BURŽE – Tango Six je na Buržeu od kompanije MiG dobio poslednje podatke o taktičko-tehničkim karakteristikama višenamenskog borbenog aviona MiG-29M/M2. Analiziramo kako se podaci na poslednjem promotivnom prospektu koji je bio dostupan na štandu UAC-a razlikuju od onoga što do sada znamo o potencijalno novom avionu srpskog ViPVO.
Na ovogodišnjem Buržeu ruska vazduhoplovna industrija nastupa vrlo agresivno i može se reći da su ruski vazduhoplovi prava atrakcija. U letnom programu a i u statici učestvuju višenamenski borbeni avion Su-35S, školsko-borbeni avion Jak-130 i izviđačko-borbeni helikopter Ka-52. Ipak, to nije sve što Rusi mogu da prikažu a što može biti interesantno mnogim državama koje i dalje računaju na rusku tehniku.
Novi podaci
Kako je RSK MiG prisutan na štandu ruske Ujedinjene vazduhoplovne korporacije, došli smo do, javno dostupnih, informacija o višenamenskom borbenom avionu MiG-29M/M2 u formi opširnijeg prospekta. Ako se ove informacije bolje analiziraju, ima nekih detalja koje do sada nismo videli kao i malo drugačijih cifara kada je reč o karakteristikama aviona.
Do sada smo imali podatak da je normalna poletna masa jednoseda i dvoseda 17.500 i 17.800 kg dok u katalogu stoji 18.900 i 18.800 kg. Za maksimalnu brzinu na velikoj visini smo imali informaciju da je 2.400 km/h a ona ipak iznosi 2.100, dok je na maloj visini ona 1.400 km/h (prvi podatak je bio 1.500 km/h). Vrhunac leta je umesto 17.500 m ipak 16.000/16.200 m (M/M2). Dolet je takođe nešto manji i umesto 3.200/3.000 km (M/M2) on i iznosi 3.000/2.700 km.
Ono što je vrlo pozitivno i što je novina je da avion ima kontejner sa elektrooptičkim nišanskim sistemom za napade na ciljeve na zemlji, sistem za registraciju lansiranih raketa na avion, komunikacijski sistem sa data-linkom otporan na ometanje i kontejner sa sistemom za ometanje tipa MSP-418KE.
Iz ovoga zaključujemo da izvozni MiG-29M/M2 po opcijama avionike gotovo da ne zaostaje za avionom MiG-35 namenjenim za ruske vazduhoplovne snage.
Napomenućemo i da je MiG naveo da poseduje obiman, temeljan i kompletan sistem za obuku i trenažu kako vazduhoplovnotehničke službe tako i za letački sastav koji obuhvata teorijski i praktičan rad sa ljudima.
kure
A nosivost, Zixo?
Живојин
Каталог нема све податке.
Petar
Po meni bi dosla u obzir mogucnost dogovora(ukoliko je opcija 6-aviona za RViPVO-Srbije),ugradnja na 2-primerk AESA radar odnosno na jednom ZukM2,dok bi preostala 3-ZukM radara bili ugradjeni nasim starim jednosedim MIG29 9-12,u procesu modernizacije na standard SMT.Ukljucujuci i dvosed UB,na standard UPG.Ukoliko bi cena sa povecanim paketom isla na nize,uraditi i neku 21-bis na standard bizon.Sve avione uvezati data linkom sa 2-koji imaju AESAradar.
Slavoljubovski
Šta god da se dogovore, ako je info o ceni tačan, mi dobijamo sasvim ok avione za povoljnu kintu.
Миша
Слажем се за АЕСА радаре као и за апгрејд претеклих 29ки на СМТ и УПГ.Само што је то мало вероватно за АЕСА радаре на миг-29М/М2.Тикомиров НИИП се фокусирао на даљи развој ПЕСА радара за сухоје су – 27,30,33,34,35 (Ибрис серије) мада су развили АЕСА за ПАК ФА (Т-50),а Фазатрон НИИР који снадбева мигове (и чиними се камов хеликоптере) са радарима је оставио могућност за даљи апгрејд на миг-35 (Жук-АЕ као њихов АЕСА) и за стране кориснике,посебно напомињући Индију као партнера и у трансверу технологија.Како ствари стоје за сада је миг-35 скоро исто опремљен као М/М2.
Живојин
У руске МиГ-35 за сада не иде Жук-А (АЕ), већ постојећи Жук-МЕ. Могуиће је да ће за њих Жук-МЕ бити нешто бољи од извозних модела. Индијски и руски МиГ-29К/КУБ имају Жук-МЕ док индијски МиГ-29УПГ имају Жук-М2Е.
Miki1
Ovi avioni po svim karakteristikama su odlicne masine.Mig 29 je proveren avion i jedino sto je potrebno da ima bolji radar i rakete sto i dobijamo u modelu M/M2.Ne mogu docekati da vidim kako slecu na neki od nasih aerodroma.Ne znam zasto trenutno ima tako malo informacija o nabavci?posle onakve pompe odjednom nema nikakvih novosti
gogo
Imam predlog…sve ove vrsne poznavaoce tehnike, uključujući I Lazanskog, uključiti u pregovore sa Rusima.
Znate li na čemu se zasniva strategija I doktrina upotrebe snaga? Znate li šta se sve promenilo u poslednjih 10 godina u doktrinama upotrebe vazduhoplovne komponente? Znate li šta su kompozitne vazduhoplovne snage, ko ih sačinjava, kako se upotrebljavaju, šta ih uslovljava u upotrebi, kako se komanduje istima? Uzgred, ove navodne novine nisu uopšte novine…stvarne karakteristike aviona se proveravaju-testiraju na drugačiji način u odnosu na kataloške. Npr. u Rusiji uopšte ne postoje verzije naših MiG 29.
Insajder
Znaci prema ovome, MiG-29 M/M2 namenjen inostranim trzistima je u stvari letelica koja je pod nazivom MiG-35 namenjena ruskoj vojsci?
Миша
Читајући интервју са генералом Јуријем Гусковим (Полет магазин) који је један од водећих пројектаната у Фазотрон НИИР,где се можда и крије одговор на твоје питање,он је рекао да је МИГ-35 авион опремљен са радаром Жук-АЕ (АЕСА радар) а МИГ-29М/М2 опремљен радаром Жук-МЕ.То би требала да буде разлика,једино ако руско ратно ваздухопловство (ВВС РФ) није мењало нешто у називима.
Живојин
Радар Жук-АЕ је уграђен у два технолошка демонстратора МиГ-35, авиони са ев.бројем 154 и 967. Развој радара Жук-АЕ још није завршен и није у серијској производњи па сатога не може још увек ићи ни у серијске МиГ-35. Информације из Русије говоре да ће први руски МиГ-ови 35 ипак имати Жук-М (МЕ). Евентуално неку његову побољшану варијанту.
Живојин
МиГ-35 је више маркетиншка ознака, постоје информације да ће се у руском РВ овај авион водити као М/М2. Руси воле да се играју бројкама, најбољи пример за то је Сухојев биро.
Dario Milkovic
Na sajtu Mig-a pise da je mig 35 nov avion koji je od pocetka trebao da bude modernija verzija M/M2 ali je bilo navodno toliko novih stvari na avionu da su odlucili skroz nov avion da naprave ali lici na 29tku.
Mig 35 je napravljen od vise kompozitskih materijala i postoji mogucnost da se ugradi elektronika iz Francuske, Izraela itd
Moze rusko i zapadjacko naurozanje da nosi.
Meni se svidja SU 30mki ili mkm , obe verzije imaju rusku, izraelsku i francusku elektroniku kao Thales sistem.
Живојин
По свему судећи ипак је одлучено да МиГ-35 уствари буде МиГ-29М/М2 за руско РВ. МиГ-35 је требао да буде мало другачији авион са нпр. 10 поткрилних носача и још других унапређења али се од тога одустало. У будућности МиГ-35 видим као МиГ-29М/М2 са АЕСА радаром, још неким побољшањима у електроници и наоружању.
Bogče
I sve bi bilo u redu kada bi imali dubinu teritorije za funkcionalnu upotrebu aviona. Ovako, može biti paradni "konjić".
petar
Znate li na čemu se zasniva strategija I doktrina upotrebe snaga? Znate li šta se sve promenilo u poslednjih 10 godina u doktrinama upotrebe vazduhoplovne komponente? Znate li šta su kompozitne vazduhoplovne snage, ko ih sačinjava, kako se upotrebljavaju, šta ih uslovljava u upotrebi, kako se komanduje istima?
pozzzz gogo i ostalima,imam 19 godina i mnogo me zanimaju borbeni avioni (posebno sada kada je riječ o jačanju domaće avijacije) ,ali realno,prihvatam da samo površno poznajem stvar….zato bih volio da mi odgvorite na ova pitanja
p.s.(ovo pišem bez imalo ironije na post)
gogo
Odgovore možeš naći ako se malo potrudiš I na Internetu…samo ukucavaj ključne pojmove I stavi na papir.Kada malo bolje sagledaš prikupljeni materjial doći ćeš do logičnih zaključaka..pogledaj tendencije razvoja vazduhoplovnih snaga NATO do 2020-te godine, pogledaj koncept razvoja snaga Ruske Federacije, pogledaj koje se sposobnosti razvijaju za laku borbenu avijaciju..ljudi se nadmeću u nekim podacima za vazduhoplove uopšte ne razmišljajući šta oni predstavljaju I gde su oni provereni u praksi, a poznato je da je bilo poprilično pogrešnih projekata u razvoju sposobnosti istih. Uvek je veći problem odgovoriti na pitanje šta hoćeš od onoga šta nećeš.
Jovica
Najpozitivnija stvar je što avion poseduje MAW , što je postalo gotovo obavezno za sve iole moderne avione . Što se tiče ostale opreme , treba sačekati i videti . Naša zemlja nema baš velike finasijske mogućnosti . Uz to , poznato je da sarađujemo sa NATO , tako da je moguće da Rusi odbiju da nam prodaju neku kritičniju opremu koju bi i sami koristili (pre svega mislim na radar) .
Petar
Zivojine,u redu,ukoliko nije dovrsen Zuk AM,mogao bi na 2-aviona ZukM2.Verovatno je kvalitetniji.Ovo komentarisemo pod uslovom da nesto bude od cele price.Iskreno nije mi vise jasna ta igra skrivalice.Mi objektivno ukoliko ovu sansu ispustimo,ne mozemo nikad kupiti nove avione.
maketar
mene zanima gdje se mogu nabaviti ovakve makete