Dan kontrolora letenja, 20. oktobar, obeležili su Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA u zgradi Centra kontrole letenja na Aerodromu Nikola Tesla.
Predsednik Udruženja, Ivan Popović, ovom prilikom je zahvalio direktoru SMATSA-e, Radojici Rovčaninu, zbog pružanja „konkretne podrške u radu i unapređenju statusa profesije kontrole letenja“.
Rovčanin je, takođe, pohvalio rad Udruženja i objasnio da je tokom „teške sezone koju su kontrolori izneli na plećima“ Srbiju preletelo 2969 aviona u danu.
Tako je zabeleženo da je vazdušni prostor u jednom satu preletelo čak 216 aviona.
Prilikom proslave Dana kontrolora letenja, Željku Cebeloviću je uručena povelja počasnog člana Udruženja.
Kontrolori, Milan Antonijević i Vladimir Bubalo, takođe su poneli ovu titulu, ali će im, zbog odsustva, povelja biti naknadno uručena.
Sumiranje rezultata rada Udruženja u 2015.
Proslava Dana kontrolora letenja bila je prilika i da se sumiraju ovogodišnji rezultati Udruženja kontrolora letenja Srbije.
Prema rečima njihovog podpredsednika, Zorana Ljubišića, godina je bila jako teška za njih.
– Imali smo 13. mart – pad helikoptera sa tragičnim ishodom. Udruženje je aktivno učestvovalo u tome kroz pravnu pomoć pri davanju izjava u Tužilaštvu.
Istraga nije zaključena i to nam je bio, takođe, jedan veliki problem u ovoj godini jer se u našem poslu jako retko dešavaju tragedije sa smrtnim ishodom.
Ti kontrolori su i dalje u sistemu, rade – izjavio je Ljubišić.
Nasuprot tome, prema njegovim rečima, dosta je urađeno da se položaj profesije kontrolora poboljša.
– Došlo je do saradnje sa vlastima na donošenju zakona i propisa, pošto se često menjaju regulative.
Ako želite da donesete neke nove regulative koje Evropa nameće često ste primorani da ulazite u primene novih dokumenata i pravila koji su vezani za rad – kako kontrolora letenja, tako sistema kontrole letenja.
Takođe, direktor SMATSA-e, gospodin Rovčanin nam je omogućio da konkretizujemo neke naše statusne potrebe koje su se svele na osiguranje dozvole – objasnio je Ljubišić za naš portal.