BEG airport status
Kompanija „Jamaha motor“ prva dobila dozvolu za komercijalno korišćenje drona u SAD Jamaha pretekla Amazon u trci za FAA dozvolu

Kompanija „Jamaha motor“ prva dobila dozvolu za komercijalno korišćenje drona u SAD

Dok Amazon ne dobije regulatorno odobrenje za isporučivanje paketa do domova potrošača, tehnološka revolucija dogodila se na tržištu na kome se to najmanje očekivalo – u poljoprivredi. „Jamaha motor“ prva je svetska kompanija koja je u Americi dobila dozvolu za korišćenje bespilotne letelice. Reč je o dronu „RMax Type II G“ za prskanje useva dugačkom 2,7 metara, visokom 1,1 metar i teškom 64 Kg, prenosi The Financial Times.

Bespilotne letelice koje se koriste u komercijalne svrhe trenutno su zabranjene u SAD osim u slučajevima kada se za to dobije posebna FAA dozvola. Nju je uspela da dobije kompanija „Jamaha motor“ koja već prodaje poljoprivredne dronove u Japanu, Južnoj Koreji i Australiji.

– Naši dronovi su dobri u prskanju pesticida i veštačkih đubriva na padinama, tako da su naša ciljna klijantela vlasnici vinograda u dolini Napa u SAD i Šimpanj u Francuskoj – navodi Osamu Išioka, generalni menadžer „Jamahe“, prenosi The Financial Times.

 

Ova kompanija kao drugi proizvođač motocikala na svetu, radi na razvijanju dronova već oko tri decenije, podstaknuta zahtevima japanske Vlade. Kako se navodi, njihovi dronovi se koriste za prskanje poljoprivrednih hemikalija u proizvodnji jedne trećine ukupne potrošnje pirinča u Japanu.

S obzirom na to da se Japan suočava sa brzim starenjem stanovništva, ovi dronovu u stvari pomažu starijim poljoprivrednicima. Prema navodima, posao se na taj način uradi pet puta brže.

Ukoliko se odluče za „RMax“, poljoprivrednike će to koštati 200.000 dolara. „Jamaha motor“ je u toku prošle godine samo od prodaje dronova ostvarila prihod od 41 miliona dolara. S obzirom na to da je ukupna dobit kompanije na tržištu iznosila 1,5 biliona dolara, zaključuje se da proizvodnja dronova čini samo jedan manji deo rada „Jamahe“.

Nade se, međutim, polažu u povećanje prodaje sa očekivanih 320 na 500 dronova do 2020. godine, prenosi The Financial Times.

Prema podacima „Luks riserča“ (Lux Research), firme koja se bavi istraživanjima i konsultantskim uslugama u oblasti novih tehnologija, očekje se da će do 2025. vrednost tržišta komercijanih dronova dostići 1,7 milijardi dolara, od kojih će 350 miliona dolara donositi bespilotne letelice prilagođenje za poljoprivrednu upotrebu, prenosi britanski list.

Izneti su i podaci Asocijacije bespilotnih letelica, kojima se prognozira da bi ekonomska korist od dronova u prve tri godine nakon što dobiju dozvolu za komercijalnu upotrebu iznosila 13, 6 milijardi dolara, pri čemu bi udeo poljoprivrede i javne bezbednosti bio 90 odsto.

Iako je  FAA u februaru objavila dugo očekivani nacrt propisa o upotrebi komercijalnih dronova, pravila, i pored davanja dozvole kompaniji „Jamaha motor“, još uvek nisu finalizirana.

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

V

Eto kako se to radi bez buke i drame koju Amazon proizovodi! A bez rezultata, sa neadekvatnim i megalomoanskim zahtevima i nesigurnim iskodom sto je i prava slika alavog Amazon-a…

Za to vreme se poljoprivredna industrija, ako tako moze da se nazove, sprema za ovu primenu vec duze vreme i bez dramaticnih najava i demoa-…i opet su tu Japanci…

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

minmatar na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Iako u osnovi nisam osoba koja priželjkuje sukobe ja još uvek ne verujem da nas i dalje proganjaju recidivi one stare "zamislite koliko smo školskih wc-a mogli okrečiti za te pare". Naravno ja malo banalizujem i preuveličavam i to svakako nije argument ali u ovakvim diskusijama često zaboravljamo neke postulate bezbednosti, koji se čak uče…

24. Nov 2020.Pogledaj

mateus na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Z. Vukosavljevic Zasto vam ne bih verovao da ste pratili pa i gadjali F117 Kub sistemom. Samo je pitanje na kojoj udaljenosti i da li se imalo dometa i brzina reagovanja sistema za uspesno dejstvo? Ili je nesto trece u pitanju? Sledece Svedoci smo i cinjenice su da bilo koji agresor da bi postigao svoj…

24. Nov 2020.Pogledaj

Bungi na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Poslovica kaže" Koliko para toliko muzike".I to nešto od PVO je bolje nego ništa.

24. Nov 2020.Pogledaj

Лошми na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

Питање за уваженог Зорана Вукосављевића. Да ли се нева може увезати са фк3, да користи његов осматрачки радар? Такође, може ли панцир с1 бити увезан са осматрачким радом фк3?

24. Nov 2020.Pogledaj

Aleksa Radojičić na: Vreme je da pričamo o kineskom PVO sistemu FK-3: Da li je on dobro rešenje za Srbiju?

@Goran Samo što su naši jedini potencijalni protivnici upravo okolne članice NATO pakta, a zadnji put kada sam proveravao, NATO ne štiti od samog sebe. Ako je poenta našeg članstva da pretvorivo Balkan u mini grčko-turski sukob, onda ja stvarno ne vidim tu prednost članstva? A EU vezu sa ovim tek nema.

24. Nov 2020.Pogledaj

Send this to a friend