BEG airport status
Letačke priče Suada Hamzića: „Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili.“ "Prilazimo mu, ja sa njegove desne a Fjaka, prestrojivši se, sa njegove leve strane. Prilazimo civilu uz krila i pratimo ga kao počasna pratnja nekom visokom državnom gostu."

Letačke priče Suada Hamzića: „Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili.“

Tango Six nastavlja sa objavljivanjem letačkih memoara Suada Hamzića. Dobili smo ekskluzivno pravo da prvi u nastavcima prenesemo najzanimljivije priče jedne izuzetne letačke karijere pilota Ratnog vazduhoplovstva i Protivvazdušne odbrane Jugoslovenske Narodne Armije. Danas se vraćamo u incidentna ali pre svega lepa vremena.

To popodne, skoro predveče poleteh, opet sa Fjakom uz krilo.

OZN nas prvo uputi u zonu očekivanja a nakon nekoliko minuta nam dade kurs ka cilju udaljenom preko 30 km. Leteli smo ka jugu na oko 8000 metara. Vidim da je to paralelno sa koridorom ka Splitu ali izvršavam naredbu OZN. Minut kasnije koriguje nam kurs za desetak stepeni ulevo. Izvršavam i u daljini vidim avion, očigledno u koridoru, verovatno civil?

Za naručivanje preko on-line formulara treba vam manje od 2 minuta. Popunite ga i knjiga vam stiže na kućnu adresu!

Javljam moju pretpostavku ali me OZN ne čuje ili nema vremena da mi odgovori jer drugi par lovaca upravo finalno navodi negde u svojoj zoni odgovornosti.

Sa 950 – 1000 km/č brzo pristižemo „cilj“ negde južno do Drvara koji očigledno leti u koridoru u pravcu radio fara VRL (Vrlika), dakle leti ka Splitu. OZN sada simultano vodi još dve grupe lovaca i očigledno je ili zaboravio ili nema vremena za nas.

Smanjujemo brzinu i približavamo se, sve je očiglednije civilu, tačnije JAT-ovom DC-9.

Prilazimo mu, ja sa njegove desne a Fjaka, prestrojivši se, sa njegove leve strane. Prilazimo civilu uz krila i pratimo ga kao počasna pratnja nekom visokom državnom gostu.

Javljam da se radi o JAT-ovom DC-9, registarske oznake te i te ali OZN zauzet važnijim zadatkom ne reaguje. Pratimo tako dobra dva minuta našu „devetku“ gledamo kako kroz prozore vire i mašu nam znatiželjni putnici ali i pilote koji pokušavaju da nam, takođe mahanjem, ali nervoznijim, pokušavaju staviti do znanja da se moramo udaljiti. Da ih ugrožavamo.

– Vidra 12 gde ste vi? – čujem glas OZN koji nas se setio tj. našao vremena za nas.

– Ispred VRL, pratimo ovaj JAT-ov… –  pravim se naivan.

– Ostavite ga odmah. – naredi OZN.

– Razumeo, 12. – odgovorih prevrćući avion preko desnog krila dok je Fjaka prevrtao svoj avion preko levog krila.

Nađosmo se na oko 2-3.000 metara, Fjaka mi se pristroji u smaknuti poredak i uputismo se ka aerodromu.

– Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili. – bio je komentar našeg komandira „Lipog“ kako smo zvali Kulić Marka.

Bilo je jasno da je prijava protiv nas stigla pre nego što su točkovi naših aviona dodirnuli beton poletno-sletne staze.

Pretpostavljeni su nam lako praštali, sećajući se valjda da su i oni nedavno bili mladi piloti, puni entuzijazma.

Za naručivanje preko on-line formulara treba vam manje od 2 minuta. Popunite ga i knjiga vam stiže na kućnu adresu!

Autor:

Suad Hamzić Gostujući autor suadhamzic@yahoo.com

Komentari

S

Opet Vas dvojica :)

Super prica, kratka, jasna.

LP

Odgovori
1

Opet Vas zaboravili :)

Odlicna kratka anegdota, g-dine Hamzicu.

Odgovori
G

Eh kada se setim, pre 30 godina na letu preko Italije samo što smo se javili italijanskoj kontroli na pola Jadranskog mora upitaše nas, dali bi mogla dva talijanska lovca u cilju vežbe da nas "presretnu", što smo prihvatili. Posle par minuta ugledasmo dva crna traga kako se dižu od zemlje ka nama. Dva lovca pod forsažima paralelno sa talijanskom obalom hitali su ka nama. Dok je flajter gledao malo po instrumentima mi smo gledali približavanje lovaca i ubrzo je jedan bio sa desne a drugi sa naše leve strane. Ja sam bio na desnom sedištu i mahao talijanu kome se video sat na rucu kada mi je odpozdravljao. Setih se ŠROA i 522 i letenja u grupi. Ne znam kada je pre prošlo 4-5 minuta ,sećam se da je stari kapetan samo napomenuo:ne dirajte ništa po nagubi ako su se talijani negde "zagledali" da ne ispadne nešto ružno pošto su leteli jako blizu nas.U jednom trenutku talijan sa moje desne strane mi mahnu i preko desnog krila usmeri avion oštro na dole a ubrzo mu se pridruzi i pratilac koji je bio sa naše leve strane .Lepo ih je bilo videti kako lete ka svom aerodromu. Bio sam radostan ceo dan zbog ovog lepog događaja.
Pozdrav za G dina Suada.

Odgovori
S

Ma ja sam siguran da je i nasim kolegama u kabini DC-9 bilo drago sto nas vide i sto ih pratimo k'o predsednika neke drzave ali morali su nas prijaviti . I ja bih njih prijavio da smo zamenili sedista. Propisi su propisi ….. ali i zato da bi, bar dok smo bili mladi, imali sta krsiti.

o

Odlicna kratka anegdota, hvala vam gospodine Hamzicu.

Odgovori
S

R.I.P. Milan Lelas Fjaka

Hvala tangosix za azurnije prenosenje Suadovih prica!

Odgovori
P

Priče su predivne,žao mi je što već nisu u jednoj knjizi,kojoj bi se uvek sa istim žarom vraćali da nam ulepšaju dan .Zahvaljujem puk.Suadu Hamziću i Tangosix na ovom zajedničkom projektu.Pozdrav, Miljenko Perišič

Odgovori
P

Propustio sam da dam čistu +10

@

Sjajno

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Igor na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Grčka ima 3,5x veći BDP, 2,5x više stanovnika i 1,5x veću površinu od Hrvatske. Ima aktivno više od 250 borbenih aviona i još naručuju (znači više od 20x aviona od HR). Nigdje nisam pročitao komentar da je nova narudžba Rafala za Grčku ovekill dok eto Hrvatska neće moći ni gorivo natočiti u svojih 12 aviona.…

03. Dec 2021.Pogledaj

Edo na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

pa imaju trenutno 60 komada miraga 2000 pa je ovo vjerojatno zamjena za njih. A imaju i 80 komada f-16 Block 60

03. Dec 2021.Pogledaj

Miloš77 na: [POSLEDNJA VEST] Ujedinjeni Arapski Emirati potpisali ugovor za nabavku 80 aviona Rafal za verovatno ne manje od 15 milijardi dolara

Fino isplanirano. Modernizuju Miraże 2000 dok se prave Rafali F4 od kojih prvi komadi neće stići pre 2025-te a inicijalna borbena sposobnost tek par godina kasnije. Tada počinju da izbacuju najstarije Miraže 2000 i F-16 iz upotrebe zamenjujući ih sa F4, i pazare još pedesetak novih aviona verovatno drugog proizvođača.

03. Dec 2021.Pogledaj

Beduin na: Generalni Direktor Dassault Aviation za RTL o Rafalima koje je nabavila Hrvatska: u pitanju su avioni kakve ima i RV Francuske, moći će da se koriste bar 30 godina

Medo s mora, ne. Nije to bio problem s Kosher Burecima. Problem s Kosher Burecima je bio taj sto je Hrvatska htjela G2G (government to government) goranciju drzave proizvodjaca zrakoplova. Kako USoffA nije imala nikakav uvid sto se s Burecima dogadja od trenutka isporuke Izraelu, ako smo mi htjeli da USoffA garantira za njih, normalno…

03. Dec 2021.Pogledaj

Send this to a friend