BEG airport status
MVB i entuzijasti traže način da zaštite Karavelu Konkretni predlozi za nastavak saradnje entuzijasta i uprave Muzeja. Foto: Dina Đorđević

MVB i entuzijasti traže način da zaštite Karavelu

Posle akcije čišćenja Karavele u Muzeju vazduhoplovstva-Beograd, naredni koraci entuzijasta i uprave Muzeja biće zaštita ovog eksponata od budućeg rasta mahovine, farbanje, pronalaženje nestalih delova iz unutrašnjosti aviona i podizanje Karavele na oslonac.

Nakon akcije 16, 17. i 18. juna, uprava Muzeja i entuzijasti su odredili još jedan dan za finalno pranje teško dostupnih mesta na Karaveli. Dodatni termin bio je zakazan za utorak, 24. jun.  U međuvremenu dogovor je promenjen, pa do četvrtog dana akcije nije ni došlo. Kako objašnjava direktor Muzeja, Zoran Radojević, najveći deo posla je urađen i trenutno se nabavlja oprema za završetak radova:

– Da bismo očistili vertikalni stabilizator treba nam skela. Ona se trenutno traži. To ne mogu da rade volonteri zbog bezbednosti. Osim toga, tražimo način da ceo avion zaštitimo, a to je veliki posao. Nabavićemo prskalicu i njome ćemo preprskati Karavelu kako bismo sprečili dalji rast mahovine. U to će biti uključeni volonteri, ali u manjem broju i to samo oni koji su stručni, pošto je reč o jako ozbiljnom poslu. –

Entuzijasti koji su se okupili putem Facebook grupe „Prijatelji avio-muzeja“ su u međuvremenu počeli da razmetraju mogućnost farbanja Karavele i nabavke unutrašnjih komponenti koje nedostaju.

Kako se navodi, u razgovoru sa direktorom Muzeja došlo se do informacija da je u kokpitu od instrumenata ostao samo jedan manometar, kao i da u putničkoj kabini nedostaje 7 redova sedišta.

Entuzijasti će pokušati da saznaju gde se nalaze sedišta i koja je njihova konfiguracija. Posle toga radiće se na ubeđivanju korisnika da sedišta  prepuste Muzeju.  Osim toga, razmatra se i mogućnost podizanja Karavele na oslonac, s obzirom na to da se trenutno nalazi na travi, na svom stajnom trapu koji je delimično utonuo.

Tango Six već treću godinu izveštava o dešavanjima u Muzeju vazduhoplovstva. Kliknite na baner za sve tekstove u ovoj temi:

11351426_10206327791931056_163578268_n

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Dina Đorđević Novinarka, Zamenica glavnog i odgovornog urednika dina.djordjevic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Nisam rekao nebitno već sekundarno. Rafal se na radaru vidi pa se vidi. Veće ulaganje u sisteme elektronske zaštite, ometanja i razne mamce mu se više isplati nego komplikovanje oko cevke jer eto bode oči.

27. Nov 2024.Pogledaj

ikim na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Aleksa, nema problema. Ako je trpanje ako se nešto prokomentariše jednom u šest meseci, ili godinu dana, neću raditi ni to. Gospodina mehaničara sam znao lično, porodice su nam bile kućni prijatelji, na žalost je pokojni, nije umeo ništa da uradi ni na svom, ni na bilo kom drugom autu, osim na par kamiona za…

27. Nov 2024.Pogledaj

Perko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Ne ometa se to lako a i Francuzi imaju sopstvenih interesa po tom svetu pa su i ovaj mir dogovorili sa Libanom kojeg koliko toliko štite. Nije sve to crno belo.

27. Nov 2024.Pogledaj

алекса na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

ikim - "vojnog mehaničara, koji je umeo da odradi generalku na motoru TAM-150, ali je morao da zove svog kolegu da mu rešava mehaničke probleme na Zastavi 101 (pričam o 80-tim godinama prošlog veka). Jebeš takvog mehanničara" Са овим си рекао све о свом знању. Ништа не знаш, а волиш да се трпаш. Свака ти…

27. Nov 2024.Pogledaj

max na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Jako ovisno što smatrate pod "hipersonična rakete". Mnoge balističke rakete lete hipsersonično još od 1950tih, slično kao današnje ruske kojim se toliko hvale a zapravo ima samo brzinu. Ali još nitko nije uspio napraviti "pravu" hipersoničnu raketu, koja bi osim brzine >mach5 trebala biti potpuno upravljiva, postići visinu, koristiti hipsersonični motor (tipa scramjet), preciznost, stealth…

27. Nov 2024.Pogledaj