BEG airport status
Letačke priče Suada Hamzića: „Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili.“ "Prilazimo mu, ja sa njegove desne a Fjaka, prestrojivši se, sa njegove leve strane. Prilazimo civilu uz krila i pratimo ga kao počasna pratnja nekom visokom državnom gostu."

Letačke priče Suada Hamzića: „Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili.“

Tango Six nastavlja sa objavljivanjem letačkih memoara Suada Hamzića. Dobili smo ekskluzivno pravo da prvi u nastavcima prenesemo najzanimljivije priče jedne izuzetne letačke karijere pilota Ratnog vazduhoplovstva i Protivvazdušne odbrane Jugoslovenske Narodne Armije. Danas se vraćamo u incidentna ali pre svega lepa vremena.

To popodne, skoro predveče poleteh, opet sa Fjakom uz krilo.

OZN nas prvo uputi u zonu očekivanja a nakon nekoliko minuta nam dade kurs ka cilju udaljenom preko 30 km. Leteli smo ka jugu na oko 8000 metara. Vidim da je to paralelno sa koridorom ka Splitu ali izvršavam naredbu OZN. Minut kasnije koriguje nam kurs za desetak stepeni ulevo. Izvršavam i u daljini vidim avion, očigledno u koridoru, verovatno civil?

Za naručivanje preko on-line formulara treba vam manje od 2 minuta. Popunite ga i knjiga vam stiže na kućnu adresu!

Javljam moju pretpostavku ali me OZN ne čuje ili nema vremena da mi odgovori jer drugi par lovaca upravo finalno navodi negde u svojoj zoni odgovornosti.

Sa 950 – 1000 km/č brzo pristižemo „cilj“ negde južno do Drvara koji očigledno leti u koridoru u pravcu radio fara VRL (Vrlika), dakle leti ka Splitu. OZN sada simultano vodi još dve grupe lovaca i očigledno je ili zaboravio ili nema vremena za nas.

Smanjujemo brzinu i približavamo se, sve je očiglednije civilu, tačnije JAT-ovom DC-9.

Prilazimo mu, ja sa njegove desne a Fjaka, prestrojivši se, sa njegove leve strane. Prilazimo civilu uz krila i pratimo ga kao počasna pratnja nekom visokom državnom gostu.

Javljam da se radi o JAT-ovom DC-9, registarske oznake te i te ali OZN zauzet važnijim zadatkom ne reaguje. Pratimo tako dobra dva minuta našu „devetku“ gledamo kako kroz prozore vire i mašu nam znatiželjni putnici ali i pilote koji pokušavaju da nam, takođe mahanjem, ali nervoznijim, pokušavaju staviti do znanja da se moramo udaljiti. Da ih ugrožavamo.

– Vidra 12 gde ste vi? – čujem glas OZN koji nas se setio tj. našao vremena za nas.

– Ispred VRL, pratimo ovaj JAT-ov… –  pravim se naivan.

– Ostavite ga odmah. – naredi OZN.

– Razumeo, 12. – odgovorih prevrćući avion preko desnog krila dok je Fjaka prevrtao svoj avion preko levog krila.

Nađosmo se na oko 2-3.000 metara, Fjaka mi se pristroji u smaknuti poredak i uputismo se ka aerodromu.

– Opet vas dvojica. Nemojte više. Žalili su se civili. – bio je komentar našeg komandira „Lipog“ kako smo zvali Kulić Marka.

Bilo je jasno da je prijava protiv nas stigla pre nego što su točkovi naših aviona dodirnuli beton poletno-sletne staze.

Pretpostavljeni su nam lako praštali, sećajući se valjda da su i oni nedavno bili mladi piloti, puni entuzijazma.

Za naručivanje preko on-line formulara treba vam manje od 2 minuta. Popunite ga i knjiga vam stiže na kućnu adresu!

Autor:

Suad Hamzić Gostujući autor suadhamzic@yahoo.com

Komentari

S

Opet Vas dvojica :)

Super prica, kratka, jasna.

LP

Odgovori
1

Opet Vas zaboravili :)

Odlicna kratka anegdota, g-dine Hamzicu.

