BEG airport status
Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota Sindikat pilota i Er Srbija započeli javnu komunikaciju

Er Srbija negira optužbe Sindikata pilota

Samostalni sindikat saobraćajnih pilota Srbije uputio je Direktoratu civilnog vazduhoplovstva Zahtev za obavljanje inspekcijskog nadzora u Er Srbiji (Air Serbia). Nacionalni avio-prevoznik je reagovao na ovakav postupak i naveo da se neosnovano dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje srpska nacionala avio-kompanija primenjuje.

Sindikat je naveo da piloti Er Srbije imaju organizovane letove prema sistemu AIMS i 25. dana u mesecu dobijaju svoj raspored za narednih mesec dana koji je neodgovarajući.

Ta sindikalna organizacija tvrdi da se pilotima planiraju letovi tako da pojedini od njih lete dve noći za redom, a onda ni narednog dana nisu slobodni, kao i da se događa da pilot sleti u utorak u šest ujutru, pa istog dana poleti u 23 časa i svoj rad završi u sredu ujutru u četiri sata, a da mu je sledeće radno angažovanje moguće već u četvrtak u ranim jutarnjim časovima.

Kompanija Er Srbija je u pisanom odgovoru za Tanjug odbacila ovakve navode:

– Radno vreme pilota, kao i predviđeni raspored vremena provedenog na letu, u Er Srbiji su u potpunosti i bez izuzetka usklađeni sa važećim nacionalnim zakonodavstvom, kao i regulativom EU i u tom smislu se ne razlikuje od bilo koje druge avio-kompanije. –

Nacionalni avio-prevoznik navodi i da je za nadzor sprovođenja i poštovanja svih vazduhoplovnih propisa, uključujući i propise o radnom vremenu letačkih posada zadužen Direktorat civilnog vazduhoplovstva koji sprovodi redovni i vanredni inspekcijski nadzor nad svim operativnim aspektima.

– Ovim tvrdnjama neosnovano se dovode u pitanje standardi bezbednosti putnika i zaposlenih koje Er Srbija primenjuje, zbog čega iznete tvrdnje smatramo vrlo ozbiljnim. – kažu u kompaniji.

Sindikat, međutim, navodi i da je od drugog kvartala ove godine pilotima uskraćeno i pravo na kompanijski prevoz, pa moraju da dolaze na posao svojim prevozom ili da koriste gradski prevoz. Osim toga Sindikat posebno insistira da predmet kontrole budu i letovi iz Beograda za Maskat (Muscat, Oman).

U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva  Tanjugu je rečeno da su primili pismo Samostalnog sindikata saobraćajnih pilota Srbije i da će postupiti u skladu sa svojim zakonskim ovlašćenjima i nadležnostima.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj