da se dodatno radi na urusavanju JAT-ove slike u drustvu i medijama kada iovao sve treba da se promeni. Kapiram da ima ozlojadjenih i razocaranih ljudi, kapiram i da je objektivno dosta od kritike na mestu, ali je stvarno neumesno da se sada ovakva kritika pise. Strpite se jos mesec dana.

Odgovori
Pe

Tango Six je jedini medij u Srbiji koji u prethodnih nekoliko meseci nije samoinicijativno započeo razvlačenje negativnosti, upravo zbog neke univerzalne želje da doprinesemo pozitivnoj atmosferi.

Svaki tekst koji je "ovakav" je isključivo reakcija na javno izrečeno.

Ab

Pa nismo u svetu hemije, da postoji samo jedna moguca, nuzna i neophodna reakcija na nesto se dogodi i vidi. Slobodni smo ljudi i mozemo na iste stvari razlicito da reagujemo, i zato je za svaku rakciju vezano nesto sto se zove – odgovornost. A po meni je ovakvo izvestavanje u ovom trenutku neodgovorno, a i inace vise lici na austrougarsku ratnu propagandu nego na bilo koji savremeni novinarski-medijski zanr.

Pe

Pročitajte ponovo. Jedini smo, koji smo imali, i imamo, odgovornost u pristupu. Takođe smo jedini koji smo rukovodstvu objavili demantij i ponudili da svaki sledeći objavimo u integralnoj formi.

Pored osećaja odgovornosti koji je srazmeran u odnosu na čitanost i uticaj koji imamo izveštavamo o vazduhoplovnim temema u Srbiji.

ju

tako je Aba

Bi

Sta ti vise smeta, to sto ne prepoznajes da zivimo u svetu alhemije a ne hemije ili to sto ne odobravas da je konacno posle dugooooog cak veoma duuuuuuugog zlostavljanja neko iz medija sebi dozvolio da "oplete" po "strucnjacima". Vidi, to sto nisi do sada video da je u glavama pomenutih samo jedno resenje (reakcija kako kazes) shvatam i razumem te potpuno, ali to sto nemas razumevanja za drugacije misljenje o doticnima vec predstavlja problem. To je mana velikog broja obozavalaca na koje ovakvim clankom i slicnim pisanjem autor na vreme upozorava, ukazujuci na njih i njima slicne kao i na njihovo visedecnijsko haranje u aviosaobracaju nase napacene Domovine. Mozda i prestavnici Etihada ponakad "slete" na ovu web stranicu pa nam se i posreci ?! I na kraju, mislim da ovako postupa odgovoran a ne neodgovoran autor – sta vi mislite ?

Ac

Vidoh YU-ANF u pozadini na ovom snimku. U kakvom je on stanju?

Odgovori
El

‘‘što se novca tiče, on je tu”…. verovatno kod gospodje Bekute

Inace u Srbiji je dugo vazilo "CUTANjE JE ZLATO". I tu smo gde smo..

Nazalost sa ne malom dozom cinizma (za koje gospodiin R.Saviano kaze da je oruzije nemocnih)…mogu da primetim da je mozda vreme da se plato ispred Hotela Palas stavi u svoju prvobitnu funkciju (za koje je sluzio uspesno u 18 veku) a povodm "VERBALNIH" (I ne samo njih) delikata nasih ministara i vlastodrzaca.
Ovde funkciju necemo navoditi da ne bih bio optuzen za govor mrznje.
A koliko JAT valja i ima buducnosti…nekoliko crtica..

Odgovori
El

1) RyanAIR je nedavno od Boinga narucio 175 novih B 737-800 u ukupnoj vrednosti od 15,6 milijardi dolara. Sa ovim ce irski "LOW COST" prevoznik na koji se iz redova nasih strucnjaka gledalo sa podsmehom pre nekih manje od 10 godina…Jer jelte oni su "nacionalna" (nema manjeg fonta) avio kompanija. Izmedju 2014 i 2017 narasti na oko 400 aviona…400 AVIONA…i prevesti vise od 100 000 000 putnika koliko prevozi danas godisnje !!! (sto miliona i slovima) ..uporediti sa poslovnim rezultatima JAT-a.
Od ovog broja 75 novih letelica ce zameniti u floti one koje su stare nesto vise od 10 godina…Ponovo uporediti sa staroscu "PARKA IZ DOBA JURE" dragog nam JAT-a.

2) DORIC LEASE
(firma se bavi lizingom , iznajmljivanjem i "autsorsingom" sredstava , prostora i osoblja) je u junu potpisala sa ERBAS-om memorandum o razumevanju o nabavci 20 A-380 (superjumbojet) za svoje potrebe…ovim ce se flota ove kompanije kojoj iznajmljivanje aviona nije PRIMARNA delatnost !! u periodu posle 2016 te godine povecati na 38 Erbasa A-380 !!!

Odgovori
Vl

1998 godine Ryanair je imao 19 aviona. JAT je iste godine imao preko 30 aviona. Gde je ko danas nema potrebe da bilo koga podsecam.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj