Ako je suditi po objedinjenoj šoping listi prvog dana ovogodišnjeg Buržea (gledano po proizvođačima) prošlogodišnji Farnboro bio je dramatično uspešniji svog prvog dana.
Qatar Airways je naručio 10 aviona 777-8X i četiri 777 Freightera za 4,8 milijardi dolara (prema zvaničnom cenovniku, uz sigurne popuste). Qatar na Boeingovom spisku već ima naručenih 50 777-9X.
Garuda Indonesia nova je Airbusova A350 XWB mušterija potpisivanjem pisma o namerama (letter of intent) za 30 primeraka ove letelice uz, takođe namere, za 30 Boeinga 787-9 i do 30 737 MAX 8 verzije.
Prva mušterija C Serije, Swiss, koji je naručio 30 CS100 zamenio je 10 primeraka za dužu verziju – CS300 i moguće je da će sve narudžbine konvertovati u tu verziju.
Od drugih bitnih vesti, Airbus je potvrdio da će novi motori za A380 (A380NEO) biti pre pitanja „kada“ nego „ako“. Pritisak Emirata za za opremanje novonaručenih A380 efikasnijim motorima može i rezultirati NEO verzijom. Mada, jučerašnja najkonkretnija vest bila je da Airbus ozbiljno planira „neznatno produženje“ trupa što će, moguće je, biti uključeno u NEO verziju. Ukoliko projekat bude zvanično lansiran sasvim sigurno očekujte zvaničnu objavu u dvorištu Emirata – na ovogodišnjem Dubai Airshow-u.
U drugim segmentima, na žalost, nema većih dešavanja, posebno u vojnom delu. Dramatično odsustvo pojedinih proizvođača i konglomerata se oseća. Eurofighter i SAAB-ov Gripen nisu na Buržeu, BAE Systems je takođe odsutan, što je total ukupno izloženih letelica smanjilo na stotinu u poređenju sa 160 2013. godine.
Danas nastavljamo sa snimanjem dužih reportaža o najzanimljivijim letelicama i programima. Redovno ćemo, na našoj Facebook stranici, objavljivati fotografije sa statike po danima.
Tango Six će uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavati svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove sa Buržea kliknite baner: