BEG airport status
Bezbednost ključna tema završene IATA konferencije Saradnja sa Vladama donosi manji rizik u vazdušnom saobraćaju

Bezbednost ključna tema završene IATA konferencije

Završen je najveći godišnji skup rukovodioca avio-kompanija. Trodnevni IATA kongres pokrenuo je diskusiju o vodećim problemima u vazdušnom saobraćaju i njihovim potencijalnim rešenjima.

U centru pažnje ovogodišnjeg IATA skupa očekivano se našlo pitanje bezbednosti avio-saobraćaja.

Kao jedan od panelista, generalni direktor kompanije Lufthansa, Karsten Spor, izneo je podatak da ovaj prevoznik svoje avione prati na svakih 5 minuta umesto na 15, kako je to ranije bila praksa. Naveo je da se time znatno povećavaju izdaci, ali da je to posledica pada aviona kompanije Germanwings koja je u vlasništvu Lufthanse.

Navedeno je i da evropske i američke vlasti trenutno diskutuju o tome kako bi trebalo proveravati mentalno zdravlje pilota, ali i kako ostvariti poverenje između pilota i lekara, prenosi Rojters (Reuters)

IATA je iznela i podatke o bezbednosti vazdušnog saobraćaja za 2015. godinu. Nesreće se do sada procenjuju na 0, 38% što odgovara jednoj nesreći na 2,6 miliona letova. Kako navode, ovo ne odskače od statistika ranijih godina (2010-2014.), ali se može smatrati izvesnim povećanjem u odnosu na ukupan broj udesa od prošle godine. Procenat nesreća od 0, 23 % tokom 2014. godine smatra se najnižim u istoriji.

Saradnja sa vlastima

IATA je predočila da bi saradnja sa Vladama mogla da otkloni rizike u oblastima kao što su bezbednost i regulisanje vazduhoplovnog saobraćaja.

–  Pitanje bezbednosti jednaka je odgovornost i Vlada i avio-industrije. Prostora za partnerstvo ima i u segmentima koji se odnose na regulisanje ove oblasti, zaštitu životne sredine, infrastrukturu. – rekao je Toni Tajler, generalni direktor IATA-e.

Kao dodatni razlog za čvršći odnos sa vlastima Tajler je naveo i podatke o ovogodišnjim tendencijama avio-prevozu na globalnom nivou. Prognozira se da će u 2015. godini avionski prevoz koristiti 3,5 milijardi putnika i da će biti prevezano 55 miliona tona robe.

CG_pC1GUIAApbmw
Ekonomski učinak avio-industrije prema IATA statistici

Takođe, podrška je, prema ovim navodima, potrebna i zbog činjenice da kompanije zapošljavaju oko 2,5 miliona ljudi, dok na indirektan način utiču na još 56 miliona radnih mesta unutar industrije. Procenjeno je i da, zahvaljujući avio-transportu, 6 biliona proizvoda na globalnom tržištu pronalazi svoj put do potrošača.

Cargo

IATA skup skrenuo je pažnju i na poteškoće sa kojima se suočava avio-transport. Primećeno je da u poslednje vreme proizvođači češće umesto aviona za prevoz robe biraju brodove. 

Kako prenosi Rojters, elektronski uređaji i drugi proizvodi su postali manji, pa je samim tim za njihov transport potrebno manje mesta. Na taj način kompanije se pre odlučuju da robu prevoze po nižoj ceni brodovima.

18579062486_a09ace66ce_z
Avionima se preveze 35% ukupno transportovane robe u svetu
[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Motorista na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Zato što je Eurofajter preskup za održavanje. Jedna Austrija je smanjila broj aviona u operativi sa 15 na 12, a priča se da će ih ponuditi na prodaju, odnosno Indonezija se ponudila da ih kupi.

27. May 2024.Pogledaj

V na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Kad je već toliki problem oko Rafala, zašto se Srbija ne okrene Eurofighteru, kad se već radi s Airbusom u velikom obimu. Sigurno bi daleko prije došli na red za isporuku.

27. May 2024.Pogledaj

Robert na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

@Djuka, Druže, ajd molim te pročitaj još jednom, ali ovaj put s razumijevanjem. Sve ovo što pišeš veze nema s navodnim ugovorom koji ničim ne dotiče europsku pamet iz prve polovice 90-tih kada je AESA u europskoj obrambenoj industriji bila zastupljena koliko i warp drive za Enterprajza. Huges je i tada bio gigant prema THOMPSON-CSF…

27. May 2024.Pogledaj

Vlad na: [SEAS 2024]: Erbas Srbiji predstavio teški transportni avion A400M

Pretpostavljam da smo do sada smo za transporte raznih vojnih sredstava dali novaca u vrednosti za nekih 3 nova A 400. Najmanje su nam potrebna dva komada za transport proizvoda naše namenske industrije ali i za transport onoga što smo mi kupili od drugih.

27. May 2024.Pogledaj

OpFor777 na: [RAT U UKRAJINI] Usporavanje ruskih ofanzivnih dejstava, navodni pokazatelji da Kina uskoro šalje naoružanje Rusiji, ruska lovačka avijacija dobila još jedno pojačanje

@Sivi: Niko se ne sprda sa civilnim žrtvama, već sa Dusanovom opsesijom i ubedljivost da je zapadno oružje superiorno i da mu nema pandana. Ako je Rusko oružje u 99% slučaja promašaj, neučinkovit, neubojit, neprecizan, inferioran, čemu onda ta opšta strah prema Rusiji koja vlada na zapadu? Rusi sada prelaze tamo dje mogu na svoje…

27. May 2024.Pogledaj