BEG airport status
Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ Američka trojka se drži zajedno

Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“

Posle iznete studije kompanije Etihad ervejz (Etihad Airways) kojom se tvrdi da su američke kompanije uz pomoć Vlade i sudova dobile olakšice i time izbegle bankrot i proračuna da Etihad pomaže privredu SAD, očekivano, stiže odgovor suprotne strane. Naime, tri američke komapnije – Amerikan erlajns (American Airlines), Delta er lajns (Delta Air Lines) i Junajted erlajns (United Airlines) sklopile su „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ (The Partnership for Open & Fair Skies).

Partnerske kompanije na ovaj način pozivaju Obaminu Vladu da preispita način na koji zalivska konkurencija primenjuje dogovor o otvorenom nebu kao i da u toku razmatranja zamrzne nove putničke usluge ovih kompanija u SAD.

Prema njihovim navodima, koji mogu da se pronađu na zvaničnom sajtu ovog partnerstva, zalivske kompanije eksploatišu politiku otvorenog neba i tako štetno deluju na globalni avio-saobraćaj. One takođe štetno deluju na američku avio-industriju i ekonomiju. Zbog toga od američke vlasti zahtevaju da ispita koliko je takva konkurencija fer.

Ističu i da je Etihadova neto zarada od 73 miliona dolara za 2014. godinu rezultat državne finansijske pomoći što je direktno kršenje dogovora o otvorenom nebu. Kako iznose, dvogodišnje istraživanje je pokazalo da je Vlada UAE omogućila 1, 7 milijardi dolara olakšica i subvencija.

Navode i da je Etihad od 2004. godine do danas od Vlade UAE dobio 18 milijardi dolara, podsećajući da se prilikom potpisivanja dogovora o otvorenom nebu sa Amerikom 2002. godine ova vlast obavezala da će zarad slobodnog pristupa američkom tržištu poštovati fer konkurenciju – što ne podrazumeva subvencije.

Open&FairSkiesGR
Američka trojka iznosi statistiku o pomoći koju su zalivske kompanije dobile od Vlade UAE

Zbog toga je američka trojka pozvala Etihad i druge kompanije sa Bliskog istoka da javno iznesu finansijski izveštaj.

Na zvaničnom sajtu ovog partnerstva se, kao dodatna provokacija, mogu naći finansijski izveštaji sve tri američke avio-kompanije.

Na istom mestu Etihad je optužen da „Poglavlje 11“ tumači u kontekstu državnih subvencija iako se ono u stvari odnosi na proces restruktuiranja preduzeća . U tom slučaju, celokupni proces je u nadležnosti nezavisnog sudstva i nisu dozvoljene investicije poreskih obveznika, odnosno ulaganja u avio-kompanije iz državnog budžeta.

Oni su naveli da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti ističući da je holandska Vlada prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.

Prema njihovim tvrdnjama razlog za to je ugrožavanje evropskog tržišta stvaranjem čvorišta u Nemačkoj i Italiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Od 17 nasledjenih aviona trenutno je u Srbiji 6 aviona, 7 u Hrvatskoj ovoj firmi, 1 je poklonjen Sloveniji za Muyej a 4 preostala su ovi koji se prodaju... I to je sve kada se sabere

07. Feb 2025.Pogledaj

Nenad na: Vijesti: Crna Gora prodaje preostale Super Galebove i Gazele

Možda neki bofors L70 ako imaju i prodaju. Mada sam ja mišljenja da ih mi sami imamo dovoljno. A sve ovo ostalo otpad.

07. Feb 2025.Pogledaj

Dejanera na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

A ko je lud da izda takav sertifikat i takvu dozvolu a da pre toga tu istu dozvolu ne izdajuFAA, EASA ili bar pojedinacno neka agencija iz zemlje proizvodjaca? I manite se pritisaka! Moze da te pritiska ko god hoce ako treba da potpises nesto to znaci da ces morati i da odgovaras za to…

07. Feb 2025.Pogledaj

Miki na: Komercijalne operacije „letećim taksijem“ u Srbiji sada i regulatorno definisane: Direktorat civilnog vazduhoplovstva objavio pravila za eVTOL letelice

Dakle, za početak, nema autnomnog letenja. Ok! Smislili su pojam vertiporta. Dalje, sad bas nije jasno, ni jedna takva letelica do danas nema FAA ili EASA sertifikat. Ako ih i ne bude do 2027, da li DCV može izdati neki sertifikat, pa da ipak lete, samo kod nas? (...ali u tako nešto ja ne bih…

07. Feb 2025.Pogledaj

Milan na: Srbiji ostalo da se isporuči još 5 lakih višenamenskih helikoptera H145M

Nama trebaju veci a ne komarci,od helikoptera..Mi28,je za nas. ok ne moze sad ali takav,heliš,on je toliko bolji od MI24-35,jel 1986SSSR,je napustio projekat MI24I Presli na MI28,I uradili dobar helih..naravno uz KA52,2najjj. u Ruskoj vojsci. Hrvati su 1992jos imali 10 MI 24,dobili od jbg,od brace,Rusa. ali takva vremena bila!!

07. Feb 2025.Pogledaj