Bombardier u sledeće dve dekade predviđa tržište od oko 12.700 novih regionalnih letelica u klasi između 60 – 170 sedišta. Embraerova poslednja prognoza za sledećih 20 godina (obuhvata njihov proizvodni opseg (70 – 130 sedišta) predviđa oko 6.350 potrebnih letelica.
Pored nove CSerije donji deo ovog segmenta cilja i jedan relativno nov igrač – Mitsubishi Aircraft Corporation sa svojom MRJ (Mitsubishi Regional Jet) porodicom: MRJ90 (90 sedišta) i MRJ70 (70 sedišta). Dve letelice sa zajedničkim krilom, trupom i, ono najbitnije, novim P&W1200G „Geared Turbofan“ motorom.
Proizvođač iz Japana planira da prve isporuke MRJ familije počnu u drugom kvartalu 2017. godine što predstavlja samo jedan segment u projektu čije su prodajne aktivnosti u punoj snazi već tri godine. Prva dva opitna primerka letelice su već u potpunosti izrađena, 8. juna je obavljen prvi low-speed taxi test a prvi let se očekuje najkasnije ovog oktobra.
Air Serbia
Mitsubishi vidi Severnu Ameriku kao svoje najveće i najbitnije tržište. Međutim, glavna prepreka su Sjedinjene Američke Države i pravilo koje su izborili sindikati pilota velikih aviokompanija – regionalne podružnice ne smeju leteti avione koji imaju više od 76 sedišta ili MTW od 39 tona. Uprkos tome, tri četvrtine sadašnjih narudžbina za MRJ familiju (170 letelica) otići će u SAD.
Aviokompanije koje su se za sada odlučile za MRJ su: Sky West, Trans States, Eastern Airways, Air Mandalay, Japan Airlines i All Nipon Airways – prva mušterija i aviokompanija koja planira da MRJ uvede umesto svojih Bombardier Q400 i Boeing 737-500 aviona. Ukupno je naručeno 223 letelice.
Ono što Mitsubishiju treba su prodaje u Evropi, koje za sada izostaju. Upravo iz ovog razloga na ovogodišnji Burže pozvali su predstavnike Croatia Airlinesa i kompanije Air Serbia.
Uprkos činjenici da Air Serbia spada pod kišobran zajedničke nabavne strategije Etihadove equity alijanse i da će konačna odluka o eventualnoj dugoročnoj zameni ATR-ova biti donesena u Abu Dhabiju, direktor Mitsubishija za Evropu, Yoshihisa Kumagai ispričao je za Tango Six koje su aktivnosti njegove kompanije u tom pravcu i zbog čega misli da bi za srpskog nacionalnog avioprevoznika bilo bolje da leti jetove umesto turbopropove.
Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.
Vladimir
Sviđa mi se optimizam Direktora Mitsubishija.
Što se AS tiče, prava adresa je Etihad.
Što se CA tiče, prava adresa je Lufthansa.
A da ima mesta takvom avionu na Balkanu, ima.
Ostaje da se vidi kako će se organizovati tehnička, logistička i komercijalna podrška za tako nov avion.