BEG airport status
Kompanija „Jamaha motor“ prva dobila dozvolu za komercijalno korišćenje drona u SAD Jamaha pretekla Amazon u trci za FAA dozvolu

Kompanija „Jamaha motor“ prva dobila dozvolu za komercijalno korišćenje drona u SAD

Dok Amazon ne dobije regulatorno odobrenje za isporučivanje paketa do domova potrošača, tehnološka revolucija dogodila se na tržištu na kome se to najmanje očekivalo – u poljoprivredi. „Jamaha motor“ prva je svetska kompanija koja je u Americi dobila dozvolu za korišćenje bespilotne letelice. Reč je o dronu „RMax Type II G“ za prskanje useva dugačkom 2,7 metara, visokom 1,1 metar i teškom 64 Kg, prenosi The Financial Times.

Bespilotne letelice koje se koriste u komercijalne svrhe trenutno su zabranjene u SAD osim u slučajevima kada se za to dobije posebna FAA dozvola. Nju je uspela da dobije kompanija „Jamaha motor“ koja već prodaje poljoprivredne dronove u Japanu, Južnoj Koreji i Australiji.

– Naši dronovi su dobri u prskanju pesticida i veštačkih đubriva na padinama, tako da su naša ciljna klijantela vlasnici vinograda u dolini Napa u SAD i Šimpanj u Francuskoj – navodi Osamu Išioka, generalni menadžer „Jamahe“, prenosi The Financial Times.

 

Ova kompanija kao drugi proizvođač motocikala na svetu, radi na razvijanju dronova već oko tri decenije, podstaknuta zahtevima japanske Vlade. Kako se navodi, njihovi dronovi se koriste za prskanje poljoprivrednih hemikalija u proizvodnji jedne trećine ukupne potrošnje pirinča u Japanu.

S obzirom na to da se Japan suočava sa brzim starenjem stanovništva, ovi dronovu u stvari pomažu starijim poljoprivrednicima. Prema navodima, posao se na taj način uradi pet puta brže.

Ukoliko se odluče za „RMax“, poljoprivrednike će to koštati 200.000 dolara. „Jamaha motor“ je u toku prošle godine samo od prodaje dronova ostvarila prihod od 41 miliona dolara. S obzirom na to da je ukupna dobit kompanije na tržištu iznosila 1,5 biliona dolara, zaključuje se da proizvodnja dronova čini samo jedan manji deo rada „Jamahe“.

Nade se, međutim, polažu u povećanje prodaje sa očekivanih 320 na 500 dronova do 2020. godine, prenosi The Financial Times.

Prema podacima „Luks riserča“ (Lux Research), firme koja se bavi istraživanjima i konsultantskim uslugama u oblasti novih tehnologija, očekje se da će do 2025. vrednost tržišta komercijanih dronova dostići 1,7 milijardi dolara, od kojih će 350 miliona dolara donositi bespilotne letelice prilagođenje za poljoprivrednu upotrebu, prenosi britanski list.

Izneti su i podaci Asocijacije bespilotnih letelica, kojima se prognozira da bi ekonomska korist od dronova u prve tri godine nakon što dobiju dozvolu za komercijalnu upotrebu iznosila 13, 6 milijardi dolara, pri čemu bi udeo poljoprivrede i javne bezbednosti bio 90 odsto.

Iako je  FAA u februaru objavila dugo očekivani nacrt propisa o upotrebi komercijalnih dronova, pravila, i pored davanja dozvole kompaniji „Jamaha motor“, još uvek nisu finalizirana.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

V

Eto kako se to radi bez buke i drame koju Amazon proizovodi! A bez rezultata, sa neadekvatnim i megalomoanskim zahtevima i nesigurnim iskodom sto je i prava slika alavog Amazon-a…

Za to vreme se poljoprivredna industrija, ako tako moze da se nazove, sprema za ovu primenu vec duze vreme i bez dramaticnih najava i demoa-…i opet su tu Japanci…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

RADE na: Novi sukob Srbije i Crne Gore ima ipak vazduhoplovnu pozadinu i opravdanje?

&Giovanni Sve si dobro rekao i apsolutno si u pravu. I ja više od 15 godina ne idem na more u Crnu Goru, nego u Grčku, Tursku, Kipar, Španiju, Italiju, tako da mogu da zadrže zabranu za ulazak građana Srbije i narednih 10 godina, tako su me 'pogodili' svojom odlukom, prosto su smešni i opterećeni…

29. May 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Mađarskoj odobrena kupovina raketa za raketni sistem PVO NASAMS 2

Ne mogu bas da se porede. Ti "dometi" jesu na papiru isti, ali postoje bitne razlike i oba sistema imaju svoje prednosti i mane. Rakete NASAMS sistema nisu namenske PVO rakete, nisu ni bustovane uopste, tako da ce svakako raketa sistema Buk i Pancir imati neuporedivo vecu energiju(i vece sanse da presretne nesto na tim…

29. May 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: Rumunija sama modernizuje 10 aviona IAR-99 na nivo naprednih školsko-borbenih letelica

@Mayer Funkcionalno nepismenih ima nekih 150.000, posto nepismen bukvalno znaci neko ko ne zna da pise i cita uopste. Ne znam sta bi vam rekao, verovatno ste kao i ja odrasli negde(Vojvodina npr.) gde je skoro svako kakvu-takvu srednju zavrsio, kamoli osnovnu, ali pogledajte kartu pa cete videti da postoje opstine na jugu i zapadu…

29. May 2020.Pogledaj

Jovan Munitlak na: Crna Gora za potrebe svoje vojske kupuje helikoptere Bell 505

U zdravlju i veselju Vi njih trošili i još ih kupovali.

29. May 2020.Pogledaj

Frane na: Novi sukob Srbije i Crne Gore ima ipak vazduhoplovnu pozadinu i opravdanje?

Aleksa Radojicic Glupost je random testiranje u jeku epidemije. Tad je potrebno testirati i pohvatati zarazene i njihove kontakte. Osim ako se stvar otela kontroli i vise ne mozete pratiti kontakte onda vam i ne preostaje nista vec random testirati sve i svakog.

29. May 2020.Pogledaj

Send this to a friend