BEG airport status
„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450 Makete aviona SILA 750C u UAV/UCAV verziji. Foto: Dragan Trifunović

„SDPR“ i „Aero East“ koncept: UAV i UCAV SILA 450

Na nedavno završenom „Partneru“ kompanija „Aero East Europe“ predstavila je (pored civilnog proizvodnog programa) i zanimljiv par letelica koje predstavljaju svojevrsne koncept demonstratore modifikovane SILA-e 750 u UAV i UCAV verzijama, naziva SILA 750C.

Predstavljene u vidu maketa sa rondelama srpskog RV i PVO, letelice, prema sajamskim specifikacijama, predstavljaju „low-cost“ rešenje za (bespilotno) patroliranje, aktivno izviđanje i u UCAV varijanti – platforme za dejstvo po manjim i slabije branjenim ciljevima koristeći nevođene rakete prečnika 57 milimetara.

Kako nam je vlasnik kompanije „Aero East“ Milorad Matić ispričao, ideja projekta inciranog od strane  „Jugoimporta SDPR“ je modifikacija njegovih postojećih letelica za ulogu lakih i kompaktnih platformi koje bi se koristile za patrole duž naftovoda i sličnih instalacija i koje bi imale skromnu ali adekvatnu sekundarnu sposobnost inicijalnog odvraćanja ili uzbunjivanja u vidu dejstva  nepreciznom municijom.

Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović
Na maketama je istaknuta opcija podvesnog naoružanja i opto-elektronski sistem. Foto: Dragan Trifunović

Matić je u intervjuu za naš portal pomenuo da postoje tržišta koja se već interesuju za ovakve letelice i da se nada da će prvi demonstratori biti izrađeni do sledećeg „Partnera“.

On i dalje insistira da su SILA-e idealne letelice za početnu selekciju u srpskom RV i PVO i strastveno nastavlja da se zalaže za ovu ideju.

U intervjuu posvećenom „vojnom programu“ Matić nam detaljnije priča o planiranom zajedničkom projektu sa „SDPR-om“ i prepričava nedavnu prvu prodaju MEDAVAC SILA-e u Libiji:

 
 
Sve izveštaje sa ovogodišnjeg „Partnera“ možete pogledati u posebnoj sekciji klikom na baner:

Partner2015Post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Jo

Da bi konept bio ozbiljan prvo mora da se reši pitanje navođenja letelice na daljinama preko horizonta , a onda i naoružavanje malo pametnijim oružjem od NRZ . Npr, Amerikanci su svoje nevođene rakete Zuni modernizovali opremanjem lasrskim senzorom, tako da su i one sada „pametno“ oružje relativno male cene .

Odgovori
In

Ili kako SDPR od Maga i Aero East pravi budalu……

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

Tihi YU-HBP jесте произведен у Белу, али је склопљен у Агусти.

29. Nov 2024.Pogledaj

Uroš na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Čim vidim Huey odmah mi se vrati ona scena iz "Apokalipse" bože kako je taj film dobro snimljen. Komšije u zdravlju i miru da letite!

29. Nov 2024.Pogledaj

Markovic098 na: Bosna i Hercegovina nabavlja dodatne helikoptere za svoje oružane snage

Pokusacu da iznesem objektivno stanje u OS BiH. Da li znate da ta vojna formacija ne moze da odgovori primarnom zadatku ni kadrovski, tehnički, organizacijono. Sve javne nabavke su politički motivisane, a odluka o nabavci je donesena na osnovu politickog "kolaca" vi cete dobiti saglasnost za vas interes a mi cemo vama dati za ovaj.…

29. Nov 2024.Pogledaj

Darko na: Nakon 17 meseci rekonstrukcije glavna pista aerodroma „Nikola Tesla“ ponovo u funkciji

Na starnu što nije 2km nego 3,4km, pista nije gradska ulica pa samo uvaljaj kamen u asfaltiraj. Ona treba da pri velikoj vertikalnoj brzini da bezbedno primi teret od par stotina tona, al bitno da se pljuje. Umetnuta pista neće otići u istoriju. Pri bilo kom problemu na glavnoj pisti: pojava stranih tela usled pucanja…

29. Nov 2024.Pogledaj

Tihi na: Helikopterska jedinica makedonske policije proslavila 55 godina

Agusta-Bell AB.212 je cist Bell 212. SFRJ je imala 7 Agusta-Bell AB.212 i jedan Bell 212.

29. Nov 2024.Pogledaj