BEG airport status
Glavni istražitelj objavio preliminarni izveštaj o udesu kod Bačkog Jarka

Glavni istražitelj objavio preliminarni izveštaj o udesu kod Bačkog Jarka

BEOGRAD – Dve nedelje posle udesa kod Bačkog Jarka Glavni istražitelj Centra za istraživanje udesa i ozbiljnih nezgoda objavio je preliminarni izveštaj sa osnovnim informacijama o događaju.

 
 
Potvrđena su prva svedočenja da je lanac događaja koji je vodio do pada YU-A030 započeo neizvlačenjem stajnog trapa. Kao verovatni uzrok udesa navodi se „neadekvatno upravljanje avionom“. Puna istraga tek predstoji.
 
 

Informacija o udesu Bački Jarak


 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Za sada prilicno dobar rad Centra za istrazivanje udesa. Sad sledi da vidimo konacan izvestaj.

Odgovori
Po

Rad ovog "Centra" je daleko od dobrog.Deluje amaterski i aljkavo.Nije to baš toliko teško uočiti.
Ajde da vidimo konačni izveštaj,jer ko zna,možda će biti bolji!

М

A правопис ОЗБИЉЊИХ или ОЗБИЉНИХ !?

Odgovori
Vl

Marija, svaka čast na oko sokolovu.

Zaista nedopustiva pravopisna greska u zaglavlju zvanicnog dokumenta.

Go

Imam jedno pitanje : Da li istrazitelj (tacnije osoba koja sastavlja ovaj izvestaj) mora da bude i pilot (pa makar i bivsi)?

Odgovori
Vl

Ne mora. Ako mu treba ekspertiza ili savet po osnovi pilotskog udela u udesu, moze konsultovati bilo koga ko je dovoljno strucan ili je pilot.
U komisijama za istragu udesa uvek ima vise clanova i obicno jedan ili vise njih su piloti ili bivsi piloti.

Po

Ma jok,to može da radi bilo ko.Samo treba da se dopadne nekome ko postavlja takve ljude na takva mesta.

Vl

Ti si stvarno zloban covek koji ima neki problem.

Neki od najvecih svetskih strucnjaka iz sfera avio istraga nisu bili piloti. Bili su inzinjeri, naucnici, obican svet. Da si voljan da potrazis materijal po netu i procitas ga, shvatio bi kakve nebuloze pises ovde.

Po

Taj običan svet(inženjeri,naučnici itd.) su ipak morali da dobiju blagoslov nekih vazduhoplovaca.
E,pa,reci ti nama:Ko od vazduhoplovaca jeste blagosiljao direktora "centra za istraživanje…." i njegovu stručnost?
Treba ti malo više od dobrote za ove rabote.Taman se i rimuje.

Vl

Nema blagoslova sem u crkvi.

Lepo ti velim, ne znaš sta pišeš. Lepo pišeš stihove i amatersko vidjenje života. Samo amaterizam ne vodi daleko.

Sto se direktora centra za istrazivanje tice, neka on nosi svoj krst sudbine. Kako bude radio, tako ce mu i biti.

@D

Gospodo, vidim raspravljate se kao na pijaci! Čemu? Vi Vlado kao pilot ste dobro upućeni u tu priču pa objasnite gospodi da pravilno provođenje istrage uključuje stručnjake apsolutno svih profila! Angažovaćete one na koje vas tragovi istrage navode. Ako je u pitanju recimo pucanje negog mehanickog dela a nije mu istekao resurs (vreme predvideno za zamenu) deo ce se poslati na ispitivanje materijala, odrediti tacan uzrok pucanja u laboratoriji a zatim iz tog izveštaja dati preporuke. Aviokompaniji da možda cešce menja deo jer nije isto kad avion leti recimo samo u zoni oko polutara ili cesto leti i zoni Arktika! Proizvodacu da ukaže na poboljšanje kvaliteta izrade dela u smislu odgovarajuceg legiranja itd. Ako nesreća ukazuje na pilotsku grešku, instruktori letenja na tom tipu letelice rade simulacije prema podacima dobijenim iz crnih kutija, te kad se nade odgovarajuće rešenje daje se instrukcija kako da se takva ili slicna situacija izbegnu na adekvatan nacin, sačuvaju životi putnika i letelica. Ako je u pitanju kvar na motoru, angažovaće se stručnjaci kompanije proizvođača motora, i njegovi projektanti. da se utvrdi stvaran uzrok kvara! Cilj ovakvih komisija je da se izvuče POUKA (koja je i zaključak komisije) iz nesreće koja se desila DA SE ISTA NE PONOVI! A ne nekakva birokratska naklapanja i sušta papirologija!

Vl

Tačno Dejane.

Nemam sta da dodam tvom postu, sem da objasnim da pricati nekome ko ne želi da slusa je uzaludan posao.

Sr

a sta ako je neko od tzv obicnog sveta slucajno inzenjer-vazduhoplovac,da li mu onda treba "blagoslov" i ciji,a oni koji su strucni da procenjuju kvalifikacije pomenutog direktora se ovde ili ne javljaju ili obazrivo komentarisu,. Inace covek JESTE vazduhoplovac po obrazovanju i akademskoj tituli, a sad da li ima tim operativaca sa iskustvom u realnom vazduhoplovstvo to je sasvim drugo pitanje

Ja

Šta je sa tezom nekih svedoka da je pilot pre leta pio?

Odgovori
fa

Nadobudnost, nepaznja, neznanje, nesnalazenje, NESRECA!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Дарвин na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Odličan tekst, nadam se da ga je pročito i neko iz SMATSA. Pozdrav za Isu, za koga znam, ali ga nisam nikada upoznao.

11. Feb 2025.Pogledaj

max na: Ljudski faktor u kontroli letenja: Između evropske automatizacije i američkog ponosa

Bilo bi super vidjeti i mali osvrt na budućnost ATC-a, npr SESAR. Ima li kakvih konkretnih rezultata ili je to još sve teorija?

11. Feb 2025.Pogledaj

Željko Tucaković na: Prikazan prvi Rafal za Ujedinjene Arapske Emirate, Bugarskoj predat prvi F-16 Blok 70

Pa nemaju ni svi Francuski avioni taj IRST, ilit OSF, imaju samo neki noviji primerci od 2014-te pa na ovamo, srpski će imati

11. Feb 2025.Pogledaj