BEG airport status
Analiziramo objavljen spisak 27 zainteresovanih kompanija za privatizaciju srpske vazduhoplovne industrije

Analiziramo objavljen spisak 27 zainteresovanih kompanija za privatizaciju srpske vazduhoplovne industrije

BEOGRAD – 28. novembra Agencija za privatizaciju dostavila je pokretu „Dosta je bilo – Saša Radulović“ spisak zainteresovanih za privatizaciju preduzeća u Srbiji. Na spisku se nalazi i 27 zainteresovanih pravnih i fizičkih lica za firme iz oblasti avioindustrije, a predmet privatizacije su Aviogenex, Dvadesetprvimaj, Institut Goša, JAT Tehnika i Utva avio industrija.

 
 
IMG_8801
 
 
Ministar privrede Željko Sertić početkom novembra izjavio je da će oko 100 neprofitabilnih državnih preduzeća otići u stečaj dok će još oko 50 ući u proces privatizacije. Pokret „Dosta je bilo – Saša Radulović“ je, na sopstvenu inicijativu, protekle nedelje dobio od Agencije za privatizaciju spisak zainteresovanih investitora za preduzeća koja su ušla u proces privatizacije. Na spisku se nalazi i 27 interesenata za 5 preduzeća iz oblasti avioindustrije, među koijma ima i pravnih i fizičkih lica, a najviše njih je upravo iz Srbije.
 

Aviogenex

 
Tango Six je prošlog meseca već pisao o privatizaciji kompanije Aviogenex, a sada se prvi put pominju i potencijalni investitori o kojima se spekulisalo. Na pomenutom spisku ima četiri zainteresovana pravna lica za Aviogenex od čega su po jedan iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Švajcarske i Rusije, i jedan iz Srbije. Interesantan podatak je da domaća firma „Jetvision Balkan“ koja je zainteresovana za kupovinu Aviogenexa ne postoji u registru APR-a, tačnije ne postoji ni jedno privredno društvo, preduzetnik, udruženje i sl. koje u svom nazivu sadrži reč „jetvision“. Preostala tri interesenta za Aviogenex su „OVERSEAS PRIVATE EQUITY FZ-LLC“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, „Euroswiss Investment Holding AG iz Švajcarske“ i „Arctica Airlines“ iz Ruske Federacije. Artica Airlines se na pomenutom spisku vodi kao fizičko lice, a ne postoji ni jedan dostupan podatak o ovoj „aviokompaniji“ na internetu, iako naziv sugeriše da je reč o avioprevozniku. Dakle, zaključak je da za sada, ni jedna svetska (a ni domaća) aviokompanija, nije zainteresovana za kupovinu domaćeg čarter prevoznika (bar ne transparentno).
 

Dvadesetprvimaj

 
Najviše zainteresovanih kupaca ima za fabriku malolitražnih motora Dvadesetprvimaj iz Beograda – čak devet, od čega sedam iz Srbije i dva iz Italije. Potencijalni investitori iz Italije, „Goldoni S.P.A“ i „Barbieri SRL“ su etablirane i poznate firme koje se bave proizvodnjom mašina u oblasti agrikulture. Na listi zainteresovanih investitora iz Srbije nalaze se „GAMA SISTEM DOO“, „KEEP LIGHT DOO“, „LILLY DROGERIE DOO“, „MEP INŽENJERING D.O.O“, „METRO DOO SUBOTICA“, „SGP DOO“, kao i izvesni Janković Hranislav, kao fizičko lice.
 

Jat Tehnika

 
Domaća firma iz oblasti avioindustrije za koju takođe postoji veliko interesovanje je i
JAT Tehnika za koju se interesuje 8 investitora iz zemlje i inostranstva a od toga tri su iz Srbije: „GAMA SISTEM DOO“, „STEMA BALKAN CONSULTING DOO“ i Neša Bitević kao fizičko lice.

Ostali ponuđači su „ARAGO BEFEKTETESI HOLDING ZRT“ iz Mađarske, „AB AVIA SOLUTIONS GROUP“ iz Litvanije, „EDILSTEEL S.R.L.“ iz Italije, „BET SHEMESH ENGINES Ltd“ iz Izraela i potencijalni kupac sa najozbiljijim bekgraundom iz struke – SR TECHNICS iz Švajcarske.

Fabrika UTVA u Pančevu, na osnovu zainteresovanih, ne predstavlja primamljivu investiciju, pa se na spisku zainteresovanih nalazi samo jedna firma iz inostranstva – kanadski „ANDERSON CONSULTING“, dok se iz Srbije kao potencijalni kupci pojavljuju Miloš Paunović kao fizičko lice i državni „JUGOIMPORT-SDPR“.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Cv

    Lepo bar ima zainteresovanih kupaca jos samo da drzava dozvoli

    Odgovori
    Na

    Jos 2002. godine je belgijska firma S.A.B.C.A. sa kojom je Utva uspostavila saradnju bila zainterasovana za istu ali iz ''nepoznatih'' razloga tadasnjoj vlasti nije odgovaralo da Utva krene u svoje bolje sutra!Znaci vec dvanaest godina bismo imali jednu profitabilnu fabriku.Medjutim stanje u avioindustriji je samo prikaz stanja u svim segmentima drustva Srbije jer kao sto rece bivsi ministar Obradovic:'' Nosioci naseg razvoja u buducnosti ce biti javna preduzeca?!''Sta reci a ne zaplakati-neka nam je Bog u pomoci!!!

    Odgovori
    Tr

    samo sto se drzava trudi,da rastera sve kupce????

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Sv na: SMATSA objavila konkurs za stipendiranje i obuku 24 kandidata za kontrolore letenja

    Koji razlog imaju da daju otkaz. Ako im ne odgovara vrata su im otvorena.

    13. Dec 2024.Pogledaj

    Srbofil na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Branko Nemate predstave koliko je to jeftinije. Koliko je kg tereta brodskog transporta u odnosu na avion? Razlika je nebo i zemlja, pardon, more.

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Branko na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    Od Amerike brodom do Grcke, pa onda vozom, to nije mnogo jeftinije nego npr. 48 leta do Azejberdzana, narocito ako ne moze drugacije, to je sigurno jeftinije od komercijalnih letova, mada i ja mislim da nam to ne treba, ali ako stvarno kupuju, bilo bi logicno dodati jos koju tonu nosivosti i za Nore, sta…

    12. Dec 2024.Pogledaj

    Boki na: Erbas predstavio Srbiji tehnologije satelitskog nadgledanja i naprednih softvera za analizu: Od primena u odbrani do poljoprivrede

    @Vlad Ako se trece strane odluce za dostavu avionom, tesko bi se odlucile za prevoz tim A400 zato sto je nalet preskup. Oni se okrecu jeftinim varijantama iz Ukrajine,Egipta ili Azerbejdzana itd. @Branko I sve to navedeno je izvezeno brodovima ili vozom jer je daleko jeftinije. Dostava naoruzanja avionima sluzi samo za slikanje i promocije.

    12. Dec 2024.Pogledaj