BEG airport status
Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ Američka trojka se drži zajedno

Američke kompanije sklopile „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“

Posle iznete studije kompanije Etihad ervejz (Etihad Airways) kojom se tvrdi da su američke kompanije uz pomoć Vlade i sudova dobile olakšice i time izbegle bankrot i proračuna da Etihad pomaže privredu SAD, očekivano, stiže odgovor suprotne strane. Naime, tri američke komapnije – Amerikan erlajns (American Airlines), Delta er lajns (Delta Air Lines) i Junajted erlajns (United Airlines) sklopile su „Partnerstvo za otvoreno i fer nebo“ (The Partnership for Open & Fair Skies).

Partnerske kompanije na ovaj način pozivaju Obaminu Vladu da preispita način na koji zalivska konkurencija primenjuje dogovor o otvorenom nebu kao i da u toku razmatranja zamrzne nove putničke usluge ovih kompanija u SAD.

Prema njihovim navodima, koji mogu da se pronađu na zvaničnom sajtu ovog partnerstva, zalivske kompanije eksploatišu politiku otvorenog neba i tako štetno deluju na globalni avio-saobraćaj. One takođe štetno deluju na američku avio-industriju i ekonomiju. Zbog toga od američke vlasti zahtevaju da ispita koliko je takva konkurencija fer.

Ističu i da je Etihadova neto zarada od 73 miliona dolara za 2014. godinu rezultat državne finansijske pomoći što je direktno kršenje dogovora o otvorenom nebu. Kako iznose, dvogodišnje istraživanje je pokazalo da je Vlada UAE omogućila 1, 7 milijardi dolara olakšica i subvencija.

Navode i da je Etihad od 2004. godine do danas od Vlade UAE dobio 18 milijardi dolara, podsećajući da se prilikom potpisivanja dogovora o otvorenom nebu sa Amerikom 2002. godine ova vlast obavezala da će zarad slobodnog pristupa američkom tržištu poštovati fer konkurenciju – što ne podrazumeva subvencije.

Open&FairSkiesGR
Američka trojka iznosi statistiku o pomoći koju su zalivske kompanije dobile od Vlade UAE

Zbog toga je američka trojka pozvala Etihad i druge kompanije sa Bliskog istoka da javno iznesu finansijski izveštaj.

Na zvaničnom sajtu ovog partnerstva se, kao dodatna provokacija, mogu naći finansijski izveštaji sve tri američke avio-kompanije.

Na istom mestu Etihad je optužen da „Poglavlje 11“ tumači u kontekstu državnih subvencija iako se ono u stvari odnosi na proces restruktuiranja preduzeća . U tom slučaju, celokupni proces je u nadležnosti nezavisnog sudstva i nisu dozvoljene investicije poreskih obveznika, odnosno ulaganja u avio-kompanije iz državnog budžeta.

Oni su naveli da su se „nelojalnoj konkurenciji“ usprotivile i evropske vlasti ističući da je holandska Vlada prošlog meseca najavila da će privremeno zabraniti nove slotove na amsterdamskom aerodromu zalivskim kompanijama.

Prema njihovim tvrdnjama razlog za to je ugrožavanje evropskog tržišta stvaranjem čvorišta u Nemačkoj i Italiji.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Davor na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Nakon one sramote sa Kinezima, mislim da će cena Rafala značajno pasti, jer je do sada bio nerealno skup.

13. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Vladimir Su-35 koristi radar N035 Irbis, pasivni elektronaki sa hidraulicnim mehanickim okretanjem antene. Dakle, nesto se fizicki okrece putem hidraulike. To je milion puta sporije od brzine elektrona, koji vrse istu radnju u AESA radaru. Na evropskom kontinentu radar koji ima osobine slicne B-2, F-22, F-35, F-15, F-16, ima samo jedan avion, to je Thales…

13. May 2025.Pogledaj

Kaster na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Zaista mi nije jasno zasto ne postoji fotografija svih nasih MIG-ova 29 na stajanci uredno poredjanih. Neeverovatno da sve ove godine nisu to uspeli organizovati!

13. May 2025.Pogledaj

Frane na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dragi Yrraf, molin vas lipo, kakve veze ima šta Gripen nosi malo manje oružja kad je brži i duplo ga jeftinije održavat? Pa po toj vašoj logici, J-10C ne bi nikad moga oborit Rafala? A to se ipak dogodilo. @Gosn Mate, ako možete pojasnit odakle vam ta informacija da nijedan F-16 nije sudjelova u sukobu?…

13. May 2025.Pogledaj

Dogma na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Niti je toliko dobar niti je nevidljiv , ispade kao i sve Fransucko .. jak marketing! Kinezi pokazali svima sta sve mogu i sa cim!

13. May 2025.Pogledaj