BEG airport status
DCV: Puštanje lampiona otkazano zbog propusta u organizaciji Dunavski kej predstavlja uslovno zabranjenu zonu, poručuju iz Direktorata

DCV: Puštanje lampiona otkazano zbog propusta u organizaciji

Dan posle saopštenja organizatora da je puštanje 1.000 lampiona u čast proslave rođendana Nikole Tesle otkazano na osnovu preporuke Direktorata civilnog vazduhoplovstva (DCV) zbog bezbednosti vazdušnog saobraćaja, stižu reakcije ovog regulatornog tela.

Puštanje lampiona sa Dunavskog keja je prvobitno bilo zakazano za 10. jul, ali je zbog jakog vetra pomereno za šest dana.

U svom pisanom saopštenju DCV navodi da „zona koja je bila planirana za lansiranje lampiona predstavlja uslovno zabranjenu zonu u kojoj je lansiranje raketa i drugih letećih objekata zabranjeno“.

– Zakonom o vazdušnom saobraćaju jasno je propisano da se rakete i drugi leteći objekti mogu lansirati tako da ne ugrožavaju bezbednost vazdušnog saobraćaja, da se za lansiranje raketa i drugih letećih objekata mora pribaviti prethodna saglasnost pružaoca usluga u vazdušnoj plovidbi, kao i da za eventualnu štetu koja je nastala usled lansiranja raketa i drugih letećih objekata odgovorno je lice koje je raketu, odnosno drugi leteći objekat lansiralo. Zakon propisuje i kaznene odredbe, kako za pravno lice, tako i za pojedince, koji postupe suprotno pomenutim odredbama Zakona – navodi se u saopštenju DCV -a.

Oni su ovom prilikom upozorili da lampioni, zbog svojih performansi, doleta i sve učestalijeg korišćenja, mogu da predstavljaju ozbiljnu pretnju bezbednosti vazdušnog saobraćaja, posebno kada se lansiraju u delu vazdušnog prostora koja se posebno kontroliše i u kojem se odvijaju letovi civilnih vazduhoplova.

– Primera radi, pojedine države su zbog mogućnosti izazivanja požara na zemlji i ometanja bezbednog odvijanja vazdušnog saobraćaja, zabranile ili drastično ograničile upotrebu ovih lampiona. Radi izbegavanja neželjenih situacija u buduće, preporučujemo da se pre puštanja lampiona ili održavanja sličnih manifestacija, organizatori prethodno informišu o mogućnosti, uslovima i mestu za bezbedno odvijanje takvih događaja, kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti vazdušnog saobraćaja – poručuju iz Direktorata.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Je

Tako je! Zivot u Srbiji mora biti i jeste u sluzbi naplate preleta i uzimanja kinte odatle, za sve ostale jubileje nemojte da smetate porucuje DCV.

Na isti nacin i narod postoji da bi policija mogla kazne da naplacuje….

Kako je tuzno zivot istrgnut iz konteksta u Srbiji…..

Odgovori
Ni

Znaci trebalo je rizikovati da neki avion naleti na neki od tih lampiona i da xy ljudi pogine?

Op

Ne, nista nije trebalo rizikovati, vec ako se nesto zaista i zeli uraditi onda izdati NOTAM, prilagoditi satnicu/lokaciju i sl…..Zasto mislis da su avioni sve i svja?

Kad moze da se prangija po Nikincima onda se posade obavestavaju i skrecu ali vojsku i sdpr ne moze niko tako lako da otkaci koliko obican narod…

Kad ima volje ima i nacina, civilizovan svet to odavno demonstrira. Kod nas sindrom balkanske salteruse i dalje upravlja zivotima, abrani, skloni, ukini, da me ne boli glava….

Mi

Nisam siguran bas da dobro tumacite ,,pustanje lampiona,,…to su tela koja se odrzavaju u vazduhu zahvaljujuci toplom vazduhu u njima, pretpostavljam….neka vam DCVobjasni, ko odobrava pustanje meteo balona, punjenih helijumom, koji nose metalno-plasticne sonde razlicitih tezina a baloni sa visinom mogu poprimiti i vrlo veliki precnik…visina koju dostizu met. baloni se meri u hiljadama metara…

I

Kao sto rekoh, kad se hoce (mrdnuti guzicom, promuckati mozgom i sl) svasta moze da se uradi, samo je pitanje pristupa……..

https://www.youtube.com/watch?v=FllDr7D79dw

Oni koji su odgojeni i vaspitani da primenjuju „Ne moze“ balkansko-birokratski pristup tesko da mogu bilo sta na bolje u ovoj zemlji da promene osim da smetaju zivotu…

Br

…doticni gospodine… Posebno za sindrom salterusa a taj isti sindrom uz jos par „intelektualaca“ nas je i doveo ovde gde jesmo.

av

komunisticki pristup nacin resavanja problema….zabrani, okrivi drugog i nastavi da sedis u kafani preko puta dcv-a

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@max Slazem se sa Vama, kad bi neko strucan za PVO (Zorana Vukosavljevic?) napisao za sve nas clanak o balistickim raketama, hipersonicnim manevrisucim bojevim glavama koje imaju sve rakete jos od 1960-ih, pa do ovih novih izuma (ono sto lici na kljun patke) jer je vazna fizika i matematika, a ne izjave nekih politicara.

27. Nov 2024.Pogledaj
27. Nov 2024.Pogledaj

PakleniVuk na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Tehnički "iskorenjenost besnila" znači da u poslednjih deset godina nije zabeležen ni jedan slučaj na teritoriji Srbije. Ali praktično ,mora se vršiti vakcinacija oralnim putem i dalje jer na Bliskom Istoku,a i u okolnim zemljama ima besnila i dalje. Ako bi prestali sa time za par godina bi se ponovo pojavilo. Jedini način potpunog iskorenjivanja…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj