BEG airport status
LYBE 2003:00 Z 240°06KT CAVOK 06/03 Q1025 NOSIG=
Predstava

Predstava

BEOGRAD – Vojska Srbije juče je organizovala događaj za medije na aerodromu Batajnica sa ciljem promocije dolaska akumulatora iz Rusije. Uprkos bajkovitim interpretacijama klasičnih medija da su se „MiG-ovi vratili na nebo“ juče smo videli samo jedan avion i čuli pojašnjenja zvaničnika po kojima oni nisu krivi i po kojima je u stvari sve u redu. Nije.

 
 
BAN_5945
 
Predstave su sastavni deo vojne avijacije. ViPVO Vojske Srbije režiralo je u svoje najbolje vreme neke od najboljih predstava koje su uz dosta truda i zalaganja pričale najbolju priču ponosa, moći i najvidljivijeg oblika zaštite. Kad god su vazduhoplovci bili odgovorni za organizovanje pomenutih predstava one su bile smislene, atraktivne i iskrene. Nije bilo laži, osećaja sramote i besmisla.

Jučerašnja predstava iako postavljena na pozornici najvećeg vojnog aerodroma u državi nije bila režirana od strane vazduhoplovaca. Tradicionalno nesposobni vojni PR, Generalštab koji nije impresioniran ničim što leti i ministar koji je ispao žrtva svojih. Predstava kakvu duže vreme nismo videli. Predstava koja je bila nepotrebna, neiskrena i besmislena.

Da su oni koji su prvi na udaru u modernim ratnim sukobima zalužili više poštovanja, jesu. Da je bilo potrebe za javnom komunikacijom objektivno bitne vesti, jeste. Da je većini onih kojima je stalo i koji razumeju ozbiljnost situacije jučerašnji događaj preseo, jeste.

Zlatno pravilo PR-a kaže: nikada ne laži, a ako imaš priliku da istinu uobličiš i maksimalno je ulepšaš u svoju korist to i uradi. Vojska je juče upravo imala tu priliku i kao mnogo puta do sada propustila ju je.
 

Sporni momenti

 
Odlazeći načelnik generalštaba prvi je bio nejasan:

– …nismo bili ni u jednom momentu bez kontrole vazdušnog prostora. Do ministra i do nas su dolazile takve informacije koje jednostavno nisu tačne. – izjavio je general Diković.

Diković, pored sve svoje negativne emocije prema lovnoj avijaciji, morao je biti bolje spremljen za ovu izjavu. Naime, u potpunosti je tačno da je Srbija imala kontrolu vazdušnog prostora ali je potpuno netačno da je bila u sposobnosti da obavlja zaštitu svog neba. Misija ViPVO je kontrola i zaštita vazdušnog prostora. Kontrolu obavljaju združene civilno-vojne institucije koje pružaju informacije o situaciji u vazdušnom prostoru koja, ukoliko eskalira u negativnom pravcu, prelazi u nadležnost udarne pesnice koja se zove PVO sistem – sistem koji onda obavlja njegovu zaštitu.

PVO sistem se pored službe VOJIN sastoji iz dva bitna elementa. Prvi su artiljerijsko-raketne jedinice za protivvazduhoplovna dejstva i one su, između ostalog, opremljene visokosposobnim raketama koje su, bar na papiru, u stanju da obore gotovo sve što leti na našem nebu. Drugi element je lovačka avijacija. Lovačka avijacija takođe vrši aktivnu zaštitu vazdušnog prostora ali uz dodatu, i veoma bitnu sposobnost, neposrednu identifikaciju potencijalnih problema.

PVO efektive Vojske Srbije (ukoliko se interpretiraju javno dostupni podaci dometa sredstava i površine naše teritorije) nisu u stanju da pokriju većinu teritorije Srbije a procedure su jasne – raketaši nemaju šta da traže u mirnodopskoj zaštiti neba, to je posao lovačke avijacije. Rutinski mirnodopski problemi kao što su gubitak radio-komunikacije, ignorisanje uputstava civilne kontrole letenja i drugi, jedino se mogu identifikovati i rešiti (na miran ili agresivan način) krilo uz krilo.

Tako da, još jednom, nebo Srbije nije bilo zaštićeno skoro četiri meseca. To je činjenica.
Naravno, uvek je postojala mogućnost da avioni u krajnjoj nuždi polete bez akumulatora ali nadamo se da to nikada nije bila opcija na koju je naše vojno rukovodstvo ozbiljno računalo.

Sledeći sporni momenat došao je od Bratislava Gašića. U trenutku najveće vojne krize u modernoj istoriji Evropskog kontinenta i pokušaja Srbije da u njoj bude neutralna (?) ministar odbrane Srbije izjavljuje da je lično predsednik Ruske Federacije svojim „poklonom“ osposobio najbitniju borbenu efektivu naše vojske. Ako ignorišemo ovo direktno potiranje deklarisane neutralnosti ostaje sledeća izjava:

– Održavanje tehnike je na visokom nivou, obuka pilota obavlja se u kontinuitetu…

Još jedna netačna interpretacija. Na aerodromu Batajnica možda sveukupno postoji 30ak MiG-ova 21 raznih varijanti. Broj njih koji može leteti – dva.

Od četiri MiG-a 29 za sada leti samo jedan dvosed (onaj koji je prekjuče leteo iznad grada i koji je bio glavna zvezda jučerašnje predstave), dva su na zemlji dok poslednji nije leteo skoro četiri godine i možda više nikada i neće leteti. Ukoliko je stiglo više akumulatora i ukoliko je problem rešen zbog čega je juče leteo samo jedan avion?

Obuka pilota se nikako ne obavlja kvalitetno niti u kontinuitetu. Poslednja nada za poboljšanje ovog procesa, školski avion Lasta, još nije uveden u operativnu upotrebu. Tehnički sastav je prenapregnut, letači od sramote više ne govore koliko (ne)lete. Ne postoji ni jedna pozitivna ocena efektivne sposobnosti našeg ViPVO osim one komandne koja nikada ne priznaje odgovornost i uvek se može uzdati u virtuelne standarde, vojnu disciplinu i nenaviknutost na objektivnu analizu.

Što se pojašnjenja problema u vezi akumulatora tiče, Gašić je juče prvi put išao u detalje. Zakon o javnim nabavkama forsira najjeftiniju opciju, najjeftinija opcija ispada ona koju nam Rusi ne dozvoljavaju. Ostaje pitanje šta je bilo kada su opcije dolazile iz Krušika i ko tu kome šta ne dozvoljava? Poklon direktno od Putnina je moguć ali garancija ne može biti fleksibilnija?

Ministar nikako nije stavio svoje pojašnjenje u kontekst proteklog vremena i ponovo imamo verbalizaciju problema koja vuče na „iznenada“ i „odjednom“. To nikako ne može biti opravdanje i ponovo dolazimo do situacije da niko nije kriv. Ponovo su neki drugi (Rusi i Zakon) uspeli da onesposobe „najstabiljniju instituciju u državi“.
 
 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

g

Dikovic je pre svega pesadinac i kao takav on forsira kopnene snage. Njegovo je uverenje da i pored napretka u avijaciji, ona nije dovoljno efektivna protiv dobro zamaskiranih ciljeva na zemlji. Razlog zašto on ima ovakvo uverenje proizilazi iz njegovog ratnog iskustva na Kosovu, kada je uspeo da sačuva skoro sve efektive svoje jedinice i pri tome izvršava borbena dejstva manje više ne ometano.
Medjutim, tradicionalno, srpska vojna misao nikada nije ni iskoračila iz domena zemlje, ona i dalje doživljava vojsku kao pre svega, kopnenu vojsku. Avijacija je vidjena pre svega kao neka vrsta fenseraja i luksuza i kao takva uvek je imala posebno i ekskluzivističko mesto u oružanim snagama. Ona je uvek bila pre svega samo FASADA kojom se šminkalo realno stanje a relano stanje jeste upravo ova vizija oružanih snaga kao svojevrsne horde topovskog mesa koja poput bezumnih Zergova iz Starkrafta neprijatelja pobedjuje tako što ga zatrpa svojim leševima. A onda piše epove i slavi po kafanama sjajne i velelepne uspehe i herojske smrti.
Pitanje avijacije je stoga daleko daleko dublje od puke priče o akumulatorima, nabavci novih aviona ili čak pitanja da li mi uopšte i trebamo da imamo avijaciju.

Odgovori
J

Ne forsira Diković ništa, pošto je KoV možda i u gorem stanju nego V bez R. Samo se to malo teže uočava na sreću ili nesreću . Diković je prosto jedan u nizu generala-činovnika koji učestvuju pozorišnoj predstavi-farsi, gde se igramo dobro uvežbane i spremne vojske, a kao naknadu dobijaju solidne plate i kasnije penzije.

M

Tačno tako. On brine o svom statusu a time što ne "talasa" ni tamo gde bi morao radi očuvanja borbene sposobnosti Vojske jasno definiše vlastite prioritete.To tako funkcioniše godinama.A koga briga za ovakvo stanje? Ionako će to "onaj koji neće da laže narod" ispeglati na nekoj konfereenciji za podobne medije. Sreća da postoje ovakvi portali pa se čuje i reč onih koji ne žele da se pomirene sa takvim stanjem stvari. Možda ima ogorčenja u nekim komentarima ali sasvim je u redu tražiti da odgovorni polože račune.Vole ljudi avijaciju,Vojsku i prirodno je da žele da se njima ponose a ne da ih neko stalno zamlaćuje floskulama i šminkanjem..

g

Sobzirom da sam služio u toj jedinici i da ga znam skoro lično, sasvim sam siguran da se nije mnogo promenio. Možda je reč forsira prejaka, pravilnije je da je naklonjeniji kopnenoj vojsci što može da se tumači kao profesionalna deformacija. Nije on još jedan u nizu, radi se o zaista sposobnom vojniku medjutim on je pre svega prinudjen na takvo ponašanje jer mu je jasno stavljeno do znanja da ne talasa previše, sa Kandićkinim glupostima.
Što se tiče cele priče o vojsci, tu se apsolutno slažem. Oni glume spremnu i dobro uvežbanu vojsku.

P

Taj čovek je jedan smešan pajac koji na sebe i sebi najbliže ponajviše misli.
Mi u Srbiji ovako ne zamišljamo vojnika i on je daleko od toga.
No,tu je stančić, neki poslić za ćerku, malo upravni odborčić, malo platica, ide nekako….
To su motivi da se bude tu a ostalo nije bitno.
Mani se Kosova-ovaj čovek je tamo zalutao.

S

lovna avijacije, sve je receno

Odgovori
M

Načelnik Generalštaba nije rodovac ili vidovac, on je glavni za sve rodove i vidove i ne sme da pravi razlike između njih. Mora imati opštu vojnu kulturu i mora biti dobro informisan. Dakle, pored brojnih zadataka koje on mora obavljati u sistemu odbrane, da ih sad ne bih nabrajao, mora imati i opštu vojnu kulturu.
Pod opštom vojnom kulturom, on mora da pored svog roda, da odlično poznaje i ostale rodove, vidove i na kraju sisteme u sistemu odbrane. Ne može da se priča o tome da je pešadinac ili tenkista, a ostalo koga briga.
Ja sam pešadinac i odlično znam šta je meni značila podrška artiljerije, sadejstvo tenkova i nalet jurišne avijacije, kojoj je lovačka avcijacija očistila nebo kako bi dejstvovala slobodno po protivniku.
Zato i znam razlikovati tenkove, lovačke avione, artiljerijska oruđa, brodove i dr., na osnovu tog dobro znam šta od kojeg sredstva mogu očekivati. Ali zbog tog mog znanja, mnogima sam i smetao i bio trn u oku, tako da sam zbog ljudske sujete, morao okačiti uniformu o klin.
Ako ne zna šta znači uigran tandem pešadije, oklopa, artiljerije i avijacije, neka izuči operaciju Koridor 92, jer je to jedina operacija na ovim prostorima u koj su bili prisutni svi elementi borbene tehnike u kojoj je avijacija igrala jednu od glavnih uloga. Ja sam siguran, da on za tu operaciju nije ni čuo!
Amerikanci ovu operaciju izučavaju na Vest Pointu. Ako oni mogu, mogao bi i generalštab VS da nešto nauči iz istorije srpskog naroda na ovom našem prostoru.

Međutim, ne kaže se u zadnje vreme da generali nisu vojnici već političari u uniformi, stoga ne može se od današnjih generala očekivati da budu na visini zadatka i da imaju uzore najmanje na vojvode vojske Kraljevine Srbije.

Opšta vojna kultura je ključ svemu, to sam shvatio još u vojnoj školi. Međutim, malo je bivših pitomaca koji su kasnije postali starešine to shvatilo. U tome je i problem.

Odgovori
M

Svaka čast na tekstu i na odlučnosti da se kaže kakvo je realno stanje!
Dokle, bre, više! Ako nisu u stanju da nabave akumulatore, šta traže na tim funkcijama!? Nezamenjivi? Sklonite se, da sposobniji i mlađi nešto korisno urade! Dosta više demagogije i strogoće! Treba da se stidite tih "matorih zadnjica", koje ste dovezli u Audijima! Bolje da ste ćutali o tom paru akumulatora dovoljnom za samo jedan avion, nego ovako da nam se svi smeju!
Hrvati se sprdaju na naš račun! Kažu, protiv Srbijanskog zrakoplovstva se idemo opremiti u "Pevec"!

Odgovori
R

Izraz lica komandanta ViPVO govori vise od svih reci ministra i NGS.

Odgovori
N

Jeste,ali šta on čini da promeni stanje i taj svoj izraz…NIŠTA!!! Posmatra kako mu izumire vazduhoplovstvo. Kao nemoćan je…Zašto onda ne odstupi i kaže zašto to čini. Bio bi to pravi potez Pa neka se zapita ko treba. Ako ništa drugo bar bi se promenio izraz lica njegovih avijatičara!

S

Budi iskren pa reci da li bi ti talasao ili odstupio da pored plate mesećno nabaciš još 3000-4000 evra za članstvo u Nadzornom odboru SMATSA-e? Nije sve u izrazu lica,ima nešto i u gotovini!?

N

Pa nije sve u tim prokletim privilegijama. Postoje,valjda, uzvišenije kategorije kao što su zakletva, čast, samopoštovanje i požrtvovanje! Možda njemu odgovara takvo stanje ali neće mu kasnije biti svejedno kada ga obeleže kao grobara vazduhoplovstva.. Kome će taj pečat ostati u nasleđe?

V

Bolece njega uvo. Nacice hiljadu izgovora dok bude brojao pare. Bez obraza, nema šanse za kajanje.

R

ja bi tako uradio bez obzira na sve novce

V

Pronlem svi gledate iz svog ugla i to jednodimenzionalno. Problem je političke volje i oprijedjeljenja da se riješi. Da ima volje akumulatori ili već što je potrebno bi se nabavilo, bez obzira na birokratske smicalice i cijenu. Aviacija nije kadra po broju, kvaliteti i satima naleta da parira komšijama. To je glavni problem.

Odgovori
o

Pravi ljubitelji vazduhoplovstva nikad nece degradirati letenje naseg aviona na nasem nebu. Neka nek svi vide. Problema ima.Ali odgovornost treba traziti u strucnimlicima koja su yarad svojih karijera cutala ili imala neke druge interese, cekajuci penziju sa generalskim cinovimakako bi se mogli zaposliti u nekoj smatsikao sto su to njihovi prethodnici koji to vec jesu, a koji su pri tom i doveli do ovog stanja u kom se trenutno nalazi vazduhoplovstvo.Sram da ih sve bude. Nadam se, bez obzira sto kudite ovog coveka koji je nasledio ogromne probleme , da ce ipak imati snage i oko sebe okupiti hrabre ljude koji kada nesto nije u redu smeju to i da kazu a ne da kada dogrmi bude eto…sad vise ne mozemo nista.Sramota.Ali verujem u bolje sutraa odgovorni svakako…..ma mnogo ih….strasno.Gasicu…samo policija moze da resi neke stvari.Guraj napred…imas podrsku naroda…a tamo nadam se da imamoralnih pilota kojimanije stalo samo do karijere.

Odgovori
N

Taj čovek koji je nasledio to stanje već 5 godina statira na toj funkciji. Koliko to njemu vremena treba da se "pokrene" i učini nešto i šta ga to sprečava? Ne zanosi se, kao i njegovi prethodnici.i on je za komandanta došao kao činovnik bez ijedne ozbiljne dužnosti. i nije tu da bi okupio ono što vredi nego da ne bi talasao. Na žalost, u vojnom vazduhoplovstvu nema više onih koji imaju lični autoritet i petlju da urade nešto i pokrenu stvari sa mrtve tačke!

П

Годинама се војно летење сводило на представе које је изводио мали број искуснијих пилота док остали пилоти готово да уопште нису летели. Једва мало они на хеликоптерима. Ако су на таквим летовима погинула 3 искусна пилота можете замислити каква је обученост осталих. Авиони стари и неисправни,ништа се не предузима да их ремонтују,нема набавке нових и тако у круг. То све је довело до приличне апатије и огорчења међу пилотима. Зато имамо ненормалну појаву да пилоте из јединица упућују у пешадијске мировне мисије док их велики број тежи да се домогну Агенције за контролу летења где би бар имали већу плату. Ваздухопловство се гаси само од себе а нико од актуелних нема снаге да ту успостави мало реда и нешто промени. Питање је да ли у таквом стању ствари уопште може нешто да се уради?!

V

Pitanje nije da li se može, vec da li se hoće. Odgovor vidimo sami.

P

Hoću-neću je stvar izbora.
Mogu-ne mogu nije izbor.To je IMPERATIV.
Kad se bude moglo tad će možda nešto i da se desi.

N

Molim te, o čemu ti pričaš? Gašić je keramičar koji je preko šverca kafe i benzina postao "uspešan biznismen" i stranački finansijer. Ne misliš valjda da je on taj reformator koji treba da uspostavlja moralne kriterije? Pa avijatičari su probrani i najbolji deo ovog društva koji je pokazao spremnost da se žrtvuje za državu! Potreban im je samo neko ko će ih na pravi način predstavljati i voditi Zaslužili su mnogo više poštovanja i oni i cela vojska umesto što ih država godinama zapostavlja i vređa dovođenjem svakojakih likova za ministre.Takvi biraju svoje nesposobne poznanike i poslušnike na visoke funkcije i obesmišljavaju svako karijerno napredovanje sposobnim oficirima. Posledice takve šarade su više nego očigledne!

S

Bravo Nikola! Par godina gledam šta i kako rade ti tipovi koji špartaju Ministarstvom odbrane. Dovedu sa sobom neke saradnike sumnjivog obrazovanja i medijske "stručnjake" i bave se ličnom promocijom. Vučića sistem odbrane nije zanimao pa je prepustio sve neobrazovanom fotografu. Fotograf se okružio neostvarenim penzionisanim oficirima i svojim načinom rada izazvao je opšti haos. Nesposobnija i sluđenija garnitura nije viđena na ovim poslovima. Sve su obesmislili. Ponižavajuće za ceo sistem. Toliko su pravili štete da je Vučić morao da ih rastera. Onda Rodić, osim što je dolazio na posao u 5 ujutro i glumio asketu ni po čemu drugo nije upamćen. Beskrvni čiča. Sada Bata Santos.Dovoljno je da progovori pa da svima bude jasno kakve su mu reference. Praznina. Vojnici ćute, gledaju i stide se svoje nemoći. A tek će da vide šta ih još čeka kada krene njegova kombinatorika. Daj bože da grešim!?

p

Dacu jedan uopsten komentar a to je da se Vojska ne pita nista,valjda ste toliko svesni stanja…Vojska je u celini nebitna,para nema a dok ministar ne obezbedi pare u vladi,sto je uzgred njegov posao mozete vi da postavite za komandante koga god zelite,bez dinara u budzetu to je samo presipanje iz supljeg u prazno….kad postanemo bitni drzavi,pod tim mislim na vazduhoplovstvo,onda ce sve doci na svoje mesto….

Odgovori
J

Možda nema para i možda se Vojska ne pita o ni o čemu, ali nemoralno je da pojedini visoki oficiri obmanjuju javnost izjavama tipa "stanje redovno" , kad je i vrapcima na grani jasno da nije tako. Gospodu oficire ne plaća ni Vlada ni ministri, već poreski obveznici . Zakletvu nisu položili ovoj ili onoj stranci, nego državi Srbiji. Prema tome, bio bi osnovni red da vode računa pre svega o interesima te države, a ne da se bave sitnim politikanstvom da bi lagodno dočekali penziju.

V

Eh ta penzija! Slatka penzija.

I čast, i moral, i obraz, i sopstveno d*pe mnogi od njih su vec dali za slatku penziju.

Samo da odu u penziju, pa da ih čujemo kako ce pokušavati da nadju izgovore za sopstvene promasaje.

A

Niko od njih lagodno ne radi jer imaju problema preko glave a vidi se da vi ne radite u vojci cim dajete te komentare…ne treba ulepsavati stanje,slazem se sa tim ali ipak Vojska mora da ocuva dostojanstvo i da radi u svakavim uslovima jer nema prava nikakva verovali vi ili ne…paznja se u danasnjem svetu na stanje ne skrece izjavama vojnog vrha nego objektivnim izvestavanjem strucnog civilnog kadra,poput novinara Petra Vojinovica (navodim ga zbog istinitog i preciznog teksta iznad)..problem je sto ne postoji interesovanje sire javnosti za taj problem usled smanjenja plata,penzija,otpustanja i sl….

V

Ako imaju problema preko glave, neka ih resavaju. To im je posao.

Ako ne mogu da rese probleme, neka se uklone i prepuste drugima, koji mozda mogu. To im je duznost.

Ako ne mogu da se uklone, neka objave u cemu je problem. To im je obaveza.

Ako smatraju da nemaju prava, neka se bore za njih, a ne za privilegije, cinove, penzije i slicno.

Kada bi tako radili, bili bi postovani. Ovako su samo tuzna slika jednog trulog sistema negativne selekcije koji nikako da odumre u nas Srba.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Upravo tako. A330 bi mogao sletjeti na SPU, no ako želi poletjeti morao bi uzeti gorivo do Zagreba ili nekog drugo aerodroma, pa tamo puniti gorivo. A to poskupljuje operacije i čini ih neisplativim u današnje vrijeme.

19. Sep 2019.Pogledaj

dax na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Air Serbia je već duže vreme pod velikim pritiskom sa svih strana. Air France i KLM/Transavia su otvorili letove tamo gde je do sada Air Serbia radila fidanje njigovih habova u Parizu i Amsterdamu. Na letu BEG-JFK ih svi veliki evropski igrači lome damping cenama. Aeroflot razvaljuje ka Moskvi/Aziji. Turkish ka Istanbulu. Eurowings otvara uskoro…

19. Sep 2019.Pogledaj

Miloš77 na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Isto sam i ja čitao što se lobiranja tiče. Jedno je sigurno- teško ih je zadovoljiti kad je pazar u pitanju jer imaju iskustva sa svima a to i kotiste da se cenjkaju. Hoću da kažem da ako Indijac ponovo kupi R-77 onda bih je i ja uzeo. Drugo, sama ta raznolikost i šarenilo se…

19. Sep 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Alene, nećemo sad zamenu teza. Prvo je bilo: 'Prelazak granice i vožnja trajektom je tlaka', a posle: 'Aerodrom je blizu'. Ali je, Alene, preko granice, i posle trajekta. A šta ćemo sa domaćom i najlegitimnijom mogućom linijom Banjaluka - Trebinje? To bi u svakoj, ali u svakoj zemlji sa takvom geografijom postojalo. Bez izuzetka. E,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Da, to je stvarno mjerljivo, Dubrovnik i Trebinje. U stvari ste u pravu. U regiji ima nekih stotinjak mjestačca od 25.000-100.000 koji nemaju aerodrome. Odmah svakom aerodrom napravit. Bez obzira jel par desetaka kilometara u okolici ima aerodrom. Ma što je milijarda EUR za izradnju tih 100 aerodroma i 200 milijuna godišnje za operiranje. Jel…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend