BEG airport status
[FOTO] Na beogradski aerodrom sleteo drugi Air Serbia Erbas A319

[FOTO] Na beogradski aerodrom sleteo drugi Air Serbia Erbas A319

BEOGRAD – Drugi avion Erbas A319-132 nove nacionalne aviokompanije Air Serbia sleteo je na Aerodrom Nikola Tesla pre trideset minuta.

 
 
1418353_10151955289353826_1139657070_n
 
1450332_10151791507178883_762116789_n
 
67053_10151791481088883_1619492973_n
 
 
Air Serbia trenutno raspolaže flotom od 16 vazduhoplova. Na papiru tu su 10 Boeinga 737-300, 4 ATR-a 72 i od danas dva Erbasa A319. U narednom periodu planira se isporuka još četiri A319 dok bi preostala četiri nova aviona trebalo da slete u Beograd do kraja prvog kvartala 2014. godine.

A6-SAA je u stvari N473TA čiju smo fotografiju prvi objavili 5. septembra.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Fu

    Nece biti YU registracija?

    Odgovori
    Vl

    Zar to nije registracija Emirata? Malo mi, malo oni. 51%-49%.

    Odgovori
    me

    Kako ce ovaj da se zove? Ana Ivanovic? Jelena Jankovic? Zeljko Joksimovic?

    Odgovori
    je

    Ekrem!!!

    Mi

    Aleksandar Vucic

    Ma

    Ha, ha, ta ti je dobra… Zasluzio covek ime na avionu, pa cak i da mu drzava pokloni taj avion, da ga trajno podseca kako je zarad sopstvenog marketinga sahranio poslednji nacionalni resurs…

    je

    Vučić nije sahranio poslednji nacionalni resurs, šta god ja lično mislio o Air Serbia-i!
    Poslednji nacionalni resurs su duuugo ranjavali SPS, SPO, G17, DS, raznorazni trgovci, šatro pravnici i ostali "vazduhoplovni stručnjaci"!
    Molio bih tebe i slične tebi da se malo upoznate sa bliskom istorijom, pa da onda komentarišete na ovakav način!
    Pozdrav!

    Ma

    Rekla sam ''sahranio'', a ne ''ubio''. ''Ubice'' Jata treba da se procesuiraju, a on je problem ''sahranio'' predajom Etihadu i tako abolirao sve zlocine ucinjene nacionalnom prevozniku… A sto jes'-jes, ubacio je i dosta svojih ''kontrolora'' u Air Serbia '….

    Zvace se Mehanicar

    Mi

    Izgleda da slabo čitate novine ,Biće Emir Kusturica

    Ni

    Koliko sam procitao kod drugih, ovaj A319 je uzet od Etihada na rentu, proizveden 1999.
    I sta znaci to „sleteo pre 30 minuta„….kad ne znam u koje vreme je pisan text :)

    Odgovori
    ET

    Nije uzet od Etihada. Etihad u floti ima samo dva aviona A6-EID i A6-EIE . Registracija ovog njihovog novog aviona jeste UAE ali nije Etihadov avion. I jos da dodam,na nos ce im izaci ovo stratesko partnerstvo sa EY. Pozdrav..

    ko

    Etihad poceo sa odbacivanjem izradjenih krseva u nase dvoriste,bas veselo nama sta…

    Odgovori
    Ix

    Propast i katastrofa. U poređenju sa novim novcijatim Dreamlinerima koje je Jat tačno u sekund slao na sve strane sveta, dobili smo Etihadov krš. Sve je propalo, sve je otišlo, ničeg nema, sve je poklonjeno Arapima, mi smo bre u prethodnih 13 godina pokazali celom svetu kako se vodi avio kompanija, i evo na šta smo spali… Oj, kukavno srpstvo ugašeno…

    br

    Mi pokazali kako se vodi avio kompanija? Bože gospode, ne mogu da verujem šta ovde ljudi pišu! Misliš pokazali smo kako prodavci patika i partijski poslušnici traće državne pare i slivaju ih u partijske kase i burazerske firme parazite? Čoveče da li je teb dobro?!

    Sa

    Branko polako i procitajte opet. Vi i LX imate slicno gledanje na temu, ali je LX ironican… ili ja ne citam dobro… Pozdrav

    Ix

    Odlično mi je, ono je bio sarkastičan komentar a ostavio sam još dva takva :)

    Isprva sam hteo nešto ozbiljno da napišem ali nema se više šta ozbiljno otpisivati na ove LSD vizije o "našoj kompaniji", "poklonu za Arape" i vremeplovu koji mora da poseduje svaki zainteresovan kupac Jata kako bi otplovio nazad u 1990. godinu i platio Jat po tadašnjoj vrednosti njegove imovine i flote a ne po vrednosti onih mikronskih mrvica koje su ostale nakon 23 godine temeljnog i sistematskog uništavanja od strane ovih što sebe smatraju višom rasom u odnosu na Arape.

    12

    Боље да нагласиш да си ироничан, овако си и мене успео да збуниш.

    А са овим озбиљним коментаром се слажем, уз једну иронију . За авиокомпаније као Етихад је можда требао времеплов да оде у деведесете, јер никад није видео ЈАТ у својој правој величини, и самим тим не зна да ли ће достићи (а можда и престићи) ЈАТ. Овако може да испадне да Етихад има само привид у шта се увалио.

    П.С. Јесте да не треба да правим оваква поређења, али ми другачији репер немамо.

    Vl

    Heh, imali smo i zemlju ako ćeš po reperima ali to nigde ne važi. Za firmu još manje. Niko ne plaća za stari ugled a to što to nekome još znači to su emocije od kojih je slaba vajda.

    12

    Delimično si u pravu za emocije, ali da reperi nigde ne važe, to debelo nisi u pravu, barem za naš slučaj. kao argument ti dajem činjenicu da se BDP bivše jugoslavije poredi sa BDPom SFRJ iz 1990. godine. Samim tim reperi viaže i mogu da se primene kako na države (bivše i sadašnje), tako i na firme.

    Vl

    Za kupca stara slava firme moze da vazi samo emotivno. Sta firma vredi na papiru ne bi trebalo da ima veze sa "starim ugledom".

    12

    Ovde se slažem, ali nemoj da se iznenadiš ako kupac (u ovom slučaju Etihad) napravi poređenje sa starom slavom kad bude objavljivao svoje poslovne izveštaje. Zasad možemo samo da pratimo rad…

    fu

    Krseva?? Verovatno su one nasi 737 u sjajnom stanju…nema sta.

    Da mene pitaju, ja bi i one ATR izbacio i kupio nesto mladje, modernije….ATR-600 ili Q400

    je

    Naši B733 jesu u veoma dobrom stanju (čitaj: plovidbenom ili operativnom, kako god) obzirom na sve okolnosti iz prošlosti! Doduše veliki broj njih nije leteo već su bili konzervirani sve vreme koliko su trajale sankcije. Znači nisu bili "habani" svo to vreme i to samo može da bude plus!
    ATR – za njih stoji slična priča, doduše tada je bilo samo 3 komada od toga dva konzervirana ( mislim da su ALO i ALN)!
    Znači star avion ne postoji, već dobro ili loše održavan!
    Ne ocenjuje se avion po novom enterijeru već po mnogim drugim pokazateljima!
    Nažalost većina putnika kod avion ocenjuje baš na takav način!

    AO

    Zvace se Saban Saulic. Malo mi, malo oni.

    Odgovori
    je

    Opa! A319-132!
    YU-APC je serija 131, ima IAE V2522-A5, ovaj A6-SAA ima jače motore – IAE V2524-A5!

    Odgovori
    Vl

    Ma jok, Jetfreak.
    Zar ne vidis iznad, da je "strucnjak" vec ocenio avion kao krsh. Zna on. On je "strucnjak"!!!!

    Ma

    Arizona…

    Odgovori
    wa

    Usunjali se u nas registar sa prvim i da bude jasno svi ostali NECE biti u nasem registru. Nemam nista protiv, ali nek se zna. AIR SERBIA nije nasa kompanija. A mozda i netreba da bude.

    Odgovori
    Vl

    Bravo Strucnjak.

    Samo nam reci sta ces napisati, kada bude stigao jos neki avion sa YU registracijom?

    Go

    Mi se nalazimo tu gde smo baš zbog emotivnog a ne tržišnog razmišljanja.

    Šta znači "naša kompanija"? U normalnom svetu, "naša kompanija" znači da kad na kraju godine krenu da dele profit, mi uzimamo više od 50%. Ako pogledaš sajt APR-a, uverićeš se u to da je Air Serbia "naša kompanija".

    Mi smo se pokazali kao nesposobni da vodimo sve osim kafića i splavova, tako da smo morali da predamo i upravljanje kompanijom Etihadu. Zbog toga će u narednih pet godina Etihad kroz razne konsalting usluge odneti neke dodatne pare iz Air Serbije, ali to je samo cena naše gluposti izražene kroz decenije kamikaza glasanja na izborima. Niko nije lud da radi za džabe i nadam se da će članovi upravnog odbora imenovani od strane Republike Srbije biti sposobni da minimiziraju takve troškove kroz finansijsku kontrolu.

    Što se registra tiče, i meni A6 bode oči jer pokazuje da Etihad još nije shvatio naš mentalitet. Koliko god da je naš Direktorat jadan (što dokazuje veliki broj aviona koji su bazirani u Srbiji a nisu u našem registru), Etihad je po mom mišljenju morao da uloži napor i registruje letelice u Srbiji. Ali, ako registracija A6 olakšava poslovanje Air Serbije i na taj način podiže profit, mogu da stave i 9A i imaju moju podršku.

    Va

    Od osam aviona u prvoj turi, šest ide u naš registar (YU-APA, YU-APB, YU-APC, YU-APD, YU-APE i YU-APF) dok dva starija aviona idu u A6 registar (prvi je A6-SAA).

    Jo

    Air Serbia je privatna kompanija , deoničarsko društvo . To što trenutno država poseduje 51% deonica ne menja stvar . Pojedini politički krugovi radi sopstvene promocije sprovode priču kako je to nacionalni prevoznik , što po prirodi stvari Air Serbia nije . Istina je da kompanija ima veliki broj zaposlenih iz Srbije i da joj je formalno sedište u Beogradu , ali tu se stvar završava . Svako ko se emocionalno vezuje za tu kompaniju samo pokazuje da ne razume robno-novčane odnose .

    Ix

    Znači, Air Serbia je 51% u vlasništvu republike, ima veliki broj tj. preovlađujuću većinu zaposlenih iz Srbije i formalno sedište joj je u Beogradu… ali po prirodi stvari nije nacionalni prevoznik? Možemo li da pročitamo šta u tom slučaju (i po prirodi stvari) jeste nacionalni prevoznik? Pretpostavljam da je ključna falinka i nedostatak Air Serbia-e taj što više nije u pitanju partijsko preduzeće za bacanje stotina miliona evra u bunar, onog trenutka kada su sebe lišili te ključne karakteristike izgubili su svako pravo da se nazivaju srpskom kompanijom? Sve su to arapske prodane duše, čim ne kradu na angro?

    Jo

    Nacionalni prevoznik ne samo što je 100% u vlasništvu države , nego ima i drugačiji statut . Po pravilu nije komercijalan , odnosno profit nije glavni motiv u poslovanju , već su tu uključeni i državni interesi . Recimo , nacionalni prevoznik bi zbog državnih interesa odbio da vrši prevoz u određene zemlje , dok bi u druge zemlje leteo iako to ne donosi profit . Osim toga , nacionalni prevoznik bi ponekad bio uključen u sistem odbrane zemlje. Na primer , često su takve kompanije korišćene za fotografsko izviđanje stranih zemalja (posebno su po tome bili poznati Lufthansa i Aeroflot ) .
    To što si rekao za partijske kadrove je u velikoj meri istinito , ali to je tako u svakoj državnoj instituciji . To je posebna tema koja nije za ovaj portal .

