BEG airport status
Transaero prestaje sa radom 26. oktobra Inspekcija procenila da Transaero više ne ispunjava uslove za AOC / Foto: Dušan Atlagić

Transaero prestaje sa radom 26. oktobra

Ruski Transaero prestaće sa radom sledeće nedelje, 26. oktobra, prenosi Flightglobal.

Ovakva odluka rezultat je procene Ruske agencije za vazdušni saobraćaj donete nakon inspekcijske kontrole Transaera od 6-20. oktobra.

Oduzimanje dozvole za rad predloženo je zbog konstantnog manjka u kasi Transaera koji bi mogao da ugrozi obuku njenih pilota i održavanje aviona.

Procenjeno je da ruska kompanija nema mogućnosti da premosti dugove i u punom kapacitetu nastavi sa radom, te da ne ispunjava uslove ruske agencije zadužene za davanje dozvola za rad.

Tako se, poslednjih dana na zvaničnom sajtu ove kompanije svakodnevno objavljuju spiskovi otkazanih letova. Obustavu domaćeg saobraćaja Transaero je najavio početkom oktobra, kada je ujedno rečeno da će se isto učiniti sa međunarodnim linijama od 15. decembra.

Ruska agencija za vazdušni saobraćaj je još tada najavila da će izvršiti neplaniranu inspekcijsku kontrolu zbog mogućeg negativnog uticaja na bezbednost vazdušnog saobraćaja.

IMG_6025
Ništa od špekulacija da će Aeroflot kupiti Transaero / Foto: Dušan Atlagić

Nekoliko nedelja pre toga špekulisalo se da bi veći deo akcija Transaera mogao da kupi njegov konkurent Aeroflot i to po ceni od svega 1 rublje. Vlade Rusije je, međutim, ipak odustala od ovakvog poteza.

Uprkos gubicima od 990 miliona dolara na kraju 2014. godine, nakratko je delovalo da će Transaero ipak uspeti da opstane na tržištu u ovoj godini.

Kako je Tango Six već pisao, u januaru je odlukom Vlade Ruske Federacije, odobren kredit od preko 160 miliona dolara koji je trebalo da konsoliduje finasijsko stanje u ovoj kompaniji.

U avgustu ove godine Transaeru je isporučen novi A321-211SL. Letelica je sa proizvodne linije u Hamburgu i nakon prvog fabričkog probnog leta došla u Beograd gde joj je u hangarima „Jat Tehnike“ urađena rekonfiguracija kabine.

To je ujedno bio prvi A321 na radovima u „Jat Tehnici“ .

„Jat Tehnika“ je Transaeru, kao svom dugogodišnjem klijentu, obavljala bazno održavanje B737 Classic i NG letelica.

Suvlasnik „S7 Airlines“ kao mogući kupac

Umesto Aeroflota, Transaero bi mogao da kupi suvlasnik ruske kompanije „S7 Airlines“, Vladislav Filev, piše „Bloomberg“.

Ovakvi podaci još uvek nisu zvanično potvrđeni, ali kako se navodi, portparol ove kompanije je u telefonskom razgovoru za „Bloomberg“ izjavio da je Filev potpisao ugovor o kupovini 51% udela u vlasništvu Transaera. 

Prema pisanju ruske novinske agencije „TASS“ biće kupljen udeo najvećeg akcionara Transaera, Aleksandra Plašakova. Kako navode, Plašakov je ovo potvrdio ruskoj televiziji „RBC“.

– Na ovakvu odluku sam se odlučio jer ne želim da dođe do monopolizacije tržišta, te da putnici i radnici u ovom sektoru mogu da imaju izbor – izjavio je Plešakov, prenosi „TASS“.

Agencija navodi da je Vladislav Filev izjavio da „postoji plan za rešavanje odnosa sa kreditorima i da će učiniti sve što mogu kako bi sprečili bankrot kompanije“, ali da nije otkrio detalje.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

De

Šteta! Pamtim ih još od 1994! Leto sa njima Njižnjevartovsk-Moskva. Tada su leteli sa B757.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj