BEG airport status
Konferencija „Airbus Group – Dan dobavljača“: Susret sa srpskom vazduhoplovnom industrijom Do 2020. godine vrednost nabavke od dobavljača koji nisu iz Zapadne Evrope iznosiće 62 milijardi evra (uključujući i SAD) / Foto: Dina Đorđević

Konferencija „Airbus Group – Dan dobavljača“: Susret sa srpskom vazduhoplovnom industrijom

Konferencija „Airbus Group – Dan dobavljača“ bila je prilika da se kompanije koje čine srpsku vazduhoplovnu industriju upoznaju kako sa  ciljevima i procenama budućeg poslovanja Erbas grupe, tako i sa njihovim predstavnicima.

Na otvaranju konferencije u ime domaćina i organizatora skupa prisutnima su se obratili vršilac družnosti direktora SIEPA-e, Nenad Bjelogrlić, i potpredsednik Privredne komore Srbije, Miroslav Miletić.

Miletić je istakao da je cilj sastanka da domaće kompanije postanu Erbasovi dobavljači, dodajući da će predstavnici srpske vazduhoplovne industrije, proizvođači aviodelova i komponenti od metala, nemetala i kompozita, kao i prozvođači elektronskih uređaja imati priliku da razgovaraju sa predstavnicima Erbasa.

Vladu Srbije predstavili su ministri odbrane i privrede, Bratislav Gašić i Željko Sertić .

Tom prilikom ministar Sertić je izjavio da će u narednom periodu, u njegovoj ingerenciji, biti usvojeno sedam zakona. Jedan od njih, kako je istakao, biće i Zakon o ulaganjima kojim će se regulisati okvir za domaće i strane ivesticije.

Skupu su se obratili i Marko Miklis, potpredsednik Erbas grupe i direktor za region Kanade, Evrope i Zajednice nezavisnih država, Axel Dittmann, ambasador Savezne Republike Nemačke, Christine Moro, ambasadorka Republike Francuske i Miguel Fuertes Suárez, ambasador Kraljevine Španije.

unnamed (6)
„Wing“ iz Vršca predstavio je deo svog proizvodnog programa / Foto: Dina Đorđević

Zaključeno je da Srbija ima vazduhoplovnu industriju sa potencijalom (naročito u oblasti proizvodnje delova i kapacitete za održavanje letelica) i da neke srpske vazduhoplovne kompanije već rade kao pod-dobavljači Erbasovog originalnog dobavljačkog lanca.

„Airbus Group“ predstavio je Vincent Deforges koji je prisutnima uglavnom govorio o trenutom poslovanju ove grupe.

Kada je reč o dobaljačima njihov najveći udeo je u segmentu pogonskih grupa (38%).

Slede kompozitni delovi (22%), opšta nabavka za potrebe zemaljskih sistema – opremanja prostorija, informacione i komunikacione tehnologije (15%), navigacioni sistemi, oprema za kontrolu letenja i kabina (12%), komponente od metala, nemetala i kompozitnih materijala (7%) i servisiranje motora i MRO (6%).

unnamed (5)
„Speed dating“ srpskih vazduhoplovnih firmi i predstvnika Erbasa / Foto: Dina Đorđević

Kao uslov za dobavljače navedeni su standardi proizvodnje priznati u svetu, EN9100, kao i EN14001 koji se odnosi na zaštitu životne sredine.

Kada je reč o profitu evropskog konorcijuma najveći udeo čini prodaja civilnih aviona (74%).  „Airbus Defence & Space“ je na drugom mestu sa 17%, a „Airbus Hellcopters“ na trećem sa 8%.

Prihodi od prodaje u okviru „Airbus Defence & Space“ ponude za 2014. godinu iznosili su 13 milijardi evra.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

DE

Sve je to lepo, ali bas da vidim koliko domacih proizvodjaca ima usvojene standarde EN9100 i EN14001. Srpska industrija je zastarela i prljava.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj