BEG airport status
Burže 2015: Novi život Albatrosa Dve privatne akro-grupe biće prve mušterije ove modernizacije. Foto: Petar Vojinović

Burže 2015: Novi život Albatrosa

Češka vazduhoplovna kompanija Aero Vodochody saopštila je 16. juna na Buržeu da je osigurala čak tri narudžbine za svoj novi avion L-39NG. Prvi korisnik ovog aviona biće češka državna kompanija LOM Praha koja je zadužena za obuku vojnih pilota a koja trenutno koristi sedam školsko-borbenih aviona L-39. Ukupno bi ova tri korisnika imala u upotrebi oko 20 aviona L-39NG.

Avioni kompanije LOM Praha biće modernizovani na standard L-39NG koji obuhvata ugradnju novog motora Williams International FJ44-4M kao i potpuno novu modernu elektroniku. Ovom modernizacijom pomenuti centar povećaće svoju ponudu obuke i trenaže pošto se sa aviona L-39NG može preći na bilo koji savremeni borbeni avion. Takođe, postoji i opcija za nabavku dodatnih novih aviona koji bi mogli da zamene postojeće ili da se sa njima poveća raspoloživa flota.

Pismo o namerama za nabavku potpisala su još dva potencijalna korisnika aviona, to su u stvari dve akro-grupe, prva je francuski Braitling Jet Team, a druga američki Black Diamond Jet Team. Obe akro-grupe već koriste avione L-39, a zainteresovani su, pre svega, za modernizaciju istih. Black Diamiond Jet Team, koji predstavlja deo kompanije Draken International, potpisao je pismo o namerama za modernizaciju šest aviona.

Prema sporazumu koji je potpisan prošle godine na Farnborou kompanija Draken International biće i zvanični promoter i snabdevač za program modernizacije L-39NG za Ameriku.

2015-06-18 14.56.27
Jedan od najzastupljenijih čehoslovačkih trejnera uskoro osvežen. Foto: Petar Vojinović

Aero Vodochody je takođe objavio Memorandum o razumevanju sa kompanijom VR Group koja bi trebalo da obezbedi tehnologije simulatora za program L-39NG. Sporazum obuhvata isporuku četvorostepenog simulacionog sistema kao i data linka koji bi povezivao simulatore sa trenažnim centrom LOM Praha.

Planirano je da korisnici dobiju mogućnost taktičkog treninga kao i članstvo u tzv. „L-39 Grupi korisnika“. To bi trebalo da smanji obuku pilota na borbenim avionima kao i da poveća efikasnost obuke i trenaže, ali i da poboljša spremnost vazduhoplovnih snaga

L-39NG

L-39NG (New Generation) predstavlja projekat visoko efikasnog trenažnog aviona koji zahvaljujući elektronskoj opremi, može služiti kao osnovni, napredni ili takozvani LIFT (Lead in Fighter Trainer) trenažni avion. Baziran je na konceptu vrlo poznatog školsko-borbenog aviona L-39 ‘’Albatros’’.

Projekat L-39NG podeljen je u dve faze. Faza 1 je zamena motora u starim avionima i kao opciono potpuna zamena elektronike. Druga faza podrazumeva proizvodnju sasvim novih aviona, a osim novog motora tu je i redizajnirano krilo, modifikovani zmaj radi povećanja životnog veka, potpuno integrisana moderna elektronika sa takozvanim ‘’glass kokpitom’’, novi jednodelni poklopac kabine, nova izbaciva sedišta kao i pet nosača spoljnjeg tereta.

Prvi let prototipa L-39NG planira se krajem ove godine, a isporuke bi mogle da krenu 2018. Proizvođač vidi veliki potencijal u modernizaciji postojećih flota aviona L-39 koga danas koriste 34 zemlje sa oko 800 aviona. Tu je i oko 300 civilnih primeraka od kojih se preko 250 nalazi u SAD.

Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.

Burze_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

co

Novi Albatros je svakako zanimljiva ideja, ali..
Treba voditi koja vrsta novih trenažnih aviona sada ima tržište koje može da prihvati i opravda ulaganja u razvoj ili modernizaciju Projekta. To je slično i sa našim Galebom.
Mnogo toga treba da se izmeni ili doradi da bi se postigao nivo koji se sada zahteva za obuku novih borbenih pilota.
Nije dovoljan samo redizajn i ulepšavanje. Moraju nastupiti značajne izmene. Letim na ovom starijem modelu i upoznao sam sve njegove letne karakteristike i „kvalitete leta“ kako mi zovemo važnu oblast koji dobar avion mora zadovoljiti.
Nema više onog SSSR-a koji je omogućio da se ovaj avion (L39) proizvede o tako ogromnoj količini… sada kvalitet i budučnost upotrebe i razvoja aviona to treb d obezbede.
Avion i dalje ima klasične komnde i krmilo visine (umesto pokretljivog stabilizatora), što predstavlja tokom leta povremeno značajne probleme. Položaj usisnika vazduha (zbog korišćenja sa nepripremljenih terena!) više nije potreban. On značajno pogoršava karakteristike aviona nakon potpunog gubitka uzgona (kovit) i čini ga daleko lošijim nego na našem Galebu G-4…
Mogućnost samostartovanja i proizvodnje kiseonika je značajno, ekonomija leta sa dvoprotočnim motorom takođe…
Avion je 10% sporiji u prilazu i na sletanju, ali i na većim brzinama..
Maksimalni mahov broj je niži od Galebovog..
Nisam siguran da će amo poboljšanje postojeće koncepcije opravdati značajna ulaganja u Projekat. Stranci koji lete na Albatrosu radi njegove procene ovde na zapadu imaju značajne i sasvim konkretne primedbe koje će se svakko preneti i na novi model za naredna vremena.
Nadam se d G-4 neće pratiti ista (neizvesna) sudbina. Mada je nekad jeftinije i jednostavnije kretati sa novim projektom nego dorađivati postojeći, koji je bio dobar, ali u nekom drugom vremenu i sistemu..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj