BEG airport status
Low-cost kompanije će koristiti polovne A380 Prvi A380 biće vraćeni Erbasu za 2-3 godine

Low-cost kompanije će koristiti polovne A380

Neki od prvih Erbasovih (Airbus) A380 koje su kupili Singapur erlajns (Singapore Airlines) i Emirati (Emirates) uskoro bi mogli da izađu iz upotrebe i svoje novo mesto pronađu na kraćim rutama azijskih low-cost kompanija, predviđa Erbas.

– Najveći korisnici ovog double-deckera će avione vratiti kompaniji Erbas u naredne 2-3 godine. Posle toga, oni će ponovo doći na tržište, ali kao polovni. – kaže Kiren Rao, jedan od direktora ove kompanije.

Ovo je samo jedan od načina da se A380 ponovo plasira na tržište, s obzirom na to sa se poslednjih godina ne naručuje. Problem je u tome što njegova veličina najčešće ne odgovara avio-prevoznicima, a sam avion često je jako teško prilagoditi potrebama za pojedine rute.

Low-cost kompanije kao što su ErEjža  (AirAsia) i Sibu Pacifik (Cebu Pacific Air) sa Filipina šire svoju rutnu mrežu, što je posledica brzog rasta i olakšice bezviznog režima. Sibu Pacifik u svojih šest aviona A330 već ima po 436 sedišta, iako je praksa da se njima obično prevozi između 300 i 350 putnika.

Takođe, dok trenutni korisnici A380 njime prevoze između 500 i 550 putnika, Rao predviđa da će azijske low-cost kompanije imati zahteve za veći broj sedišta.

– Mi možemo da ugradimo oko 800 sedišta, ali se kompanije koje poručuju A380 češće odlučuju za dve klase – biznis i ekonomsku, sa ukupno 600 sedišta. – kaže Rao.

Emirati koji su poručili 140 A380 kažu da je njihova praksa da avioni budu deo flote 12 godina, ali su pre nekog vremena najavili da će najstarije letelice ovog tipa uskoro povući iz upotrebe i zameniti novijim.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Miloš77 Nigde nisam video da se pominje MiG-29 i ne vidim koje veze ima taj sovjetski projekat sa avionima Dassault u 2024. Cak sam procitao da je prvi izvor jugoslovenskih pilota 1980-ih bio avion Dassault, a ne MiG-29, ali je to bilo preskupo. Valjda jedino uspesno primenjivanje MiG-29 u istoriji je kao bombarder RV Ukrajine…

27. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Nikola "Hypersonic glide vehicle" (ne znam kako prevesti na srpski), nalazi se na vrhu balisticke rakete, odvaja se.Prednost je da se kasnije zapaza na radaru nego klasicne (takodje manevrisuce jos od 1960) bojeve glave. Treba razumeti da ne postoji PVO koji moze da zastiti ni od klasicnih bojevih glava + mamaca interkontinentalne rakete nivoa 1960.…

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Djuka Bojim se da vi ne znate sta su hipersonicni projektili. Nemojte samo potezati pricu oko ICBM kao dokaz bilo cega, jer nije za poredjenje. Nije za poredjenje ni cinjenica da hiperosnicni projektili nisu od juce, imaju ih od sredine 20 veka. U razvoju novih hipersonicnih sistema Rusi jesu otisli najdalje, nakon njih Kinezi, cak…

27. Nov 2024.Pogledaj