Odgovori
G

Eh kada se setim, pre 30 godina na letu preko Italije samo što smo se javili italijanskoj kontroli na pola Jadranskog mora upitaše nas, dali bi mogla dva talijanska lovca u cilju vežbe da nas "presretnu", što smo prihvatili. Posle par minuta ugledasmo dva crna traga kako se dižu od zemlje ka nama. Dva lovca pod forsažima paralelno sa talijanskom obalom hitali su ka nama. Dok je flajter gledao malo po instrumentima mi smo gledali približavanje lovaca i ubrzo je jedan bio sa desne a drugi sa naše leve strane. Ja sam bio na desnom sedištu i mahao talijanu kome se video sat na rucu kada mi je odpozdravljao. Setih se ŠROA i 522 i letenja u grupi. Ne znam kada je pre prošlo 4-5 minuta ,sećam se da je stari kapetan samo napomenuo:ne dirajte ništa po nagubi ako su se talijani negde "zagledali" da ne ispadne nešto ružno pošto su leteli jako blizu nas.U jednom trenutku talijan sa moje desne strane mi mahnu i preko desnog krila usmeri avion oštro na dole a ubrzo mu se pridruzi i pratilac koji je bio sa naše leve strane .Lepo ih je bilo videti kako lete ka svom aerodromu. Bio sam radostan ceo dan zbog ovog lepog događaja.
Pozdrav za G dina Suada.

Odgovori
S

Ma ja sam siguran da je i nasim kolegama u kabini DC-9 bilo drago sto nas vide i sto ih pratimo k'o predsednika neke drzave ali morali su nas prijaviti . I ja bih njih prijavio da smo zamenili sedista. Propisi su propisi ….. ali i zato da bi, bar dok smo bili mladi, imali sta krsiti.

o

Odlicna kratka anegdota, hvala vam gospodine Hamzicu.

Odgovori
S

R.I.P. Milan Lelas Fjaka

Hvala tangosix za azurnije prenosenje Suadovih prica!

Odgovori
P

Priče su predivne,žao mi je što već nisu u jednoj knjizi,kojoj bi se uvek sa istim žarom vraćali da nam ulepšaju dan .Zahvaljujem puk.Suadu Hamziću i Tangosix na ovom zajedničkom projektu.Pozdrav, Miljenko Perišič

Odgovori
P

Propustio sam da dam čistu +10

@

Sjajno

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Mayer na: [ANALIZA] Kako bi Belorusija mogla pomoći Srbiji u obnovi raketnih jedinica za protivvazduhoplovna dejstva

@AL-41F1 Ja se izvinjavam ali meni ti izvestaji ne zvuce uverljivo, odnosno ti ljudi iz PVO-a tretiraju nas javnost sa potcenjivanjem, puno je tu propagande i tesko je razluciti cinjenice od lazi. Njihovi veliki sefovi su ta politicko-vojna garnitura iz devedesetih koja pokusava da nas ubedi kako su dobili rat a u stvari su svesno…

23. Mar 2020.Pogledaj

Mayer na: [ANALIZA] Kako bi Belorusija mogla pomoći Srbiji u obnovi raketnih jedinica za protivvazduhoplovna dejstva

>> Po vama bar po dosadašnjim komentarima niko ne bi trebao da kupi ništa rusko, a kao što vidite ponaričito kod PVO situacija je suprotna. Zemlje čekaju u redu da dobiju isporuke novih ruskih PVO. Pa sad, realno, ako zanemarimo ucinak slicnih USA sistema u koje je i investirano manje, jer njih PVO manje interesuje,…

23. Mar 2020.Pogledaj

Andrija na: [ANALIZA] Kako bi Belorusija mogla pomoći Srbiji u obnovi raketnih jedinica za protivvazduhoplovna dejstva

Previše ljudi kada razgovora o RV i PVO razmišlja o nekom ponovnom sukobu sa NATO i kako da se vojska opremi da ,,sledeći put" prođemo bolje nego '99.... Srbija sebe jednostavno ne može da opremi da dobije rat protiv NATO. Ne može to da uradi pa sve i da ima 2 ili 3 puta veći…

23. Mar 2020.Pogledaj

Mayer na: [ANALIZA] Kako bi Belorusija mogla pomoći Srbiji u obnovi raketnih jedinica za protivvazduhoplovna dejstva

>> Prosle godine ili pretprosle je bila vezba bas obaranja takvog cilja od strane PVO VS Boforsima ako se dobro secam Ja sam kod nas u vojskama video samo dve stvari koje su ostavljale kakav takav utisak da je neka borba moguca a to su bofors/zirafa i racal-ov jaguar, onomad u devedesetim. Interesantno je da…

23. Mar 2020.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Korona virus kao kraj najgore godine u povijesti zrakoplovstva

@Alen E, al će biti festival liberalne ekonomije, pogotovo u avijaciji, posle pandemije... Kad im države daju milijarde evra da prežive. Ko sad uopšte može da kaže da će opstati Eurowings, a ako propadne, to nas već vodi ka omanjem habu LH u Berlinu... A ko zna šta nas još sve čeka.

23. Mar 2020.Pogledaj

Send this to a friend