BEG airport status
Nisu samo akumulatori problem

Nisu samo akumulatori problem

BEOGRAD – Posle pisanja Miroslava Lazanskog novinska agencija „Beta“ juče je, u mnogo više detalja, iznela situaciju u kojoj se nalazi ViPVO. Izvori „Blica“ iz ViPVO žale se na Generalštab i vrhovnog komandanta, dok je ministar odbrane danas postavljen kao koordinator obnove Obrenovca.

 
10410061_10203642787967635_32513712_n
 
 
Posle našeg jučerašnjeg teksta o prizemljenim lovcima novinska agencija „Beta“ („Blic“ je samo preneo ovu agencijsku vest) objavila je duži presek trenutnog ViPVO ORBAT-a. Podsetićemo, da nije bilo zahteva novinske agencije „Beta“ za dostupnošću informacija u vezi udesa Laste kao do tada nezapamćenog javašluka ceokupnog vojnog i državnog sistema, ostajale bi nam jedino priče o herojima koje znatno iskrivljuju predstavu realnosti.

Pored stručnoj javnosti već poznatih podataka o katastrofalnom stanju domaće vojne avijacije „Beta“ je, preko izvora iz Komande ViPVO, iznela tvrdnju koja je ozbiljnija od jednostavnog javašluka prilikom nabavke akumulatora: „stanje u vazduhoplovstvu je toliko teško da prevazilazi pitanje nabavke akumulatora, već preti da izazove ukidanje čitavog roda vojske zbog nedostatka letelica, goriva, rezervnih delova, pa čak i obučenog kadra.

Dok Miroslav Lazanski danas u medijima obrazlaže uzroke debakla sa akumulatorima kao nastale usled „veoma krutog i birokratizovanog sistema“, „Beta“ je u jučerašnjem tekstu kandidovala mnogo realniju i opasniju temu – godine lošeg odnosa ostatka vojske i države prema ViPVO imaće zasigurno tragičnije posledice od nedostatka akumulatora. Imajući u vidu incidente koje se ne dešavaju ozbiljnim vojskama, kao nedostatak piropatrona na primer, činjenicu da su zvaničnici ViPVO (deo onih čiji zdrav razum i hrabrost nisu kompromitovani karijerama) godinama upozoravali, ostaje da se zapitamo kakvoj vojsci i kakvom rukovodećem kadru ostavljamo neku novu opremu?
 
IMG_3527
 
 
Istina, po završetku poslednje analize operativnih i funkcionalnih sposobnosti Vojske Srbije pre mesec dana nije bilo zvanične „sve je u najboljem redu“ verbalne histerije, objavljen je neuobičajeno skromniji (ali podjednako besmislen) zaključak:
„Ocenjeno je da u narednom periodu treba unapređivati opremljenost Vojske Srbije.“

Međutim, „Blic“ u današnjem tekstu piše da su „generali predsednika države i novog ministra odbrane upozorili na lošu situaciju u ViPVO ali da ni ovoga puta nije bilo odogovora.“

Vojni analitičar i publicista Aleksandar Radić takođe se danas nadovezao o situaciji u izjavi za „Naše novine“:
– Dugotrajno zanemarivanje i političari koji godinama rade samo na marketingu doveli su do ovako loše situacije. Srbija nema ni tehniku ni kadrove, a remonti se gotovo uopšte ne rade.

Što se tiče reakcije odgovornih, „Blic“ danas završava svoj tekst sa konstatacijom da niko iz Vojse Srbije i Ministarstva odbrane nije želeo da se zvanično oglasi.

Što se reakcije novog ministra odbrane tiče, ona je takođe izostala. Dan posle otkrića da je jedan od najbitnijih vidova vojske koji je uvek bio prvi na udaru u njenoj novijoj istoriji, ostao bez lovačkih aviona – ministar odbrane je postavljen kao koordinator civilne obnove grada Obrenovca.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Iv

Taj "ministar" je samo jedan keramičar koji nema baš nikakve kompetenciej da se bavi vojskom. Ovo je strašno šta nam rade sa avijacijom i vojskom uopšte.

Odgovori
Go

a inace jsu sutanovac i klika bili kompetentni? pitam se ko je doveo do ovoga? sadasnja vlast jali "demokrate"??

Ho

Dugogodišnja zapostavljanje cjelokupne vojske dovelo je do ovoga. Dobro je Lazanski napisao i sve rekao, još se jevljaju oni koji ga kritikuju da sanja Kursku bitku. Izgleda da je nekom u Srbiji "stalo" da nema vojsku, a pogotovo ratnuavijaciju. Narod koji ne oprema i hrani svoju vojsku opremaće i hraniti tuđu.

Odgovori
Jo

Posao oko "reforme" vojske su radili mnogi ministri, neki su posle postali predsednici, neki premijeri i.t.d. Plan te "reforme" je načinjen još 2000.te i to ne kod nas, domaći političari su ga samo sproveli. Sve je išlo korak po korak, niko se nije preterano uzbuđivao kad je smanjivan broj jedinica, kad je ukidan vojni rok, kad su budzašto prodavana sredstva. Ovo danas je samo poslednji čin i spuštanje zavese prvo za LA, a kasnije za celokupnu mlaznu avijaciju. Ostaće nam par helikoptera koji će više služiti za vandredne situacije, i eventualno poneki transportni avion. I to je sve – kontrola vazdušnog prostora će biti prepuštena drugima.

Odgovori
ge

Koliko se secam, stanje naseg ViPVO je svojevremeno (2005-2006. g.) najbolje izlozio Saab kao odgovor na upit o nabavci aviona (procitano u jednoj od dnevnih novina) – ViPVO VS RS je u postojecem a i planiranom, buducem stanju nesposoban da opsluzuje i koristi avione novije generacije, pocevsi od aviona koji spadaju od 4. generacije i navise…

Pametnom dosta

Odgovori
Jo

Sumnjam da je tad (2006.) vazduhoplovstvo bilo nesposobno da opslužuje avione 4.generacije. Na kraju krajeva, ti isti Šveđani su nudili Gripene Hrvatima koji su bili na mnogo nižem tehničkom nivou nego mi.

Nego je nešto drugo u pitanju. Verovatno su oni tada znali nešto što mi tek sad shvatamo – da našem vazduhoplovstvu neće biti dozvoljeno da nabavi bilo kakve nadzvučne lovce, ponajmanje moderne kao Gripen. I da je prema tome taj upit bio samo zamazivanje očiju javnosti (pre svega domaćoj) na koje ozbiljna kompanija kao što je Saab ne želi da troši vreme .

ra

Hrvati na mnogo nižem tehničkom nivou? Ne bih rekao!

tr

plan reforme je bio da se unisti vojska, i uspeli su, sad nit vojska ima drzavu nit drzava vojsku, i stoji ona stara, ko ne hrani svoju vojsku hranice tudju.., izgleda da cemo mi siptare posto vec i rade vezbe sa njima!!!!

Odgovori
М

Шта рећи, што паметном човеку још није речено. Они који су упозоравали на стање, који су се противили укидању и гашењу војних јединца су експресно пензионисани. Они који су укидали и распродавали, постали су председници, богаташи, бизнисмени. Нико за то није одговарао. Одговор на ово и многа друга питања можете наћи у књизи "Окупирана земља", генерала Милоша Ђошана, некадашњег команданта бригаде ПВО на Косову и Метохији, у току НАТО агресије.

Odgovori
Vo

JA licno verujem Miroslavu Lazanjskom najvise, covek je za to dovoljno strucan i kompetentan. Migovi 29 u slucaju potebe, povreda vazdusnog prostora od neke letelice mogu da polete ali to nije to. Ovaj javasluk vec jednom mora da se zaustavi !!! U ostalom ide promocija novih oficira pred skupstinom videcete da ce do tada ti problemi biti reseni.

Odgovori
Be

Situacija je dramaticna na svim poljima: http://lalenbg.blogspot.com/2014/06/elise-bozije….

Odgovori
Da

I treba tako kada generali cute , oficiri cute svi cute. Umesto da stalno javno kritikuju. Pre par dana Lazanski je gostovao sa onim pukovnikom a pukovnik ni da becne o tome sto je inzinjerija bukvalno ukinuta sve prica u trecem licu.

Odgovori
Gr

Pukovnik se samo pozivao na zakon a vanrednim situacijama, jer poplava nije bila vanredno stanje vec vandredna situacija.
Kao konju kad stavis, ono kako li se vec zove, da ne vidi sa strane, tako su i njemu isprali mozak i naucili ga SAMO da se poziva na zakon.
Ne znam samo s kojim obrazom je izasao pred kamere i da tako govori?
Oficir Srpske Vojske, ne Vojske Srbije, tako nesto nikada ne bi izjavio.
A, da svi cute to je tacno.
Svi koji su na funkcijama gledaju da sacuvaju svoje fotelje, cinove, formacijska mesta i pokrivaju se papirima, jer nemaju hrabrosti da kazu DOSTA JE, OVAKO VISE NE MOZE.
Prvi ministar bi trebalo da kaze, zatim komandant vazduhoplovstva.
Kakva je to vazduhoplovstvo kad imaju svega 5 transportnih helikoptera?
O avionima i da ne pricamo.
Jos skoluju svake godine pilote. Sta ce ti mladi ljudi u eskadrilama, kad nemaju na cemu da lete? I ono malo sto ih sleduje, otimaju im komandanti eskadrila i njihovi kafanski prijatelji.
Jednom recju CRNO SE PISE VOJSCI, A POGOTOVU VAZDUHOPLOVSTVU…

cy

Prošlo je 15.godina od agresije na SRJ 1999.godine,od tada nisu nabavljana nova sredstva za ViPVO,a u sukob smo ušli posle višegodišnjih sankcija.Vek trajanja je ograničen kako za avione,tako isto za radarsku tehniku,raketne sisteme i sredstva veze.AN/TPS-70 je več tada počeo imati probleme sa rezervnim delovima i ne verujem da su nam amerikanci sada dozvolili nabavku na njihovom tržištu a i AS-84 je u upotrebi preko 25 godina i to u neprekidnom dežurstvu,dali je uopšte i u funkciji.O raketnim jedinicama ne trebamo ni pričati iako smo smo sposobni izvuči i poslednju kap energije iz svega toga mislim da smo dotakli dno dna.Odlaganje rešavanja tehničkih problema svakim danom sve više utječe na odliv kadrova kako po starosti tako i osposobljenosti.Teško je biti Lazanski ali mislim da bi i on u ovoj situaciji rekao da struku niko nije slušao,a da je treča kolona odradila svoje.

Odgovori
Go

Najgore je ovisiti o kupovini delova iz SAD i Rusije jer dok nema proizvoda vlastitih ljudi i vlastitih tvornica tu nece biti nista.

La

Kakva nam je vojska,najbolje govore skorasnji primeri ponasanja premijera-obracanje nacelniku generalstaba sa "Dikovicu,kod mene u kancelariju" i postavljanje tog istog Dikovica za komandanta kriznog staba u Sapcu.
Pametnom dosta…

Odgovori
In

"Pored teške situacije koju imamo u Obrenovcu u ovom trenutku, i vanredne situacije, i napora koje Vojska Srbije čini da se normalizuje život u Obrenovcu, Vojska normalno radi i ispunjava sve ostale obaveze", rekao je ministar odbrane"

Blic -danas 4ti Jun 2014

p.s. nije problem iskorpirati akumulator ili cak napraviti svoj, problem je vreme sertifikacije odnosno zadovoljenje uslova rada i stabilnosti takvog akumulatora na avionu, vreme kosta, sredstva kostaju a nemamo ni jedno ni drugo ni trece, ponajvise nemamo mozga…….

Odgovori
Vl

Lupi Gospodin Ministar i osta ziv.

Da li ih biramo po kolocini gluposti koju mogu da prevale preko usta?
Da li ih biramo po kolicini neznanja koje mogu da iskazu?
Da li ih biramo po budalastinama kojima su skloni?

Ma da li ih uopste mi biramo ili rastu kao korov posle kise?

Vl

E moj imenjače nisu sam ministri problem jer ispod njih bi trebala da postoji kompetentna administracija (drzavna uprava) a toga kod nas odavno nema.

Odgovori
sr

Taj problem traje od raspada JNA, već 25 godina, kao svaki gigant ne propada se preko noći, več polako se tone. Šta se radilo, samo se nastavilo koristiti borbenu tehniku od JNA, sa minimalnim ulaganjima, tenkovi, borbena vozila, kamioni, avioni sve iz doba JNA, pa ne može 100 godina da traje + razna ratišta gde je tehnika uništavana

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Beduin na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@ Vogon it's not just an aircraft that was purchased. it is entire system that was purchased, entire new philosophy. so, yes, I consider this acquisition as justified one. years in front of us will definitely see placement of order for a brand new crafts. it will be easier to digest those ones when you…

02. Dec 2024.Pogledaj

Pajo na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Djuka, Srbofil zašto bi se bilo koja kako kazete "mala" zemlja EU ili NATO-a odrekla.svog prava da svoje oružane snage organizira i ustroji na nacin kako to sama hoće? To što ste dio saveza ne znači da se određene komponente morate odreći. Po vašem shvaćanju Belgija i Nizozemska ne bi trebale imati nadzvucne komponente, a…

02. Dec 2024.Pogledaj

Padobranac na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Ne bih se složio kako je to šuplja priča. Ostaje fakt kako novi ne bi došli još koju godinu, pa bi time vremenska praznina bila još i veća. Ovako 7 zrakoplova je tu, svaki mjesec stiže po jedan dodatni a obuka se uveliko provodi. Ono što jeste vidljivo ovdje, kako je priča sa izraelskim Baracima…

02. Dec 2024.Pogledaj

Vogon na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ne vidim problem u tome da hrvatski narod održava let. Ne tako davno Srbi su govorili da žele kupiti dvadesetak aviona, jedan polovni kako bi brzo prešli na zapadni tip i jedan u novoj proizvodnji. Ako Slovačka s 5 milijuna stanovnika može održavati desetak novoproizvedenih, najmodernijih F-16V, to nije opterećujuće ni…

02. Dec 2024.Pogledaj

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj