BEG airport status
Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi Analizirano 2000 aerodroma iz 160 zemalja /Foto: Sputnik International

Analiza aerodroma za 2014. – rast saobraćaja i broja putnika uprkos ekonomskoj krizi

„Airport Council International“ (ACI) je krajem prošlog meseca objavio izveštaj o prometu saobraćaja za 2014. godinu kojim je obuhvaćeno oko 2.000 aerodroma iz oko 160 zemalja.

Prema tim podacima, broj putnika u svetu tokom 2014. porastao je za 5,7% u odnosu na 2013. godinu – iznosio je preko 6, 7 milijardi.

Statistike pokazuju da je kroz aerodrom u Atlanti prošlo 96 miliona putnika (u okviru domaćeg i međunarodnog saobraćaja) što ga je učinilo najprometnijim aerodormom u prošloj godini.

Sa druge strane, na osnovu broja aviona koji je aerodrom opslužio, vazdušna luka „O’ Hare“ u Čikagu bi, takođe, mogla da se smatra najuspešnijom u protekloj godini (ukupno 881.933 aviona).

Međunarodni aerodrom u Dubaiju zauzeo je 6. mesto po ukupnom broju putnika (70.475636), ali je zato u kategoriji međunarodnog saobraćaja zauzeo prvo mesto i našao se ispred londonskoh „Heathrow“ (68,1 milion putnika).

Najbrži rast broja putnika zabeležen je na istanbulskom aerodromu. Na osnovu prošlogodišnjeg učinka on se sa 18. popeo na 13. mesto na listi 30 najprometnijih aerodroma u svetu, iznosi ACI.

Changi_Airport_traffic_jam_(5621408218)
Najviše putnika bilo je u azijsko-pacifičkom regionu (2,3 milijarde) što je rast od 7, 1% / Foto: Wikimedia

Evropa je sa 1,8 miliardi putnika zauzela drugo mesto u kategoriji najprometnijih regija. Slede je Severna Amerika (1,6 milijardi), Latinska Amerika (531 miliona), Bliski istok (308 miliona), Afrika (180 miliona).

Ukupan „cargo“ prevoz u celom svetu zabeležio je rast od 4,7 % u odnosu na 2013. godinu. 

Azijsko-pacifička regija se i u ovoj kategoriji našla na prvom mestu (40,5 miliona tona, tj. rast od 6, 3%), ali je najveći napredak u odnosu na prošlu godinu zabeležen na Bliskom istoku (7,4 miliona/rast od 9,2%).

Za ostale regije statistika izgleda ovako: Severna Amerika – 28,9 miliona tona/rast od 3%, Evropa – 18,4 miliona tona/rast od 3,2%, Latinska Amerika sa Karibima – 5 miliona tona/rast od 0,6%, Afrika – 1,9 miliona/5,1%rast.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Hipersonicna moderna raketa ne mora da bude stealth air breathing raketa koja manevrise. nema nikakve veze koju vrstu motora ima. Vazna je brzina i da ne leti iskljucivo predvidivom balistickom putanjom. Kižal svakako spada u tu klasu jer leti dosta iznad Mah 5 (mada ne uvek) i moze da leti horizontalno i skrece levo desno…

27. Nov 2024.Pogledaj