BEG airport status
Do sada neobjavljene fotografije u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebooku

Do sada neobjavljene fotografije u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebooku

BEOGRAD – Zaljubljenici i poznavaoci vazduhoplovstva bivše Jugoslavije dobili su mogućnost da fotografije aviona i zanimljive činjenice u vezi sa vojnom i civilnom industrijom iz sopstvene arhive razmene na jednom mestu. Tako se u Grupi za YU vazduhoplovnu istoriju na Facebook-u, koja je za dve nedelje okupila blizu 400 članova, mogu pronaći fotografije koje nikada do sada nisu objavljene. 

 
 
grupa
 
 
Prvobitna ideja vojnog novinara Svetozara Jokanovića koji je i osnovao – Grupu za YU vazduhoplovnu istoriju (unesite termin u polje za FB pretragu i pošaljite zahtev za članstvo) – bila je da se radi druženja na jednom mestu okupe kako vazduhoplovni istoričari i istraživači, tako i veterani RV i PVO i civilnih vazduhoplovnih kompanija. Članovi grupe ubrzo su počeli da razmenjuju materijal iz svojih arhiva, pri čemu se pojedine fotografije mogu videti po prvi put.

Među njima su i autorske fotografije pilota MiG-a 21, Siniše Šijačića:
 
Sinisa Sijacic
 
sinisa sijacic 2
 
Autorski rad su i fotografije koje je podelio hrvatski vazduhoplovni istoričar Danijel Frka:
 
danijel frka1
 
danijel frka 2
 
Pažnju su privukle i autorske fotografije. Među njima su one koje je podelio nekadašnji fotograf fabrike aviona Soko Milan Majersky: 
 
11004537_785527171521873_8599633967120357894_o

Zapažene su i fotografije koje čuva entuzijasta za vazduhoplovnu istoriju Mario Hrelja:
 
mario hrelja
 
mario hrelja 2
 
Članovi grupe u prilici su da saznaju i podatke o jugoslovenskim pilotima, njihovim uniformama, ali i da razmene svoje znanje iz ove oblasti. Za sada, članstvo se odobrava svakom ko poželi da se priključi.

Plan je i da se jednom u šest meseci među objavljenim materijalom izaberu najvredniji primerci i da se vlasnici nagrade. Međutim, značaj ove grupe, pre svega, leži u činjenici da se kroz nju razmenjuju sadržaji koji mogu postati važni za informisanje o vazduhoplovstvu bivše Jugoslavije.

Kako sam osinvač grupe Grupe za YU vazduhoplovnu istoriju Svetozar Jokanović navodi:

Stanje naših državnih arhiva nije na zavidnom nivou. Dokumentacija često nije ni sređena niti digitalizovana što nije u skladu sa praksom u svetu. Do vremena kada će se i kod nas zahtevi za tražene dokumente ili fotografija tražiti putem običnog e-maila istraživanja će se i dalje u dobroj meri oslanjati na solidarnost i saradnju autora, a privatne kolekcije i arhive još uvek predstavljaju značajan izvor informacija.
 
 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Su

BRAVO TANGOSIX.RS, BRAVO UREDNICE !
Veoma me raduje kada vidim saradnju svih vazduhoplovnih entuzijasta !
Dali ste IZVRSTAN PRIMER i podstrek takvoj saradnji. Hvala.

Odgovori
ro

super ideja, nego bilo bi zanimljivo vidjeti ovako obojane avione u muzeju (kao žuti sabre, akrogrupe kanarinac), da se malo razbije monotona sivo i zelena boja

Odgovori
Б

Сјајно!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Leon na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Francuzi rade vrlo pametno, ali im se i posrećilo kad je krenula fenomenalna prodaja u zadnje vrijeme i po ekstra cijenama. I geopolitička situacija im ide na ruku ! Ekstra profit od prodaje Rafalea i ulaganja drugih partnera uložiti će u razvijanje sustava za FCAS, a sve na živoj i ekstra potentnim platformi i u…

26. Nov 2024.Pogledaj

K na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne, obrnuto je. F3 se moze nadograditi na F4.1 (kao sto pise u tekstu), ali F5 ce biti standard koji ce ukljuciti strukturne izmjene na zrakoplovu, zbog kojih nece biti moguce unaprijediti ranije verzije na njegov standard. Osim, ako sam dobro shvatio (a lako moguce da nisam), novoproizvedenih F4.2, koji ce strukturne izmjene ukljuciti, ali…

26. Nov 2024.Pogledaj

Бивши Гастос na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Послe свега овога, Рафал ће да буде бољи од X-wing Starfightera. Французи ће да колонизују свемир.

26. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

>> jer sve moćniji PVO sve više uspeva da prati „nevidljive“, onda je i pitanje cevke sekundarno. To tako tvrde svi koji nemaju "nevidljive"

26. Nov 2024.Pogledaj