BEG airport status
Mitsubishi: Air Serbia nam je jedna od glavnih meta u Evropi Prvo pojavljivanje MRJ-a 90 prilikom low-speed taxi testa na aerodromu u Nagoji. Foto: Mitshubishi Aircraft Corporation

Mitsubishi: Air Serbia nam je jedna od glavnih meta u Evropi

Bombardier u sledeće dve dekade predviđa tržište od oko 12.700 novih regionalnih letelica u klasi između 60 – 170 sedišta. Embraerova poslednja prognoza za sledećih 20 godina (obuhvata njihov proizvodni opseg (70 – 130 sedišta) predviđa oko 6.350 potrebnih letelica.

Pored nove CSerije donji deo ovog segmenta cilja i jedan relativno nov igrač – Mitsubishi Aircraft Corporation sa svojom MRJ (Mitsubishi Regional Jet) porodicom: MRJ90 (90 sedišta) i MRJ70 (70 sedišta). Dve letelice sa zajedničkim krilom, trupom i, ono najbitnije, novim P&W1200G „Geared Turbofan“ motorom.

Proizvođač iz Japana planira da prve isporuke MRJ familije počnu u drugom kvartalu 2017. godine što predstavlja samo jedan segment u projektu čije su prodajne aktivnosti u punoj snazi već tri godine. Prva dva opitna primerka letelice su već u potpunosti izrađena, 8. juna je obavljen prvi low-speed taxi test a prvi let se očekuje najkasnije ovog oktobra.

Air Serbia

Mitsubishi vidi Severnu Ameriku kao svoje najveće i najbitnije tržište. Međutim, glavna prepreka su Sjedinjene Američke Države i pravilo koje su izborili sindikati pilota velikih aviokompanija – regionalne podružnice ne smeju leteti avione koji imaju više od 76 sedišta ili MTW od 39 tona. Uprkos tome, tri četvrtine sadašnjih narudžbina za MRJ familiju (170 letelica) otići će u SAD.

Aviokompanije koje su se za sada odlučile za MRJ su: Sky West, Trans States, Eastern Airways, Air Mandalay, Japan Airlines i All Nipon Airways – prva mušterija i aviokompanija koja planira da MRJ uvede umesto svojih Bombardier Q400 i Boeing 737-500 aviona. Ukupno je naručeno 223 letelice.

Ono što Mitsubishiju treba su prodaje u Evropi, koje za sada izostaju. Upravo iz ovog razloga na ovogodišnji Burže pozvali su predstavnike Croatia Airlinesa i kompanije Air Serbia.

Uprkos činjenici da Air Serbia spada pod kišobran zajedničke nabavne strategije Etihadove equity alijanse i da će konačna odluka o eventualnoj dugoročnoj zameni ATR-ova biti donesena u Abu Dhabiju, direktor Mitsubishija za Evropu, Yoshihisa Kumagai ispričao je za Tango Six koje su aktivnosti njegove kompanije u tom pravcu i zbog čega misli da bi za srpskog nacionalnog avioprevoznika bilo bolje da leti jetove umesto turbopropove.

Tango Six je uz pomoć kompanije Sky Partner i podršku Schneider Electric izveštavao svaki dan sa najvećeg svetskog vazduhoplovnog sajma. Za grupisane postove iz ove serije kliknite na baner ispod dok dnevne galerije fotografija možete naći na Facebook stranici našeg portala.

Burze_post

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Vl

Sviđa mi se optimizam Direktora Mitsubishija.

Što se AS tiče, prava adresa je Etihad.
Što se CA tiče, prava adresa je Lufthansa.

A da ima mesta takvom avionu na Balkanu, ima.

Ostaje da se vidi kako će se organizovati tehnička, logistička i komercijalna podrška za tako nov avion.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

^^ Pa najverovatnije ono sto je i najlogičnije. 1. Eliminacija cevčuge za srkanje goriva u vazduhu. Ako Gripen ima mesta naći će i za Rafala. Kreativni subto inžinjeri pa mogu nešto malo bolje da urade. 2. Comformal Fuel tanks.. uz eliminaciju starih cilindričnih spoljnih rezervoara za gorivo. Ili, kao F-22 i Izraelski F-35 dobice STEALTH…

28. Nov 2024.Pogledaj

Vaste na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksandar Zato se verovatno Alžir odlučio za Rusko oružije ? oko 5 miliona Alžiraca ima u Francusku plus Alžirci ne mirišu Francuze,toliko o južnoj pokrajini !

28. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Yoda na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@ Petrovic Dusan "Neistina je da Rusi imaku bilo lalvu prednost.“, sto se i videlo na snimku pada „Lesnikovace “ (oreshek) gde se bojeva glava raspala na vise neravnomernih komada koji padaju raznom brzinom, dok bi trebalo da su jednake i u istim intervalima (objasnjenje fizicara Marka Solomina, ne moje)." Propaganda, radi se o podmuniciji,…

27. Nov 2024.Pogledaj