BEG airport status
U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA obeležile Dan kontrolora letenja / Foto: Dina Đorđević

U SMATSA-i obeležen Dan kontrolora letenja: U danu Srbiju preletalo skoro 3000 aviona

Dan kontrolora letenja, 20. oktobar, obeležili su Udruženje kontrolora letenja Srbije i SMATSA u zgradi Centra kontrole letenja na Aerodromu Nikola Tesla.

Predsednik Udruženja, Ivan Popović, ovom prilikom je zahvalio direktoru SMATSA-e, Radojici Rovčaninu, zbog pružanja „konkretne podrške u radu i unapređenju statusa profesije kontrole letenja“.

Rovčanin je, takođe, pohvalio rad Udruženja i objasnio da je tokom „teške sezone koju su kontrolori izneli na plećima“ Srbiju preletelo 2969 aviona u danu.

Tako je zabeleženo da je vazdušni prostor u jednom satu preletelo čak 216 aviona.

Prilikom proslave Dana kontrolora letenja, Željku Cebeloviću je uručena povelja počasnog člana Udruženja.

Kontrolori, Milan Antonijević i Vladimir Bubalo, takođe su poneli ovu titulu, ali će im, zbog odsustva, povelja biti naknadno uručena.

Sumiranje rezultata rada Udruženja u 2015.

Proslava Dana kontrolora letenja bila je prilika i da se sumiraju ovogodišnji rezultati Udruženja kontrolora letenja Srbije.

Prema rečima njihovog podpredsednika, Zorana Ljubišića, godina je bila jako teška za njih.

– Imali smo 13. mart – pad helikoptera sa tragičnim ishodom. Udruženje je aktivno učestvovalo u tome kroz pravnu pomoć pri davanju izjava u Tužilaštvu.

Istraga nije zaključena i to nam je bio, takođe, jedan veliki problem u ovoj godini jer se u našem poslu jako retko dešavaju tragedije sa smrtnim ishodom.

Ti kontrolori su i dalje u sistemu, rade – izjavio je Ljubišić.

Nasuprot tome, prema njegovim rečima, dosta je urađeno da se položaj profesije kontrolora poboljša.

– Došlo je do saradnje sa vlastima na donošenju zakona i propisa, pošto se često menjaju regulative.

Ako želite da donesete neke nove regulative koje Evropa nameće često ste primorani da ulazite u primene novih dokumenata i pravila koji su vezani za rad – kako kontrolora letenja, tako sistema kontrole letenja.

Takođe, direktor SMATSA-e, gospodin Rovčanin nam je omogućio da konkretizujemo neke naše statusne potrebe koje su se svele na osiguranje dozvole – objasnio je Ljubišić za naš portal

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj