BEG airport status
Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ Američka trojka se drži zajedno

Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“

Posle iznete studije kompanije Etihad ervejz (Etihad Airways) kojom se tvrdi da su američke kompanije uz pomoć Vlade i sudova dobile olakšice i time izbegle bankrot i proračuna da Etihad pomaže privredu SAD, očekivano, stiže odgovor suprotne strane. Naime, tri američke komapnije – Amerikan erlajns (American Airlines), Delta er lajns (Delta Air Lines) i Junajted erlajns (United Airlines) sklopile su „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ (The Partnership for Open & Fair Skies).

Partnerske kompanije na ovaj način pozivaju Obaminu Vladu da preispita način na koji zalivska konkurencija primenjuje dogovor o otvorenom nebu kao i da u toku razmatranja zamrzne nove putničke usluge ovih kompanija u SAD.

Prema njihovim navodima, koji mogu da se pronađu na zvaničnom sajtu ovog partnerstva, zalivske kompanije eksploatišu politiku otvorenog neba i tako štetno deluju na globalni avio-saobraćaj. One takođe štetno deluju na američku avio-industriju i ekonomiju. Zbog toga od američke vlasti zahtevaju da ispita koliko je takva konkurencija fer.

Ističu i da je Etihadova neto zarada od 73 miliona dolara za 2014. godinu rezultat državne finansijske pomoći što je direktno kršenje dogovora o otvorenom nebu. Kako iznose, dvogodišnje istraživanje je pokazalo da je Vlada UAE omogućila 1, 7 milijardi dolara olakšica i subvencija.

Navode i da je Etihad od 2004. godine do danas od Vlade UAE dobio 18 milijardi dolara, podsećajući da se prilikom potpisivanja dogovora o otvorenom nebu sa Amerikom 2002. godine ova vlast obavezala da će zarad slobodnog pristupa američkom tržištu poštovati fer konkurenciju – što ne podrazumeva subvencije.

Open&FairSkiesGR
Američka trojka iznosi statistiku o pomoći koju su zalivske kompanije dobile od Vlade UAE

Zbog toga je američka trojka pozvala Etihad i druge kompanije sa Bliskog istoka da javno iznesu finansijski izveštaj.

Na zvaničnom sajtu ovog partnerstva se, kao dodatna provokacija, mogu naći finansijski izveštaji sve tri američke avio-kompanije.

Na istom mestu Etihad je optužen da „Poglavlje 11“ tumači u kontekstu državnih subvencija iako se ono u stvari odnosi na proces restruktuiranja preduzeća . U tom slučaju, celokupni proces je u nadležnosti nezavisnog sudstva i nisu dozvoljene investicije poreskih obveznika, odnosno ulaganja u avio-kompanije iz državnog budžeta.

Oni su naveli da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti ističući da je holandska Vlada prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.

Prema njihovim tvrdnjama razlog za to je ugrožavanje evropskog tržišta stvaranjem čvorišta u Nemačkoj i Italiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Tomass na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Zaboravio si jednu bitnu cinjenicu.Vasi Migovi su na kraju resursa,bez mogucnosti produljenja.Veca modernizacija od ove koju ste napravili na njima vise nije moguca.Znaci to je to,do kupnje novih.Hr Rafal ima 3800 sati naleta.Apsolutno sposoban za modernizaciju i nadogradnju.Letjet ce 15g-20g plus.A za cjenu za koju ih je hr dobila nitko vise nece..Vidjet ces..

22. May 2024.Pogledaj

Mićko na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Dovukli su PVO sistem iz Kine a ne mogu avione? Čisto nacanje para u nešto što nam i ne treba. Ukraina je primer da aviacija više nije najbitnija. Dobar PVO sistem i dronovi i mirna Bačka.

22. May 2024.Pogledaj

Dead1 na: Nabavka borbenih aviona za Srbiju: Nemamo izbora da Rafale platimo skuplje i od Katara?

Pakistan kupuje 36 J-10 za $1.6 milijardi. Srbija bi mogla potrositi mozda manje od 2 milijarde i dobiti ne samo 24 J-10 nego i 12 Hongdu JL-10 skolsko bordene avione. Tako zamijene MiG-29, J-22 Orao i G-4 Galeb sa modernim avionima.

22. May 2024.Pogledaj

Nenad N. na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Yoda Ako nekome ne gurnes prst u oko k'o da nisi ni ziveo. "Krasuha" je sjajno sredstvo. Kako "je u Srbiji", nije bas svima, ali u zadnjih "skoro godinu", i Evropi je teze. Bice "dana" kada ce biti slabiji. A slabiji "ne brini", ne radi protiv jaceg. 😉

22. May 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Ivica Ivandić za “Jutarnji List“: Hrvatski Rafali verovatno nemaju AESA radar, pokazaće se u pravom svetlu samo ako budu dovoljno finansirani

Ruske anifajuce bombe su danas mnogobrojne i preciznije nego pre 12 meseci kad su poceli da bacaju po paf komada. Vec neko vreme udaraju direktno u cilj, a ima ih cininse po ukrajinskim navodima, vise nego sto bogati Ozrael ima sa svom USA pomoci i dopunama. Medjnutim slazem se da Ukrajincima fali svega intonjako jer…

22. May 2024.Pogledaj