BEG airport status
LYBE 2918:00 Z 100°05KT CAVOK 08/08 Q1009 NOSIG=
Srušio se Orao Vojske Srbije blizu Čačka, pilot nepovređen

Srušio se Orao Vojske Srbije blizu Čačka, pilot nepovređen

BEOGRAD – U udesu aviona tipa Orao koji se danas srušio oko 12.30 časova između Mrčajevaca i Slatine nije bilo nastradalih. Major Ivan Pantić, pilot koji je upravljao letelicom, katapultirao se i nije teže povređen.

 
 

Fotografija našeg čitaoca sa lica mesta uz opis: "Avion se srusio u Mrcajevcima, pilot je uspeo da ga usmeri tako da niko na zemlji ne bude povredjen. Delovi su svuda okolo..."
Fotografija našeg čitaoca sa lica mesta uz opis: „Avion se srusio u Mrcajevcima, pilot je uspeo da ga usmeri tako da niko na zemlji ne bude povredjen. Delovi su svuda okolo…“

Ministarstvo odbrane još nije saopštilo detalje udesa osim najbitnijeg podatka da je pilot koji je upravljao letelicom nepovređen. Tango Six je saznao ime pilota i trenutno proveravamo verodostojnost te informacije.

Za sada nije poznato da li Orao pripada 98. vazduhoplovnoj brigadi i njenoj 241. eskadrili baziranim na aerodromu Lađevci kod Kraljeva. Poslednja nesreća ove jedinice dogodila se 2010. godine kada je najverovatnije usled tehničkog problema sa stajnim trapom aviona Orao pilot izveo kontrolisan pad letelice uz prethodno bezbedno napuštanje aviona. Major Slobodan Jocić je tada uz veliku umešnost usmerio letelicu ka Gružanskom jezeru što je rezultovalo manjom materijalnom štetom samo avionu.

Poslednji udes aviona Vojske Srbije desio se 2012. godine i tom prilikom poginuo je major Goran Savić. Praksa Ministarstva odbrane prilikom udesa vojnih letelica je uvek bila da održi vanrednu konferenciju za štampu (ovo pravilo nije bilo poštovano kada se srušila Lasta).

14:00 – Ministarstvo odbrane je upravo izdalo saopštenje o nezgodi:

U okolini sela Mrčajevci, oko 12.30 časova, prilikom probnog leta-tehničke probe vazduhoplova, srušio se avion Vojske Srbije tipa J-22 “Orao“.

Pilot major Ivan Pantić iz 98. vazduhoplovne brigade iz Kraljeva, tom prilikom se katapultirao iz aviona. Major Pantić se dobro oseća i u stabilnom je stanju, a u toku dana će biti prevezen na Vojnomedicinsku akademiju radi kontrolnog pregleda.

Avion je pao na livadu u rejonu sela Mrčajevci ne oštetivši objekte i ljudstvo.

Mesto pada aviona je obezbeđeno u saradnji sa pripadnicima Ministarstva unutrašnjih poslova.

14:17 – Evidencijski broj Orla je 25155
 
911-_orao_0514_02
 

"25155" na fotografiji Dimitrija Ostojića
„25155“ na fotografiji Dimitrija Ostojića

 
Ažuriraćemo ovaj post kako nove informacije budu pristizale.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

J

Dobro je da je pilot živ i zdrav . O ostalom … šta reći . Avionima idu godine i resursi , vazduhoplovstvo se lagano gasi …

Odgovori
V

Bravo Petre.

Kratko, profesionalno, jasno i jeb*tacno.

Odgovori
S

Konacno je dosao momenat da se neko zapita da li pravi ljudi vode Ministarstvo odbrane i Vojsku Srbije.
U poslednjih nekoliko godina imali smo padove G4, Orlova, MiG-29, Laste…poginuse kadeti na terenu, demineri na Kopaoniku…I NIKO NIJE ODGOVARAO, NIKO NIJE SMENJEN.
Stanje u Ratnom vazduhoplovstvu – KATASTROFA, 4 nadzvucna aviona lete, od koji 1 nema ni radar.

Odgovori
1

Vojna mafija udarila opet.

Odgovori
L

Politicari su svesno unistili srpsko vazduhoplovstvo… Ovo sa tzv. Er Srbijom je KRAJ i zato vise nista ne treba da cudi.

Odgovori
M

Pilot je još uvek na bolovanju, a "nepovređen"!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jovan Munitlak na: Prodaja Jat Tehnike: „Kroz stabilnog evropskog partnera otvaraju se mogućnosti infrastrukturnog i tehnološkog razvoja“

Nisam čuo za neku našu prodaju državne imovine do sada da nije ispala ovkava ili onakva muljavina. Nešto me muči stomak , odoh po sodu .

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Da li iko zna ista o Odrzavanju. Ili znate u stilu kako mali Perica zamislja? Ccccccc MRO (145 ORG) sertifikovana za odrzavanje ima u svom scope of work navedene sve za sta je sposobna da bi odrzavala te tipove aviona. Sad da li je JATT jedina u svetu sertifikovana za SSJ - ne, u evropi…

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Leteo sa SSJ, i leteo bih opet i letecu! Sjajan avion, vrlo udoban i tih. @ID molim vas nemoj te, bolje cutite kad nista neznate. Upadate u zivo blato. P.S da sad ne dobijem po nosu kako sam... tek da se zna leteo na preko 90 post maintenance test flight. Malko se razumem u avijaciju…

29. Nov 2019.Pogledaj

Sevdić na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

Raketa težine 8kg je beskorisna i ne služi ničemu, žao mi je što ovi stručnjaci troše naš novac na nešto tako malo.

29. Nov 2019.Pogledaj

Mayer na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

>> ovladavanje proizvodnjom kljucnih komponenti za naoruzanje Realno mi necemo nista hardversko proizvoditi (ako se ovde govori o elektronici a neo npr. barutnim punjenjima) nego nabaviti komponente iz inostranstva (eventualno odraditi neki softver) i integrisati ih.

29. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend