BEG airport status
Prvi međunarodni let na Ponikvama: Još jedna priča sa velikom perspektivom ali neizvesnim krajem

Prvi međunarodni let na Ponikvama: Još jedna priča sa velikom perspektivom ali neizvesnim krajem

BEOGRAD – Aerodrom Ponikve kod Užica otvoren je za nekomercijalni, civilni saobraćaj lakih letelica 5. oktobra, a u ponedeljak je ova vazdušna luka dočekala i prvi međunarodni let. U 8.45 časova na jednu od „najdužih pista na Balkanu“ sletela je Cessna Citation kojom je u Srbiju stigla petočlana delegacija menadžera belgijskog „Kropsa“.

 
 
1381192_704976789529893_765410539_n
 
Budući da Ponikve nisu međunarodni aerodrom za realizaciju prvog međunarodnog leta bilo je potrebno pribaviti brojne dozvole Ministarstva saobraćaja, Kontrole leta, Uprave carina i Granične policije. Zvaničnici opštine i aerodroma naglašavaju da je interesovanje za međunarodne letove sa ove vazdušne luke veliko zbog lokalne izvozno orijentisane privrede i razvijenog turizma na Zlatiboru, Tari i u Mokroj Gori.

Procedura dobijanja dozvola za prihvat međunarodnih letelica na Ponikvama trajala je punih mesec dana. Direktor JP „Aerodrom Ponikve“,  Saša Savić izjavio je da je pokrenuta inicijativa da Ponikve dobiju status povremenog graničnog prelaza, čime će procedure za slične letove biti skraćene.
 
1383605_704976782863227_1454091131_n
 
 
Da bi aerodrom Ponikve dobio komercijalnu namenu, potrebno je uložiti dosta novca u infrastrukturu. Ne samo da je neophodno osposobiti dobar deo poletno-sletne staze koji nije u funkciji još od NATO bombardovanja zbog mogućnosti prihvata većih aviona, već je procenjeno je da će samo postavljanje ograde oko piste koštati oko 500.000 evra, rekao je on. Grad Užice će zajedno sa okolnim opštinama zainteresovanim za korišćenje aerodroma, pokušati da obezbedi novac neophodan za početak nove ere na Ponikvama i za uspostavljanje komercijalnih letova.
 
 
ponikve1
 

U međuvremenu na jugu

 
Sa druge strane, iako postoji 27 godina i ima status međunarodnog aerodroma, „Konstantin Veliki“ u Nišu ne radi punim kapacitetom. I pored velikog interesovanja putnika mnoge linije nisu uspostavljene, pa Nišlije na željene destinacije moraju da putuju iz Beograda ili Sofije. Jedan od problema je i to što su „Konstantinu Velikom“, konkurenti aerodromi u Sofiji, Prištini i Skoplju.

Letos je bilo čartera do Turske, kojih će biti i iduće godine. Jat i Montenegro leteli su odavde za Cirih, jer je za taj let bilo mnogo zainteresovanih, naročito među Albancima sa juga Srbije. Putovalo se i za Pariz, Tivat, italijanski Forli i kratko za Trst. Engleski Tompson imao je let do Niša, za britanske turiste koji su zimovali na Kopaoniku.

Direktor aerodroma u Nišu Dragan Bugarinović nedavno je izjavio da očekuje da se nakon formiranja Er Srbije od ostatka flote i aviona Aviogeneksa napravi ili nova avio-kompanija ili podružnica Er Srbije koja će pokrivati tržište za koje matična nije zainteresovana, a to su čarteri iz Beograda i Niša, kao i neki redovni letovi. Lou kost kompanije za sada nemaju interes da lete iz Niša. Viz er, na primer, odlučio se za Beograd (transfer minibusom iz Niša), Skoplje i Sofiju.

FOTO: Aerodrom Ponikve
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Vl

    Zaista dobra vest. Samo se jedno pitanje postavlja.
    Da bi aerodrom bio zvanicno otvoren za medjunarodne letove, osim ograde, potrebno je i sledece:
    -Zvanicni granicni prelaz sa carinom i policijom
    -Meteoroloska stanica na aerodromu
    -Dezurna sluzba za odrzavanje aerodroma (ciscenje snega, leda i ostalo)
    -Aerodromska kontrola leta
    -Sluzba spasavanja- vatrogasna jedinica i oprema

    Ako su troskovi samo za ogradu pola miliona evra, zamislite koliko eu ostali troskovi!!! Samo jednu stvar da izdvojim. Jurisno vozilo za vatrogasce, koje je obavezno za medjunarodni aerodrom, kosta i do pola miliona evra, zavisnosti od modela i kapaciteta, a uz njega su potrebna bar jos dva vozila manjih dimenzija i sposobnosti.

    Ko ce to da plati da bi se nabavilo, ko ce da plati odrzavanje (koje je i te kako skupo) i ko ce da plati obuku osoblja i njihove mesecne plate?
    Koliko letova dnevno je potrebno da se te pare zarade???!!!

    Odgovori
    С

    А аеродром Морава? Улагање у аеродроме је ћорав и неисплатив посао. Немамо ми потребу за летењем. Свакако да је згодније некоме из Ниша да директно лети за Швајцарску али нема их довољно да напуне авион. Зато је једино решење у аутобус па за Београд. Сва ова зајебанција је само арчење (државних) пара. Требало би да направиш ненајављену посету аеродрому Морава и да упоредиш шта је било најављено а шта је остварено од отварања.
    Исто ће бити и са Пониквама, пропаст у старту. Предвиђам кукњаву да ЈАТ (или држава) обезбеде саобраћај. Аеродром Београд и контрола летења ће под политичким притиском "бесплатно" помоћи пружањем услуга на неисплативом месту а те трошкове им нико неће надокнадити. Сјајан начин да се упропасти и оно мало државних предузећа које успешно послују.

    Odgovori
    С

    Иако је исправљено, није довољно добро. Хајде да реагујем опет:
    – Прво, не постоји "контрола лета", него "контрола летења".
    – Друго, контрола летења не издаје никакве дозволе јер није орган државне управе. Контрола летења понекад издаје сагласност на изградњу објеката у околини аеродрома, дизајнира зоне аеродрома, поступке и слично, али не издаје никакве дозволе.

    Текст би био најтачнији када би се контрола летења из њега потпуно избацила.

    Odgovori
    Vl

    Nije sija nego vrat. Zovi ga leta, zovi ga letenja, ta kontrola izdaje dozvole i neophodna je da bi aerodrom bio medjunarodni.
    Kad citam Tango zadnjih nedelja, pitam se jer ovo vazduhoplovni ili knjizevni portal?

    MI

    DA , JOS JEDNO JAVNO PREDUZECE JE OSNOVANO NA RACUNA GRADJANA GRADA UZICA.
    KAKO JE MOGUCE DA JE SADASNJA VLADAJUCA GARNITURA PRIHVATILA OVAKAV PROJEKAT I NASTAVILA LOS POSAO ONIH KOJE JE KRITIKOVALA?
    DA LI JE ONAJ DIREKTOR , OSTAO NA TOM MESTU JER SE IPAK ZNA DA JE TO PROPAO POSAO, PA AKO STRADA , KEK STRADA NEKO KO JE PRIPADNIK PREDHODNE GARNITURE BIVSE VLASTI.

    Odgovori
    Zo

    Ne želim nikoga da vređam, ali sa poslovne strane ovo mi deluje kao ludost. Šta se desilo sa aerodromom u Lađevcima kod Kraljeva, gde nem potrebe da se osposobljava pista, a radi se o području koje je gušće naseljeno? Šta se desilo sa Nišom?
    Ko će da plati sve te troškove i kako će da vrati uložen novac? Ko će da plati troškove carine i granične policije na međunarodnom aerodromu, bilo tokom sezone (to je valjda taj povremeni granični prelaz) ili tokom cele godine?
    Hajde da se za početak krene sa unutrašnjim avionskim prevozom, da se putnici koji slete u Beograd prebace manjim avionima za Kraljevo i Niš. Ako treba i za Ponikve.

    Odgovori
    Mi

    Ja sam iz Nisa,zivim u Cirihu i meni je mnogo bolje da sletim i onda odem kuci,nego da idem klaj klaj posle autobusom od Beograda do Nisa jos 3+ sata.Aerodrom u Nisu nije neki aerodom,ali moze posluziti svrsi,jer moze da opsluzi okolne gradove i jug Srbije.Zasto neko mora da zapuca npr iz Leskovca za Beograd kad ima aerodrom na 40 km od njegovog grada? I taj let koji je bio preko Podgorice (ne znam da li jos postoji) nije bio neko resenje jer se ponekad u Podgorici cekalo i do 6 sati izmedju letova. Postoje mnogi ljudi koji bi leteli iz Nisa za Cirih,ali sve oci su uprte u Beograd. Treba iskoristiti sve potencijale koje Srpsko vazduhoplovstvo ima!

    Odgovori
    Zn

    Ovo nije bio prvi medjunarodni let na ovom aerodromu. Prvi let je napravio JAT – ov ATR 72, jos 1997. godine ako se ne varam za godinu. Let je bio za Varsavu. Proverite podatke.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Lotpy na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

    Mene zanima koliki je ukupnan broj ovih helikoptera u VIP verzijama koje su dobile jedinice MUP i VS ?

    11. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

    @Boki Pa sami Rusi su izjavili da ce u razvoju Su-75 koristiti tehnologiju koji im je dostupna, a koja je osvojena tokom razvoja Su-57. Sto je i logicno, jer zasto osvajati nesto sto vec imaju. Eno i ruski teski dron Okhotnik dobio je bocni radar od Su-57. I naravno da se ne radi o lego…

    11. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

    @Omnia Da, samo sto se kupovinom Rafala ne kupuje tehnologija. To jeste tehnoloski skok s obzirom da vasi piloti prelaze sa MiG-21 na Rafal, ili mi sa MiG-29 na Rafala za koju godinu. Ali toga nema mnogo vajde s obzirom da nije rec o transferu tehnologije. Jedino stoji da ce piloti leteti na aparatima koje…

    11. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

    @Mislav Netacno. Ako je tako kao sto tvrdite, sta cemo sa Apacima koji nemaju glavcinu iznad rotora. Pored toga, Kajove u americkoj vojsci zamenili su H-145 ili po americki Lakota, koje Amerikanci rade po licenci.

    11. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: [POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

    @Omnia Znam. Nego sam odgovorio na komentar iznad o zaustavljanju oklopnih kolona Kajovama.

    11. Nov 2024.Pogledaj