Konferencija „Airbus Group – Dan dobavljača“ bila je prilika da se kompanije koje čine srpsku vazduhoplovnu industriju upoznaju kako sa ciljevima i procenama budućeg poslovanja Erbas grupe, tako i sa njihovim predstavnicima.
Na otvaranju konferencije u ime domaćina i organizatora skupa prisutnima su se obratili vršilac družnosti direktora SIEPA-e, Nenad Bjelogrlić, i potpredsednik Privredne komore Srbije, Miroslav Miletić.
Miletić je istakao da je cilj sastanka da domaće kompanije postanu Erbasovi dobavljači, dodajući da će predstavnici srpske vazduhoplovne industrije, proizvođači aviodelova i komponenti od metala, nemetala i kompozita, kao i prozvođači elektronskih uređaja imati priliku da razgovaraju sa predstavnicima Erbasa.
Vladu Srbije predstavili su ministri odbrane i privrede, Bratislav Gašić i Željko Sertić .
Tom prilikom ministar Sertić je izjavio da će u narednom periodu, u njegovoj ingerenciji, biti usvojeno sedam zakona. Jedan od njih, kako je istakao, biće i Zakon o ulaganjima kojim će se regulisati okvir za domaće i strane ivesticije.
Skupu su se obratili i Marko Miklis, potpredsednik Erbas grupe i direktor za region Kanade, Evrope i Zajednice nezavisnih država, Axel Dittmann, ambasador Savezne Republike Nemačke, Christine Moro, ambasadorka Republike Francuske i Miguel Fuertes Suárez, ambasador Kraljevine Španije.
Zaključeno je da Srbija ima vazduhoplovnu industriju sa potencijalom (naročito u oblasti proizvodnje delova i kapacitete za održavanje letelica) i da neke srpske vazduhoplovne kompanije već rade kao pod-dobavljači Erbasovog originalnog dobavljačkog lanca.
„Airbus Group“ predstavio je Vincent Deforges koji je prisutnima uglavnom govorio o trenutom poslovanju ove grupe.
Kada je reč o dobaljačima njihov najveći udeo je u segmentu pogonskih grupa (38%).
Slede kompozitni delovi (22%), opšta nabavka za potrebe zemaljskih sistema – opremanja prostorija, informacione i komunikacione tehnologije (15%), navigacioni sistemi, oprema za kontrolu letenja i kabina (12%), komponente od metala, nemetala i kompozitnih materijala (7%) i servisiranje motora i MRO (6%).
Kao uslov za dobavljače navedeni su standardi proizvodnje priznati u svetu, EN9100, kao i EN14001 koji se odnosi na zaštitu životne sredine.
Kada je reč o profitu evropskog konorcijuma najveći udeo čini prodaja civilnih aviona (74%). „Airbus Defence & Space“ je na drugom mestu sa 17%, a „Airbus Hellcopters“ na trećem sa 8%.
Prihodi od prodaje u okviru „Airbus Defence & Space“ ponude za 2014. godinu iznosili su 13 milijardi evra.
DEKI
Sve je to lepo, ali bas da vidim koliko domacih proizvodjaca ima usvojene standarde EN9100 i EN14001. Srpska industrija je zastarela i prljava.