BEG airport status
Dane Kondić pozvan u Niš: Air Serbia potencijalno leti sa niškog aerodroma

Dane Kondić pozvan u Niš: Air Serbia potencijalno leti sa niškog aerodroma

BEOGRAD – Još pre nekoliko dana kada je Direktorat Civilnog vazduhoplovstva izdao saopštenje za javnost povodom početka zimskog reda letenja, pažnju je privukla vest da će svi međunarodni letovi u zimskoj sezoni biti obavljani sa beogradskog aerodroma Nikola Tesla. To u praksi znači da Montenegro airlines više neće leteti sa Niškog aerodroma. Iako još nije donesena konačna odluka, Grad Niš verovatno neće produžiti saradnju sa Montenegro Airlinesom. Direktor Air Serbia pozvan je u Niš na zvaničan razgovor, u igri je i Wizz Air.
 
 
srb
 
Nakon razgovora gradskog rukovodstva i predstavnika Montetenegro Erlajnsa, crnogorski avio prevoznik je posalo novu ponudu od 3 leta nedeljno uz subvencije grada Niša. Ipak, subvencije u zimskom periodu su, prema rečima gradonačelnika Zorana Perišića, neizdržive, prenosi internet portal Južne Vesti.

Sa druge strane, Perišić kaže da će kontinuitet letenja sa niškog Aerodroma pokušati da se održi letovima nove kompanije Air Serbia. On je dodao da je nedavno na promociji prvog aviona ove kompanije razgovarao i sa direktorom kompanije Danetom Kondićem i pozvao ga da u narednim danima poseti Niš, kao i aerodrom Konstantin Veliki.

– Poslao sam projekciju broja putnika iz prethodnih meseci, imao sam razgovore sa pomoćnikom direktora Air Serbie Stevanom Šipkom. Postoji ideja o jutarnjem letu Niš-Beograd i večernjem vraćanju u Niš. Pre neki dan mi je delegacija iz Mađarske najavila dolazak predstavnika kompanije Wizz Air na pregovore, tako da je i to jedna od mogućnosti – rekao je gradonačelnik Niša.

Niški aerodrom, pored beogradskog, jedini je međunarodni aerodrom u Srbiji. Iako postoji 27 godina i ima status međunarodnog aerodroma, Konstantin Veliki u Nišu ne radi punim kapacitetom. I pored velikog interesovanja putnika mnoge linije nisu uspostavljene, pa Nišlije na željene destinacije moraju da putuju iz Beograda ili Sofije. Jedan od problema je i to što su mu konkurenti aerodromi u Sofiji, Prištini i Skoplju.

Letos je bilo čartera do Turske, kojih će biti i iduće godine. Jat i Montenegro leteli su odavde za Cirih, jer je za taj let bilo dovoljno zainteresovanih putnika, naročito među Albancima sa juga Srbije. Putovalo se i za Pariz, Tivat, italijanski Forli i kratko za Trst. Engleski Tompson imao je let do Niša, za britanske turiste koji su zimovali na Kopaoniku.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Ma

    U Nisu kazu da Beograd ne dozvoljava letove. Mene zanima da li je to istina? Ako "Konstantin" ima status medjunarodnog aerodroma, zasto tavori godinama? Ako bi neko mogao da objasni, bio bih veoma zahvalan.
    Pozdrav svima.

    Odgovori
    di

    Pod hitno treba omoguciti da aerodrom Konstantin Veliki zazivi, ali u domenu cargo vazdusnog saobracaj i za turisticki potencijal Stare i Suve planine. Ovo ne samo da moze stvoriti od Nisa cvoriste za ovu vrstu saobracaja vec i podici standard U Istocnoj i Juznoj Srbiji, pogotovo sto je polozaj aerodroma takav da lezi na samom cvoristu koridora 10 drumskog i zeleznickog aerodroma. Izgradnjom jakog robno carinskog kompleksa.

    Odgovori
    Av

    Potez koji pohvaljujem, samo da ne ispadne da smo se previse osmelili.

    Odgovori
    Ai

    @Mare
    Понуда = потражња

    Odgovori
    Sa

    Ma pa naravno. Sve drugo spada u fikciju. lijepo i pozeljno je obicno daleko od realnosti.

    Ju

    Dolazak Wizz Air-a u Nis bi znacio konacno stavljanje na mapu direktnih letova sirom Evrope !
    Rukovodstvo aerodroma ovu priliku ne sme da propusti makar opsluzivanje aviona bilo BESPAPLATNO !

    Odgovori
    Ix

    Problem je u tome što opsluživanje aviona ne bi bilo besplatno već bi grad Niš morao da dotira određenu sumu Wizz-u u zamenu za jednu ili dve destinacije. "Širom Evrope" je nešto čemu Niš ne može da se nada (osim sa presedanjima u Beogradu ili eventualno Cirihu – ukoliko neki LCC ikada prepozna tržište i otvori liniju). Na žalost, okolnosti nisu naklonjene Nišu jer je Sofija jednostavno suviše blizu a Wizz je odlučio da širi svoju bazu u Skoplju. Niš je "zaglavljen" između i nema dovoljno sopstvenih putnika koji bi punili neku liniju preko cele godine, a to za direktan rezultat ima minimalno interesovanje avio prevoznika.

    Air Serbia bi možda mogla da otvori liniju za Cirih ili Beč ali time bi na dobitku bili samo putnici koji ostaju u tom gradu a svi ostali bi presedali na Swiss/Austrian letove ka drugim evropskim destinacijama i to je onda čist gubitak za Air Serbia-u. Njima je u interesu da putnici iz niškog regiona presedaju na njihove letove u Beogradu.

    Vl

    Tacno Lx.

    Retko sazet i profesionalno sagledan problem Aerodroma Nis.

    Ni

    A let do Frankfurta, Pariza, Londona ili Minhena, pa dalje u svet. Ja sam inace Nislija koji je u poslednje dve godine 5 puta leteo iz Sofije i jednom iz Beograda. Ako Air Srbiji ne trebam ja i ostali koji prate ekonomsku logiku, onda neka nastave da ignorisu potrebe juga i istoka Srbije i masivne emigracije iz ovog kraja. Inace bih platio povratnu kartu iz Nisa 50-100evra vise nego iz Sofije ili Beograda.

    Vl

    Sve ozbiljne kompanije rade analizu trzista. Upravo je Easy Jet objavio pocetak letova iz Beograda za Zenevu i La Roshel.
    Kada takva analiza pokaze da ima dovoljno putnika iz Nisha, eto njih i drugih kompanija u Nishu. Pre toga, nema nista na majke mi.

    Pr

    Ali eto lepo si rekao Frankfurta, Pariza, Londona, Minhena.

    1) airSerbia (Jat) ne leti za Mihnen ni iz Beograda.
    2) Za frankfurt nema codeshare letove ni iz BEG sa Lufthansom, tako da svejedno ne bi mogao nigde preko FRA da nastaviš dalje, codeshareovi su ukinuti od strane LH pre godinu, dve, ne sećam se tačno.
    3) Pariz – postoji code share
    4) London LHR – ne postoji code share sa BA.

    Ja iskreno ne očekujem nikakve letove iz Niša sem za Beograd, i to jedino ukoliko ih vlada proglasi za PSO, što iskreno sumnjam da će jer postoji autoput, i onda dalje connecting preko BEG..

    Stvarno cenim entuzijazam Nišlija, al veće šanse ima da Novi Sad izgradi aerodrom i da nešto sa njega poleti, nego da krenu letovi iz Niša (podvlačim BEZ subvencija grada).

    De

    Teško čak i let za Beograd jer to je onda domaći let, pa u Beogradu podizanje prtljaga i ponovna predaja te sve ono što ide sa tim. Air Serbia bi možda i poslala jedan avion kasno uveče do Niša da prenoći te se ujutro u „pekarskom“ vremenu vrati za Beograd (Nešto slično je LH radila godinama u BEG). Ali retoričko pitanje da li bi iko čekao avion za Niš sa poletanjem recimo posle 21:00 ako su dolasci prvog talasa aviona iz zapadne evrope u intervalu 12:00 – 16:00? Drugo teško i da bi takva karta bila konkurentna bilo kojoj sa poletanjem iz Sofije recimo prosto poređenje cene Niš-Beograd-Cirih i Sofija-Cirih. Najlogičnije bi bilo da postoji jedan let nedeljno ili čak dvonedeljno iz Niša na destinaciji za koju su nišlije najviše zainteresovane gde bi kabina za taj let bila toliko popunjena da bi let bio ekonomski opravdan i isplativ. Air Serbia nema manji avion od ATR 72-200 a to znači 66 mesta ekonomske klase ili bar njih 40-45 da bi se let isplatio.

    Ma

    Znaci u istoriju kao njegov imenjak… Letove u toku zimske sezone niko ne pominje (Staru planinu ili Kopaonik), otvaranjanje kargo centra je aktuelna stavka samo tokom predizbornih kampanja, gradska kasa slicna je kasi crkvenog misa i tako redom … Pitam se koja je svrha postojanja ovog tuznog aerodroma?
    Hvala na komentarima, pomogli su da bolje razumem organizaciju i rad sluzbe letenja.
    Pozdrav iz Nisa i svako dobro! :)

    Odgovori
    С

    Нема бре сврхе прављења иједног аеродрома у Србији. Мало се путује одавде, још мање се овде долази. Нико не брани никоме слетање, схватите, интересовања НЕМА ДОВОЉНО.

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    @Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

    27. Nov 2024.Pogledaj

    radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

    Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

    27. Nov 2024.Pogledaj

    Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

    Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

    27. Nov 2024.Pogledaj