BEG airport status
Srušio se Orao Vojske Srbije blizu Čačka, pilot nepovređen

Srušio se Orao Vojske Srbije blizu Čačka, pilot nepovređen

BEOGRAD – U udesu aviona tipa Orao koji se danas srušio oko 12.30 časova između Mrčajevaca i Slatine nije bilo nastradalih. Major Ivan Pantić, pilot koji je upravljao letelicom, katapultirao se i nije teže povređen.

 
 

Fotografija našeg čitaoca sa lica mesta uz opis: "Avion se srusio u Mrcajevcima, pilot je uspeo da ga usmeri tako da niko na zemlji ne bude povredjen. Delovi su svuda okolo..."
Fotografija našeg čitaoca sa lica mesta uz opis: „Avion se srusio u Mrcajevcima, pilot je uspeo da ga usmeri tako da niko na zemlji ne bude povredjen. Delovi su svuda okolo…“

Ministarstvo odbrane još nije saopštilo detalje udesa osim najbitnijeg podatka da je pilot koji je upravljao letelicom nepovređen. Tango Six je saznao ime pilota i trenutno proveravamo verodostojnost te informacije.

Za sada nije poznato da li Orao pripada 98. vazduhoplovnoj brigadi i njenoj 241. eskadrili baziranim na aerodromu Lađevci kod Kraljeva. Poslednja nesreća ove jedinice dogodila se 2010. godine kada je najverovatnije usled tehničkog problema sa stajnim trapom aviona Orao pilot izveo kontrolisan pad letelice uz prethodno bezbedno napuštanje aviona. Major Slobodan Jocić je tada uz veliku umešnost usmerio letelicu ka Gružanskom jezeru što je rezultovalo manjom materijalnom štetom samo avionu.

Poslednji udes aviona Vojske Srbije desio se 2012. godine i tom prilikom poginuo je major Goran Savić. Praksa Ministarstva odbrane prilikom udesa vojnih letelica je uvek bila da održi vanrednu konferenciju za štampu (ovo pravilo nije bilo poštovano kada se srušila Lasta).

14:00 – Ministarstvo odbrane je upravo izdalo saopštenje o nezgodi:

U okolini sela Mrčajevci, oko 12.30 časova, prilikom probnog leta-tehničke probe vazduhoplova, srušio se avion Vojske Srbije tipa J-22 “Orao“.

Pilot major Ivan Pantić iz 98. vazduhoplovne brigade iz Kraljeva, tom prilikom se katapultirao iz aviona. Major Pantić se dobro oseća i u stabilnom je stanju, a u toku dana će biti prevezen na Vojnomedicinsku akademiju radi kontrolnog pregleda.

Avion je pao na livadu u rejonu sela Mrčajevci ne oštetivši objekte i ljudstvo.

Mesto pada aviona je obezbeđeno u saradnji sa pripadnicima Ministarstva unutrašnjih poslova.

14:17 – Evidencijski broj Orla je 25155
 
911-_orao_0514_02
 

"25155" na fotografiji Dimitrija Ostojića
„25155“ na fotografiji Dimitrija Ostojića

 
Ažuriraćemo ovaj post kako nove informacije budu pristizale.
 
 
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Dobro je da je pilot živ i zdrav . O ostalom … šta reći . Avionima idu godine i resursi , vazduhoplovstvo se lagano gasi …

Odgovori
Vl

Bravo Petre.

Kratko, profesionalno, jasno i jeb*tacno.

Odgovori
Su

Konacno je dosao momenat da se neko zapita da li pravi ljudi vode Ministarstvo odbrane i Vojsku Srbije.
U poslednjih nekoliko godina imali smo padove G4, Orlova, MiG-29, Laste…poginuse kadeti na terenu, demineri na Kopaoniku…I NIKO NIJE ODGOVARAO, NIKO NIJE SMENJEN.
Stanje u Ratnom vazduhoplovstvu – KATASTROFA, 4 nadzvucna aviona lete, od koji 1 nema ni radar.

Odgovori
12

Vojna mafija udarila opet.

Odgovori
Lu

Politicari su svesno unistili srpsko vazduhoplovstvo… Ovo sa tzv. Er Srbijom je KRAJ i zato vise nista ne treba da cudi.

Odgovori
Mr

Pilot je još uvek na bolovanju, a "nepovređen"!!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miks na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Obzirom da smo definitivno ostali iza nove metalne zavese sa NATO strane, verujem da ćemo u narednih 10-20 godina morati da zamenimo svu rusku tehniku za zapadnu. Super Puma nije helikopter koji je bolji od Mi-171, ali ako već moramo da ih menjamo, bolje ih odmah menjati Super Pumama koje smo već uzeli za policiju,…

16. Jan 2025.Pogledaj

Vlada na: [ANALIZA] Ukoliko se ubrzo ne naprave konkretniji koraci, Srbija bi mogla imati problem sa nedostatkom vojnih transportnih helikoptera

Deluje najednostavnije i najlogičnije da će umesto MI familije, Eurocopter EC225 Super Puma biti kičma vertikalnog transporta VS. Takođe mi deluje da kao posledica nekog šireg gepolitičkog dogovora, Srbija više neće moći da računa na saradnju sa Rusijom.

16. Jan 2025.Pogledaj