BEG airport status
Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron Timnet Kroacija nudi 3 bespilotne letelice

Hrvatska kompanija kandidat na konkursu za slovenački dron

Hrvatski ponuđač Timnet Kroacija (TeamNet Croatia) jedan je od pet kandidata koji će učestvovati na konkursu slovenačkog Ministarstva odbrane za kupovinu bespilotne letelice.  Hrvatska ponuda je najjeftinija, prenosi portal Obris.

Timnet Kroacija nudi komplet od 3 male bespilotne letelice, osnovne rezervne delove, navigaciju i osposobljavanje korisnika za ukupno 400.000 evra bez PDV-a. Nešto je skuplja ponuda slovenačkog zastupnika za izraelske bespilotne letelice, Mikosa (Micos). Iznosi 437.500 evra.

Više od toga traži slovenačko preduzeće C-Astral koje razvija i pravi vlastite bespilotne letelice.  Do sad je prodalo oko 80 takvih primeraka, a za svoje proizvode slovenačkim vlastima traži 440.000 evra.

Ponuda izraelske Aeronautike (Aeronautics) vredi 530.000 evra. Ubedljivo je najskuplja ponuda Erbasove (Airbus) ćerke -kompanije Srvi Kopter (Survey Copter) koja iznosi 1, 124 miliona evra.

Ministarstvo odbrane Slovenije sad treba da pregleda i oceni prispele ponude. Akcenat će biti stavljen na ispunjavanje zadatih tehničkih uslova, prenosi Obris.  Posle toga vlasti će pozvati ponuđače da u zadatim uslovima predstave letelice na terenu. Proba bi trebalo da se organizuje u junu, a donošenje odluke o kupovini očekuje se tek sledeće godine.

Kako navodi Obris, kupovina tri letelice je samo početak veće nabavke od ukupno četiri kompleta, odnosno 12 bespilotnih letelica, ali se zbog nedostatka finanasija on ujedno poziva i na procene novinara Dnevnika koji predviđaju da će se na kraju kupiti samo jedan komplet.

Timnet Kroacija

Ukoliko se slovenačko Ministarstvo odbrane odluči za najpovoljniju ponudu, njen komplet će činiti sistem Hirrus koji se sastoji od tri bespilotne letelice, terenske kontrolne stanice i antene za slanje prijema.

Kako se navodi na sajtu ove kompanije, dron može da leti oko 3 sata, zavisno od terena,  postigne brzinu od 110Km/h i pravi snimke visoke rezolucije na zemlji, stvarajući slike od 5-10 cm /pikselu.

Pored Hirrus sistema, Teamnet integriše i tehnologiju koju pružaju sistemi Soim 1 i 2. Ovo su bespilotne leteće mete za vojnu obuku sa funkcijom zasnovanom na intuitivnom softverskom interfejsu zemaljske kontrolne stanice – GCS. Njihovo lansiranje se može vršiti čak i pod nepovoljnim vremenskim uslovima.

Kompanija Timnet Kroacija postoji od 2001. godine i ogranak je rumunske Timnet grupe (TeamNet Group).

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hehehe, slazem se sva velikom vecinom napisanog. Ponarucito sa onimm prvim komentarom o slici na vrhu. Takvih slika Rafala ima u zadnje vreme na T6 bas dosta, al vazno da se podsmevaju 40 godina starom MiGu 29. Što se šarenila tiče to ima svoje pluseve i minuse. Jedna od najvaznijih stvari je i mentalni pristuo…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Vladimir Zasto ne bi pogledali neke informacije o tome, o cemu pisete? Upravo Amerika je za sad imala najveci uspeh sa hipersonicnim bezmotornim bolidima koji i poticu iz americkog programa Global strike (to je ono sto lici na kljun patke), i imaju vise programa. 2013 su oborili rekord duzine leta tom spravom. Na toj tehnici…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Dejanera Zapravo je procena da u nekoj tacki u buducnosti nece biti potreban fizicki covek u letelici, ali nije rec o kratkom periodu, pre kroz 50 godina i vise, a to razlika kao od 1945 do 2000, od Me 262 do F-22...

27. Nov 2024.Pogledaj