    12

    Сви аргументи су ти исправни по мом мишљењу, али они не важе за све националне превознике.

    Највећи проблем у овој дискусији је како дефинисати националног превозника (flag carrier, national airline/carrier). Једна дефиниција води порекло од члана 17 Чикашке конвенције, док друга има шири смисао и заснива се на историјском наслеђу кад су државе оснивале своје авиопревознике, мада не сви, јер је било и приватних превозника који су сматрани националним превозницима. Ти приватни превозници су се сматрали главним националним превозницима (примери: Pan Am, TWA, Cathay Pacific), јер су представљали присуство неке државе у иностранству.

    Некада је авиосаобраћај био строго регулисан, па су многе државе оснивале своје авиопревознике, док су осталим локалним превозницима у већини случајева или бранили међународне летове, или тако регулисали да би избегли конкуренцију. Тада није било отвореног тржишта, јер су државне власти одређивале авијацијска права. У последње две деценије се то променило кроз дерегулацију и либерализацију (слободе ваздушног простора, па споразуми о отвореном небу), па данас једна држава може да одреди превознике за међународне летове, тако да више нема једног националног превозника.

    Jo

    Nije to uopšte toliko teško , uglavnom se sve svodi na to da određeni avio-prevoznik ima privilegije dobijene od države , a za uzvrat je instrument državne politike . U SAD , zbog njihovog tradicionalnog protivljenja državnim monopolima , nije nikad postojao nacionalni avio-prevoznik , ali je bilo kompanija koje su manje-više imale određene dogovore sa državom . Istina je to što si rekao da su zbog liberalizacije tržišta nacionalni avio-prevoznici uglavnom nestali pa se to desilo i kod nas u Srbiji .

    Ko poznaje istoriju JAT do 1990. zna dobro da je to stvarno bio nacionalni avio-prevoznik , baš iz tog razloga što to gde i kad su leteli nije zavisilo samo od profita , već i od nekih državnih interesa . Air Serbia je sa druge strane obična kompanija koja pretenduje da zarađuje novac . Čak i ako bude imala neki privilegovani status u Srbiji , to će biti zbog lične koristi određenih uticajnih političara , a ne zbog nacionalnih interesa . Prema tome , nacionalni avio-prevoznik nije , šta god mi mislili o tome .

    12

    Jovice, primi moje izvinjenje, jer sam te naveo na pogrešan zaključak u svom komentaru. Poslednju rečenicu sam preveo sa engleskog, pa je nastalo drugačije značenje. Kada sam rekao da nema više jednog nacionalnog prevoznika, mislilo se na činjenicu da više nema monopola nekog prevoznika po pitanju medjunarodnih letova, već da svaki prevoznik koji ima i održava međunarodne letove može da se smatra nacionalnim prevoznikom (po široj definiciji). Za SAD si delimično u pravu, oni ni dan danas nemaju nacionalnog avio-prevoznika ni po jednoj definiciji (užoj i široj), ali prevoznici koji pored oznake registracije aviona imaju državnu zastavu se de facto smatraju nacionalnim, iako ne postoji takva legalna definicija u SAD.

    Za drugi deo komentara, nakon detaljnijeg pregleda slike ovog aviona, mogu da se i složim i ne složim. Iako u imenu stoji ime države, i imamo livreju inspirisanu nacionalnim bojama, AS i jeste i nije nacionalni avio-prevoznik. Problem je koje kriterijume primeniti, jer je danas to siva zona (u svakom smislu). A mnogi od njih ne daju jasan odgovor.

    12

    Ма људи, дефиниција националног превозника данас је промењена, јер данас неке од тих авиокомпанија у свету НИСУ у државном власништву уопште. С друге стране, или је национални превозник 100% у државном власништву, или има одређени удео (већински или мањински). По овоме би АС био национални авиопревозник, мада по неким осталим критеријумима и није.

    Fl

    To sto drzava trenutno poseduje 51% deonica i tekako menja stvar jer se ocekuje da kompanija bude profitabilna najranije za godinu dana. Drugim recima, ako bude stvarala gubitke, neko te gubitke treba i da pokrije. Srazmerno svom udelu u vlasnistvu pokrice ih delimicno drzava Srbija, tj. mi gradjani Srbije njeni poreski obveznici. Ili…… U svakom slucaju bilo bi dobro kada bismo imali uvid u Ugovor koji se ljubomorno cuva od ociju javnosti koja ima pravo da zna, ako ne sve detalje, a ono bar ko sta unosi u ovaj "brak", koja su mu prava i obaveze dok "ljubav" traje i sta biva, ne daj boze, ako jednog dana dodje do razvoda. Dakle, nista emocije vec iskljucivo robno-novcane odnose na videlo!

    Ix

    I to što kažeš, sa tih bednih 51% udela samo ludak bi mogao da pomisli da je kompanija u vlasništvu Republike Srbije.

    Odgovori
    fu

    Samo da pitam, posto nisam upoznat sa ovim što je warrior rekao.

    Da li ovo znači da će svi naredni erbasovi biti u Emiratovim registru?

    Hvala

    Odgovori
    12

    Можда хоће, можда и неће. Засад је однос један наш YU и један Емиратски А6.

    Va

    Kao što rekog gore, u prvoj turi od osam aviona šest ide u naš registar. Za tih šest aviona JAT Airways a sada Air SERBIA je u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva već rezervisala registarske oznake (YU-APA, YU-APB, YU-APC, YU-APD, YU-APE i YU-APF).
    YU-APC je prvi stigao a ekipa Direktorata je u Minhenu na preuzimanju drugog aviona oznake YU-APE.

    Odgovori
    da

    Nek se zove Slavuj Pile!

    Odgovori
    De

    Мени је једна ставки кључна на коју нико не даје одговор. Јасно је да су авиони на Лизинг али на колики период? Да се то не поклапа са овим периодом Етихадовог вођења компаније 5 година. Па кад прође тих 5 година и посао рецимо буде њима неприхватљив у смислу профита те се они повуку из посла истекне најам авиона па на крају останемо само са Логом компаније и без иједног јединог авиона у флоти! Да ли је влада преговарајући са Етихадом коначно уврстила и решавање те приче са спорним уговором са Ербасом где је дата иницијална уплата од неких ваљда 23 милиона за 8 авиона А320 и да ли ће се напокон уз помоћ Етихада тај уговор реализовати и ми стварно доћи до нових авиона у свом власништву? Па иако се компанија распадне бар да тих 51% авиона припадне нама!

    Odgovori
    Vl

    Kada se kompanija raspadne obicno 51% dugova pojede 51% aktive, (avioni). Stoga se ne sekiraj, ako AS propadne nemas brige oko aviona. Oni ce i tako i ovako mnogo pre toga bankrota da budu zaplenjeni.

    do

    Tuzno je kako se ovih dana radujemo sto nestaje jedna od institucija Srbije, makar ona i ne nosila srpsko ime u sebi. Jat je bio srpski vise nego sto ce Air Serbia ikada biti. A iskreni da budemo, nece dugo ni potrajati. Ono sto rade predstavnici Etihada udruzeni sa domacim izdajnicima, dovoljno je da im se sudi za zlocinacko udruzivanje radi potpunog unistavanja domaceg avio prevoznika. Ako se samo malo raspitate o tako hvaljenom Etihadu, saznacete da se radi o klasicnom parazitu za isisavanje para domacina na koga se nakaci. Da li iko od "pametnih" komentatora koji se ovih dana utrkuju po forumima da zapljunu Jat i sve sto je on decenijama predstavljao znaju koliko para, nasih para su ovi "strucnjaci" potrosili za 3 meseca? Da li iko zna sta ugovor koji javnost nikada nije videla stvarno sadrzi? Ako je tako dobar po Srbiju, zasto ga vlast uporno krije? Da li iko zna sa koliko mrznje novo rukovodstvo pristupa prema svemu sto nosi predznak Jata i sa koliko omalovazavanja tretiraju zaposlene od kojih mnogi i nisu tako losi kao sto pokusava da se prikaze? Ovo je robovlasnicki ugovor a Air Serbia ce posle svog kratkog i neuspesnog zivota biti proglasena za najvecu bruku ove vlasti. A vi se samo kreveljite i dalje po raznoraznim forumima i masite sarenoj starudiji koja leti iznad Srbije.

    Odgovori
    Vl

    Dobacivach,

    Napisao si gomilu gluposti i jos vecu gomilu poluistina. Moj predlog tebi je:
    Sacekaj da vreme da svoj sud, pa onda lamentiraj na uspehu ili neuspehu AS.

    da

    Da li ti mozda znas sadrzaj ugovora, molim te nam predoci da ne lutamo po mraku. Ne znam sta je iz Jat-a moglo da se isisa, mislim da je sve posisano od domacih domacina koji su se svojski nakacili. Za domace izdajnike slabo da je sta ostalo, ali iako jeste nek ih bude sram!

    12

    U svoj toj subjektivnoj nebulozi koju si napisao, postavio si odlično pitanje. Zašto je sporazumni ugovor sakriven od javnosti? Ili možda postoji nešto što bi sprečilo realizaciju sporazuma? U svakom slučaju, videćemo šta će se izdešavati. Bolje da sačekamo neko vreme pre svih sudova. A odgovor na pitanje ćemo imati nakon ozbiljnog istraživanja.

    P.S. Samo da ovo ne završi u Insajderu Brankice Stanković, ona će nam napraviti još veću pometnju, kao što je to uradila sa poslednjim serijalom.

    sl

    zna li neko zašto ovaj avion ne leti već neko vreme?

    Odgovori
    Bo

    Avion leti ali na vrlo specificnim relacijama. Uglavnom za Abu Dabi i par puta je leteo u Evropu (Amsterdam npr). Zasto leti tako selektivno nije mi poznato osim da mozda ima veze sa njegovom Etihadovom registracijom.

    Go

    Ja konkuriso odgovora nema.Laz i prevara.

    Odgovori
    sa

    Sta je Gorane laz i prevara??? Da nisi promasio temu/forum? Prijatan dan

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    BSD na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    Navalili da snime nisanac da li na FK-3 ili HQ-17, videcemo.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Amater na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    Sve i da pokriva jedan slučaj, tipa Gerana ili ovih ukrajinskih preradjeno-poljoprivrednih i dalje je korisno jer izbacuje jedan metod napada iz asortimana protivnika. Trocevac može da štiti bilo koji cilj od "poljoprivrednog drona". Da su se Rusi toga setili, ne bi im pada 2 komada na onaj kampus.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Thomas na: Iznad Kosova i Metohije danas leteo francuski izviđački avion King Air 350 ASLR

    @Nenad (Sr) Mozda sa time daju Srbiji na znanje da i nisu bas prijateljski raspolozeni. Nije li to bio bas Franzuski radar koji je prikazao neki Ballon. Nestao kao sto je se pojavio.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Stojko na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    @Miloš Mislim da mogu da se nadju analize efikasnosti tog topa iz 1999. pa ce ti biti jasno da tesko sta moze da uradi modernim dronovima.

    17. Apr 2024.Pogledaj

    Multi Boy na: Vežba PVO “Štit 24“: Hrvatska vojska prvi put lansirala raketu sistema Mistral 3

    BOV treba baciti jer se novi oružani sistem ne može uvesti dok je stari u upotrebi. To isto se odnosi na MRAP i ove Bradley-e koje Milanović forsira. To su stara vozila koje je uništila korozija. HV ima limit za oko 300 vozila, plus MUP 75 . To je jedna tranša gusjeničar, druga na kotačima.…

    17. Apr 2024.Pogledaj